Visi komentāri - Krapsis uzskata, ka valstij jārod finansējums fotoradariem

Krapsis uzskata, ka valstij jārod finansējums fotoradariem 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.oktobris 2019 15:58

Satiksmes drošības jautājumi nevar būt īstermiņa, tāpēc valstij jāatrod nepieciešamais finansējums fotoradaru darbības nodrošināšanai, aģentūrai LETA teica Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Viņš skaidroja, ka satiksmes drošības jautājumi nevar būt īstermiņa. Lai arī patlaban uz ceļiem darbojas 100 Ceļusatiksmes drošības direkcijas pārvaldītie stacionārie fotoradari un 12 Valsts policijas pārziņā esošie pārvietojamie fotoradari, Krapsis vērsa uzmanību, ka ar to nav pietiekami, lai kardināli uzlabotu satiksmes drošību.

"2014.gadā, kad nebija fotoradaru, uz valsts ceļiem gāja bojā 213 cilvēki. Pērn, neskatoties uz diezgan nelabvēlīgajiem rādītājiem, dzīvību zaudēja 148 cilvēki. Tātad izglābtas 65 dzīvības un tas ir būtiski," norādīja Krapsis.

Kā uzsvēra policijas pārstāvis, lai arī savulaik, kad stacionārie radari bija privātā komersanta īpašumā, daļā sabiedrības bija izveidojies priekšstats par tiem kā peļņas projektu, patlaban tā noteikti nevarot teikt. Kopš 2015.gada katras mērierīces atrašanās vieta ir rūpīgi izvēlēta, lai mazinātu traģisku negadījumu risku, un radarus noteikti nevar dēvēt par naudas pelnīšanas rīku, viņš sacīja.

"Saprotams, ka radaru uzturēšana prasa arī atbilstošu finansējumu, taču es uzskatu, ka pēc fotoradaru darbības termiņa beigām politiķiem ir jāatrod finansējums, lai radari turpinātu darboties," norādīja Krapsis.

Viņš gan nenoliedza, ka 2020.gada budžetā jaunu stacionāro fotoradaru uzstādīšanai nauda nav piešķirta. Tāpat nav piešķirts finansējums papildu pārvietojamiem radariem. Zem jautājuma zīmes ir arī turpmākais pilotprojekts par vidējās kustības ātruma radaru darbību uz Tīnūžu šosejas.

Krapsis vērsa uzmanību, ka fotoradaru projekti nenozīmē tikai finansējumu pašu ierīču uzstādīšanai, bet nauda vajadzīga arī radarus apkalpojušo policijas darbinieku pieņemšanai un algošanai. Patlaban, kā zināms, ceļu policijai trūkst darbinieku, viņš norādīja.

"Galvenais mērķis bija par papildu 50 stacionāro un 50 mulāžu projekta ieviešanu, lai varētu nosegt visu Latvijas teritoriju. Tikai pēc šī projekta varētu sākt domāt par papildu pārvietojamo radaru iegādi. Lai uzlabotu satiksmesdrošību, ir nepieciešamas investīcijas," uzsvēra Krapsis.

Valsts policija kopš stacionāro fotoradaru darbības sākuma 2015.gadā kopumā naudas sodos piemērojusi 36 miljonus eiro.
 

 
Visi komentāri
 
jatājums 7.oktobris 2019 16:51
0 0 Atbildēt

Vai esošie FR paši sevi neatpelna?

gunbox 7.oktobris 2019 16:54
5 11 Atbildēt

Kamēr neatgriezīs uz ielām naudas pelnīšanas rīku, nesāks policisti slēpties un neizdalīs atļauju šaut bez brīdinājuma par valsts mantas apzinātu bojāšanu (šis gan laikam nenotiks, jo tad būtu pret skādes nopietnības pakāpi valstij, policijai jāapšauj visas amatpersonas), tikmēr nekas kardināli neuzlabosies. Aitu bars brēks vai lauzīs radarus. Pārējie ievēros CSN.

Man kā CSN ievērotājam nekad neviens radars nav traucējis. Traucē tikai tie auni - tipiskie pārkāpēji, kuri velkas uz 40km/h gar radariem. Ir bez soda ātrums +10km/h. Kur problēma ir braukt ar šo ātrumu, ja jau jāskrien?

Ok un ja nopietni, tad neviens šī brīža organizētais radars neradīs iemeslu ievērot ātrumu kopumā, ja jau pirms radara notiek paziņošana par viņu. Radīs tikai 100x lielāki sodi. Tie 50-70€ tiem lielākiem skrējējiem ir pie vienas vietas. Vot uzliktu 5000-7000€ un būtu rezultāts jau nākamajā dienā. Un vēl kādu 1000€ par pagrieziena nerādīšanu. Tad arī auto varētu beidzot nosaukt par otro sievu. Un visādi smirdīgi lidotāji pārsēstos uz sabiedrisko. Beigās arī par ekoloģiju padomāts un sastrēgumiem Rīgā. 3 zaķi ar vienu šāvienu.

Taisni brīnums, kā viens cilvēks var 5min laikā atrast risinājumu, kamēr šādiem pasākumiem tiek rīkotas sēdes, komisijas un nez kādi likumprojekti rakstīti un beigās tāpat ieinteresēta persona nosaka virzienu uz savu kabatu. Varētu padomāt, ka iepirkums radariem nebūtu no komersanta. Šķēle vai Šlesers? Kurš šeit rausta aiz diedziņiem?

msh 7.oktobris 2019 17:51
0 0 Atbildēt

Par tiem auniem - kā man viens kadrs vienā diskusijā skaidroja, lielākajai daļai "ir pajebaķ par spidometra kļūdu" - es tikai nesaprotu nah tad viņiem nav "pajebaķ" braucot gar fočētāju... Es parasti ierēcu ka pie fočētāja var redzēt kurš ir grēkojis un kurš nav.

boliks 7.oktobris 2019 18:11
3 3 Atbildēt

Normund vienkāršākais risinājums ir palileināt sodus un noregulēt radarus, lai tie ķer nevis no +10 km/h, bet gan no teiksim +5km/h un naudiņa ripos...

reku 7.oktobris 2019 19:46
6 2 Atbildēt

Elektronika visu noliks pie vietas.Fotoradariem vieta būs tolmetā,nav jābūt Nostradamusam lai to pareğotu..Normāli vēl būtu ja tos fotoradaru afēristus notiesātu.

Shiirs 8.oktobris 2019 6:02
2 4 Atbildēt

Vienīgo sodu mūžā no fotoradara esmu saņēmis par 61km/h pilsētā un tas bija šā gada augustā. Var just, ka žīdiem naudiņas trūkst. Tīri no ētikas viedokļa inspektorei vajadzēja pievērst aci, bet nē. Neesmu baigais pārkāpējs un ikdienā cenšos ievērot csn. Pēdējo oficiālo brīdinājumu, biju saņēmis gadus 5 atpakaļ. Visu šo laiku bez pārkāpumiem.

Būtībā visur pasaulē tauta cīnās ar fotoradariem. Nesen biju Francijā. Metodes, kuras redzēju būdams tur divas sienas - iestumt grāvī, aptīt ar melno plēvi un makgaivereni, aizdedzināt, nokrāsot.

Riks 8.oktobris 2019 7:55
6 1 Atbildēt

Ja cilvēkam ir tik neglīta seja kā tev, tad neviens acis nepievērs

Shiirs 8.oktobris 2019 14:54
1 4 Atbildēt

Aizpis desu kambari sudagab

Riks 9.oktobris 2019 6:03
3 0 Atbildēt

Sūda gabals ir tev biksēs, un nekā vairāk. Diezgan neapskaužama situācija, vai ne?

Pļurkt 8.oktobris 2019 7:44
0 0 Atbildēt

Vienīgo sodu esmu saņēmis par + 2 km/h braucot pa Latvijas autobāni 112 100 vietā, to pašu kaut kur 2000-to pašā sākumā.

+++

Tiek gaavota augsne, lai uzliktu kādu nodokli autovadītājiem privātā biznesa "pabalstīšanai"!

WALA 8.oktobris 2019 10:46
3 0 Atbildēt

Kaut kā šitā visa diskusija un raksti aizgājuši kaut kāda pilnīgi pakaļā, ja reiz tie radari tika nopirkti par mūsu kopējo naudu un uzturēti - tad nah vispār runājam par kaut kādiem ieņēmumiem vai peļņu - tie ir uzstādīti ne jau lai robus budžetā lāpītu, bet lai satiksmes drošību veicinātu, tātad ja radari sevi neatpelna - tas ir vajadzīgais virziens, vēl tikai jātiek skaidrībā kādēļ bojāgājušo skaits uz ceļiem palielinājies, un iespējams ka radari ir neparaizi novietotu, ceļa apzīmējumi ir sūdīgi utml. - respektīvi varbūt beidzot pietiek mest ar naudu pa problēmām galīgi nelietojot smadzenes.

Domīgs 8.oktobris 2019 12:09
6 0 Atbildēt

"2014.gadā, kad nebija fotoradaru, uz valsts ceļiem gāja bojā 213 cilvēki. Pērn, neskatoties uz diezgan nelabvēlīgajiem rādītājiem, dzīvību zaudēja 148 cilvēki. Tātad izglābtas 65 dzīvības un tas ir būtiski," norādīja Krapsis.

Kur ir pamats šim apgalvojumam, ka tieši foto-radari ir "izglābuši" šīs dzīvības?

Ja skatās uz konkrētu vietu kur radars ir uzstādīts un saka, ka redz pirms tam bija tik, un tagad ir tik, tad jā, pieņemšu, ka to sekmējis foto-radars. Bet, piemēram, Jelgavas šosejas un Rīgas apvadceļa krustojums, Škibe, Ozolnieki, šie radari ir tipiskās vietās, kur cilvēki brauc virs maksimāli atļautā. CSN tur nav bijuši, tāpat kā klasiskā pārvietojamā radara lokācija izbraucot no Jaunolaines Jelgavas virzienā. Konkrētas vietas naudas pelnīšanai nejau satiksmes drošības uzlabošanai...

Kanibaals 8.oktobris 2019 17:39
0 0 Atbildēt

Tāda pat loģika kā kad nebija eiro cenas bija lētākas. Kad bija lati tad vispār cenas tikai kritās vai arī nē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti