Rīgas Motormuzejā jauns eksponāts - "fantomasa" auto Citroën DS 19 2

Foto: Publicitātes attēls

Rīgas Motormuzejs | 16.aprīlis 2019 14:31

Rīgas Motormuzeja kulta auto kolekcijai aprīļa beigās pievienosies auto būves vēstures un 20. gadsimta dizaina ikona – 1961. gada futūristiskais Citroën DS 19.

Šis auto "spēlēja" nozīmīgu lomu kinofilmā "Fantomass". Romantiskie francūži spēkratu dēvēja par auto dievieti, savukārt filozofs Roberts Bārts automobilim veltījis veselu eseju, slavinot auto debešķīgās formas.

Viena no spilgtākajām franču autobūves pērlēm – Citroën DS 19 savu debiju piedzīvoja 1955. gada Parīzes auto izstādē. Auto uzreiz kļuva par sensāciju. Izstādes pirmajā dienā uz auto iegādi pieteicās 12 tūkstoši cilvēku, bet pēc desmit dienām, izstādi slēdzot, rinda uz auto iegādi sasniedza jau 80 tūkstošus, kas ievērojami pārsniedza uzņēmuma gada auto izlaides iespējas.

Kāpēc Citroën DS cilvēkiem tik ļoti patika? Iespējams, tā bija virsbūve ar ļoti avangardisku pludlīnijas formu. Iespējams, tie bija tam laikam neredzētie tehniskie risinājumi - izcilais hidrauliskais pārnesumu pārslēgšanas mehānisms un pneimatiska balstiekārta (piekare), kur klīrensu (virsbūves zemākais punkts attiecībā pret ceļa virsmu) atkarībā no ceļa stāvokļa var regulēt pats vadītājs. Bet varbūt auto mīļotājus sajūsmināja tā aerodinamiskās īpašības: slīpais, uz leju noapaļotais motora pārsegs un pilnībā gludā virsbūves apakša. Tehnisko un dizaina risinājumu rezultātā bija izveidota īsta pērle, kura 150 km/h sasniedza tik pat ātri cik tā laika sporta ikonas. Spēks un daile; ne velti Francijā drīz vien iemīļoto modeļa apzīmējumu „DS" tauta pārfrāzēja par "Dèesse", kas nozīmē "dieviete".

Citroën DS 19 ražoja līdz 1966. gadam. Vairāk nekā 10 gadu laikā tika saražoti gandrīz 800 tūkstoši dažādu komplektāciju Citroën DS un ID izpildījumu eksemplāri.

Rīgas Motormuzeja eksponētais eksemplārs ražots 1961. gadā un tam ir viena no bagātākajām komplektācijām. Auto aprīkots ar specifiskiem priekšējos spārnos iebūvētiem salona ventilācijas kanāliem un tā bagātīgi aprīkotais mērinstrumentu panelis atgādina lidmašīnas vadības paneli.

           Senais spēkrats ir nācis no Šveicas un tam ir bijuši tikai divi īpašnieki. 2010. gadā automobilim veikta pilna restaurācija, atjaunojot tā autentisko krāsojumu un pasažieru salona apdari. Tagad par godu Rīgas Motormuzeja 30. dzimšanas dienai no 2019. gada 27. aprīļa auto tiks iekļauts muzeja pastāvīgās ekspozīcijas kolekcijā "Kulta auto".

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
eidis 17.aprīlis 2019 11:14
4 0 Atbildēt

Fantastisks auto

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nosaukti 2019.gada labākie motori

Britu izdevums Engine Technology International nosaucis starptautiskā konkursa “Gada motors” uzvarētājus. Galveno balvu ieguva Ferrari 3,9 litru biturbo V8, bet par labāku elektrisko spēka iekārtu atzina Jaguar I-Pace agregātu. Lasīt vairāk

 

"Daimler" vadītāja amatu atstājis Dīters Ceče

Automašīnu "Mercedes-Benz" ražotāja Vācijas uzņēmuma "Daimler" vadītāja amatu pēc 13 gadiem atstājis Dīters Ceče. Lasīt vairāk

 

Saspiestā dabas gāze atgriežas Latvijas tirgū; kas par CNG ir jāzina auto lietotājiem? 4

Saspiestā dabas gāze ienāk Latvijas degvielas uzpildes staciju tīklā. Kas par CNG ir jāzina auto lietotājiem? Lasīt vairāk

 

"Pasažieru vilciens" līdz gada beigām vēl cer paspēt noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi

AS "Pasažieru vilciens" līdz šā gada beigām vēl var paspēt noslēgt līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi pat tad, ja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) uzdos veikt kādus papildinājumus iepirkuma dokumentācijā, aģentūrai LETA sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti