Minirallija čempioni noskaidroti Kurzemes ceļos 7

 
25.septembris 2006 9:00

Liepājas rajona Gramzdā aizvadīts Latvijas minirallija čempionāta pēdējais posms. Par rallija „Liepāja 2006” uzvarētājiem kļuva Aldis Pīlēns/Jānis Beļakovs („Subaru Impreza”).

Valsts čempionu titulus savās ieskaites klasēs šosezon izcīnīja Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”, 4WD+), Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”, 4WD), Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus („Honda Civic”, 1600+), Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf”, 1600) un Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf ”, ROAD). Komandu vērtējumā par kopvērtējuma uzvarētāju kļuva „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis).

Neraugoties uz to, ka pēc nedēļas risināsies viens no gada prestižākajiem rallijiem „Latvija 2006”, minirallija čempionāta sestais posms Gramzdas apkārtnē pulcēja ļoti spēcīgu dalībnieku sastāvu. Simboliski, ka rallijā „Liepāja 2006” uz starta stājās arī Liepājas mērs Uldis Sesks („Subaru Impreza”), kuram stūrmaņa lomā iejutās meita Anete. Tieši Sesks uzrādīja labāko rezultātu pirmajā ātrumposmā, tomēr pieredzējušā rallista sacensības beidzās trešajā ātrumposmā „Krogzemji” pēc visai smagas avārijas, kurā ekipāža necieta. Šis ātrumposms, kas no braucējiem prasīja augstu meistarību, izrādījās ciets rieksts – tik daudz un efektīgu kūleņu vienā „dopā” gadās ļoti reti.

Pēc Liepājas mēra izstāšanās cīņa par uzvaru izvērtās starp ekipāžām Aldis Pīlēns/Jānis Beļakovs („Subaru Impreza”) un Viktors Lebedevs/Jānis Jēkabsons („Mitsubishi EVO IX”). Aizraujošais duelis beidzās ar Pīlēna uzvaru, lai gan vēl pirms pēdējā ātrumposma 5,6 sekunžu pārsvars bija Lebedevam. Trešo vietu absolūtajā vērtējumā un pirmo 1600+ klasē izcīnīja Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus („Honda Civic”), aiz sevis atstājot daudz jaudīgākās pilnpiedziņas automašīnas. Tādējādi Jānis Kārkliņš otro gadu pēc kārtas kļuva par čempionu šajā klasē.

Kārkliņa sīvākie konkurenti Raivo Pikke/Artis Dreimanis („VW Golf”) taktiskajām cīņām bagātajā sacensībā nespēja izpildīt savu uzdevumu – izcīnīt otro vietu, rallijā „Liepāja 2006” paliekot ceturtajā pozīcijā. Pikkes ekipāžai kopvērtējumā otrā vieta, tikai par punktu atpaliekot no uzvarētājiem. „Liepājā 2006” otro vietu izcīnīja Dans Leščs/Jānis Vīksna („Honda Civic TypeR”), bet trešie bija lietuvieši Vitautas Baranauskas/Edvinas Pagirskas („BMW Compact”). Čempionāta kopvērtējumā trešo pozīciju ieguva Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs („Opel Kadett”).
4WD+ savu pirmo uzvaru izcīnīja Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO VI”), pateicoties šim panākumam kopvērtējumā „izraujot” bronzas medaļas. Otro vietu Gramzdas apkaimes ceļos ieguva Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO”), kļūstot par 2006. gada vicečempioniem.

Trešajā vietā ierindojās viena no Latvijas universālākajām ekipāžām, kas sacensībās startē gan ar aizmugures, gan ar visu riteņu piedziņas mašīnām – Ainārs Igaveņš/Uldis Znotiņš, kuri šoreiz brauca ar „Mitsubishi EVO VI”. Pirmo piecu posmu uzvarētāji un divkārtējie čempioni Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) izstājās pēc pirmā ātrumposma, kurā asā līkumu sasaistē izlidoja no trases. Rallija sākumā klases vadībā bija izvirzījušies Jānis Meiers/Jānis Krastiņš („Subaru Impreza”), kuriem šāds rezultāts ļautu kāpt uz goda pjedestāla sezonas kopvērtējumā, tomēr pēc ceturtā „dopa” tehnisku problēmu dēļ ekipāža bija spiesta izstāties. Šī sezona ir pārtraukusi kādu ilgu tradīciju – četrus gadus pēc kārtas (!) vicečempiona godā bija Roberts Vuguls („Audi S2”), kurš šoreiz kopā ar brāli Normundu otro vietu nomainījis pret ceturto.

Līdz pat pēdējam ātrumposmam skaidrības par godalgoto vietu sadalījumu kopvērtējumā nebija 4WD klasē. Pēc rezultātu apkopošanas kļuva skaidrs, ka par čempioniem kļuvuši Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”), neraugoties uz tikai ceturto vietu „Liepājā”. Par rallija uzvarētājiem kļuva Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90”), tikai par 3,5 sekundēm apsteidzot ekipāžu Gints Blaus/Kārlis Igals („Subaru Impreza”) un par 5,6 sekundēm Gati Balgalvi/Lauri Kaktiņu („Audi 80”).

Ja Latvijas autosportā tiktu pasniegta „Fair Play” (godīgas cīņas) balva, uz to noteikti varētu pretendēt komandas „Veģi” pārstāvji R. Dūcis un Balgalvis – ja R. Dūcis rallija izskaņā būtu apzināti nopelnījis desmit sekunžu sodu par kavējumu uz laika kontroli (šāds taktisks gājiens rallijā šad un tad tiek izmantots), tad izmaiņas rezultātu tabulā čempiona godā celtu Balgalvi, tomēr Gatis godprātīgi atteicās no tādas iespējas, atzīstot to par nesportisku. Līdz ar to Balgavlis kopvērtējuma ierindojās trešajā pozīcijā, priekšā palaižot arī Didzi Blūmu/Aigaru Renci („Mitsubishi Galant”).

Mazajā 1600 klasē uz čempionu nosaukumu pretendēja divas ekipāžas - Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf”) un Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108”). Iedzinēju lomā esošais Kalniņš savu uzdevuma daļu izpildīja, izcīnot ceturto uzvaru šosezon. Taču ar to nepietika, lai otro gadu pēc kārtas tiktu pie zelta medaļām, jo Andiņš/Ešmanis sasniedza sev vajadzīgo otro vietu un pēc gada pārtraukuma atgrieza čempionu titulu savā īpašumā. Rallijā trešajā vietā ierindojās kurzemnieki Miks Ķenavs/Arnis Herbsts („Škoda Felicia”). Dramatiski atrisinājās kopvērtējuma trešās pozīcijas liktenis – Jurim Zepam („VAZ 2108”) un Raivim Grīnfeldam/Inetai Grīnfeldai („VAZ 2103”) izrādījās vienāds punktu skaits, taču pēc papildrādītāja (augstākas vietas kādā no posmiem) bronzas medaļas pienākas Zepam, kurš sezonas sešos posmos izmantojis trīs stūrmaņu pakalpojumus.

Mazais licencēto dalībnieku skaits ROAD klasē diemžēl nelabvēlīgi ietekmēja intrigu cīņa par čempionu nosaukumu. „Liepājā 2006” visprecīzāk distanci veica Māris Freibergs/Itars Siliņš („Seat Leon”), taču ar to pietika tikai otrajai vietai kopvērtējumā. Par čempioniem ROAD klasē kļuva Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”), kas sezonas pēdējās sacensībās finišēja trešie, priekšā palaižot arī Aigaru Jušēnu/Edgaru Kļaviņu („Audi 80 Quattro”). Bronzas medaļas izcīnīja Mareks Vītols/Elvis Stankevičs („Mitsubishi Lancer”).

Komandām trešoreiz sezonā uzvaru svinēja „Kurzeme-DnB NORD” (piloti Jānis Kārkliņš, Andris Andiņš, Kārlis Volanskis), taču čempionu godā „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis), kas „Liepājā” ierindojās otrajā vietā. Trešo pozīciju rallijā ieguva „Auto Stils Rally team” (Māris Freibergs, Ainārs Igaveņš, Jānis Meiers), tomēr ar to nepietika, lai no kopvērtējuma goda pjedestāla zemākā pakāpiena nobīdītu „GM Auto/V4 Motors” (Didzis Blūms, Roberts Vuguls, Guntars Miķelsons).

Līdz ar to pirmā minirallija sezona ir aizvadīta. Pretēji sākotnējām bažām, ka obligātā drošības karkasa ieviešana ievērojami samazinās dalībnieku skaitu, minirallijs par masveidību nevarēja sūdzēties, katrās sacensībās uz starta pulcējot ap 70-80 ekipāžām. Tomēr sezonas gaitā atklājās arī dažas neprecizitātes, piemēram, tehniskajos noteikumos, tāpēc Standartauto komisija, ņemot vērā sportistu viedokli, strādās pie uzlabojumiem, lai padarītu šīs sacensības vēl pievilcīgākas sportistiem un arī skatītājiem.

Latvijas 2006. gada čempionāts minirallijā
6. posms, rallijs „Liepāja 2006”

Sporta a/m
Aldis Pīlēns/Jānis Beļakovs („Subaru Impreza”) 23:34,0, Viktors Lebedevs/Jānis Jēkabsons („Mitsubishi EVO IX”) + 5,3 sekundes, Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”) +1:06,0.

4WD+
Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO VI”) 24:47,7, Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO VI”) +12,9, Ainārs Igaveņš/Uldis Znotiņš („Mitsubishi EVO VI”) +19,8.

4WD
Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90”) 26:02,1, Gints Blaus/Kārlis Igals („Subaru Impreza”) +3,5, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80”) +5,6.

1600+
Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus („Honda Civic”) 24:28,3, Dans Leščs/Jānis Vīksna („Honda Civic TypeR”) +26,9, Vitautas Baranauskas/Edvinas Pagirskas („BMW Compact”) +1:34,9.

1600
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108”) 27:08,8, Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”) +39,6, Miks Ķenavs/Arnis Herbsts („Škoda Felicia”) +1:35,3.

ROAD*
Māris Freibergs/Itars Siliņš („Seat Leon”) 0:05,4, Aigars Jušēns/Edgars Kļaviņš („Audi 80 Quattro”) 0:09,0, Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf”) 0:09,6.

Komandas
„Kurzeme-DnB NORD” (piloti Jānis Kārkliņš, Andris Andiņš, Kārlis Volanskis) 27, „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) 27, „Auto Stils Rally team” (Māris Freibergs, Ainārs Igaveņš, Jānis Meiers) 25.

* Road klases dalībnieki distanci veica pēc regularitātes principa.

Noslēguma kopvērtējums (neoficiālie rezultāti)

4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics 75 punkti, Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins 52, Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis 47, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 44, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš 36, Edgars Piļka/Aivars Augstkalns 31.

4WD
Arvis Arums/Arnis Krasovskis 57, Didzis Blūms 55, Gatis Balgalvis 55, Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs 51, Raimonds Dūcis/Guntis Kampe 50, Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 43.

1600+
Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus 60, Raivo Pikke/Artis Dreimanis 59, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs 47, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 39, Uldis Apsītis/Māris Liepiņš 35, Mārtiņš Balodis/Reinis Lilienšteins 31.

1600
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 62, Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis 60, Juris Zeps 45, Raivis Grīnfelds/Iveta Grīnfelda 45, Ainārs Igaveņš/Uldis Znotiņš 24, Miks Ķenavs/Arnis Herbsts 19.

ROAD
Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs 60, Māris Freibergs/Itars Siliņš 59, Mareks Vītols/Elvis Stankevičs 53, Edgars Trūps/Lauris Aizderdzis 48, Elmārs Biele/Jānis Karašnieks 32, Mareks Švarcs-Švampāns/Z. Nurža 15.

Komandas
„Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) 158, „Kurzeme-DnB NORD” (Jānis Kārkliņš, Andris Andiņš, Kārlis Volanskis) 137, „GM Auto/V4 Motors” (Didzis Blūms, Roberts Vuguls, Guntars Miķelsons) 130, „Auto Stils Rally team” (Māris Freibergs, Ainārs Igaveņš, Jānis Meiers) 124, „RDN rallija komanda” (Zigurds Kalniņš, Mikus Bērzkalns, Imants Šķērstens) 118, „Retro racing” (Raivo Pikke, Edgars Poriņš, Mārtiņš Balodis, Mareks Kreišmanis, Dans Leščs) 115.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Visi komentāri
 
212185. viesis 25.septembris 2006 10:01
0 0 Atbildēt

Kur var apskatīt bildes?

212187. viesis 25.septembris 2006 12:19
0 0 Atbildēt

apsveicu visus ar kārtējo reizi uzartajiem ceļiem.

Tikai nestāstiet, ka tie ceļi ir un tiks sakopti pēc šādiem pasākumiem. Aizmirstiet, te nav Somija, kur pēc šādiem pasākumiem ceļi ir vēl labāki un jau tuvākajās stundās

212188. viesis 25.septembris 2006 12:21
0 0 Atbildēt

Cartman - vai esi nomainījis nicku uz migano?:)

212226. viesis 25.septembris 2006 16:25
0 0 Atbildēt

> migano ... izskatas,ka neesi bijis Somija ... jasak ar to,ka tur cela segums ir daudz cietaks un netiek tik traki sachakarets ... ir atseviskas vietas,bet tas sikums ... otrs,nevajag tikai ljalja ... cela segumus pie mums pec rallija atjauno un tas ir reali pec tam labaks,ka bijis,par cik greiders tur hvz kad pedejo reizi pari ir gajis ...

212272. viesis 26.septembris 2006 8:24
0 0 Atbildēt

to 212226. viesis

iet runa par to KAD notiek sakopšana.

Ceļš ir jāapseko pēc rallija, nevis ~ 10 mēnešus pēc tam un arī tikai tādēļ, lai atļautu tur rīkot.

viss notiek otrādi un tā sakopšana tiek segta ar standarta, šim posmam paredzēto grafiku

Viesi- Tu esi pēc rallija braucis pa tādu ceļu katru dienu ? Nē ? Nu tad par ko runa

212296. viesis 26.septembris 2006 9:54
0 0 Atbildēt

A Bilžu nebūs?

212403. viesis 26.septembris 2006 23:59
0 0 Atbildēt

man ir bildes

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti