Krapsis atzīst, ka Latvijā līdz 2020.gadam nav izdevies uz pusi samazināt ceļu satiksmes negadījumos cietušo skaitu 34

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 1.janvāris 2020 17:17

Diemžēl Eiropas Savienības izvirzīto mērķi līdz 2020.gadam samazināt uz pusi ceļu satiksmes negadījumos cietušo un bojā gājušo skaitu, salīdzinot ar 2010.gadu, Latvijā nav izdevies sasniegt, aģentūrai LETA atzina Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Patlaban viņš atturējās komentēt datus par ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu, jo statistikas dati tiks apkopoti līdz 1.februārim.

Runājot par ceļu satiksmes drošību 2020.gadā, Krapsis pauda cerību, ka cilvēki aizvien vairāk aizdomāsies par savu drošību. Arī policija par to atgādināšot gan ar savu darbu, gan dažādām informatīvajām kampaņām.

"Lai varētu cerēt uz ievērojamāku cietušo un bojā gājušo skaita samazinājumu, ir jāiegulda investīcijas drošībā. Ir jāiegulda līdzekļi ceļu satiksmes infrastruktūrā, kas ir ilgtermiņa ieguldījumi, taču arī ar nelieliem resursiem atsevišķās vietās var veikt nozīmīgus uzlabojumus," uzsvēra Krapsis.

Viņš norādīja, ka ir jārūpējas gan par ceļu kvalitāti, gan par satiksmes organizāciju atsevišķos krustojumos, kur bieži notiek negadījumi, tādēļ vajadzētu izvietot brīdinājuma zīmes. Turpmākajos gados ceļu remontam un būvniecībai būs pieejams tikai valsts budžeta finansējums, atgādināja Krapsis.

Viņš aicināja politiķus atbalstīt iestāžu iniciatīvas, proti, par vidējā ātruma kontroli. Pagājušajā gadā beidzās vidējā ātruma kontroles sistēmas jeb "point to point" pilotprojekts uz autoceļa Tīnūži-Koknese. Neskatoties uz pozitīvo ieguvumu, diemžēl šogad šim mērķim finansējums nav rasts un jautājums netiek risināts, atzīmēja Krapsis. 

Krapsis norādīja, ka Lietuvā vidējā ātruma kontroles sistēma darbojas 25 ceļa posmos un kaimiņvalsts mērķis ir šo sistēmu paplašināt līdz 100 vietām, kamēr Latvijā nebūs neviena šāda ceļa posma. 

"Ja fotoradari ir risinājums konkrētām vietām, tad vidējā ātruma kontroles sistēma uzlabo satiksmes drošību lielākā ceļa posmā. Bez turpmākas virzības palicis arī luksoforu kontroles sistēmas projekts, lai varētu kontrolēt to, kā autovadītāji šķērso krustojumus. Patlaban nav zināms, kad tiks piešķirts finansējums šīm ierīcēm," sacīja Krapsis. 

Viņš uzsvēra, ka policijas kapacitāte ir mazinājusies, tādēļ ļoti vajadzētu izpratni un finansiālu atbalstu tehnisko ierīču ieviešanai. "Tas nenozīmē, ka tas uz ceļiem vairs nebūs policistu, bet viņiem aizvien vairāk ceļu satiksmesdrošības uzraudzībā palīdzēs tehniskie risinājumi," piebilda VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks.

Viņš atgādināja, ka socioloģisko aptauju dati rāda, ka iedzīvotāji uz ceļiem vēlas redzēt policistus, jo tas viņiem rada drošības sajūtu. 

Krapsis uzskata, ka valdība nedrīkst paļauties uz to, ka situācija atrisināsies pati no sevis, kā arī iedzīvotāji strauji mainīs savu uzvedības kultūru. Ir nepieciešami tehniskie risinājumi, kas liktu iedzīvotājiem mainīt apziņu un uzvedības modeli, piebilda Krapsis. 
 

 
Visi komentāri
 
LMT 1.janvāris 2020 17:57
9 0 Atbildēt

Ta Krapsis atlūgumu rakstīs uz 01.02.? Pie vainas, izrādās, ir vidējā ātruma kontrole

iJuris 1.janvāris 2020 20:50
13 1 Atbildēt

Tad es sagaidu, ka līdz februārim būs noņemti visi fotoradari un 360busiņš norakstīts. Līdz ar pēdējā radara demontāžu arī Krapšā iesniegums par kaunpilnu aiziešanu un atvainošanos par melošanu, ka ātrums un telefoni sit nost cilvēkus.

Kā redzam, efekts nav, statistika nemelo.

Vernons 1.janvāris 2020 22:05
15 20 Atbildēt

Ja kāds domā ka Krapša nomaiņa nesīs uzlabojumus, Jūs gauži maldāties. Jāsāk ar CSDD pensionāru patriekšanu! Zivij galva "sapuva" 30 gadus atpakaļ. Nu un kur ir "expertu" armija, kas viņiem šo mītu palīdzēja uzturēt? Tepat vien starp mums vien ir! Jūs, lielākais vairākums, to muļķību atbalstāt! Arī es pie tā esmu vainīgs. Pēdējās izmaiņās CSN noteikti. Bet es savu kļūdu izlabošu!

Jo-bans 1.janvāris 2020 22:37
4 1 Atbildēt

Es pat jau sen domāju, ka Kr-psis ja kaut ko saka, tad ne jau nu to, ko viņš personīgi "domā"- jo viņš nebūt nav tāds dablaēbs, par kādu viņu te daudzi cenšas izlikt un nebūt ne viņš vienpersoniski vainojams tajā, ko kāds mēģina uz viņu uzkarināt..Viņa amats (diemŽēl) "paredz" nevis domāt, bet gan "paust viedokli".Beidzamais un vienīgais, kas nekautrējās "izrunāties", bija tajā amatā tāds VisvaldisP.Bet tā viņa izrunāšanās, kā zināms, neilga diezko llgi.

Ojaars 2.janvāris 2020 7:53
2 0 Atbildēt

"...Bet es savu kļūdu izlabošu!" ja nav noslēpums, tad padalies ar informāciju. Arī es vēlos labot savas kļūdas, man problēma ir, ka es neapzinos paša atbstītās muļķības un ko varu darīt lietas labā, lai tās labotu.

Šeit slikta atbilde būtu - pareizi balsot vēlēšanās, ja vien nenosauc uzreiz partiju.

Vernons 2.janvāris 2020 14:11
1 1 Atbildēt

Jāpalīdz Krapsim!

Freijers 2.janvāris 2020 10:29
6 0 Atbildēt

Kā tad nu tā...radari taču visos stūros sabāzti...Vidējā kontrole arī bija - laikam tur artaviņa nekrīt tik naski un maz mums to posmu vairāku km garumā, kur nekur nomukt no ceļa nevar (kas visu kontroles pasākumu padara bezjēdzīgu), vai tas arī jāliek pa pāris km stabi, kas atkal padārgi pret potenciālo kases gabalu.

Bet tikmēr arī bagātajā pierīgā pilns ar vietām, kur elementāru gājēju troturāru nav, par kādiem agaismojumiem nerunājot, piemēram TECa gabals aconē, kur baltās zīmes sasprauda, bet ar to arī viss aprāvās...jo zīmi uzlikt ir lēti, viss cits dārgi. Joprojām ir ļoti maz 2 līmeņu krustojumu, pat uz Rīgas "apvedceļa", par citām vietām LV nerunājot.

ezis71 2.janvāris 2020 13:40
3 0 Atbildēt

Tas tiesa,Rīgas apvedceļš ir parodija.Un VIA Baltic,tas vispār pisec,kurš idiots izdomāja pirms Lilastes pārtrauktās līnijas aizkrāsot.

Kanibaals 2.janvāris 2020 17:37
3 0 Atbildēt

Vidējās ātruma kontroles nebija, bija tikai tests par ienesīgumu, un laikam neatmaksājas.

Jo_bans 2.janvāris 2020 11:59
7 1 Atbildēt

Uz nolādētās (nesen kā prasmīgu izrekonstruētās!) A9 šosejas pie Kalnciema kārtējoreiz "sagadījusies" sadursme.Satiksme aizslēgta,taču (kārtējoreiz!) pat ne pusvārdā NAV minēts itin neviens ne iemesls ne apstāklis, ne vispār skaidrs kas tur noticis.Spriežot pēc šī www.instagram.com/p/B6z7sQ9AVFK/ ,tad vai tik nebūs kārtējā saistība ar nosgriešanās vai ieskriešanās procesu.Kuram (prottams) va (l)došie spec(ā)listi mums "piegriež' visu iespējamo uzmanību- nabadziņi visu vaigu sviedros izprojektēja un ieviesa drošu nogriešanos itin visās tā nolādētā ceļa vietās,kur tagad ikdienā nogriežas un izgriežas tur to desmit vai padsmit jaunuzcelto uzplaukstošo ciematu apmeklētāji.. Nevienam tam "atbildīgajājam" loceklim te nav nedz komentāra nedz viedokļa principā nē.

Vernons 2.janvāris 2020 14:10
11 17 Atbildēt

Sasistā pakaļa strauji nobremzēja! Aiņtiņlauvu kafejnīcā pēkšņi paēst sadomāja! Vainīgs trīs auto sadursmē!

280 Eiro sods un 6 soda punkti! Parādītu televīzijā, kas draud, ja 200 metrus pirms aizmirst ieslēgt virzienrādītāju.

Jo_bans 2.janvāris 2020 15:55
3 2 Atbildēt

jā,un te tam sparīgajam mīnusu licējam vēlams būtu kādureiz pusdienu vietā nogaršot kādu šo te garšīgo tupPakaļu

Kanibaals 2.janvāris 2020 17:38
1 1 Atbildēt

Distancīte, CSN skaidri pateikts cik tā ir un arī ilgstoša taisīšanās uz apdzīšanu nav iemesls to neievērot.

Jo_bans 2.janvāris 2020 19:37
1 1 Atbildēt

Tur (spriežot pēc Tās pakaļas stāvokļa..) būs kas vairāk, nekā tikai plika distance.Tāpēc jau "progresīvās" valstīs šādās iespējamajās nogriešanās vietās taisa trīs joslas un sprauž šķēršļus- lai pakaļā neienāktu tas, kurš vienkārši brauc garām, pirkstus un smadzenes iebāzis savā d un vnk neievēro to nelaimīgo nogriešanās pretendentu- kurš tur jau pusotru minūti vienkārši stāv uz vietas (taisnviziena kustības joslā!) un gaida savu iespēju nogriezties....

Ja ir jautājums par dabisko atlasi- tad vajag likvidēt itin visus brīdinājuma atribūtus un atcelt visas iespējamās "aizsardzības no Muļķa".Atstāt tikai pliku Csn tekstu- vēlams viņu demonstrēt ceļmalas LED ekrānos un papildus vel projicēt krūmos un grāvjos un mākoņos.

Vernons 2.janvāris 2020 19:38
1 1 Atbildēt

Nu protams, citu punktu nav un ja arī ir, tad par tiem Tev nav "poņa"!

Kanibaals 3.janvāris 2020 1:47
0 0 Atbildēt

Ir gan ņuhs gan poņa.

Rexx 2.janvāris 2020 12:10
5 0 Atbildēt

Tātad, esošā satiksmes kontroles un organizēšanas sistēma ir sevi izsmēlusi.

vaicājums 2.janvāris 2020 13:18
4 0 Atbildēt

Kādi bija plāni citās nabagvalstīs?Kādi mūsu kaimiņos?

Vernons 2.janvāris 2020 14:12
3 8 Atbildēt

Plāns ir no pēdējās vietas Eiropā kustības drošībā nonākt Topā!

Zigmunds 2.janvāris 2020 14:18
4 2 Atbildēt

Ja mērķis nav sasniegts, tad gribētu zināt...cikos Krapsis plāno atkāpties no amata????

baklažants 2.janvāris 2020 16:11
3 0 Atbildēt

Kas tas tāds-plāns?Kad Rīgas tirgū izkratīja cigaretes,tad kādam ģenerālim tā sašķobījās veselība,ka atkāpās uz iepriekš sagatavotām pozīcijām.Saimnieks neļaus atiet kaut kādu iedomu dēļ ...

ezis71 2.janvāris 2020 16:36
2 2 Atbildēt

Krapsis jau nav vainīgs kad šāda situācija uz ceļiem.

Kanibaals 2.janvāris 2020 17:39
2 2 Atbildēt

Kā ta nav, tvarsta tik uz ātrumu un atrunājas ka neesot citu iespeju.

ezis71 2.janvāris 2020 19:22
1 4 Atbildēt

Bet tas tak policijas darbs drāzt par ātrumu,kas ar to lai nodarbojas,varbūt Veselības ministrija,varbūt Kūltūras ministrija?

Es nezinu kāpēc jūs tā drāž policija,mans arī nebrauc pēc noteikumie,+10 km/h(pēc spidometra) atļautā ātruma vietā.Man dēļ jums lieliem lidotājiem jāslēdz kruīzu uz OFF pie fotoradariem jo velkaties zem atļautā.Sūds vēl būtu ja jūs vilktos pa pirmo joslu bet nē,kā karaļi pa otro,klauni.

solaris 2.janvāris 2020 21:23
4 1 Atbildēt

Tu esi muļķis? Vari neatbildēt; tas bija retorisks jautājums. Tāpat skaidrs, ka tev svarīgāk šķiet sodīšana par ātruma pārsniegšanu, nevis satiksmes drošība, tai skaitā bojāgājušo skaita samazināšana. Kā jau muļķim, kurš tālāk par degungalu nespēj un negrib saskatīt.

17size 2.janvāris 2020 22:04
3 0 Atbildēt

Jā, jā protams visi lidotāju lohi, tu tāds karalis, ka vāverei no smiekliem jānosprāgst.

Nezin kādēl man ar to nesanāk saskarties, ka kāds "lidotājs" pie fotoradara vilktos zem atļautā. Neviens taču tev nespieda pirkt to sūda citroenu ar to sūdmotoru,ja nopirkti tad sēdi stūrī ar muti ciet! Nevienam nav jāklausās tavas slimās žēlavas par sūdīgo dzīvi, nu kā tāds klauns ...

msh 3.janvāris 2020 12:41
0 2 Atbildēt

"Nezin kādēl man ar to nesanāk saskarties, ka kāds "lidotājs" pie fotoradara vilktos zem atļautā"

Droši vien tāpēc ka nebrauc ar mašīnu, citu izskaidrojumu nevaru ieraudzīt. Es pamatā rullēju pa šosejām kruīzā ar 97-98, un tie klauni ir bieži sastopami un kaitinoši, par spīti tam ka es pamatā braucu pa diezgan tukšām šosejām - kronis bija situācija, kur pagājušovasar agrā rīta stundā, braucot pa A9 liepājas virzienā, mani 500m pirms tukuma krusta apdzina viens "simtupiecinieks", tikai lai pēc tam sadzēstos līdz 85-90...

ezis71 3.janvāris 2020 9:58
0 2 Atbildēt

Kas notika,uzkāpu jums uz varžacs?

P.s.Solaris vēl tā kā centās ko sakarīgu uzrakstīt tad 17size tikai vārdu savārstījums.

17size 3.janvāris 2020 13:55
2 0 Atbildēt

Vienīgais kur tu vari uzkāpt ir sūdu čupa, gailēn.

Andis 2.janvāris 2020 23:18
2 0 Atbildēt

Kāpēc valstī, kurā ir atļauts pārvietoties bez ātruma ierobežojuma, ir vislabākā statistika?!

Kanibaals 3.janvāris 2020 1:51
0 0 Atbildēt

Dabiskā atlase. Principā ja visi brauktu dinamiski, tad daudzi baidītos uz ielas radīties. Ir man viens attāls paziņa laukos, kas ar auto brauc tikai ideālos laikapstākļos, lietus, vējš vai tumsa tad jasēž mājās.

apskaužu 3.janvāris 2020 15:21
0 0 Atbildēt

Tatad var to atļauties-sēdēt mājās.

Kanibaals 3.janvāris 2020 17:27
0 0 Atbildēt

Labāk lai sēž majās tāpat diezgan neciešams rūgumpods kam viss ir slikti. Kaut kad uzjautāšu kāpēc tie sliktie laikapstākļi tā traucē drošvien varēs ierēkt.

Janeks90 3.janvāris 2020 23:35
0 0 Atbildēt

Es esmu palaidis garām kaut ko. Tā viena vienīgā videjā atruma kontrole Latvijā vairāk nav?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti