Pasaules autobūvētāji, kuri šonedēļ prezentē savu jaunāko produkciju ikgadējā Ženēvas autoizstādē, šogad visas cerības liek uz luksusa vai tā dēvētajiem nišas automodeļiem, ņemot vērā pašreizējo nenoteikto situāciju pasaules ekonomikā.
Autoizstāde Ženēvā, kuru autoindustrija uzskata par neitrālu norises vietu, jo Šveicei nav pašai sava liela autobūvētāja, norit laikā, kad pasaules ekonomikā vērojamas nestabilas atveseļošanās pazīmes. Luksusa autobūvētājs BMW, kas veiksmīgi pārcieta kritumu autobūves rūpniecībā deviņdesmito gadu beigās, lai gan tika prognozēts, ka tas būs spiests apvienoties ar kādu citu autobūves firmu, Ženēvas autoizstādē nāca klajā ar prognozi par pārdošanas apjomu pieaugumu par 17 procentiem, tādējādi pozitīvi izceļoties uz citu pesimistiski noskaņoto autobūvētāju fona. Savukārt divi pasaulē lielākie autobūvētāji - "General Motors" un Ford" -, kuri ražo automašīnas plašam patērētāju lokam, paziņoja, ka neskaidras ekonomiskās vides apstākļos ir gatavi pievērsties ienesīgākajam specializēto jeb nišas automodeļu tirgum. "Ford" plāno šogad atjaunot rentablu darbību pēc tam, kad aizvadīto gadu kompānija noslēdza ar 5,45 miljardu ASV dolāru lieliem zaudējumiem, kā arī sākt īstenot restrukturizācijas plānu, kas paredz plašas strādājošo atlaišanas un ražotņu slēgšanas. Ženēvas autoizstādes atklāšanā "Ford" paziņoja, ka ASV tirgus izrādījies pretotiesspējīgāks satricinājumiem nekā sākotnēji tika prognozēts, tomēr kompānija brīdina, ka atveseļošanās pagaidām norit nedroši. "Ford Europe" prezidents Deivids Tērfīlds brīdināja, ka Eiropas autorūpniecībā vēl arvien saglabājas pārmērīgas jaudas. "Ford" izstādē prezentēja savu jauno modeli "Ford Fusion", kura pamatā ir "Fiesta" kompaktmodelis, paziņojot, ka šis nišas automobilis ir paredzēts "jaunām, modernām pilsētnieku ģimenēm" un tam būs jauna vieta tirgū. Savukārt "General Motors" piederošais autobūvētājs "Opel" uz izstādi bija atvedis savu jauno "Vectra" salonautomobili, kas līdzās "Fusion" iekļaujas kompaktauto segmentā un ir domāts sportiskiem ļaudīm. "Pašlaik 80 procenti mūsu produktu iekļaujas tradicionālajās kategorijās - sedani, automašīnas ar hečbeka virsbūvi un furgoni. Šī attiecība mainīsies un tradicionālie auto aizņems 40 procentus, jauninājumi - vēl 40 procentus un nišas auto - 20 procentus," paziņoja "Opel" vadītājs un "GM Europe" viceprezidents Karls Pēters Forsters. Iepriekš "GM Europe" brīdināja, ka tā 2001.gadā saskarsies ar lielām grūtībām, jo tirgus ir sliktākā stāvoklī nekā šķita gada sākumā. Ar šiem paziņojumiem krasi kontrastēja BMW vadītāja Joahima Milberga prognoze, ka BMW šogad pārsniegs viena miljona automašīnu pārdošanas slieksni pēc tam, kad 2001.gadā tā pārdošanas apjoms pieauga par 10,2 procentiem, sasniedzot 905 600 automašīnu. Prognozējot pieaugošu pieprasījumu pēc luksusa automodeļiem un zemu pieprasījumu pēc plašam patēriņa lokam paredzētajām automašīnām, Milbergs norādīja, ka viņš saista cerības ar jaunajiem 7.sērijas modeļiem un sportisko "Mini" automobili, kas šogad tiks laists tirgū ārpus Eiropas. "Amerikas autotirgus stāvoklis ir daudz labāks nekā daudzi gaidīja gada sākumā, un vairākos Āzijas tirgos vērojama dinamiska attīstība," pauda BMW vadītājs. Savukārt sporta automašīnu būvētājs "Porsche", kurš arī ziņoja par peļņas pieugumu, attiecībā uz ASV tirgus perspektīvām pievienojās skeptiķu rindām, sakot, ka "iespējamo pārdošanas kritumu Savienotajās Valstīs lielā mērā nosegs augstāki pārdošanas rādītāji citviet, konkrēti Eiropā". Arī "Peugeot", "Citroen", "Fiat" un "Lancia" liek cerības uz nišas tirgus - katra no šīm kompānijām prezentēja jaunu versiju kopīgi izstrādātajai automašīnai, kas domāta liela auguma cilvēkiem. Eiropā otrā lielākā autobūvētāja "PSA Peugeot Citroen" vadītājs Žans Martins Folcs sacīja, ka viņa mērķis ir panākt kompānijas pārdošanas apjoma pieaugumu par četriem procentiem - līdz 3,25 miljoniem automašīnu. ŽENĒVA, MAR 06, BNS/AFP- Ziņas
- Sludinājumi
- Sports
- Pie stūres
- Tehnoloģijas
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam