Dunlop: 120 gadu ar ceļa izjūtu

 
14.marts 2008 10:51

120. gadadienā kopš Džons Boids Danlops /John Boyd Dunlop/ izgudroja pirmo pneimatisko riepu Dunlop joprojām ir vadošais uzņēmums High Performance (augstas veiktspējas) riepu izstrādē. Gadu gaitā uzņēmumam ir bijuši un joprojām ir lieliski panākumi motosportā.

Viena no panākumu atslēgām motosportā ir Touch Technology koncepcija; vairāku citu tehnoloģiju apvienojums ļauj automašīnas vadītājam izjust ceļu, vadoties no precīzas atgriezeniskās saites ar to. Pēdējais jaunums Touch Technology pilnveidošanā ir jaunā Dunlop SP Sport Maxx TT, kas radīta no  novatoriskiem materiāliem, tādiem kā Kevlar un no motosporta atvasināta savienojuma.

Dunlop riepu izstrāde ir balstīta uz patiesu, desmitiem gadu laikā uzkrātu sacīkšu pieredzi un nodrošina ātru atgriezenisko saiti ar ceļu, kas autobraukšanas entuziastiem sniedz maksimālu automašīnas vadīšanas pieredzi.



Šogad aprit 120 gadu kopš Džona Boida Danlopa riepas izgudrojuma 1888. gadā. Viņš skatījās, kā viņa mazais dēls brauc ar trīsriteni, un ievēroja, ka brauciens ir ļoti nelīdzens. Ar dažām gumijas loksnēm, futbolbumbas sūkni un krietnu enerģijas devu viņš konstruēja pirmo pneimatisko riepu pasaulē.

Tā diena kalpoja par atspēriena punktu Dunlop panākumiem un lieliskai ceļa izjūtai, un kopš tā laika uzņēmums ir kļuvis par vienu no vadošajiem High Performance (augstas veiktspējas) un Ultra High Performance (maksimāli augstas veiktspējas) riepu ražotājiem pasaulē un tiek augstu cienīts motosporta pasaulē. Autobraukšanas entuziasti un sacīkšu braucēji augstu vērtē riepas, kas atbilst viņu vajadzībām braukšanas laikā nevainojami izjust ceļu.

Uzvarām bagāta pagātne, tagadne un nākotne

Gadiem ilgi Dunlop ir bijis cieši saistīts ar motosportu un autobraukšanas entuziastiem. Jau 1902. gadā Dunlop uzvarēja savās pirmajās lielajās autosacīkstēs, Gordona Beneta kausa izcīņā. Mūsdienās uzņēmuma vadošā loma augstas veiktspējas riepu ražošanā ir acīmredzama Eiropas, iespējams, lielākajās nacionālajās automašīnu sacīkšu sērijās – Vācijas standarta klases auto sacensībās (DTM) un britu standarta klases auto meistarsacīkstēs (BTCC), kuri Dunlop ir izvēlējušies kā savu ekskluzīvo riepu piegādātāju. Ikvienās sacensībās prasīgie autovadītāji un komandas maksimāli izaicina Dunlop Touch Technology iespējas, tiecoties apsteigt rezultātu kaut par vēl vienu sekundes simtdaļu.

Matiass Ēkstrēms /Mattias Ekström/, zviedru divkāršais DTM čempions, skaidro, kādi ir viņa ieguvumi no Dunlop piedāvātās vadošās tehnoloģijas: “Audi un Dunlop izdodas ik gadu veikt kādus uzlabojumus. Šogad atgriezeniskā saite no riepām ir vēl labāka un intensīvāka nekā iepriekš. Mums, autovadītājiem, tas ir ārkārtīgi svarīgi, jo tas sniedz mums vēl precīzāku Audi reakcijas izjūtu […].”

2007. gadā sacensībās Tuner Grand Prix, kas ir ekstrēmās sporta autobraukšanas entuziastu vidū populāras sacensības, Dunlop uzvarēja visās trijās kategorijās. Trešo gadu pēc kārtas Dunlop triumfēja nozīmīgākajā klasē GT, kurā palika nepārspēts Marks Basengs /Marc Basseng/ savā Cargraphic Porsche 997.

Ceļa izjūta ar Touch Technology

Veidota no vairāku tehnoloģiju apvienojuma, Touch Technology sniedz precīzu atgriezenisko saiti ar ceļu, līdz ar to arī lielāku braukšanas prieku. Viens piemērs ir savilktais savienojums starp riepu un disku, kas nodrošina īpaši ātru un precīzu reakciju. Automašīnas vadību uzlabo arī protektoru raksta dizains ar stingriem blokiem ārmalā un stingrām sānu sieniņām. 

Vēl viena svarīga Touch Technology daļa ir vairāku rādiusu protektoru dizains (Multi Radius Tread – MRT). Riepā, kas veidota ar MRT, ir labāk vadāms spiediens visā tās korpusā, veicot pagriezienus, tādēļ pāreja no taisna ceļa līkumā notiek vienmērīgāk. Tas braucējam nodrošina vairāk laika ceļa izjūtai un iespēju nepieciešamības gadījumā reaģēt, kas ir viens no Dunlop Touch Technology stūrakmeņiem.

Touch Technology balstās uz divvirzienu sakaru plūsmu uz riepu un no tās; to var just rokās uz stūres, pēdās uz pedāļiem un visā ķermenī caur autovadītāja sēdekli. Uzlabota atgriezeniskā saite ar ceļu dod autovadītājam labākas kontroles iespējas un ļauj precīzāk un modrāk vadīt automašīnu.

Atzīmējot 120. gadskārtu, Dunlop piedāvā savu jaunāko Touch Technology izstrādājumu SP Sport Maxx TT. Jaunā riepa apvieno novatoriskus materiālus, tādus kā Kevlar un jaunāko motosporta nanodaļiņu savienojumu, kas nodrošina maksimālu saķeri ar ceļu.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti