Ķekava gatava uzņemt rallijsprintu 1

 
18.aprīlis 2008 10:08

Sestdien un svētdien Ķekavas apkārtnē tiks aizvadīts Latvijas rallijsprinta čempionāta otrais posms rallijsprints „Ķekavas ziema 2008”. Sestdien sportisti sacentīsies Ķekavas ielās izveidotā asfalta ātrumposmā, bet svētdien veiks sešus grants ātrumposmus.

Sākotnēji rallijsprints „Ķekavas ziema 2008” bija paredzēts februāra nogalē, tomēr korekcijas ieviesa laika apstākļi, kā rezultātā sacensības nācās pārcelt divus mēnešus vēlāk. Līdz ar to no ziemas rallija ir palicis tik vien, kā nosaukums, jo sestdien un svētdien sportistiem būs jāsacenšas uz asfalta un grants seguma ceļiem. Rallijsprinta svinīgais starts tiks dots sestdien pl. 17 Ķekavā pie tirdzniecības centra „Dālderi”. Jau pēc 13 minūtēm sāksies pirmais ātrumposms, kas būs izveidots Ķekavas ielās.

Vairāk nekā 90 ekipāžas nepilnus četrus kilometrus garo „dopu” veiks divreiz, trasē dodoties pēc rāvējslēdzēja principa (mašīnas trasē dosies pamīšus, nevis numuru secībā). Tas nozīmē, ka skatītāji autošovu varēs vērot vairāk nekā trīs stundas. Rallijsprinta organizotari līdzjutējiem iesaka no Bauskas šosejas doties „Ķekavas putnu fabrikas” virzienā, kur pēc 1,5 km būs izveidota stāvvieta un skatītāju vietas.  Svētdien sacīkstes atsāksies jau pašā rīta agrumā – pirmā ātrumposma starts paredzēts pl. 8.10. Pavisam svētdien būs jāveic seši „dopi”. Jāatzīmē, ka divi pēdējie ātrumposmi būs jau rīta cēlienā divreiz veiktie „dopi” (ceļš starplaikos satiksmei netiks atvērts), tikai pretējā virzienā. Sacensību centrs abas dienas atradīsies kafejnīcā „Kalnakrogs” Rīgas-Bauskas šosejas malā pašā Ķekavas centrā.

Vakar publicētajā dalībnieku sarakstā pirmais starta numurs piešķirts trīskārtējiem 4WD+ klases čempioniem Jānim Dūcim/Aivaram Anevicam („Mitsubishi EVO VIII”). Vai kāds spēs apsteigt Dūci/Anevicu – šī allaž ir viena no lielākajām rallijsprinta intrigām. Pretendentu šoreiz būs daudz un kā reālākie jāmin Mārtiņš un Andri Skakauski („Mitsubishi EVO”, 2. starta numurs), Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”, 3. Nr.) un līdz šim lielajā rallijā vairāk startējušie Elviss Hermanis/Intars Šulcs („Audi 80 Quattro”, 9. Nr.). Pats Dūcis uzskata, ka ar katru posmu aizvien nopietnāku konkurenci izrādīs Miks Ernstons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”, 5. Nr.). Lielu interesi izraisa arī pieredzējušā rallija meistara Nikolaja Krasņikova atgriešanās trasē. Niks, kura stūrmanis šoreiz būs Andris Puriņš, palicis uzticīgs „četriem apļiem” un startēs ar „Audi 90”, kuram uz sāniem būs desmitais numurs.

Ja ziemas sacensībās atmosfērisko dzinēju pilnpiedziņas klases braucēji vēl var tuvoties turbo klases rezultātiem, tad uz grants ceļiem 4WD grupas braucēji labākajā gadījumā var cerēt uz vietu absolūtā vērtējuma labāko desmitnieka lejasgalā. Taču tas nekādā mērā nemazinās sacensību spriedzi klases ietvaros. Interesantas neklātienes sacīkstes izvērtušās nominācijā par jaudīgāko motoru – šobrīd labākie rādītāji ar ap 230 Zs (standarta versijā šādam „Audi” motoram ir 170 Zs), bet perspektīvā tiek minēti pat 250 Zs. Pirmā posma uzvarētāji Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš, kuri līdz šim par „Audi klasi” dēvētājā ieskaites grupā startē ar „Subaru Impreza RS” (11. Nr.), atpaliek spēkrata jaudas ziņā, bet to kompensē uz mašīnas labākas vadāmības rēķina. Atklāts ir jautājums, vai „Sarmā 2008” lieliski startējušie Mareks Kreišmanis/Agija Kreišmane („Audi 90 Quattro”, 12. Nr.) un Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”, 14. Nr.) tikpat ātru sniegumu spēs demonstrēt arī uz grants seguma.

Daudz kandidātu uz uzvaru ir 1600+ klasē, kurā startēs 31 ekipāža! Pēc viena notikušā ziemas rallijsprinta prognozes izteikt ir grūti, tomēr labāko grupā vajadzētu figurēt ekipāžām Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio Sport”, 25. Nr.), Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”, 26. Nr.), Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”, 27. Nr.), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 28. Nr.) un Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”, 31. Nr.). Skatītāji ar nepacietību gaidīs Viestura Tilgasa/Modra Tilgasa, kuri startē ar jaudīgu klasiskās piedziņas „BMW” (30.), parādīšanos. 1600+ grupā startēs arī četras ārzemju ekipāžas – bez igauņiem Reiko Lempu/Indreka Joesāra („Honda Civic”) trasē redzēsim arī trīs angļu jauniešu ekipāžas. Starts Latvijas rallijsprinta čempionāta ietilpst angļu rallija skolas programmā un, paredzams, ka nākamsezon Latvijas ceļos pirmo rallija praksi izies pat desmit 14-16 gadus veci angļu jaunie autosportisti. Latvijas publika jau pērn klātienē ir redzējusi Tomasu Keivu/Džemmu Praisu, kuri šogad startē ar „Ford Fiesta” (Nr.66).

Interesanti pavērsieni sagaidāmi arī 1600 klasē. Atkal uz starta redzēsim 2007. gada čempionus Zigurdu Kalniņu/Ģirtu Dombrovski („Lada Samara”, 37. Nr.), kas automātiski ieceļ viņus favorītu statusā. Iespējams, ka nopietnu konkurenci čempioniem spēs sastādīt Arnis Alksnis/Armands Pārupe, kuri pirmo reizi startēs ar „Lada Samara” (42. Nr.), kas, kā baumo, iegādāta ārpus Latvijas un ir ļoti konkurētspējīga. Pirmoreiz Latvijas trasēs redzēsim arī „Suzuki Ignis”, ar ko startēs Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks (57. Nr.). Cīņā par vietām uz goda pjedestāla noteikti iesaistīsies arī trīs ar „VW Golf II” braucošās ekipāžas Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs (38. Nr.), Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks (39. Nr.) un Andris Andiņš/Māris Ešmanis (41. Nr.).

Visvairāk dalībnieku pieteicies „Road” klasē, kas sacenšas pēc regularitātes principa – par precīzākās un saskaņotākās ekipāžas godu sacentīsies 32 dueti. Pirmo reizi „Road” klasei papildsacensību posmi atšķirsies no sporta mašīnām paredzētajiem, turklāt regularitātes posmos būs iekļauti arī kopējai satiksmei neslēgti ceļi. Ievērojami tiks sarežģīta arī stūrmaņu dzīve – kartes, kuros būs atzīmēti ceļi, pa kuriem risināsies papildsacensības, tiks izsniegtas tikai laika kontrolē. „Road” klases braucējiem piešķirti numuri sākot no 100 un kā pirmie startēs 2007. gada čempioni Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”).

Plašāka informācija par rallijsprintu „Ķekavas ziema 2008”, kā norisi atbalsta Ķekavas pagasta padome un „Auto Stils”, pieejama www.autosport.lv un www.4rati.lv.

LAF SAK preses dienests
 
Visi komentāri
 
255691. viesis 19.aprīlis 2008 12:03
0 0 Atbildēt

No rīta izskrēju asfalta dopu, itkā jau pirms tam viss bija skaidrs, tik jautājums, kur nu kā būs roteri salikti, ja sākuma galā, līkumā "nepareizi", tad tur varētu būt interesanti...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti