«Audi» jaunumi Detroitas autoizstādē 5

 
15.janvāris 2008 10:12

Šogad Detroitas autoizstādē Audi piedāvā divus jaunumus – Audi TTS un Audi R8 V12 TDI konceptautomobili.

Audi R8 V12 TDI concept

2008.gada Detroitas autoizstādē Audi turpina revolūciju sporta automobiļu klasē – tiek prezentēts pirmais ielas sporta auto koncepts ar 12 cilindru dīzeļdzinēju. Jaunais Audi konceptautomobilis, kura pamatā ir Audi R8, aprīkots ar sešlitrīgu V12 TDI dzinēju, kas spēj attīstīt 500 ZS un 1000 Nm. Ar šo spēka agregātu Audi ir pāršķīris jaunu lapu dīzeļtehnoloģiju vēsturē. Audi R8 V12 TDI konceptautomobilis ir mantojis Audi pieredzi autosportā, tas ir lielisks uz ceļa, aprīkots ar inovatīvām tehnoloģijām un iemieso fascinējošu dizainu.



V12 TDI ir spēka agregāts, kas cieši saistīts ar divkāršo Lemānas uzvarētāju Audi R10 – tādejādi Audi R8 sniegums uz ceļa viegli nodrošina tam vietu superauto klasē. Automobilis sasniedz ātrumu 100 km/h 4,2 sekundēs, tā maksimālais braukšanas ātrums ir virs 300 km/h. Maksimālais griezes moments, kas tiek sasniegts jau pie 1750 apgriezieniem minūtē, nodrošina vieglu paātrinājumu.



Jaunais V12 TDI dzinējs pieder pie Audi V-veida dzinēju saimes ar 60 grādu leņķi starp cilindru rindām. Tam ir jauna veida ķēžu pievada sistēma ar diviem augstspiediena sūkņiem un common rail iesmidzināšanas tehnoloģiju.



Audi R8 V12 TDI dzinēja skaņa ir tieši tik satraucoša, cik tas ir sagaidāms no šāda kalibra sporta auto, -  tā viennozīmīgi pārliecina par divpadsmit cilindru spēka agregāta snieguma potenciālu.

Audi TTS

Detroitas autoizstādē tiek noņemts noslēpumainības plīvurs arī no jaunā Audi sporta auto - Audi TTS. Tā ir Audi TT sportiskākā versija, kas Audi dīleru salonos sagaidāma vasaras sākumā. Automobilis aprīkots ar divu litru TFSI dzinēju, kas spēj attīstīt 272 ZS (200 kW). Paātrinājums no vietas līdz 100 km/h iespējams nieka 5,2 sekundēs, maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Audi TTS ir pieejams gan 2+2 vietu Coupe automobiļa versijā, gan kā rodsters.



Audi TTS piesaistīs jaunus un aktīvus cilvēkus, tas iemieso Audi Vorsprung durch Technik (“pārākuma tehnikā”) jaunākos sasniegumus. TFSI dzinējs lieliski apvieno degvielas tiešās iesmidzināšanas un turbokompresora tehnoloģijas. 350 Nm maksimālais griezes momentu pie dzinēja apgriezienu amplitūdas 2500 – 5000 minūtē ir iespaidīgi rādītāji šim kompaktajam un vieglajam četru cilindru spēka agregātam.

2,0 TFSI dzinējs ir īpaši pielāgots Audi TTS. Sportiskā Audi TTS Coupe vidējais degvielas patēriņš ir tikai 8 litri uz 100 kilometriem, ja automobilis aprīkots ar 6 pakāpju manuālo transmisiju. Rodstera vidējais degvielas patēriņš ir 8,2l/100km. Ja automobilis tiek aprīkots ar S-tronic divsajūgu transmisiju, degvielas patēriņš attiecīgi pieaug par 0,1 un 0,2 l/100km.



S-tronic divsajūgu transmisija nodrošina zibenīgu pārnesumu pārslēgšanu, kas ļauj samazināt laiku, kas nepieciešams lai sasniegtu 100 km/h, par divām demitdaļām sekundes - gan TTS Coupe, gan rodsteram. Jauda uz ceļa tiek novadīta ar quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu iespējami efektīvākajā veidā.

Audi TTS ir aprīkots arī ar augsto tehnoloģiju Audi magenetic ride adaptīvo amortizācijas sistēmu. Šajā sistēmā amortizatoru eļļā cirkulē sīkas magnētiskas daļiņas. Pievienojot spriegumu, tās milisekunžu laikā izmaina amortizatoru īpašības. Audi magenetic ride sistēma ļauj izvēlēties “Standard” uzstādījumu, kas piemērots komfortablai braukšanai, vai “Sport”, kas ļauj izmantot visas Audi TTS sportiskās piekares sniegtās priekšrocības, kā arī pazemina automobiļa korpusu par 10 milimetriem. Automobilis ir aprīkots arī ar 17 collu bremžu sistēmu.

Audi TTS virsbūves aizmugures daļā izmantots tērauds, bet vidusdaļā un priekšā - alumīnijs. ASF (Audi Space Frame) tehnoloģija nodrošina optimālu slodžu sadalījumu uz asīm, kā arī samazina automobiļa masu. Audi TTS Coupe, kas aprīkots ar manuālo ātrumkārbu, sver tikai 1395 kg. Jaudas un svara attiecībā tas nozīmē 5,1kg/ZS.
 
Visi komentāri
 
250347. viesis 15.janvāris 2008 16:19
0 0 Atbildēt

Galvenais, ka TTS sver "tikai" 1395 kilogramus. Pat quattro cigārs ar 2.3 motoru sver kaut kur tikpat, bet tas ir liels un no tērāuda :D Tad jau normāli uztaisīta urka šitādu vēsi izkodīs :) Un., protams, nekaunas saukt haldex sistemu par kvatru :D

250348. viesis 15.janvāris 2008 16:29
0 0 Atbildēt

No quattro Audi jau ir oficiāli atteicies, jo tā, kā izrādījās, bija s*ds...

250349. viesis 15.janvāris 2008 16:31
0 0 Atbildēt
250351. viesis 15.janvāris 2008 17:05
0 0 Atbildēt

Nevis kaka, bet vienkārši stulbajiem vāciešiem uz autobāņiem vajag nevis patstāvīgo pilnpiedziņu, bet lielāku klusumu un mazāku zupas patēriņu :( Oficiāli atteicies varbūt ir, bet lai atteiktos reāli, neticu, ka nevajag platformas nomaiņu, tātad esošie modeļi vēl būs ar torseniem.

250364. viesis 16.janvāris 2008 10:27
0 0 Atbildēt

Vai tad bez audi detroitaa nekas cits nenotika???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti