Autobūvētāji liek cerības uz luksusa modeļiem

 
7.marts 2002 0:00

Pasaules autobūvētāji, kuri šonedēļ prezentē savu jaunāko produkciju ikgadējā Ženēvas autoizstādē, šogad visas cerības liek uz luksusa vai tā dēvētajiem nišas automodeļiem, ņemot vērā pašreizējo nenoteikto situāciju pasaules ekonomikā.

Autoizstāde Ženēvā, kuru autoindustrija uzskata par neitrālu norises vietu, jo Šveicei nav pašai sava liela autobūvētāja, norit laikā, kad pasaules ekonomikā vērojamas nestabilas atveseļošanās pazīmes. Luksusa autobūvētājs BMW, kas veiksmīgi pārcieta kritumu autobūves rūpniecībā deviņdesmito gadu beigās, lai gan tika prognozēts, ka tas būs spiests apvienoties ar kādu citu autobūves firmu, Ženēvas autoizstādē nāca klajā ar prognozi par pārdošanas apjomu pieaugumu par 17 procentiem, tādējādi pozitīvi izceļoties uz citu pesimistiski noskaņoto autobūvētāju fona. Savukārt divi pasaulē lielākie autobūvētāji - "General Motors" un Ford" -, kuri ražo automašīnas plašam patērētāju lokam, paziņoja, ka neskaidras ekonomiskās vides apstākļos ir gatavi pievērsties ienesīgākajam specializēto jeb nišas automodeļu tirgum. "Ford" plāno šogad atjaunot rentablu darbību pēc tam, kad aizvadīto gadu kompānija noslēdza ar 5,45 miljardu ASV dolāru lieliem zaudējumiem, kā arī sākt īstenot restrukturizācijas plānu, kas paredz plašas strādājošo atlaišanas un ražotņu slēgšanas. Ženēvas autoizstādes atklāšanā "Ford" paziņoja, ka ASV tirgus izrādījies pretotiesspējīgāks satricinājumiem nekā sākotnēji tika prognozēts, tomēr kompānija brīdina, ka atveseļošanās pagaidām norit nedroši. "Ford Europe" prezidents Deivids Tērfīlds brīdināja, ka Eiropas autorūpniecībā vēl arvien saglabājas pārmērīgas jaudas. "Ford" izstādē prezentēja savu jauno modeli "Ford Fusion", kura pamatā ir "Fiesta" kompaktmodelis, paziņojot, ka šis nišas automobilis ir paredzēts "jaunām, modernām pilsētnieku ģimenēm" un tam būs jauna vieta tirgū. Savukārt "General Motors" piederošais autobūvētājs "Opel" uz izstādi bija atvedis savu jauno "Vectra" salonautomobili, kas līdzās "Fusion" iekļaujas kompaktauto segmentā un ir domāts sportiskiem ļaudīm. "Pašlaik 80 procenti mūsu produktu iekļaujas tradicionālajās kategorijās - sedani, automašīnas ar hečbeka virsbūvi un furgoni. Šī attiecība mainīsies un tradicionālie auto aizņems 40 procentus, jauninājumi - vēl 40 procentus un nišas auto - 20 procentus," paziņoja "Opel" vadītājs un "GM Europe" viceprezidents Karls Pēters Forsters. Iepriekš "GM Europe" brīdināja, ka tā 2001.gadā saskarsies ar lielām grūtībām, jo tirgus ir sliktākā stāvoklī nekā šķita gada sākumā. Ar šiem paziņojumiem krasi kontrastēja BMW vadītāja Joahima Milberga prognoze, ka BMW šogad pārsniegs viena miljona automašīnu pārdošanas slieksni pēc tam, kad 2001.gadā tā pārdošanas apjoms pieauga par 10,2 procentiem, sasniedzot 905 600 automašīnu. Prognozējot pieaugošu pieprasījumu pēc luksusa automodeļiem un zemu pieprasījumu pēc plašam patēriņa lokam paredzētajām automašīnām, Milbergs norādīja, ka viņš saista cerības ar jaunajiem 7.sērijas modeļiem un sportisko "Mini" automobili, kas šogad tiks laists tirgū ārpus Eiropas. "Amerikas autotirgus stāvoklis ir daudz labāks nekā daudzi gaidīja gada sākumā, un vairākos Āzijas tirgos vērojama dinamiska attīstība," pauda BMW vadītājs. Savukārt sporta automašīnu būvētājs "Porsche", kurš arī ziņoja par peļņas pieugumu, attiecībā uz ASV tirgus perspektīvām pievienojās skeptiķu rindām, sakot, ka "iespējamo pārdošanas kritumu Savienotajās Valstīs lielā mērā nosegs augstāki pārdošanas rādītāji citviet, konkrēti Eiropā". Arī "Peugeot", "Citroen", "Fiat" un "Lancia" liek cerības uz nišas tirgus - katra no šīm kompānijām prezentēja jaunu versiju kopīgi izstrādātajai automašīnai, kas domāta liela auguma cilvēkiem. Eiropā otrā lielākā autobūvētāja "PSA Peugeot Citroen" vadītājs Žans Martins Folcs sacīja, ka viņa mērķis ir panākt kompānijas pārdošanas apjoma pieaugumu par četriem procentiem - līdz 3,25 miljoniem automašīnu. ŽENĒVA, MAR 06, BNS/AFP
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti