Atbalsta projektus sabiedriskā transporta pieejamības veicināšanai

 
3.oktobris 2007 0:00

Otrdien, 2. oktobrī Ministru kabineta sēdē tika atbalstīta virkne Satiksmes ministrijas izstrādāto noteikumu projektu, kas saistīti ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu.

Tie paaugstinās sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību sabiedrībai, kā arī noregulēs līdz šim nepilnīgi regulētus jautājumus.

Ministru kabineta noteikumu projekts „Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā” nosaka, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek organizēti vienotā maršrutu tīklā, ko veido pilsētas, reģionālās vietējās un reģionālās starppilsētu nozīmes maršruti un kuru sniegšanai tiek izmantoti sabiedriskā transporta līdzekļi — autobusi, tramvaji, trolejbusi un vilcieni.

Savukārt noteikumu projekts „Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība” nosaka biļešu un citu braukšanas tiesības apliecinošo dokumentu obligātos rekvizītus, biļešu iegādes, izmantošanas, pārformēšanas, nodošanas, vietu rezervēšanas, pasažieru iekāpšanas, vietu aizņemšanas, pasažieru, rokas bagāžas, dzīvnieku pārvadāšanas, pārvadāšanas kontroles un atrastu lietu nodošanas un uzglabāšanas kārtību, kā arī pārvadātāja rīcību, notiekot starpgadījumam.

„Noteikumi par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus maršrutu tīkla pamata maršrutos” satur normas, kas sabiedriskā transporta pakalpojumus padarīs kvalitatīvākus, drošākus un pieejamākus plašākai sabiedrībai, tostarp izglītojamajiem.

„Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība” nosaka, kā Autotransporta direkcija (ATD) nodrošina sabiedriskajam transportam no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu, sadali un piešķiršanu. Paredzēts veids, kā aprēķina un kompensē pārvadātāju zaudējumus un kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu, kā arī tas, kā pārvadātājs nosaka pakalpojuma tarifu.

Noteikumu projekts „Vienotas sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības, rezervēšanas un uzskaites sistēmas izveidošanas un uzturēšanas kārtība” paredz, ka ATD izveidos un uzturēs sistēmu, kurā funkcionāli vienoti tiešsaistes režīmā darbosies ATD datu bāze, pārvadātāju un ar sabiedriskā transporta pakalpojumu saistīto pakalpojumu sniedzēju biļešu tirdzniecībā, rezervēšanā un uzskaitē lietotās nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas, datorprogrammas un globālās pozicionēšanas un telemātikas iekārtas. Noteikumu normu piemērošana sniegs iespēju laikus plānot ceļojumus un iegādāties vienotu biļeti visam braucienam neatkarīgi no transporta un pārvadājumu veida.

Projektā „Noteikumi par autoostu reģistrācijas kārtību, autoostās obligāti sniedzamajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā autobusi iebrauc un stāv autoostas teritorijā” īpaši uzsvērts, ka autoostu sniegtajiem pakalpojumiem jābūt pieejamiem visiem autoostas apmeklētājiem, tiem ir jābūt piemērotiem arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti