iAuto izceļ dažus no Rīgas Motormuzeja eksponātiem (+ FOTO) 14

 
iAuto | 29.aprīlis 2018 7:15

Rīgas Motormuzejs tika atvērts 1989.gadā, 2013.gadā tika uzsākta rekonstrukcija un tagad plašajās un izremontētajās telpās izvietoti vairāk nekā 100 unikāli spēkrati.

Rīgas Motormuzejs ir lielākais automobiļu tematikai veltītais muzejs Baltijā, tādēļ  iAuto savā pastaigā iemūžinājis tikai daļu no apjomīgās un neapšaubāmi interesantās kolekcijas.

Foto: iAuto.lv

Kopš marta beigām muzejā skatāms Andra Dambja un viņa komandas konstruētais “eO PP100” – sporta auto, kas kļuvis par starptautisko Pikes Peak kalnā braukšanas sacensību čempionu elektroauto klasē.

Elektromobilim ir tērauda cauruļu rāmis un oglekļa šķiedras virsbūve, tā  svars - 1200 kg. Spēkrats aprīkots ar septiņiem elektromotoriem, kuru griezes moments ir 2520 Nm, jauda - 1600 ZS  un maksimālais ātrums 260 km/h.

2016.gada sacensībās latviešu konstruēto 1600ZS elektromobili pilotēja pieredzējušais jaunzēlandiešu braucējs Rīss Millens (Rhys Millen), kas 20 kilometru garo trasi ar 156 pagriezieniem pievarēja 8 minūtēs un 57 sekundēs. Elektromobiļu klasē šis rekords vēl nav pārspēts. Savukārt Pikes Peak trases rekords kopējā ieskaitē pieder franču autorallija pilotam Sebastjēnam Lēbam (Sébastien Loeb), kurš to uzstādīja 2013. gadā ar “Peugeot”, finišu sasniedzot pēc 8 minūtēm un 13 sekundēm.

Vēl viens unikāls mūsu tautiešu sasniegums ir Augusta Krastiņa konstruētais KRASTIN Auto – vairāk nekā 100 gadu vecs spēkrats, kas 2016.gadā atceļoja uz Rīgu.

 Pasaules autobūves enciklopēdijās kā viens no pionieriem ir minēts „KRASTIN auto”, kura radītājs bija latvietis, 19.gs. beigās no Latvijas uz Ameriku izceļojušais Augusts Krastiņš. Līdz šā gada sākumam Latvijas un ASV seno spēkratu entuziasti bija samierinājušies, ka „KRASTIN auto” ir pazudis Amerikas plašumos. Tomēr, pateicoties Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru un viņu ASV kolēģu neatlaidībai , noklīdušais auto tika atrasts Nebraskas štatā. Iesākumā tā īpašnieks no unikālā spēkrata nevēlējās šķirties. Tikai ilgu sarunu, pārliecināšanas un sarežģītas maiņas rezultātā „KRASTIN auto” ir atceļojis uz Latviju.

„Krastin Automobile Company” Klīvlendā, kuru dibināja un vadīja latvietis Augusts Krastiņš, pastāvēja tikai nepilnus četrus gadus un tajā paspēja uzbūvēt mazāk nekā desmit auto. Toties katrs no tiem bija savādāks un līdz ar to arī unikāls. A.Krastiņa paša izstrādātā automobiļu konstrukcija bija vienreizēja ar tās neparastajiem tehniskajiem risinājumiem. Kā apliecinājums viņa talantam fakts, ka Latvijas mehāniķis ASV reģistrēja 12 jaunus patentus.

KRASTIN Auto galvenie tehniskie parametri: 

klasiskās kompozīcijas šasija (dzinējs priekšgalā, ar kardānvārpstu piedzīti aizmugurējie riteņi, stūres rats); automobiļa garenbāze – 1810 mm; iekšdedzes dzinējs – 4 taktu; jauda 15 ZS; 3 pakāpju pārnesumu kārba; baterijas aizdedze.

„KRASTIN auto” reklāmas sauklis skanēja šādi: „Vienkāršs, izturīgs drošs un ātrs”

Ja runājam par Latviju un tās sasniegumiem autobūvē, noteikti jāpiemin RAF - Rīgas Autobusu Fabrika, kas savulaik ražoja mikroautobusus visai plašajai Padomju Savienībai.

Uzņēmums ražoja standarta produkciju: pasažieru mikroautobusus, taksometru, ātrās palīdzības, kravas un kombinētos pasažieru-kravas transportlīdzekļus, taču neatteicās arī no eksperimentiem, piemēram, 1982.gadā tika radīts elektromobilis RAF-2802, kura 17 KW motors ļāva sasniegt 60 km/h.

Maskavas Olimpisko spēļu (1980.gads) vajadzībām tika radīts RAF-2907 –olimpiskās uguns pavadījuma automobilis, bet 1993.gadā – izskatīgais un progresīvais RAF M2 Stils, kas sērijveida ražošanu tā arī nepiedzīvoja. M2 Stils bija plānots komplektēt ar 2,3 litru 145 Zs motoru, kas mikroautobusam ļautu sasniegt 140 km/h. Rafiņu ekspozīcijā skatāms arī tūrisma braucieniem 1962.gadā konstruētais RAF-977E, kas izceļas ar lieliem logiem, tostarp jumtā, ērtiem sēdekļiem, jumta lūku un gida vietu, kas aprīkota ar mikrofonu un radiouztvērēju.

Nākamajā attēlā redzams 1966.gada Volkswagen 1300. 870 kg smagais spēkrats varēja sasniegt 120 km/h. Priekšplānā ir 1961.gada Porsche 365B (90 Zs; 180 km/h), bet pa vidu abiem – 1949.gada Tatra 87 (72 Zs; 160 km/h).

VAZ-2101 – 1974.gads; 62 Zs; 140 km/h, Citroen 2CV – 1969.gads; 32 Zs; 115 km/h, Rover Mini MK.VI – 1993.gads; 60 Zs; 148 km/h, Steyr Puch 500D – 1962.gads; 16 Zs; 100 km/h, Simca S – 1938.gads; 13 Zs; 86 km/h.

Amilcar CGS – 1929.gads; 35 Zs; 110 km/h

BMW 3 – 1931.gads; 15 Zs; 75 km/h

Horch 853 – 1936.gads; 100 Zs; 135 km/h

Audi Front Typ UW – 1934.gads; 40 Zs; 100 km/h

Mercedes-Benz 320 – 1937.gads; 78 zs; 126 km/h

Cadillac V8 Series 353 – 1930.gads; 96 Zs

BMW 326 – 1938.gads; 50 Zs; 115 km/h

Bentley Mk. VI – 1949.gads; 150 Zs; 150 km/h

BMW 327/328 – 1938.gads; 80 Zs; 140 km/h, Packard Eight Model 1100 – 1934.gads; 120 Zs; 130 km/h

Kāds ir Tavs TOP 3 auto no Rīga motormuzeja eksponātiem? Nozīmīgākie!

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 29.aprīlis 2018 10:59
7 0 Atbildēt

Ja RAF būtu savulaik izvēlējušies šo konkursa laureātu tad nebūtu mums tagad jāskatās uz nestilīgo RAF Stils vai Gazelēm. Reāli palaida garām iespēju - sergalaktion.com/works/raf-m2/

viencexperc 29.aprīlis 2018 21:21
6 0 Atbildēt

Var zīmēt ko grib. Bez rietumu valstu palīdzības, rezultāts būtu bijis tāds pats kā tagad.

PSRS bija atpalikusi visās fromntēs, tāpēc arī nobanktrotēja un sagāzās.

Ja RAfu laicīgi pārdotu kaut kam, kaut vai indiešu Tatai, tie izceltu, un varētu arī mēģināt ražot ko tādu.

650 29.aprīlis 2018 15:40
3 1 Atbildēt

Tas zīmējums stipri atgādina 90to sākuma Hundaja un tml japonMitsu izstrādājumus.Bet, kamēr jaunajie Censoņi zīmē komiksus, tamēr īstie "saimnieki" nodarbojas ar īsto businesu.Jo ar īstajā brīdī piekoptu bezdarbību var krietni vairāk nopelnīt, nekā ar darbu.Apzināti nolaist ražotni līdz kliņķim un atlikumu izveicīgi pārdot metāllūžņos- pasākuma bīdītājiem un atbalstītājiem tas ir garantēti brangs un tūlītējs ienākums.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti