Pilnveidos kārtību, kādā tiek veikta transportlīdzekļu tehniskā apskate un tehniskā kontrole uz ceļa 27

 

Foto: iAuto.lv

CSDD | 23.februāris 2017 18:14

Ceturtdien, 23.februārī, Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināts Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts, kas pilnveidos kārtību, kādā tiek veikta transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate un transportlīdzekļu tehniskā kontrole uz ceļa.

Kopumā tiks saglabāts šobrīd spēkā esošais tiesiskais regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanu transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates un transportlīdzekļu tehniskās kontroles uz ceļiem ietvaros.

Ar noteikumu projektu “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa” tiek pārņemtas vairākas Eiropas Savienības (ES) Direktīvas, kā rezultātā tiks mainīta defektu kodu numerācijas sistēma, ar mērķi ieviest vienotu defektu numerāciju visā ES.

Tāpat kā līdz šim, noteikumu projekts noteiks kārtību, kādā tiek veiktas transportlīdzekļu pārbaudes uz ceļiem. Ja Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim piešķirs 2.vērtējumu, tiks anulēta esošā atļauja piedalīties ceļu satiksmē, noņemta tehniskās apskates uzlīme un dota pagaidu atļauja.

Ja transportlīdzeklim piešķirs 3.vērtējumu, tā tālākā piedalīšanās ceļu satiksmē būs aizliegta. Šādā gadījumā inspektors aizturēs transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes un anulēs atļauju vai pagaidu atļauju piedalīties ceļu satiksmē. To varēs atgūt, saremontējot transportlīdzekli un veicot tā pārbaudi tehniskās apskates stacijā.

Noteikumu projektā pārņemtās ES Direktīvas paredz, ka Eiropas Komisijai (EK) līdz 2018.gadam ir jāizpēta informācijas apmaiņas iespējamība starp ES dalībvalstīm par tehniskajās apskatēs konstatētajiem defektiem, odometra rādījumiem un informāciju par transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļa. VAS “Ceļu satiksmes drošības dierekcija” jau vairāk nekā 10 gadus piedāvā Latvijas klientiem iespēju pārliecināties par transportlīdzekļa odometra rādījumiem un tehniskās apskates datiem, un ir gatava šo informāciju nodrošināt gan EK, gan citām ES dalībvalstīm.

Tāpat noteikumu projektā tiks nostiprinātas tās prasības, kas jau šobrīd tiek īstenotas, attiecībā uz tehniskās apskates stacijā izmantojamajām diagnostikas iekārtām, inspektoru kompetenci un apmācību.

VSS izsludinātais noteikumu projekts nodots saskaņošanai ministrijām un pēc tam jāapstiprina valdībā. Projekts paredz, ka noteikumi stājas spēkā 2018.gada 1.martā. Vienlaikus, apstiprinot valdībā noteikumus, par spēku zaudējušiem tiks atzīti MK 2004.gada 29.aprīļa noteikumi Nr.466 “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem”.

 
Visi komentāri
 
reku 23.februāris 2017 20:00
9 3 Atbildēt

Aizturēšot nm.zimes! Dabūs krietni pačakareties.Man vinas visas ir kārtīgi piekniedētas.

Kanibaals 25.februāris 2017 22:10
0 0 Atbildēt

Makita un lieta darīta.

viencexperc 23.februāris 2017 22:13
4 8 Atbildēt

Pareizi, dupsēt vajag tos lūžņus.

mareks 23.februāris 2017 22:29
15 3 Atbildēt

tad hahren csdd apskates vajadzīgas??? uz ceļa aptur, pārbauda un izsniedz uzlīmi

Kanibaals 25.februāris 2017 22:11
2 0 Atbildēt

Nu šis ir solis uz TA likvidāciju, jo TA varētu piešķirt arī servisos.

Bremzīte 23.februāris 2017 22:49
13 3 Atbildēt

Nu ja...pamaz naudiņas iekāsuši...Tiešām...nafig tādas apskates...uz ceļa notur...iedod inspektoram skates naudiņu...un rullē tālāk..jo piesieties var pat jaunam auto....izspiedēju banda....

vadims 23.februāris 2017 22:54
2 0 Atbildēt

bet kā pārbaudīs ? ar kompi ? bet lv vidējais autoparka vecums ir 15-20 gadi bet tie ir tikai dzelži !

Es 23.februāris 2017 23:00
3 0 Atbildēt

Ja noñems numura zìmes,kà es varèßu tikt lìdz servisam,lai salabotu maßìnu??varbùt servis pie manis brauks...

iciks 24.februāris 2017 23:11
3 0 Atbildēt

Sauksi ejakulatoru.

Nedomāju, ka uz ceļa kāds veiks pilno pārbaudi, attiecīgi 3nieku visreālāk nopelnīt par riepu protektoru

opis 25.februāris 2017 11:20
0 0 Atbildēt

Ja neapstāsies pēc poliču pavēles,par bremžu iekārtu 3, numurus ar superlīmi,tad par mantas tīšu bojāšanu varēs vēl nopelnīt

filips 23.februāris 2017 23:04
5 0 Atbildēt

paldies vismaz ka tiks saskaņots ES valstīs un būs kā Lietuvā un Igaunijā ,.....ceļu nodoklis būs pieskaitīts pērkot degvielu ! Cik brauc ,tik arī maksā !

JautāJUMS 23.februāris 2017 23:19
2 1 Atbildēt

Vēl nebūtu slikti ja par riepām kam ir stipri zem pieļaujamā dotu 3 neviss 2.

msh 23.februāris 2017 23:40
0 13 Atbildēt

Un tālāk? Kurš maksās par ejakulatoru?

Mans golfs pirms nedēļas dabūja slimības lapu - "nepietiekams riepu protektora dziļums" - es pirms skates izdarīju šādus tādus sīkumus kā arī baidījos ka neuzvelk par bremzēm, jo tās nekādas stiprās nav, bet uz riepām pat paskatījies nebiju - izrādījās ka priekšas labajai riepai bija 2,2 milimetri. Lieki teikt ka nobraucu visu ziemu bez problēmām, bez kaut kādām slīdēšanām un pa slidenu šoseju braucot kožot nost visādus sēņotājus. Tātad, normālā, sausā dienā braucot mājās ar vienu 2,2 milimetru riepu, es esmu satiksmes apdraudējums, ja pāris mēnešus atpakaļ uz apsniguša vai apledojuša ceļa nebiju - ?

iciks 24.februāris 2017 23:17
8 0 Atbildēt

Es neesmu tik kategorisks kā Kasiņš, kas demonstratīvi uzstāj - dūmojošos dīzeļus uz presi, drāzt nodilušo riepu īpašniekus vienmēr un visur u.t.t., taču man kaut kā ne visai patīk fakts, ka manu dzīvību vai veselību var apdraudēt kāds auto ar liselli riepām.

Un arguments "nobraucu visu ziemu u.t.t." arī nav nekāds nopietnais - līdz kādam mirklim var būt viss arī labi, bet kādreiz var arī nesanākt. Vai tad nav dzirdēts par n-tajām avārijām, kad "es tak vienmēr tā braucu, bet kāpēc šoreiz tā sanāca?". Vai tad šoferi žūpas arī allaž nesaka, ka dzerot bieži un tak līdz šim nekādu problēmu nav bijis, bet kaut kā šoreiz nesanāca...

Man ļoti negribētos, ka man pretimbraucējam šādi nesanāktu.

Ja Tu satiksmē piedalītos viens - tak kaut bez riepām, vai man žēl.

msh 25.februāris 2017 1:24
1 11 Atbildēt

Es parasti uzbraucot uz apledojuša ceļa pārbaudu cik man ir saķeres ;) Ironiski ka ziemas sākumā uzliekot muteres golfmašīnai pirms gada ražotas un svaigi nopirktas westlake ziemas mizas un ar to izkožot līkumu, nemanīju nekādas atšķirības pret manu golfu :D Tu regulāri pārbaudi savas mašīnas riepas, visas četras, un speciāli mašīnu noliekot kaut kur citur - jo man mašīna stāv garāžā, ar labo pusi pie sienas, un lisārs bija labajā pusē priekšā - ? Nu jā, man kaut kas nav ar savērsumu; vasarā regulējot servisnieks nevareja dabūt vienā pusē sagāzumu, tāpēc arī droši vien noēda.

Kasiņam ir loģika par marijas antuanetes tēmu - "nav maizes ko ēst? nu tad ēdiet kūkas!"

janka 25.februāris 2017 13:08
12 0 Atbildēt

rudenī, uz ziemu liekot virsū riepas, nepietiek, ja tad ir tie 4,12mm. Ja sniegotajā laikā noēda līdz 2mm, tad: a)nobrauci ļoti daudz tūkstošu kilometrus, pilnīgi nepievēršot uzmanību auto tehniskajam stāvoklim,

b)sezonai sākoties jau uzliki neatbilstošas riepas ar nepietiekamu protektora dziļumu.

Likums ir likums, un šis likums ir ar asinīm rakstīts. Žēl, ka lielākajā daļā gadījumu cieš arī ne tikai pliko riepu īpašnieki.

msh 28.februāris 2017 12:38
0 0 Atbildēt

Janka, a tu esi dzirdējis par riepām, kas saucas "vissezonas"? :) Es neko ziemai sākoties ne noņēmu, ne uzliku - tie ripuļi bija uz tās mašīnas kad tā nonāca manā īpašumā pusotru gadu atpakaļ. Pieņemu ka ar nākamo ziemu man sāksies šitentais cikls ar ripuļu maiņu divreiz gadā.

Icik, man tajā mašīnā ir bik lielākas problēmas kā tikai tas ka mašīna bik velk uz vienu pusi - kas pēc ripuļu maiņas izrādās ka pat nav bijis no sagāzuma... :D

janka 28.februāris 2017 12:53
3 0 Atbildēt

Spiedienu riepās pārbaudi reizi gadā? Izklausās, esi liels nihilists uz auto tehnisko stāvokli vispār...

msh 28.februāris 2017 17:48
0 0 Atbildēt

Spiedienu riepās es pārbaudu reizi pa diviem trīs mēnešiem, bet staķika pūšamajam protektora mērāmais klāt nav piekabināts.

Manu nihilismu vari novērtēt šitentajā bildē content32-foto.inbox.lv/albums/m/msha...a/IMG-0001.jpg [nav vēl tā motortelpa pieņēmusi galīgo izskatu] Redzi, ar riepām ir tāda maza problēma - visam citam mašīnā stāvoklis ir "bojāts/nebojāts" vai "sauss/mitrs", ko var noteikt ar vienu acu uzmetienu, bet riepām prasa nevis "ir protektors/nav protektors", bet kaut kādus tur milimetrus, ko nevar noteikt tīri uz aci - nu, pieredzējuši cilvēki kas ikdienā to dara vēl uz aci noteikti ar milimetra kļūdu noteiktu - bet es neesmu viens no viņiem.

janka 28.februāris 2017 20:38
0 0 Atbildēt

Nu, ja acumēram neuzticies, tad vari vien priecāties, ka, neko nedarot, saņēmi tikai aizrādījumu tehniskajā apskatē, nevis rēķinu apmaksai no CP.

iciks 25.februāris 2017 15:54
6 0 Atbildēt

Vai es regulāri pārbaudu protektora dziļumu? Nē, tas nav vajadzīgs. 2x gadā mainu (ziema->vasara un otrādi) un tad var arī apskatīties, kas tur darās.

Ja ir problēma ar savirzi un Tu to visu skaisti ignorē, tad nebrīnies, ka skatē kādam Tu nepatīc...

opis 25.februāris 2017 11:32
0 0 Atbildēt

Viss kā ES,tikai ne naudas lietās.

ESpatsunbralis 24.februāris 2017 1:58
2 1 Atbildēt

Kaut kādai kārtībai un satiksmes drošībai uz ceļiem ir jābūt , bet Latvijā kaut kā , tā būšana vairāk saistīta ar naudas kāšanu nevis satiksmes drošību . Ieskaitot medicīniskās apskates !

Jānis 24.februāris 2017 2:12
0 2 Atbildēt

Resnajiem trūkst naudas...izdomājuši kā vēl izspiest no autovadītājiem...ceļus būtu remontējuši par to naudu ko tagad taisās tērēt kaut kadiem inspektoriem un parbaudēm uz ceļiem...dumbestu bars blet...

nn 24.februāris 2017 8:42
1 0 Atbildēt

lai vispirms tiek galā ar to mistisko pantu,kurš itkā paredz 50% atvieglojumu no uzliktā soda ja to nomaksā 15 dienu laikā un esi atzinis ka vainīgs..-reāli nedarbojas..,ja nu vienigi izredzētajiem..

korkis 24.februāris 2017 14:51
0 1 Atbildēt

Tad jau pie TA sakrāsies vesela čupa lūžņu, jo tālāk jau braukt nevarēs

Shamejais 24.februāris 2017 20:15
0 0 Atbildēt

Bildē auto ir braucienā uz MALTU :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 23

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 

Alūksnē kravas automašīna sabraukusi gājēju (precizēts 15.04, plkst: 10.00) 30

Piektdien Alūksnē kravas automašīna sabraukusi gājēju, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Mazda gatavo CX-80 Eiropas tirgum (+ VIDEO) 3

Japānas autobūves uzņēmums pieteicis krosoveru CX-80, kas Eiropas tirgū pasūtīšanai kļūs pieejams jau pēc dažām nedēļām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti