Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Precizēs vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanas kritērijus Latvijā 38

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.janvāris 2018 12:42

Satiksmes ministrijā (SM) patlaban tiek izstrādāti grozījumus ransportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos, lai precizētu vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanas kritērijus transportlīdzekļiem Latvijā, liecina SM informācija.

Kā skaidroja ministrijā, kritēriju precizēšana novērsīs statusa piešķiršanu transportlīdzekļiem, kuri ir nolietoti un sliktā tehniskā stāvoklī, un kuru īpašnieki cenšas iegūt vēsturiskā spēkrata statusu, lai varētu izvairīties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa nomaksas.

Pagājušā gada 6.decembrī stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kura 10.panta 1.5 daļa nosaka, ka transportlīdzekli, kurš ir vismaz 30 gadus vecs un atbilst Ministru kabineta (MK) noteiktajām vispārīgajām prasībām, var reģistrēt kā vēsturisku spēkratu. Vispārīgās prasības, kādam jāatbilst transportlīdzeklim, kā arī kārtību, kādā transportlīdzeklim piešķir un anulē vēsturiskā spēkrata statusu, nosaka MK.

Patlaban vēsturisko spēkratu normatīvais regulējums ietverts Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos, kuru 76. punktā noteikts, ka transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu piešķir, ja tas atbilst spēkā esošajiem starptautiskajiem tehniskajiem noteikumiem. Šos tehniskos noteikumus 2010. gadā izdevusi Starptautiskā Antīko spēkratu federācija, kurā Latviju pārstāv Latvijas Antīko automobiļu klubs.

Pēc SM ieskatiem, tehnisko noteikumu normas ir neskaidri formulētas un interpretējamas. Noteikumi ir novecojuši, bet to jaunā redakcija vēl nav akceptēta.

Par to liecina arī tas, ka vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības, savukārt atteikumus juridiski pamatot esot grūti, norāda SM.

Tāpēc nepieciešams veikt grozījumus Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos.

Priekšlikumus par noteikumu projektu, norādot vārdu, uzvārdu, adresi, tālruņa numuru un e-pasta adresi, iespējams sniegt līdz šā gada 11.janvārim.

 
Visi komentāri
 
vēsturiskais 6.janvāris 2018 13:01
16 11 Atbildēt

en.wikipedia.org/wiki/Classic_car

Manuprāt ir jānosaka konkrēts gads, līdz kuram auto skaitās vēsturisks. Jo dot vēsturiskā auto statusu 84-tā gada Audi 90 ir vienkārši smieklīgi. Kāda tur vēsture?

msh 6.janvāris 2018 13:17
3 1 Atbildēt

Priecājies, pie mums vismaz viens termins ir latvisks.

DALJNOBOJS 6.janvāris 2018 13:57
14 4 Atbildēt

Kāpēc ne, audi 90 sen nēesmu redzējs, ja ideālā stāvoklī var arī statusu piešķirt.

Urka 6.janvāris 2018 19:26
2 1 Atbildēt

Esi redzējis daudz Audi 80 labā stāvoklī... ?

DALJNOBOJS 6.janvāris 2018 19:53
1 0 Atbildēt

Tikai vienu

Palaidniex 7.janvāris 2018 11:09
0 0 Atbildēt

Vecākus par 20 gadiem, kā citas valstīs tas notiek, saukt par antīkiem ir vel smieklīgāk...

msh 6.janvāris 2018 13:18
6 0 Atbildēt

Cerams ka tiešām precizēs, jo cik dzirdēts, tad tas viss ir ļoti subjektīvi - zināmu golfkluba čali ar viņa mk1 pasūtīja, kamēr, viņa vārdiem, viņš redz regulāri vairākus VS kas tiek lietoti ikdienā un kuru tehniskais stāvoklis ir nekāds.

. 6.janvāris 2018 17:36
2 0 Atbildēt

Pajautā kāpēc izbrāķē. Stance, stīliji un koilas.

Vs jau ikdienā nevar izmantot, vienīgais uz šoviem, sabraucieniem, pasākumiem utt drīkst braukt.

Ķencs 7.janvāris 2018 19:02
1 0 Atbildēt

Par stīlijiem vispār apskatē 3 var noraut, kāds tur vēl vēsturiskais? ????

viencexperc 6.janvāris 2018 13:33
11 26 Atbildēt

aizliegt vēsturiskiem auto piedalties satiksmē. Un viss.

Ja gribi piedalīties satiksmē, tad jāizņem atļauja ( par maksu, protams, un ne ilgāk par 1 mēnesi gadā). Un viss.

DALJNOBOJS 6.janvāris 2018 14:02
1 0 Atbildēt

Jau laikam visiem apniku ar šo. Bet kā ir ar veca auto reğistrāciju, vai ir iespējams piereğistrēt auto no jauna, jeb norakstītu auto.

Mana gadijumā RENAULT 11 1983.gada gandrīz ideālā stāvoklī.

core 6.janvāris 2018 16:02
0 0 Atbildēt

Norakstītu vairs nevar piereģistrēt

Kas ir tas ir 6.janvāris 2018 18:05
0 0 Atbildēt

Var bijušais īpašnieks(kurš norakstija) uzrakstīt iesniegumu, ka bijis paģiru delīrijā un kļūdijies, tad CSDD izskata un uzstutē atpakaļ uzskaitē!

DALJNOBOJS 6.janvāris 2018 19:49
0 0 Atbildēt

Paldies par padomu, bet diemžēl nesanāks iepriekšējas oficiālajis īpašnieks ir miris. Mašīnīte piederēja pensionāram pēc insulta viņš ar to vairs nevarēja braukt un autiņš tika noliks siena šķūnīti un norakstīts 2013 gadā, jo bija nodokļu parāds par 6 gadiem. Večuks nomira pagājuša gada sākumā un viņa radinieki izlika saimniecību pārdošanā un sāka mantas iztirgošanu. Renīti ieraudzīju pavisam nejauši braucot garām. Stāvēja pagalmā, apstājos aprunājos un nopirku no īpašnieka dēla par 200 eiro, papīri par norakstīšanu gan ir man uz rokām.

Pļurkt 6.janvāris 2018 15:19
21 1 Atbildēt

Kā vienmēr Latvānijai vajag ar kaut ko izlekt!!

Redziet pasaules vadošās automobilizācijas valstis neievieš tādus likumus kā naudas kāsējvalstij gribās, tāpēc sadomāsim savus, atšķirīgus likumus!!

viencexperc 6.janvāris 2018 16:24
15 9 Atbildēt

Domā reģistrēt savu "minsku" un ieekonomēt 5 eiro?

dodge 6.janvāris 2018 16:42
2 10 Atbildēt

Nomeliorē savu lauku labāk, pajoliņ! Brīvdienās biju piestājis pie viena lauka Kurzemē. Lielajā ceļmalas grāvī ūdens līdz potītēm, uz lauka dīķveida peļķēs - gandrīz līdz celim. Teiksi, VALSTS vainīga???!!!

Vispār jau pareizi, lai vēsturiskie maksā pa pilnu programmu. Problēmas no viņiem ir lielākas par pienesumu valstij. Varētu pat likt maksāt dubultā.

Valters 6.janvāris 2018 19:26
5 0 Atbildēt

Nu jā, es saprotu šīs mokas, jo citādi drīz lielākā daļa auto, kas Latvijā

piedalās satiksmē ir gadu skaita ziņā vēsturiskie auto. Un par tiem nebūs jāmaksā Ceļu nodoklis. Tā būs katastrofa valsts budžetā...

es 7.janvāris 2018 10:03
0 0 Atbildēt

auto buus jāpārkrāso!

Braucējs 7.janvāris 2018 10:43
5 0 Atbildēt

Ekspluatācijas nodoklis - lūk atbilde, ja būtu kā kaimiņvalstīs, nebūtu tāds, daudz kas atrisinātos! Latvijā šogad ir dārgākā auto uzturēšana salīdzinot ar Igauniju un Lietuvu, iespējams, arī Poliju! Pensionāriem kam ir auto ar ekspluatācijas nodokli € 80 + tehn.apskate, ir liels robs budžetā, bet laukos bez auto nevar! Atcelt ekspluatācijas nodokli un daudz kas atrisināsies, tāpat tad nodoklis ceļiem netiek!

Palaidniex 7.janvāris 2018 11:17
2 1 Atbildēt

Lai, ikdienā nelietotu, tad tehniski būtu iespejams noteikt ierobežotu gada nobraukumu, bet mūsu cilvekam tas butu tikai iemesls žulities un izdomāt kā ērtak attīt odometru. Un ierobezotu aizbraukt talākā ceļojumā uz kādu vesturisko auto salidojum Eiropas otrā malā...

Var arī ierobežot dienu skitu gadā, cik auto var izmantot. Noformēt tās kā vienas dienas atļauju, kad limits sasniegts, tā par tām prasīt naudu. Kā pārbaudīt - citas krāsas skates uzlīmes, lai miličiem nagi niezētu pārbaudīt, un fotoradariem pieškirt iespēju pārbaudīt gan gan tiesibas piedalītis satiksmē.

Pļurkt 7.janvāris 2018 11:35
2 1 Atbildēt

Tas viss ir pavisam vienkāršāk izdarāms!

Numurā jau ir VS, līdz ar to tas ir labi redzams visiem un nekāda spec TA uzlīme nav nepieciešama.

Ar numuriem VS aizliegt piedalīties ceļu satiksmē, bet atļaut tikai ar spec atļaujām. Teiksim par kaut vai simbolisku samaksu uz mēnesi, nedēļu vai dienu, bet ne vairāk kā 2 - 3 mēneši summāri pa gadu. Bet simbolisku, nevis 10 euro pa dienu!

Gan kaut kas nonāk budžetā, gan nebūs vēlme ikdienā lietojamos lūžņus reģistrēt ar VS numuriem.

Ja tik šausmīgi dreb ļipa par drošību, tad var uzlikt ātruma ierobežojumus - max 80 km/st (kā kraveniekiem), bet ne ātrāk kā tehnikas tehniskajos datos norādīts, liekot attiecīgā ātruma ierobežojuma zīmi uzlīmēt aizmugurē.

Kur problēma?? Visu var atrisināt pietiekami civilizēti, bez izlekšanas citu valstu vidū ar saviem īpašajiem likumiem pret kādu nelielu interesentu grupu.

Palaidniex 7.janvāris 2018 18:40
0 0 Atbildēt

Ne visiem auto ar VS statusu ir numurzīme VS. Tas ir vipendrons, no kura var atteikties, bet ierobežotas numurzīmju burtu sērijas var but risinājums.

Kāpēc par tiem summārajiem 2-3 mēnesiemm maksāt, tos uztaisīt bezmaksas, par jebko virs tā plēst tā, lai nav izdevīgi tiem, kas nolēmuši but paši gudrakie, lai VS statusa jēga zustu.

Daudzi būtu arī ar mieru lietot auto tikai ziemā vai tikai vasarā, vācija to risina ar mēnešu cipariem uz balta fona, gluži kā tranzītnumuriem. Citadi nemt uz laiku no uzskaites vasaras auto ir baigā ķēpa ar pārmaksātā ceļa nodokļa atgūšanu... ziemas auto tas notiek elementāri lieko un nonemot no uzskaites turpat csdd un nemaz nesanāk pārmaksāt. Izkontrolēt spec. Numurzīmes ar braukšanas periodu mēnešos būtu elementāri!

Pļurkt 7.janvāris 2018 19:28
0 0 Atbildēt

Nu tātad, ja cilvēks grib "nodokļu atlaides" par vēsturisku spēkratu, tad viņam ir ne tikai šis statuss jānoformē, bet arī obligāti jāiegādājas VS numurzīme.

Negribi VS ierobežojumus, braukā ar parasto numurzīmi, bet maksā visus nodokļus pa pilnu programmu!

Varēs nodalīt, varēs viegli kontrolēt, un nebūs iespēju visādām spekulācijām.

Palaidniex 7.janvāris 2018 19:51
0 0 Atbildēt

Tas nozīmē tikai 10000 auto... jābūt vairākām burtu sērijām...

Pļurkt 8.janvāris 2018 8:39
0 0 Atbildēt

Dikti šaubos vai Vācijā ir 10 000 reāli vēsturisku auto. Tā ka Latvijā vairāk jau nu gan nebūtu nekādas vajadzības.

Ja paskatās šo spēkratu salidojumus Latvijā, tad reti kad ir vairāk par 30 no Latvijas (maksimums līdz 50). Kur te būs 10 štukas?

+++

Ā un vēl - šo numuri piešķir tikai reāli vēsturisku spēkratu kluba biedriem, apliecinot tā ne tikai vēsturisko izskatu un uzbūvi, bet arī uzliek par pienākumu piedalīties pasākumos utt!

benzīngalva 9.janvāris 2018 11:37
3 0 Atbildēt

Un ja es negribu iesaistīties neviena kluba darbībā, maksāt kaut kādas dalības maksas un braukāt uz krāniņu mērīšanas pasākumiem? Ja nu man vienkārši patīk garāžā skrūvēt savu auto un brīvdienās iziet pavizināties? Ja nu man numurzīmes burti ir mani iniciāļi un es negribu VS?

Pļurkt 10.janvāris 2018 16:07
0 0 Atbildēt

Nu takš skrūvē cik lien!

Te zirgagaslvas sāk čīkstēt, ka nevajag piešķirt tik daudziem to VS numuru, kam komplektā nāk sertifikāts un nodokļu atlaides.

Juris 7.janvāris 2018 19:54
0 0 Atbildēt

Kur var iepazīties ar šo projektu?

Karamba 7.janvāris 2018 21:39
2 1 Atbildēt

Atvainojiet, bet pārsvarā debili komentāri. Latvijā jau tā sačakarēta vēsturisko auto un moto entuziastu kustība. Tā vietā, lai paraudzītos un pieņemtu pasaules praksi (kur ieklausās un arī lemj kompetenti ļauži) mūsu nejēgu / ierēdņu mafija atkal grib būt gudrākie (pēdiņās) Tā pati bēda motorlaivu un jahtu noteikumu lauciņā.

Pļurkt 8.janvāris 2018 8:26
1 0 Atbildēt

Entuziastu kustība Latvijā ir pat ļoti augstā līmenī, bet vesela jūra entuāzistu, kuru ir krietnā vairumā visu čakarē!

Viena modeļa rāmi ar fleksi apzāģē, sametina "vajadzīgos" kronšteinus, "sakomplektē" motoru no 3 dažādu modifikāciju motoriem un auto ka šim ir AUTENTISKS tāds un tāds modelis!

Ā un vēl nokrāsots ar metālika vai hameleona krāsām....

Reālie entuazisti ar šitādiem entuāzistiem ne runā, ne uztur jebkādus kontaktus! Tieši pēdējie arī ir kas visādiem lūžņiem cenšas uzdabūt vēsturisku apliecinājumu, lai izvairītos no nodokļu samaksas! Cits jautājums ir par pašiem nodokļiem, to pamatotību, izlietojumu, apmēru, bet ne šajā tematā tas ir apspriežams.

cēesdēdē 8.janvāris 2018 11:31
0 0 Atbildēt
KillerMiller 8.janvāris 2018 23:29
0 0 Atbildēt

Runa jau bija par norakstīta, nevis no uzskaites noņemta transportlīdzekļa atjauno;sanu uzskaitē.

msh 10.janvāris 2018 23:28
1 1 Atbildēt

Mani uzjautrina pļurkšķa nemitīgais uzsvars uz to, ka visi VS kārotāji to grib neesošā nodokļa dēļ. Dārgais pļurkšķīti - tām mašīnām, kuras var dabūt VS, lielākoties ir vai nu 38 eiras gadā, vai 72. Kaut kā neticu ka tā jāšanās lai dabūtu VS atmaksājas ja mērķis ir tikai ietaupīt šitentās eiras...

Un tādu tavu "reālo entuziastu", oriģināla fetišistu līdz snobiskam līmenim, latvijā nav. Nu varbūt daži savā sulā vārās, ārpus aprites. Jo tie, kas savu mašīnu ir paši ar savām rokām uzcēluši, nav tādi lecīgi gaiļi kas ar cilvēkiem, kas dara savām mašīnām "neuztur kontaktus". Man te tuvumā ir viens pazīstams entuziasts - īstais, nevis tavu iedomu tēls - savulaik pusotru gadu lāpīja E21-mo bembiju, cauru kā siets, ielika šādus tādus grabuļus, un beigās uzrakstīja pārbūves projektu, bik pārmetināja pusrāmi un ielika E30 1.8 16v motoru. Var jau nievājoši izteikties par cilvēkiem, kas kaut ko pārbūvē, bet nu piedzemdē un uzdāvini viņam čupiņu ar E21 323i atribūtiem, nekur nedabūnamām lietām... Uz VS, protams, viņš nepretendē, un kāda tur jēga - ietaupīt 38 eiras? Tagad kādu laiciņu atpakaļ ieķēra nākamo laizāmo, par cik E21 stāv garāžā apklāts, un sausās, saulainās vasaras dienās reizēm izkustas - E36 kompotu, kurš nu tiek aprīkots ar M-paku, 1.8 16v motoru, krāsots, vēl šis tas...

Pļurkt 11.janvāris 2018 15:46
0 0 Atbildēt

Ko tu vari bāzties ar saviem prātuļojumiem un izdomājumiem par lietām no kurām tev nav ne vismazākās sajēgas!

Pārbūve ir tehnikas sačakarēšana un tādam procesam nav ne vismazākās kopības ar restaurāciju!

Tieši šāda iemesla pēc neviens reāls restaurators negrib runāt ar lecīgajiem tehnikas sačakarētājiem, kas sevi kā reiz dēvē par restauratoriem!

-----------

PIRMS kaut ko pamācīt uzzini lietas būtību, tad lecies!

Pļurkt 11.janvāris 2018 15:51
0 1 Atbildēt

Man te tuvumā ir viens pazīstams entuziasts - īstais, nevis tavu iedomu tēls - savulaik pusotru gadu lāpīja E21-mo bembiju, cauru kā siets, ielika šādus tādus grabuļus, un beigās uzrakstīja pārbūves projektu, bik pārmetināja pusrāmi un ielika E30 1.8 16v motoru.

----------------

Te tu vissīkākajās detaļās noraksturoji ĪSTU tehnikas sačakarētāju, kam nav ne vismazākā sakara nedz ar restaurāciju, nedz ar vēsturiskā spēkrata VS sērijas numurzīmēm!

Tieši šitādi arī smirdēdami lien, lai tik dabūtu VS numuru tieši nodokļu atlaižu pēc. Vai arī pazīmēties.

msh 12.janvāris 2018 21:17
1 0 Atbildēt

Pašam smiekli nenāk - mocīties cenšoties dabūt VS statusu kaut kādas sīcenes dēļ?

Neviens entuziasts sevi nesauc par "restaurātoru" - tā sevi dēvē visādi meistariņi kaut kādos specifiskos dižās pilsētas kantoros, kur dažs labs tiešām ir sačakarētājs, ir dzirdēti interesanti stāsti, teiksim, kā vienam karakteram urkas restaurācija pie "restauratoriem" izvērtās par murgu, pēc kā vajadzēja meklēt kādu kas izdarītu kas darāms + salabotu "restauratora" veikumu.

Pļurkt 13.janvāris 2018 9:04
0 1 Atbildēt

Atslābsti un beidz gvelzt stulbības par lietām no kurām tev nav pat vismazākās sajēgas un nojausmas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas īsti ir UAZ “Buhanka” – automobilis, pašgājējs transportlīdzeklis vai traktors? 4

UAZ furgoniņa “Buhanka” kvalitāte un atpalikušās tehnoloģijas nokaitinājušas pircējus tiktāl, ka tiek piedāvāts to ieskaitīt pašgājēju transportlīdzekļu vai pat traktoru kategorijā. Lasīt vairāk

 

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis 2

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies 1

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 22

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti