“Master Rallye” sacensību garākajā ātrumposmā visas piecas Latvijas ekipāžas aizkļuva līdz finišam un turpinās sacensības. Labākie no mūsējiem šodien bija Māris Saukāns un Didzis Zariņš.
Sacensību piektais posms no Saratovas pie Krievijas lielākās upes Volgas līdz Kalačai jau pie pavisam citas upes – Donas, bija ar pašu garāku šīgada “Master Rallye” specposmu – 476 kilometri. Tā pirmajā daļā lija lietus un pa pļavām izveidotā trase ieguva īsti krievisas aprises – pamatīgus dubļus. Ap pusdienas laiku lietus mitējās un arī trases reljefs kļuva mazliet savādāks – meži, smiltis. Tāpat kā iepriekšējie posmi, arī šis izcēlās ar lielu ātrumu. No pilotiem un stūrmaņiem tas prasīja lielu piepūli – leģendā vien bija 1400 punktu, bet Latvijas rallija reida komandas ekipāžas trasē pavadīja vairāk kā sešas stundas. Lieliski trasē turējās Jānis Āzis un Valdis Purvinski – atsevišķos starpposmos viņu laiki esot bijuši tuvu līderu rezultātiem, droši vien varēja sanākt arī pietiekami augsta vieta kopvērtējumā, taču šadā garā posmā visu izšķir nianses. Šoreiz tās bija nelabvēlīgas Āža ekipāžai – 40 kilometrus pirms finiša izbeidzās benzīns, kurš distances vidū apmēram 150 kilometrus “zāģējot” pa dziļām smiltīm izkūpēja īpaši ātri. Tas, ka Latvijas komandā savējos un arī konkurentus nelaimē nepamet, nav nekas jauns. Šoreiz šos 40 kilometrus Āža mašīnu gandrīz līdz finišam aizvilka Māris Saukāns un Didzis Zariņš. Gandrīz tāpēc, ka Jānis Āzis neparko negribēja šķērsot finiša līniju ar citu palīdzību, lai gan iepriekšējās dienas notikumi ar Lukstiņa mašīnas aizvilkšanu līdz finišam liecināja, ka par to nekāds sods ne laika, ne citā izteiksmē nepienākas. Tika pazaudētas vēl daudzas liekas minūtes. Bet Saukāna un Zariņa “Mitsubishi Pajero”, šķiet, ir pilnībā atguvies pēc aizvakardienas piedzīvojumiem un iebraukšanas kokā. “Ja salīdzinām ar vakardienu, kad nebija priekšējā piedziņa un vēl šis tas, šis posms bija daudz labāks. Mašīna gāja un paši lieki netrakojot braucām tā, kā mākam,” saka Didzis Zariņš. “Kreņkiš, liels kreņķis. Mēs šodien patiešām braucām ļoti labi, īpaši trases pirmajā daļā pa dubļiem. Priekšā esošās mašīnas apdzinām vienu pēc otras un mani tas nemaz nepārsteidz, ka kādā posmā esam bijuši ātrākie. Eh, nebūtu pietrūcis tas benzīns...” saka Valdis Purvinskis. Pavisam mierīgi pēc kūleņošanas vakar brauca Andris Lukstiņš un Ivars Krauklis. “Braucām reizes divas lēnāk un tā laikam arī būs jādara. Mašīna ir vesela un pašiem nav nekādas vainas, līdz finišam esam tikuši un tas jau arī ir mūsu galvenais uzdevums. Pāris reizes trasē Ivaram nodemonstrēju kā braucu vakar, kad apmetu kūleņus. Tas laikam tomēr bija par traku,” atzīst Lukstiņš. Veiksmīgi ceļu finiša virzienā turpina arī Jānis Lazdāns un Gints Rūsiņš. “Nevarētu teikt, ka šis posms būtu īpaši sarežģīts, taču apnicīgi garš gan. Pāris reizes mazliet nomaldījāmies, bet par savu ātrumu varu teikt tā – ātrāk neļauj braukt mašīna. Arī mums primārais ir nobraukt līdz galam, nevis šodien sasniegt labu rezultātu un rīt izstāties kādas tehniskas ķibeles dēļ,”, komentē Lazdāns. Arī viņš šajā posmā darbojās pēc “fair play” noteikumiem – Nagļa/Mētera ekipāžai bija problēmas ar ātrumkārbu (bija palicis tikai trešais ātrums), turklāt bija salūzis ātrumu pārslēgšanas kloķis. Lazdāns aizdeva savu, bet šīs un citas sīkas tehniskas un pašu (vairākkārt iznāca nomaldīties) uz augstām vietām neļāva pretendēt. Taču pats galvenais ir tas, ka visas piecas “Master Rallye” trasē palikušās Latvijas rallija-reida komandas ekipāžas ir pieveikušas pašu garāko sacensību posmu un turpina sacensības. Šis bija pirmais posms, kurā bija arī dubļi un kā jau to varēja gaidīt, tāds segums vairs nepatīk Šlesēram, bet ir piemērots Krievijas labākajai ekipāžai Hroļs/Marzaļuks. Viņi šo posmu uzvarēja diezgan pārliecinoši, taču kopvērtējumā nekādu izmaiņu līderu galā nav – Šlesērs ir pārliecinošs līderis, bet sīva cīņa norit par otro-trešo vietu. Rīt “Master Rallye” dalībniekus gaida 6.posms pa maršrutu Kalača pie Donas – Volgograda – Astrahaņa. No tiem 367 kilometri būs specposms. Sacensību organizatori tā sākumā sola biežu reljefa maiņu – no pļavām līdz bezgalīgai stepei ar garu zāli, biežām plaisām un dziļām bedrēm. Tas atkal prasīs īpašu uzmanību no stūrmaņiem – nav izslēgts, ka navigācijai būs izšķiroša loma. Specposma izskaņā Volgas lejtecē jau gaidāmas smilšainas kāpas, ielejas un liels ātrums. Smaidam iz Latvijas komandas dzīves Par Jāņa Āža ekipāžas izdabūšanu no trases smiekli Latvijas rallija-reida komandas nometnē valdīja līdz vakaram. Apmēram kilometru pēc neveiksminieka mašīnas vilkšanas uzsākšanas Saukāna “Mitsubishi Pajero” sāka karst motors un Latvijas komandas kapteinim bija sajūta, ka aizmugurējā mašīnā visu laiku kāds tur nospiestu bremzes pedāli. Patiesībā tā arī bija, bet kad Saukāns apturēja auto, atklājās Āža panika – viņa stūrmanis Valdis Purvinskis bija palicis apmēram kilometru atpakaļ mežā. Vieniem smiekli, otriem traģēdija. Taču pavisam drīz viss nokārtojās – Purvinskis bija nez kur atradis medicīnisko palīdzību, kas viņu aizveda līdz savai mašīnai. Savukārt Saukāns vēl pāris minūtes no smiekliem nav varējis piesprādzēt drošības jostas. “Laikam Māris nobijās no medicīnas transporta, varbūt domāja, ka tie ir tiesneši, bet kad es grasījos kāpt mašīnā, Māris ielika otrajā ātrumā un aiziet – gandrīz izrāva man durvis no rokām. Piebrauca mediķi, prasa, vai kādas problēmas, saku – nē, nobijās no jums. Paldies viņiem – ātri kāpu mašīnā un ķēru rokā savu auto,” atceras Valdis Purvinskis. Rezultāti 5. posms, Saratova – Volgograda – Kalača pie Donas, specposms Veselova – Golubinska (422 km) 1. Aleksandrs Hroļs un Aleksandrs Marzaļuks (Krievija, “Mitsubishi”) 5.06:00 2. Nikolā Mislīns un Žans Mišels Polato (Francija, “Mitsubishi”) 5.08:25 (+2:25) 3. Nirs Barkats un Gijs Maršanskis (Izraēla, “Mitsubishi”) 5.14:55 (+8:55) 4. Žans Luī Šlesērs un Anrī Manjē (Francija, “Schlesser Renault”) 5.19:49 (+13:49) 5. Tjerī Manjaldi un Fransis Borsuā (Francija, “Mercedes”) 5.30:05 (+24:05) 26. Māris Saukāns un Didzis Zariņš (“Mitsubishi Pajero”) 6.54:41 (+1.48:41) 29. Jānis Lazdāns un Gints Rūsiņš (“Mitsubishi Pajero”) 7.30:30 (+2.24:30) 30. Andris Lukstiņš un Ivars Krauklis (“Mitsubishi Pajero”) 7.31:30 (+2.25:30) 33. Jānis Naglis un Modris Mēters (“Mitsubishi Pajero”) 8.00:23 (+2.54:23) 34. Jānis Āzis un Valdis Purvinskis (“Mitsubishi Pajero”) 8.10:24 (+3.04:24) Kopvērtējums 1. Žans Luī Šlesērs un Anrī Manjē (Francija, “Schlesser Renault”) 14.36:07 2. Kristofs Tinso un Baptists Valē (Francija, “Ford Protruck”) 15.07:27 (+30:50) 3. Aleksandrs Hroļs un Aleksandrs Marzaļuks (Krievija, “Mitsubishi”) 15.11:25 (+34:48) 4. Tjerī Manjaldi un Fransis Borsuā (Francija, “Mercedes”) 15.40:27 (+1.03:50) 5. Hose Luiss Monterde un Rafaels Tornabels (Spānija, “Mitsubishi”) 15.47:42 (+1.11:05) 24. Jānis Āzis un Valdis Purvinskis (“Mitsubishi Pajero”) 20.10:06 (+5.33:29) 26. Andris Lukstiņš un Ivars Krauklis (“Mitsubishi Pajero”) 20.47:42 (+6.11:05) 27. Jānis Naglis un Modris Mēters (“Mitsubishi Pajero”) 21.08:19 (+6.31:42) 28. Jānis Lazdāns un Gints Rūsiņš (“Mitsubishi Pajero”) 21.13:47 (+6.37:10) 36. Māris Saukāns un Didzis Zariņš (“Mitsubishi Pajero”) 33.51:03 (+19.14:26) Māris Siliņš Latvijas rallija-reida komandas sabiedrisko attiecību koordinators Mob.tālrunis 9473477- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam