Dunlop: 120 gadu ar ceļa izjūtu

14.marts 2008 10:51

120. gadadienā kopš Džons Boids Danlops /John Boyd Dunlop/ izgudroja pirmo pneimatisko riepu Dunlop joprojām ir vadošais uzņēmums High Performance (augstas veiktspējas) riepu izstrādē. Gadu gaitā uzņēmumam ir bijuši un joprojām ir lieliski panākumi motosportā.

Viena no panākumu atslēgām motosportā ir Touch Technology koncepcija; vairāku citu tehnoloģiju apvienojums ļauj automašīnas vadītājam izjust ceļu, vadoties no precīzas atgriezeniskās saites ar to. Pēdējais jaunums Touch Technology pilnveidošanā ir jaunā Dunlop SP Sport Maxx TT, kas radīta no  novatoriskiem materiāliem, tādiem kā Kevlar un no motosporta atvasināta savienojuma.

Dunlop riepu izstrāde ir balstīta uz patiesu, desmitiem gadu laikā uzkrātu sacīkšu pieredzi un nodrošina ātru atgriezenisko saiti ar ceļu, kas autobraukšanas entuziastiem sniedz maksimālu automašīnas vadīšanas pieredzi.



Šogad aprit 120 gadu kopš Džona Boida Danlopa riepas izgudrojuma 1888. gadā. Viņš skatījās, kā viņa mazais dēls brauc ar trīsriteni, un ievēroja, ka brauciens ir ļoti nelīdzens. Ar dažām gumijas loksnēm, futbolbumbas sūkni un krietnu enerģijas devu viņš konstruēja pirmo pneimatisko riepu pasaulē.

Tā diena kalpoja par atspēriena punktu Dunlop panākumiem un lieliskai ceļa izjūtai, un kopš tā laika uzņēmums ir kļuvis par vienu no vadošajiem High Performance (augstas veiktspējas) un Ultra High Performance (maksimāli augstas veiktspējas) riepu ražotājiem pasaulē un tiek augstu cienīts motosporta pasaulē. Autobraukšanas entuziasti un sacīkšu braucēji augstu vērtē riepas, kas atbilst viņu vajadzībām braukšanas laikā nevainojami izjust ceļu.

Uzvarām bagāta pagātne, tagadne un nākotne

Gadiem ilgi Dunlop ir bijis cieši saistīts ar motosportu un autobraukšanas entuziastiem. Jau 1902. gadā Dunlop uzvarēja savās pirmajās lielajās autosacīkstēs, Gordona Beneta kausa izcīņā. Mūsdienās uzņēmuma vadošā loma augstas veiktspējas riepu ražošanā ir acīmredzama Eiropas, iespējams, lielākajās nacionālajās automašīnu sacīkšu sērijās – Vācijas standarta klases auto sacensībās (DTM) un britu standarta klases auto meistarsacīkstēs (BTCC), kuri Dunlop ir izvēlējušies kā savu ekskluzīvo riepu piegādātāju. Ikvienās sacensībās prasīgie autovadītāji un komandas maksimāli izaicina Dunlop Touch Technology iespējas, tiecoties apsteigt rezultātu kaut par vēl vienu sekundes simtdaļu.

Matiass Ēkstrēms /Mattias Ekström/, zviedru divkāršais DTM čempions, skaidro, kādi ir viņa ieguvumi no Dunlop piedāvātās vadošās tehnoloģijas: “Audi un Dunlop izdodas ik gadu veikt kādus uzlabojumus. Šogad atgriezeniskā saite no riepām ir vēl labāka un intensīvāka nekā iepriekš. Mums, autovadītājiem, tas ir ārkārtīgi svarīgi, jo tas sniedz mums vēl precīzāku Audi reakcijas izjūtu […].”

2007. gadā sacensībās Tuner Grand Prix, kas ir ekstrēmās sporta autobraukšanas entuziastu vidū populāras sacensības, Dunlop uzvarēja visās trijās kategorijās. Trešo gadu pēc kārtas Dunlop triumfēja nozīmīgākajā klasē GT, kurā palika nepārspēts Marks Basengs /Marc Basseng/ savā Cargraphic Porsche 997.

Ceļa izjūta ar Touch Technology

Veidota no vairāku tehnoloģiju apvienojuma, Touch Technology sniedz precīzu atgriezenisko saiti ar ceļu, līdz ar to arī lielāku braukšanas prieku. Viens piemērs ir savilktais savienojums starp riepu un disku, kas nodrošina īpaši ātru un precīzu reakciju. Automašīnas vadību uzlabo arī protektoru raksta dizains ar stingriem blokiem ārmalā un stingrām sānu sieniņām. 

Vēl viena svarīga Touch Technology daļa ir vairāku rādiusu protektoru dizains (Multi Radius Tread – MRT). Riepā, kas veidota ar MRT, ir labāk vadāms spiediens visā tās korpusā, veicot pagriezienus, tādēļ pāreja no taisna ceļa līkumā notiek vienmērīgāk. Tas braucējam nodrošina vairāk laika ceļa izjūtai un iespēju nepieciešamības gadījumā reaģēt, kas ir viens no Dunlop Touch Technology stūrakmeņiem.

Touch Technology balstās uz divvirzienu sakaru plūsmu uz riepu un no tās; to var just rokās uz stūres, pēdās uz pedāļiem un visā ķermenī caur autovadītāja sēdekli. Uzlabota atgriezeniskā saite ar ceļu dod autovadītājam labākas kontroles iespējas un ļauj precīzāk un modrāk vadīt automašīnu.

Atzīmējot 120. gadskārtu, Dunlop piedāvā savu jaunāko Touch Technology izstrādājumu SP Sport Maxx TT. Jaunā riepa apvieno novatoriskus materiālus, tādus kā Kevlar un jaunāko motosporta nanodaļiņu savienojumu, kas nodrošina maksimālu saķeri ar ceļu.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

167 km/h – jauns ātruma rekords traktoriem

Sacīkšu braucējs Gajs Martins ar 1014 Zs jaudīgo JCB Fastrac uzstādījis jaunu ātruma rekordu traktoriem. Lasīt vairāk

 

Picas piegādātājs izsit Volkswagen vējstiklu (+ VIDEO) 9

Volkswagen vadītājs nogriež ceļu picas piegādātāja mopēdam, kā rezultātā tas ietriecas Toyota aizmugurē un nokrīt. Puisis tik ļoti sadusmojas, ka atriebības vadīts, viņš ar kāju izsit Volkswagen vējstiklu un metas bēgt, taču tiek notverts. Lasīt vairāk

 

Vai var piepumpēt riepu ar strāvas uzlādes kabeli? (+ VIDEO) 3

Divas sievietes parūpējušās par jautriem brīžiem kuriozo video cienītājiem, mēģinot piepumpēt sava Volkswagen Touran riepu ar elektromobiļa uzlādes kabeli. Lasīt vairāk

 

Karsts! Par auto gaisa kondicionēšanas sistēmu (+ VIDEO) 4

Tavs Auto rubrikā "Nepērc kaķi maisā" šoreiz runāsim par auto gaisa kondicionēšanas sistēmu iedalījumu un defektiem. Kā arī diletantiem, kuri pilda kondicionierus ar sprādzienbīstamu gāzi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti