Rallijs “Vidzeme” atgriežas ziemā 5

 
10.janvāris 2006 7:09

Rallijs “Vidzeme”, kas kādreiz bija pazīstams kā rallijs pa grants ceļiem ar dažām Latvijas rallijiem neraksturīgām vietām, piemēram, slaveno upes brasla šķērsošanas vietu “Argentīnu”, pēc pāris gadu pārtraukuma atgriezies rallija kalendārā. Šoreiz, par pārsteigumu visiem, ziemā – 21. janvārī.

Rallijs “Vidzeme” nevar lepoties ar gadu desmitiem garu vēsturi, bet savā neilgajā pastāvēšanas laikā gan sportistiem, gan skatītājiem ir sagādājis vairākas spilgtas atmiņas. Pirmo reizi Siguldas apkaimē rallijs ar nosaukumu “Vidzeme” notika 1999. gada vasarā. Līdz 2003. gadam šis rallijs bija viens no Latvijas autorallija čempionāta posmiem, bet 2004. gadā šādas autosporta sacensības Siguldas pusē vairs nenotika.

Pēc divu gadu pārtraukuma, līdz ar jaunas vēstures lapaspuses atvēršanu Latvijas rallijā, jauna lapa tiks atvērta arī rallija “Vidzeme” vēsturē. Pateicoties Latvijas Mobila Telefona un Siemens Latvijas Čempionāta un kausa izcīņas autorallijā sponsoriem un pateicoties kompānijām Hansa Līzings, Auto Īle un Herbst, veikali ELVI, Siguldas domei un citiem, ir atdzimis rallijs “Vidzeme”.

Jānis Čerņavskis, ELVI Grupa valdes priekšsēdētājs: “Ņemot vērā, ka veikalu ELVI ikdiena norit ciešā sadarbībā ar pašmāju preču un pārtikas ražotājiem, mūsu goda lieta un pat pienākums ir atbalstīt arī vietējos autosportistus un sacīkstes. Arī būt kopā un priecāties ar sportistiem viņu panākumos. Esam patiesi gandarīti, ka līdzās liela Latvijas un starptautiska mēroga autosporta notikumiem, kas gūst plašu rezonansi, notiek arī dažādi lokāli, un ne mazāk interesanti pasākumi tepat reģionos. Jo vairāk vietējie pircēji atbalstīs vietējo mazumtirdzniecību, jo vairāk ELVI varēs atbalstīt dažādus sporta pasākumus Latvijas novados”.

Irīna Pīgozne, SIA Hansa Līzings direktore: “Mūsu uzņēmums un autosportisti runājam vienā valodā, proti, neiedomājama ir mūsu ikdiena bez automašīnas. Pa Latvijas autoceļiem braukā vairāk nekā 13 000 automašīnu, kuru īpašnieks ir Hansa Līzings, tamdēļ mūsu uzņēmums daudzus gadus ar patiesu prieku atbalsta autosporta pasākumus. Aicinu sportistus uz jauniem sasniegumiem un rekordiem ne vien Latvijas, bet arī starptautiskā mērogā”.

Latvijas Mobila Telefona un Siemens Latvijas Čempionāta un kausa izcīņas autorallijā pirmais posms rallijs “Vidzeme 2006” norisināsies tikai vienu dienu – sestdienā, 21. janvārī. Pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē tas būs ziemas rallijs un notiks tikai vienu dienu, lai visiem rallija faniem, nemeklējot naktsmājas, būtu iespējams vērot savus favorītus no starta līdz finišam. Sacensības norisināsies 223,88 km garā distancē no kuriem 95,96 km sadalīti astoņos ātrumposmos, kas līkumos Siguldas un Nītaures apkaimes sniegotajos ceļos.

Plašāka informācija par ralliju un dalībniekiem būs atrodama internetā www.vidzeme2006.lv un www.autorally.lv, kā arī žurnālā RallyLV.

Atskats rallija “Vidzeme” vēsturē


Pirmajā rallijā “Vidzeme” norisinājās spraiga cīņa par pirmajām vietām absolūtajā vērtējumā cīnījās vairākas savulaik ļoti pazīstamas rallija ekipāžas. Kopš paša starta neapstrīdami favorīti un līderi bija Ivars Caune / Andris Šimkus ar N4 klases Subaru Impreza, kuri spēja uzvarēt astoņos no trīspadsmit ātrumposmiem un izcīnīt uzvaru rallijā gan N4 klasē, gan absolūtajā vērtējumā. Divu ātrumposmu uzvaras viņiem spēja atņemt Roberts Elbakjans / Didzis Zariņš ar A8 klases Toyota Celica - rezultātā uzvara A8 klasē un otrā vieta absolūtajā vērtējumā. Trešo vietu rallijā un otro vietu A8 klasē spēja izcīnīt ekipāža Andris Umurs / Aigars Grīnbaums ar Mitsubishi Lancer. Otro vietu N4 klasē izcīnīja Armands Maspāns / Normunds Aizkalns. Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena A8 klasē kāpa Roberts Kondrats ar Valdi Spredzi, bet N4 klasē Viktors Ļebeģevs ar Jāni Jēkabsonu. Tā laika ātrāko viena tilta piedziņas automašīnu klasē R11 uzvaru izcīnīja Aivars Kivkucāns / Uldis Zuģickis ar Opel Kadet, otro vietu – Ivars Norberts / Agris Piegāznis ar Toyota Corolla, bet trešo Jānis Vīgants / Armands Priedols ar Opel Kadet.

Rallijs “Vidzeme 2000” izcēlās ar spraigu un aizraujošu cīņu par sekundēm starp Ivara Caunes / Andra Šimkus ekipāžu ar N4 klases Subaru Impreza un Ivara Vasaradža / Valda Spredža ekipāžu ar A8 klases Mitsubishi Lancer. No pirmā līdz pēdējam ātrumposmam abas ekipāžas cīnījās sekundi sekundē, bet finišā jaunība un jaudīgākas klases auto tomēr par piecām sekundēm pieveica Latvijas leģendārāko rallija ekipāžu. Ne mazāk spraiga cīņa notika starp A8 klases otrās vietas ieguvējiem Mārtiņu Balodi / Gunti Ervaldu ar Toyota Celica un N4 klases otro ekipāžu Armandu Maspānu / Normundu Aizkalnu ar Mitsubishi Lancer. Trešo vietu A8 klasē izcīnīja Mārtiņa Būčiņa / Magnusa Jenčiusa, bet N4 klasē - Alda Pīlēna / Mareka Stirnas ekipāža. Viena tilta piedziņas klasē ātrākā bija Zinta Mezīša / Normunda Mazura ekipāža ar VAZ 21106, kuru neizdevās noķert pat lidojošā Opel Kadet ekipāžai Aivaram Kivkucānam / Uldim Bušam. Trešie ātrākie bija Beču pāris Ziedonis un Daiga ar Toyota Corolla. No šī rallija daudziem atmiņā palikusi mistiskā avārija otrajā ātrumposmā, kur uz grāvja malas uzkārušos Agra Jansona / Reiņa Pozņaka VW Golf taranēja Jāņa Kalugina / Jāņa Laivenieka VW Golf.

2001. gada rallijs “Vidzeme” aizritēja zem rallija komandas “Skandi Auto Rally Team” zvaigznes Ar abām komandas ekipāžām - Ivaru Vasaraudzi / Valdi Spredzi, Armandu Maspānu / Normundu Aizkalnu un viņu A8 un N4 klases Mitsubishi Lancer sporta automašīnām nespēja cīnīties neviens. Spraiga cīņa notika tikai par otro un trešo vietu N4 klasē. Tās prata izcīnīt Aināra Eikerta / Andra Bīriņa un Jura Jevhutas / Armanda Strazdiņa ekipāžas. Starp viena tilta piedziņas automašīnām atkal ātrākais bija Aivara Kivkucāna / Ulda Buša Opel Kadet. Vairāk kā divas minūtes aiz tā finišēja Gata Vecvagara / Ģirta Mančinska pilotētais VAZ 2108, kam sekoja Egila un Māra Īļu VW Golf.

2002. gads rallijā “Vidzeme” izcēlās ar divām atsevišķām cīņām - cīņu par vietām A8 klasē un cīņu N4 klasē. Par vietu uz pjedestāla A8 klasē un rallija kopvērtējumā cīnījās Vasaraudzis, Būčiņš, Mežaks un Balodis. Ātrākā izrādījās Matīsa Mežaka / Arņa Roņa ekipāža ar Ford Escort, otros atstājot Ivaru Vasaraudzi / Valdi Spredzi ar Mitsubishi Lancer, trešos - Mārtiņu Balodi / Andri Bīriņu ar Toyota Celica. Mārtiņam Būčiņam / Gunāram Francim ar Ford Escort izdevās finišēt ceturtajiem. Arī N4 klasē spraiga cīņa notika starp četriem pilotiem - Vorobjovu, Ļebedevu, Jevhutu un Egli. Ekipāža Jānis Vorobjovs / Guntis Ervalds ar Subaru Impreza cīnījās ar Jura Jevhutas / Armanda Strazdiņa Subaru Impreza, bet tā otrajā rallija dienā izstājās un pirmajiem uzvara bija rokā. Tikpat spraigi cīnījās Viktora Ļebedeva / Māra Deklausa ekipāža ar Aivja Egles / Jura Vilmaņa ekipāžu. Finišā Egles Mitsubishi Lancer izrādījās ātrāks. Starp viena tilta piedziņas automašīnām spraiga cīņa izpalika, jo nedz Aivara Kivkucāna / Ulda Buša Opel Kadet, nedz Ivara Norberta / Agra Piegāžņa Toyota Corolla nespēja cīnīties ar igauņu Tomasa Toldsepa / Ivara Vērusa ekipāžas VW Golf Kit Car.

Rallijā “Vidzeme 2003” netraucēti uzvarēja Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis ar A8 klases Mitsubishi Lancer. Savukārt ļoti spraiga cīņa notika N4 klasē starp Vorobjovu, Egli, Maspānu, taču 9. ātrumposmā Vorobjovs, iebraucot grāvī zaudēja ļoti daudz laika, bet nākamajā ātrumposmā tehnisku iemeslu dēļ no cīņas izstājās arī Maspāns. Otro vietu rallija kopvērtējumā izcīnīja Aivis Egle / Juris Vilmanis ar Mitsubishi Carisma. Šāda pavērsiena rezultātā, absolūtajā vērtējumā 3. vietu izcīnīja Raimonds Strokšs / Anrijs Jesse ar Audi 80. Spraiga cīņa risinājās arī AN2000 klasē - Aivars Kivkucāns / Guntis Lāme un VW Golf Kit Car mērojās spēkiem ar Ivaru Cauni / Krišjāni Cauni un viņu Honda Civic Type-R, bet viņiem sekoja Gatis Vecvagars / Juris Sprūde ar Renault Clio, šādā secībā arī sadalot vietas uz goda pjedestāla.

Diemžēl ralliji “Vidzeme 2004” un “Vidzeme 2005” izpalika, bet rallijs “Vidzeme 2006” atgriezīsies ar jaunu sparu.


 
Visi komentāri
 
190294. viesis 10.janvāris 2006 11:41
0 0 Atbildēt

Forši :)))

190304. viesis 10.janvāris 2006 12:53
0 0 Atbildēt

es jau esmu ceļā :)

190317. viesis 10.janvāris 2006 14:46
0 0 Atbildēt

tikai diivaini ka liidz sacensiibaam nepilnas divas nedeeljas bet tikai 16 daliibniki pieteikushies...

190327. viesis 10.janvāris 2006 16:20
0 0 Atbildēt

shodien saskreejushi jau 21, laiks jau veel ir

190351. viesis 10.janvāris 2006 23:14
0 0 Atbildēt

ideāli. Prieks par to.. THANKS visiem par svētkiem!!!!!!!!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti