Sabiedrībā pazīstami cilvēki atklāj, kā, viņuprāt, vajadzētu sodīt ātrumpārkāpējus 36

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Balta | 26.novembris 2019 10:29

Aktivizēt kruīza kontroli, plānot laiku tā, lai nekur nebūtu jāsteidzas, izvēlēties ātrumu, kuru spēj kontrolēt jebkurā situācijā – tie ir tikai daži ieteikumi, kā nonākt pie droša braukšanas ātruma formulas, kuros dalās profesionāls skeitbordists Madars Apse, TV personība Agnese Drunka, RX pasaules čempionāta rīkotājs Raimonds Strokšs un Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

AAS BALTA (PZU grupa) un Satiksmes ministrijas rīkotā konkursa “Drošākais uzņēmuma autoparks” gaidās visi četri dalās pārdomās par ātruma ievērošanu un to, kā motivēt ātrum pārkāpējus laboties.

Apzinīgi un atbildīgi

Kādēļ gadās pārsniegt atļauto ātrumu? Kā efektīvi sodīt ātruma pārkāpējus? Kāda ir droša ātruma formula? Un kā šodien skanētu vecā paruna “Lēnāk brauksi, tālāk tiksi”? Uz šiem jautājumiem atbildēt aicināti skeitbordists Madars Apse, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, TV personība Agnese Drunka un ralliju rīkotājs, autobraucējs Raimonds Strokšs.

Visi četri apgalvo – uz ceļa uzvedas godīgi. Skeitbordists Madars Apse gan atzīst, ka, iekāpjot labākā mašīnā ar lielāku uzrāvienu, gadoties mazliet aizrauties, taču gan Agnese Drunka, gan Raimonds Strokšs uzsver – lai pārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu, ir jābūt ļoti nopietnam iemeslam, un viņi to ikdienā nedara. Arī Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, būdams dienestā jau 28 gadus, īpaši ievēro atļauto braukšanas ātrumu. Bet visi ir gatavi dalīties pārdomās par to, kā atrast droša ātruma formulu un cīnīties ar tiem, kuri ātrumu tomēr pārsniedz.

Lielākais bieds – iespēja zaudēt autovadītāja apliecību

Latvijā pērn reģistrēts trešais lielākais ceļu satiksmes negadījumu upuru skaits Eiropas Savienībā, liecina Eiropas Transporta drošības padomes dati par 2018. gadu. Ja Eiropā uz miljons iedzīvotājiem to ir vidēji 50, tad Latvijā – 78, atpaliekot tikai no Rumānijas un Bulgārijas. Aptaujā, kas veikta gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks” ietvaros, 62% autovadītāju atzīst, ka, viņuprāt, drūmajā statistikā galvenokārt vainojama vājā braukšanas kultūra un regulāri pārsniegtais atļautais braukšanas ātrums. 

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzskata, ka pozitīvu ietekmi uz negatīvo statistiku varētu atstāt lielāki naudassodi, taču tas, viņaprāt, nav vienīgais risinājums. “Es noteikti izvēlētos individuālas pārrunas ar pārkāpēju, parādot bildes no ceļu satiksmes negadījuma vietām, kur pārgalvības un ātruma pārsniegšanas rezultātā dzīvības ir zaudējuši cilvēki – to skaitā nevainīgi cilvēki,” norāda Normunds Krapsis.

Pārējie autovadītāji gan prāto par citiem veidiem, kā uzlabot situāciju. Madars Apse aicina atcerēties, ka satiksmē piedalās arī citas dzīvas būtnes, kas jāciena. Raimondu Strokšu visvairāk biedētu iespēja zaudēt autovadītāja apliecību, bet Agnese Drunka netic, ka jebkādi draudi varētu ietekmēt pārgalvīgos braucējus, kuru dabā ir pārkāpt noteikumus.

Droša ātruma formula – kruīza kontrole un laika plānošana

Lai izvairītos no atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas, Agnese Drunka ierosina aktivizēt automašīnā kruīza kontroli. Madars Apse par galveno uzskata saprātīgu laika plānošanu, lai nekur nebūtu jāsteidzas. Bet Raimonds Strokšs ir pārliecināts, ka pareizi izvēlēts ātrums ir tāds ātrums, kādā autovadītājs spēj veiksmīgi tikt galā ar jebkuru satiksmē izveidojušos situāciju.

“Lēnāk brauksi – tālāk tiksi; tālāk tiksi – “ceļiniekus” nesatiksi; “ceļiniekus” nesatiksi – par dzīvi nesaspringsi!” rezumējot veco parunu jaunās skaņās ietērpj Normunds Krapsis.

Jau septīto gadu apdrošināšanas sabiedrības BALTA un Satiksmes ministrijas (SM) rīkotā konkursa “Drošākais uzņēmuma autoparks” mērķis ir noskaidrot Latvijā prasmīgākos un atbildīgākos uzņēmumu autoparku pārvaldītājus, kā arī uzlabot kopējo satiksmes drošību, ieviešot praktiskas un pozitīvas pārmaiņas autoparku pārvaldīšanā. Ņemot vērā autoparku būtisko ietekmi uz kopējo satiksmes drošību, par konkursa tēmu šogad izvēlēts ātruma faktors, konkursa gaitā skaidrojot, kā atrast īsto drošas kustības ātruma formulu un kāpēc tas ir atslēgas faktors rūpēs par droši pārvaldītu autoparku. Jau 28. novembrī Rīgas Motormuzejā labākie dalībnieki konkursa noslēguma ceremonijā tiks apbalvoti ar vienu no trim – zelta, sudraba vai bronzas – kategorijām.

Gada balvu atbalsta un izpratni par ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu autoparku pārvaldi palīdz veicināt Ceļu satiksmes drošības direkcija, SIA “Autonams”, “Moller Auto Lidosta” Volkswagen centrs, SIA “Circle K Latvia”, SIA “SEB līzings”, Latvijas Automoto biedrība (LAMB), biedrība “Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts” (InCSR), Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība.

 

 
Visi komentāri
 
Vernons 26.novembris 2019 11:04
12 7 Atbildēt

Beidziet taču māžoties! Atraduši ko intervēt.

Paņemiet intevijas no autobusu vadītājiem Rīgas satiksmē, Nordekā, Ventspilī, Valmierā, Daugavpilī. No katra garā pentera ko tieks vadītāji būs tiai viens teikums, kā kulaks uz acs!

Vienreiz jau bija tāda intervija Nordekā. Un katru cinisku jautājumu bija tik pat ciniska atbilde! Lieku jautājumu pēc tam nav.

eseris 26.novembris 2019 11:06
3 5 Atbildēt

"Kruiza kontrole" tas lai netraucētāk varētu "gulēt" - sapņot pie strūres sēžot.

Pļurkt 26.novembris 2019 16:42
2 3 Atbildēt

Tieši pieminētā "Kruiza kontrole" arī faktiski tā oglobļa, kuru te pieminu, kas "iemidzina" šoferi un tas tiešā tēmējumā NEBREMZĒJOT, kā likums iemēž priekšā esošajam pakaļā, pat pie visnenozīmīgākā ātruma samazinājuma!!

Kanibaals 26.novembris 2019 18:43
2 3 Atbildēt

Kāda vēl ilkss ir auto? Oglobļas viņam.

Pļurkt 26.novembris 2019 20:54
0 4 Atbildēt

Katram vārdam, tai skaitā oglobļa nav tikai viena nozīme!!!

Ja tu nezini un NEGRIBI zināt vēl citas nozīmes, tad vienkārši paklusē un neizrādi savu stulbumu. Vēl jo vairāk ka jau reizi minēju dažādās nozīmes.

Kanibaals 26.novembris 2019 21:19
3 2 Atbildēt

Tāda vārda nav, pats izdomā un lieto nevienam nezināmu rusicismu.

Pļurkt 27.novembris 2019 16:55
0 0 Atbildēt

Ja tu savā aprobežotajā prātiņā kaut ko nesajēdz, nezini vai negribi sajēgt vai zināt, tas nebūt nenozīmē ka nav vai neeksistē!

Neliels eksāmeniņš.....

Kā krieviski ir bezsakarīgas (bezjēdzīgas) suņu rejas - vienā vārdā? [t.i. kad viens suns nakts melnumā izdzirdis kaut ko sačabot ierejas, pārējie ģerevņas suņi arī sāk riet, bet pirmais dzirdot ka visa ģerevņa rej rej līdzi).

Kā krieviski ir ugunsdzēsējs!!

Kanibaals 27.novembris 2019 20:28
0 0 Atbildēt

Zinu ka frizieris krieviski ir parūkmeistars un sviestmaizei vispār krievu valodā nav vārda.

Freijers 26.novembris 2019 11:28
1 1 Atbildēt

Nevienu no šiem ''pazīstamajiem'' nezinu....kruīzs arī nav un laiku var "plānot" saprāta robežās t.i. 15-20-30 minūtes, nevis stundu/divas/trīs, citādi dzīve pārvēršas par vienu lielu laika plānošanu dažādu ārēju iegribu apmierināšanai.

650 26.novembris 2019 12:27
7 0 Atbildēt

Cik gan bezatbildīgam ir jābūt, lai pasludinātu kruīzkontroli par DROŠAS braukšanas pamat-sastāvdaļu? Cik ilgi šie te dažādie yxperti turpinās cilvēku musināšanu ar tamlīdzīgiem apšaubāmiem izteikumiem?

Kā gan var bez tālāka skaidrojoša izklāsta tā vienkārši reklamēt un ieteikt kruīzkontroli dzīvas satiksmes vai mainīga ceļaseguma apstākļos?

Kā var "aizmirst" atgādināt,ka tieši kruīzkontroles lietošana var vistiešākajā veidā pamudināt vadītāju uz dažādu blakuslietu darīšanu brauciena laikā un reāli "attālināt" viņu no satiksmes situācijas un no ceļa stāvokļa izjūtas?

Varbūt vadītājs ir spējīgs ātrāk un objektīvāk reaģēt, kad viņš kruīza laikā atslābinājies un laiski novietojis kāju pusmetru no pedāļiem?

Varbūt kāds "dod ieguldījumu" satiksmes drošībā arī neturot rokas uz stūres un lepni testējot LV apstākļos nekam nederīgo un praktiski bīstamo līniju lasītāju?

Lēnāk brauksi- neaizbrauksi...

Freijers 26.novembris 2019 13:19
7 0 Atbildēt

Tas viss izriet no ātruma kā galvenā vainīgā proponēšanas ko ar visām radarizācijām iesāka atbildīgie....braukt lēni un tizli taču ir super droši, jo besās jau tie, kas aiz tāda spiesti ļurkāties līdzi...Nekur netiek runāts par kādām aktivitātēm braukšanas mākas pilnveidošanā, ceļu kultūras (lielais ego šmego uz 80 ļurinātājs, nav kultūra, bet gan mazvērtības diagnoze nereti) u.c. pasākumos - kaut vai no autovaditāju kabātam izķeksētajiem XX miljoniem radarizācijas rezultātā. Turpina pļūtīt un piļīt tālāk...ak vai, nekas neuzlabojās...

Vernons 26.novembris 2019 13:34
1 2 Atbildēt

Latvijā maksimālais braukšanas ātrums ir 80 km/h! To uzrauga visi foto radari. Policija!

Igaunijā visiem 90 km/h uz galvenajām maģistrālēm, izņemot ierobežojumus visiem.

Mākslīgi tiek radītas problēmas, lai pēc tam tās ar prātam neaptveramu enerģiju pārvarētu.

Problēma ir ātruma samazināšanā!

msh 26.novembris 2019 21:29
0 5 Atbildēt

Ar kruīzu ir elementāri - tavai tačkai tas kruīzs noteikti ir pārāk kruts, dēļ kā tā tevis piesauktā atslābināšanās. Es gan rullēju ar sakrustotām kājām, bet gatavs kuru katru brīdi bremzēt, jo mans kruīzs manā vietā nebremzēs Par blakusnodarbēm gan piekritīšu - bez kruīza pa ceļam noēst kādu salātu trauciņu būtu grūti, bet ar kruīzu nekādu problēmu; pastūrēt var arī ar kājām.

Nja 27.novembris 2019 11:06
3 0 Atbildēt

Sarunā ar kaimiņu testu, lai šis tev blakus sēžot uzbļauj kad jābremzē. Paskatīsimies cik ātri atkrustosi kājas, sameklēsi pedāli un vēl to nospiedīsi. Man braiucot kruīzā kāja jau ir uz bremzes, ja nu kas.

msh 27.novembris 2019 21:55
0 2 Atbildēt

Es nezinu pa kādiem ceļiem tu brauc, ja tev jātur kāja uz bremzes visu laiku - es kruizēju pa plašām šosejām ar labu pārredzamību - kāju uz bremzes uzlieku tad, ja pastāv iespējamība ka varētu nākties bremzēt.

650 28.novembris 2019 0:31
2 0 Atbildēt

Visiem kruīzētājiem kāja nevar būt uz bremzes.Tas ir (varbūt) pāris % ,kuri tur kko īpaši analizē un piedomā.Pamatmasai tā ir (un būs!) kārotā iespēja braukšanas laikā nodoties blakuslietām.

Normālam auto, arī bezkruīzā braucot, aizkadrā strādā sadursmes brīdinātājs- uzsitīs pa pedāli aka maz neliksies.Turklāt viņam ir "ieteicamās" distances brīdinātājs- atkarībā no ātruma(!), pārlieku pietuvojoties priekšābraucējam,panelī mirgo sarkana radara simbols sērkociņkastītes lielumā- to nu nevar neredzēt.Reāli strādā un reāli disciplinē.

Šoferis 26.novembris 2019 13:30
23 11 Atbildēt

Kamēr uz ceļiem būs tādi kas brauc mīnus 5 no atļautā, ieraugot radaru vai policiju vēl samazina vismaz par 5, tikmēr būs avārijas. Nu apnīk vilkties aiz tādiem un sākas riskantas apdzīšanas. Pēc tam atgūt laiku vajag un nākas to ātrumu pārsniegt.

anonimikis 26.novembris 2019 20:05
2 6 Atbildēt

Latvijā nav tādu ceļu, uz kuriem būtu noteikts minimālais braukšanas ātrums. Tā kā problēma ir sadomāta.

Asaris 28.novembris 2019 20:34
1 0 Atbildēt

Tie kas velkas rada daudz vairāk bīstamu situāciju nekā tie kas pārsniedz ātrumu.

Vilhjelms 26.novembris 2019 15:42
2 6 Atbildēt

Es cenšos braukt ar atļauto 90.km st.bet mani vienalga apdzen radot avārijas situācijas,kur gan lai liek apdzinēji lepno jaudīgo automašīn spēku un kurās nejūt ātrumu.

Viedoklis 26.novembris 2019 17:22
6 10 Atbildēt

Lai kādi arī būtu argumenti "lidotājiem", maksimālais ātrums ir 90 km/h. Un fizikas likumi nav atcelti. Lai kā nepatīk, bet CSN ir jāievēro, pat ja meistarība ļauj braukt ātrāk. Der atcerēties, ka Jūsu dēļ ir fotoradari, patruļas, ātrumvaļņi, zonas ar 30 km/h. Jūsu dēļ drāž visus. Jūsu dēļ valsts pelna naudu ar fotoradariem. Jūsu dēļ ir daudz frontālo avāriju. Nepatīk, ko? Variet riet, bet trasē rīsiet manus putekļus, bet uz koplietošanas ceļa variet mani apdzīt. Visiem drošu ceļu!

Toms 26.novembris 2019 18:05
11 4 Atbildēt

Davai, noorganizējam tikšanos, es pret tevi, uztaosam vēl video priekš iauto faniem.

Kurā pilsētā dzīvo, kur vēlies sacensties? Auto es tev nedošu, jo cik saprotu tad pašam ir, bet dalības maksu varu tavā vietā ampaksāt, ko saki?

msh 26.novembris 2019 21:27
2 6 Atbildēt

Bet kāda būs tā trase? Skaties ka arī neizpogā - paņems kādu nelīdzenu dubļu trasi - lielākā daļa no tiem varoņiem kas varonīgi nesas pa šosejām ir tie paši, kas lēni pār tramvaja sliedēm brauc; tu droši vien arī no tiem

Toms 26.novembris 2019 22:30
7 1 Atbildēt

Varam uz asfalta, bet labāk gruntene, vai sniegs (drīz cerams būs).

P.s Stulbi tev tie pienēmumi, tajā pašā laikā pats atzīsti ka brauc ar kruīzu sakrustotām kājām un vēl stum māgā, ko vel tu dari? Dirs un lūgšanas arī skaiti??

msh 26.novembris 2019 23:11
0 0 Atbildēt

Lūgšanas dažreiz skaitu, dirst gan nediršu

Toms 27.novembris 2019 8:01
6 0 Atbildēt

Ko ta nedirs pie stūres? Es taču ēd, kājas arī aiz ausīm aizkarini, tad jau padirst nevajadzētu būt problemai.

msh 27.novembris 2019 21:56
0 0 Atbildēt

Nav kur, un nav arī vajadzības

Toms 27.novembris 2019 23:06
2 0 Atbildēt

Izskatās, ka ir gan vajadzība, mazāk sanàktu šeit piepļūtīt

Pļurkt 27.novembris 2019 7:12
0 2 Atbildēt

Ja tu savā aprobežotajā prātiņā kaut ko nesajēdz, nezini vai negribi sajēgt vai zināt, tas nebūt nenozīmē ka nav vai neeksistē!

Neliels eksāmeniņš.....

Kā krieviski ir bezsakarīgas (bezjēdzīgas) suņu rejas - vienā vārdā? [t.i. kad viens suns nakts melnumā izdzirdis kaut ko sačabot ierejas, pārējie ģerevņas suņi arī sāk riet, bet pirmais dzirdot ka visa ģerevņa rej rej līdzi).

Kā krieviski ir ugunsdzēsējs!!

Pļurkt 27.novembris 2019 7:13
2 0 Atbildēt

Kanibaals

Tāda vārda nav, pats izdomā un lieto nevienam nezināmu rusicismu.

ak 27.novembris 2019 9:19
3 0 Atbildēt

Kaut kāds provokaīvs rakstelis, atkal mērķēts, lai čakarētu tos, kuri grib un var ātrāk pabraukt. Manuprāt, un arī nemot vērā, Latvijā cik cilvēki nopelna, sodu par ātrumiem jau sen pietiek. Vajadzētu tagad pievērst uzmanību viedierīču lietošanai braucot, un neveiklu manevru izdarītājus arī kaut kā ietekmēt. Papildus braukšanas kursus nozīmēt, vai. Braukšanas ātrums pie mums jau ir samazinājies automātiski līdz kādiem 80 km/h, viasmaz uz Ventspils šosejas. Pateicoties manis pieminētajiem iemesliem. Nezinu kā pārējie pilsoņi-mazohisti, bet es gribu un braucu ātrāk. Savu tehnisko un finansiālo iespēju robežās

Vernons 27.novembris 2019 9:59
0 0 Atbildēt

Braukšanas ātrums atbilst 80 km/h, kas jāievēro smagajam transportam! Bet ātrāk par 89 vai 90 km/h fiziski viņi neiet! To neatļauj Tahogrāfa kalibrācija! Problēma zināma, CSDD un ceļu policija apmierinātas!

ak 27.novembris 2019 10:03
0 0 Atbildēt

Jā, dažreiz esmu novērojis fūres, kuras mierīgi dudina uz 90.

Vienkārsists 27.novembris 2019 10:54
2 0 Atbildēt

Jābrauc cik vēlās, nemaisot citiem

ak 27.novembris 2019 12:20
2 0 Atbildēt

Kā pabrauksi uz 75 km pa šoseju, nemaisot citiem?

Same 27.novembris 2019 12:58
0 0 Atbildēt

Braucot laikā kad neviena cita naf

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti