Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksu - Latvijas pilsonis uzrunā Eiropas institutūcijas 28

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde

6.aprīlis 2020 13:10

Vai transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksa par ārvalstī pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili var tikt atcelta?

Pirmā vēstule

Uzrakstiju Eiropai emailu!

24.03.20 19:56 - : … Dear Sirs,

I am Latvian citizen and resident. Last year I have opened a company in Poland SerSpo Lim.  Now I am going to buy company car in Poland and do registration in this country as it will be leasing car. I have to travel very often to Latvia and back to Poland. At the moment of course it is not possible due to COVID, but when will be over I will need to do it.

From January 1st 2017, a person whose place of residence is declared Latvia will be allowed to drive in Latvia  foreign registered M1* or N1** category vehicle, if vehicle tax is paid. At the moment I will need to pay 10 Euros/day or 250 Euro/month tax.

I have heard that European Commision calls Latvia for this law to be abolished. Am I right? Could you please inform me when this restrictive law as I am European Union citizen will be canceled!

Waiting for your reply!

Best Regards, …

Esmu Latvijas pilsonis un pastāvīgais iedzīvotājs. Pagājušajā gadā esmu atvēris uzņēmumu Polijā SerSpo Lim. Tagad es iegādāšos uzņēmuma automašīnu Polijā un reģistrēšos šajā valstī, jo tā būs līzinga automašīna. Man ļoti bieži jābrauc uz Latviju un atpakaļ uz Poliju. Protams, COVID dēļ tas nav iespējams, bet kad tas būs beidzies, man tas būs jādara.
No 2017. gada 1. janvāra personai, kuras dzīvesvieta ir deklarēta kā Latvija, Latvijā tiks atļauts vadīt ārvalstīs reģistrētu M1 * vai N1 ** kategorijas transportlīdzekli, ja ir samaksāts transportlīdzekļa nodoklis. Šobrīd man būs jāmaksā nodoklis 10 eiro / dienā vai 250 eiro / mēnesī.
Esmu dzirdējis, ka Eiropas Komisija aicina Latviju atcelt šo likumu. Vai man ir taisnība? Lūdzu, lūdzu, informējiet mani, kad tiks atcelts šis ierobežojošais likums, jo esmu Eiropas Savienības pilsonis!
Gaidu tavu atbildi!

Otrā vēstule

ATBILDE

28.03.20 12:38 - : Dear … ,

Thank you for contacting the Europe Direct Contact Centre.

Indeed, there is an infringement procedure started against Latvia for taxation of residents driving a vehicle registered in another Member State, with number 20184178:

Paldies, ka sazinājāties ar Europe Direct kontaktu centru.
Patiešām, pret Latviju ir sākta pārkāpuma procedūra, lai apliktu nodokļus rezidentiem, kas vada citā dalībvalstī reģistrētu transportlīdzekli ar numuru 20184178:

https://ec.europa.eu/atwork/applying-eu-law/infringements-proceedings/infringement_decisions/index.cfm?lang_code=EN&typeOfSearch=false&active_only=0&noncom=0&r_dossier=20184178&decision_date_from=&decision_date_to=&EM=LV&DG=TAXU&title=&submit=Search

Please note that as it is an active infringement case, unfortunately we will not be able to provide you with more information about it. The Commission sent a Formal notice to Latvia according to Art. 258 TFEU. Further information and documents will be published on the site mentioned above.

In addition, we cannot provide an exact date when the legislation will be changed as it will depend on the actions that the Member State will take and when they will deem it necessary.

The Court of Justice of the European Union may decide that the legislation adopted by the Member State is against the EU law. If the country is found to be at fault, it must put things right at once, or risk a second case being brought, which may result in a fine. For additional information we invite you to check the pages below.

Lūdzu, ņemiet vērā: tā kā šī ir aktīva pārkāpuma lieta, diemžēl mēs nevarēsim jums sniegt plašāku informāciju par to. Komisija Latvijai nosūtīja oficiālu paziņojumu saskaņā ar Regulas Nr. LESD 258. pants. Papildu informācija un dokumenti tiks publicēti iepriekš minētajā vietnē.
Turklāt mēs nevaram sniegt precīzu datumu, kad tiesību akti tiks mainīti, jo tas būs atkarīgs no darbībām, ko veiks dalībvalsts, un kad tās uzskatīs to par nepieciešamu.

Eiropas Savienības Tiesa var nolemt, ka dalībvalsts pieņemtie tiesību akti ir pretrunā ES likumiem. Ja tiek atzīts, ka valsts ir pie vainas, tai uzreiz ir jākārto kārtība vai jāriskē, ka tiks ierosināta otra lieta, kā rezultātā var tikt uzlikts naudas sods. Lai iegūtu papildinformāciju, mēs aicinām jūs pārbaudīt zemāk esošās lapas.

https://ec.europa.eu/transport/media/media-corner/infringements-proceedings_en

https://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies/court-justice_en

We hope you find this information useful. Please contact us again if you have other questions about the European Union, its activities or institutions.

Mēs ceram, ka šī informācija jums būs noderīga. Lūdzu, sazinieties ar mums vēlreiz, ja jums ir citi jautājumi par Eiropas Savienību, tās darbību vai institūcijām.

------------------------------------------------------

With kind regards,

Europe Direct Contact Centre

We answer all questions about the EU

00 800 6 7 8 9 10 11

Europedirect.europa.eu

Information provided by Europe Direct is not legally binding.

We would like to ask you 4 questions about the information provided by Europe Direct.

It should not take you more than 3 minutes to complete this survey: here

A European Green Deal. Striving to be the first climate-neutral continent.

-------------------------------------------------- ----
Ar sveicieniem,
Europe Direct kontaktu centrs
Mēs atbildam uz visiem jautājumiem par ES
00 800 6 7 8 9 10 11
Europedirect.europa.eu
Europe Direct sniegtā informācija nav juridiski saistoša.
Mēs vēlamies jums uzdot 4 jautājumus par Europe Direct sniegto informāciju.
Lai aizpildītu šo aptauju, jums nevajadzētu aizņemt vairāk kā 3 minūtes: šeit
Eiropas Zaļais darījums. Cenšamies būt pirmais klimatam neitrālais kontinents.

 https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal_en

 

 

 

 

 

 

Trešā vēstule

Oficiāls Eiropas nodokļu komisijas paziņojums Latvijai

28.03.20 13:05 - : Letters of formal notice

Taxation: Commission requests LATVIA to amend discriminatory car taxation rules

The Commission has decided to send a letter of formal notice to Latvia for taxing cars registered in other Member States used by Latvian residents more heavily compared to cars registered in Latvia. According to Latvian rules, residents in Latvia driving a car that is registered abroad must pay “circulation tax” (Vehicle Operation Tax) at a much higher rate than the one applicable for cars registered in the country. The Commission considers that the Latvian legislation at issue is not compliant with the freedoms of movement guaranteed by the Treaty (Articles 21, 45, 49, 56 and 63 TFEU). If Latvia does not act within the next two months, the Commission may send a reasoned opinion to the Latvian authorities.

28.03.20 13:05  Oficiālā paziņojuma vēstules
Nodokļi: Komisija lūdz LATVIJU grozīt diskriminējošus noteikumus par automašīnu aplikšanu ar nodokļiem
Komisija ir nolēmusi nosūtīt oficiāla paziņojuma vēstuli Latvijai par aplikšanu ar nodokli citās dalībvalstīs reģistrētām automašīnām, kuras izmanto Latvijas iedzīvotāji, salīdzinājumā ar Latvijā reģistrētām automašīnām. Saskaņā ar Latvijas likumiem Latvijas iedzīvotājiem, kas brauc ar ārvalstīs reģistrētu automašīnu, ir jāmaksā “aprites nodoklis” (Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis), kas ir daudz augstāka nekā tā, kas piemērojama valstī reģistrētām automašīnām. Komisija uzskata, ka attiecīgie Latvijas tiesību akti neatbilst pārvietošanās brīvībām, kuras garantē Līgums (LESD 21., 45., 49., 56. un 63. pants). Ja Latvija nerīkojas nākamo divu mēnešu laikā, Komisija var nosūtīt pamatotu atzinumu Latvijas iestādēm.

 

Advokāta viedoklis!

Šis iesniegums ir ļoti labs. Es sapratu, lieta kopš februāra atrodas izskatīšanas procesā,- ir tikai pieprasījumi Latvijai, bet vēl NAV gala tiesas nolēmuma!

Tas, ka tiesību norma ir klaji diskriminējoša ES dalībvalstu pilsoņiem un padara bezjēdzīgu dalību ES nodokļu politikas un brīvas aprites starp dalībvalstīm jomā, - ir absolūti skaidrs!!!

Process pagaidām ir pašā sākuma stadijā, bet ja Latvija nespēs pamatot atbilstību ES normām, tad maksājumus par ārvalstīs pastāvīgi reģistrētiem viegliem automobiļiem, tiem iebraucot Latvijā, nāksies atcelt.

Ja kas, tiesiskais pamatojums Formal notice Art. 258 TFEU, kāpēc ES ir tiesības šo darīt, ir šeit: 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:12008E258&from=EN

 
Visi komentāri
 
anonimikis 6.aprīlis 2020 13:41
18 31 Atbildēt

Vajadzētu līdzīgu pārkāpumu ierosināt par diskrimināciju pēc degvielas. Dīzeļi piesārņo gaisu daudz vairāk (NOx), bet Latvijā to neņem vērā nodokļa aprēķinā. Atšķirībā no tās pašas Vācijas, piemēram.

djfnivb 6.aprīlis 2020 22:03
11 21 Atbildēt

mīnuso traktoristi, kas uz brīvībenes aiz sevis atstāj mellus mutuļus kā tintes zivis))

msh 7.aprīlis 2020 18:21
2 0 Atbildēt

Nabaga tīrā gaisa wannabeelpotājs vienkārši vēlas vēl lielāku akcīzes ienākumu daļu pārnest uz citām valstīm. Tie kas reāli maksās to lielāko akcīzi būs veikalu pircēji un kāda daļa no vieglo mašīnu braucējiem.

vaaks 6.aprīlis 2020 19:43
10 1 Atbildēt

Diez, kā un sākot no kāda laika notiks nelikumīgi iekasētās naudas atmaksa? Kas atmaksās, csdd vai valsts kase?

autoparts777 8.aprīlis 2020 13:23
6 0 Atbildēt

Sanāk, ka Lukstiņam būs jārauj ārā savi porcelāna zobi, lai kaut cik varētu atmaksātu visiem, kas samaksājuši?

Diez vai tie zobi otreizējā tirgū būs tik pieprasīti un diez vai izdosies savākt nepieciešamo summu

Conqueror 6.aprīlis 2020 21:08
15 2 Atbildēt

un ne tikai atcelt, bet arī atmaksāt visiem atpakaļ

Ivars 6.aprīlis 2020 22:11
6 2 Atbildēt

Pofig, lai vismaz atceļ! Jau labi.

dubis 6.aprīlis 2020 23:25
5 2 Atbildēt

Man nesen sanāca parunāt ar vienu kravu pārvadājumu firmas darbinieku par to, ka pie mums nav atļauts pārvietoties kravas auto sastāviem virs 18.75m izņemot, ja ir nedalāma krava(virsgabarīts), kas pēc būtības nozīmē - viena piekabe vai puspiekabe max. Savukārt Skandināvijā, Igaunijā, Lietuvā ir atļauti kravinieki līdz 22, 24m, kas pēc būtības ir kravinieks ar kasti un vēl puspiekabi, kas uzreiz ir lielāka ietilpība, zemākas transporta izmaksas. Vai arī šādu netaisnību nevarētu novērst caur Eiropu uz līdzīga pamatojuma par brīvu pārvietošanos starp EU valstīm? Jo, cik šamais teica, ir gan satiksmes ministrijai rakstīts, gan valsts ceļiem, gan CSDD, bet jēgas nekādas, viens sūta pie otra un atpakaļ... Kā jūs domājat?

To dubis 7.aprīlis 2020 0:26
1 0 Atbildēt

Kādam no kasīgākiem politiķiem jāraksta! Kritušie, guļošie un nekustīgie var tik ar pirkstu norādīt uz nākošo tādu pašu!

Kad pēc vīrusa ķezas sāks viņus izdzenāt, tas enerģiskam un daudz maz saprātīgi domājošam palīdzēs iegūt sev pārvadātāju, varbūt, pat balsis no tautas!

iAuto 7.aprīlis 2020 11:20
2 0 Atbildēt

Paldies, ka te šo problēmu uzrakstīji - pacelsim šo tēmu!

? 7.aprīlis 2020 12:21
0 0 Atbildēt

Kas ir kravinieks ar kasti un puspiekabi? Amerikāņu vilcējs ar guļamtelpu aiz kabīnes?

Eriks_Grigis 7.aprīlis 2020 13:17
2 0 Atbildēt

1) Google tulkojumā "gara kravas automašīna"!

2) LV tiesību aktos - lielgabarīta mehāniskā transportlīdzekļa sastāvs ar puspiekabi vai piekabi.

3) Vācijā - Lang-LKW: Garo kravas transportlīdzekļu sastāvi nav smagāki par parastajiem kravas automobiļu sastāviem. Garās kravas automašīnas kopējais sastāva garums ir līdz 25,25 m ar pieļaujamo kopējo svaru 40 t, kombinētajos pārvadājumos - 44 t.

www.vda.de/de/themen/umw...-lang-lkw.html

4) ASV- A common property-carrying commercial vehicle in the United States is the tractor-trailer, also known as an "18-wheeler" or "semi".

www.usa-truck.com/solutions/dedicated/

? 7.aprīlis 2020 14:31
0 0 Atbildēt

Mani vairāk interesē, kas tā par kasti (DUBIS raksta)uz kravinieka rāmja aiz kuras vēl puspiekabi uz sedliem ir vieta pievienot.

Eriks_Grigis 7.aprīlis 2020 15:18
3 0 Atbildēt

Kravas auto ir parastais ar sakabes iekārtu.

Puspiekabes priekšējā daļa aiz kravas auto balstās uz Dolly-Tandemvorderachse, 3. bildē no augšas:

de.wikipedia.org/wiki/EuroCombi

Pļurkt 7.aprīlis 2020 17:09
2 6 Atbildēt

Nesaprotu kāda mārrutka pēc būtu jātērē savs laiks, mēģinot izglītot stulbeni kopš dzimšanas, kurš ne tikai mucā ir audzis, bet nevīžo ELEMENTĀRI guglē ierakstīt jautājumu vai pats sameklēt Pedivikijā!

Ko dievs ir apdalījis, ar biezpienu neizlabosi!!

++++

A ja galīgi precīzi, tad tas tur vēl augstāk teksts ir prasta iediršana, iediršanas pēc, jo citu neko nejēdz un negrib jēgt!

to pļurkt 8.aprīlis 2020 8:23
6 0 Atbildēt

Cik lasu tavus komentārus tur gan parasti ir tikai ied..šana un citu apd..šana. tev nav ienācis prātā, ka cilvēks grib saprast, kas tas par auto?

Pļurkt 8.aprīlis 2020 13:15
0 2 Atbildēt

Tev, tukotājam nav ienācis prātā, ka te ir kaut kāda vietne kur apspriež automobiļus, nevis tamborēšanu!!

Ja nesajēdz galīgi prastas lietas, tad nav ko te meklēt!!

Pats 7.aprīlis 2020 9:37
2 1 Atbildēt

Līdzīgs variants ir par transporta līdzekļiem ar stūri labajā pusē !

Eriks_Grigis 7.aprīlis 2020 16:00
4 1 Atbildēt

Līdzīgs variants par policistu, kas aptur auto ar labās puses stūri un saka, ka video iekārta, kas vadītājam monitorā rāda kreisās puses ceļu, neatbilst prasītajam. Policists aizsūta pārkāpēju uz servisu krustojumā turpat aiz stūra nomainīt nepareizo videoiekārtu par 1500 eirām un vēl liek samaksāt sodu 500 eiro apmērā!

Izrādās, serviss pieder policista brālim!

janka 7.aprīlis 2020 19:00
9 1 Atbildēt

tas deviņdesmitajos? savādāk liekas - vai nu diršat jūs, cienītais, vai tas labās stūres braucējs... Policists var noplēst apskates uzlīmi un uzlikt sodu, bet ne jau nu noteikt, kur tev būs remontēties, un kad to darīt.

Jānis 7.aprīlis 2020 18:19
8 2 Atbildēt

Vajadzētu arī izskatīt jautājumu par ceļa nodokļa maksāšanu ja transports netiek izmantots. Piem ja stāv bez skates 2-3 gadus un netiek kustināts, ejot skati jāmaksā par visu periodu.

(jā zinu par noņemšanu no uzskaites, bet arī tas ir maksas pasākums)

Tas, manuprāt, ir vēl lielāks absurds nekā šī tēma.

Kanibaals 7.aprīlis 2020 23:23
2 3 Atbildēt

Absurds ir ka to auto turi reģistrētu un uzskaitē bez skates. Nodoklis ir par to ka jebkurā brīdī vari iziet skati un braukt. Kaut vai lai uz skati aizbrauktu ceļu tev vajadzēs.

AnsisR 8.aprīlis 2020 13:34
4 1 Atbildēt

Kad iziet skati, tad arī samaksā par periodu par kuru ir TA. Kā var prasīt maksāt eksplotācijas nodokli par periodu, kurā TL likumīgi nav iespējams eksplotēt? Lai aizbrauktu uz TA ir vienas dienas atļauja, tad lai iekļauj eksplotācijas nodokļa daļu par šo vienu dienu maksā par vienas dienas atļauju.

Nav taču tā, ka ja nopērc iebraukšanas caurlaidi Jūrmalā uz gadu, un nākamo tev vajag tikai pēc pieciem gadiem, tad jāmaksā arī par periodu, kas ir starp pirmo un piekto gadu.

Kanibaals 8.aprīlis 2020 20:59
0 0 Atbildēt

Noteikumi ir dažādi. Ir arī līgumi kur pēc partraukšanas jāmaksā arī par periodu kurā līgums bija pārtraukts.

Zemesgramata 8.aprīlis 2020 10:04
1 1 Atbildēt

A noņemt no uzskaites nepietiek smadzeņu?

Pļurkt 8.aprīlis 2020 13:17
1 0 Atbildēt

Pirms apdirs citus vismaz pats izlasi kaut ko šajā sakarā!!

Mācītājs!!!

Oskars 8.aprīlis 2020 10:14
1 0 Atbildēt

Tas par ir par Eurovinjeti. Ja ievieš, tad posmos, kurus var apbraukt vietējie iedzīvotāji būtiski nepalielinot nobrauktu kilometru skaitu. Pašlaik Lai aizbrauktu no Jelgavas uz Rīgu vai Eleju īsti pat nav opciju vai arī ir jāmet līkums, kas 1.5 vai vairāk reizes palielina nobrauktu kilometru skaitu.

protams,bē! 8.aprīlis 2020 20:16
0 0 Atbildēt

ā.Es braucu pa LV ceļiem-es maksāju LV.bē.Es braucu pa LV ceļiem-LV man maksā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 

Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO) 9

Reģionos liela daļa ir grants ceļi, un to uzturēšana prasa papildu izmaksas. Tuvojoties gada beigām, pašvaldības Vidzemē atzīst – naudas visu ceļu uzturēšanai labā kārtībā nav un nebūs arī nākamgad. Tagad vietvarās lielākā uzmanība veltīta sniega tīrīšanai, līdz ar to tā daļa ceļu, kas ir vismazāk noslogotie, sliktos laikapstākļos var palikt gandrīz neizbraucami. Lasīt vairāk

 

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 8

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti