Latvijā programmatūras nepilnības novērstas 60% Volkswagen "dīzeļgeitas" automašīnu 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 17.jūlijs 2020 10:07

Latvijā "Volkswagen" tā sauktās dīzeļgeitas lietā programmatūras nepilnības apzinātas 7742 automašīnām, no kurām 60% jeb 4627 ir veikta bezmaksas programmatūras atjaunināšana, aģentūrai LETA pavēstīja "Volkswagen" sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs Aleksandra Kostjukoviča.

Viņa piebilda, ka šajos datos ietilpst tikai pie oficiālā "Volkswagen" pārstāvja Latvijā iegādātās automašīnas vai tādas, kas vismaz vienu reizi bijušas oficiālajā "Volkswagen" servisā.

"Esam izsūtījuši personīgus ielūgumus visiem klientiem mūsu datubāzē, kuru automašīnām tas bija nepieciešams," pauda Kostjukoviča, norādot, ka kopējais automašīnu skaits Latvijā, kuras ietekmējusi šīs programmatūras nepilnība ir 7742 un 4627 no visām šīm automašīnām jau veikta bezmaksas programmatūras atjaunināšana.

Viņa arī atzīmēja, ka lēmums veikt programmas atjauninājumu ir brīvprātīgs un klientiem ir tiesības atteikties no tā. Kā arī, ja klients pēc laika maina viedokli un vēlas veikt atjauninājumu, to ir iespējams īstenot, sazinoties ar jebkuru "Volkswagen" izplatītāju.

Kostjukoviča arī norādīja, ka Eiropas Savienības (ES) Tiesas lēmums ir pieņemts nesen, tādēļ nepieciešams laiks, lai saprastu, kā precīzi šī situācija ietekmēs tiesvedības procesus ārpus Vācijas. 

"Jebkurā gadījumā mēs vienmēr esam gatavi palīdzēt mūsu klientiem, cik vien iespējams. Katram ES pilsonim ir tiesības vērsties tiesā, lai pieprasītu viņa lietas izskatīšanu, bet tiesai ir jānosaka, vai iemesls ir pamatots. Saskaņā ar mums šobrīd pieejamo informāciju visas tiesvedības joprojām būtu jāceļ pret "Volkswagen" automašīnu ražotāju, nevis vietējiem izplatītājiem," viņa norādīja.

Jau ziņots, ka atbilstoši ES Tiesas 9.jūlija lēmumam Vācijas koncerna "Volkswagen" būvēto automobiļu īpašnieki kompensāciju no "Volkswagen" tā dēvētajā dīzeļgeitas lietā var pieprasīt tās ES dalībvalsts tiesā, kur automašīna iegādāta, un viņiem nav obligāti jāiesniedz prasība Vācijas tiesā.

Lūgumu dot skaidrojumu šajā jautājumā ES bija saņēmusi no Klāgenfurtes reģionālās tiesas Austrijā, kurā prasību piedzīt kompensāciju no "Volkswagen" iesniedza patērētāju tiesību aizsardzības organizācija, kas pārstāv 574 "Volkswagen" ražotu automobiļu īpašniekus.

Klāgenfurtes tiesa lūdza ES Tiesas viedokli par to, vai jautājums par kompensācijas pieprasīšanu no "Volkswagen" ir tās jurisdikcijā, vai ari prasība jāiesniedz Vācijas tiesā, jo "Volkswagen" ir reģistrēts Vācijā.

ES Tiesa norādīja, ka automobiļu īpašnieki cietuši zaudējumus Austrijā, un ražotāju, kas veicis nelikumīgas izmaiņas tā ražoto automašīnu konstrukcijā, var iesūdzēt tiesā tajā ES dalībvalstī, kur tas šos automobiļus pārdod.

2015.gada septembrī "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra. 

Jūnija beigās "Volkswagen" paziņoja, ka tā dēvētajā dīzeļgeitas lietā cietušajiem autoīpašniekiem Vācijā kopumā kompensācijās izmaksājis vairāk nekā 750 miljonus eiro.

 

 
Visi komentāri
 
Dondorots 17.jūlijs 2020 10:23
0 0 Atbildēt

Sveiki.

tie, kuri veikuši šo procedūru - ir kādas izmaiņas? subjektīvas sajūtas?

H8 17.jūlijs 2020 13:07
1 0 Atbildēt

Droši vien degvielas patēriņš palielinājās. Tādēļ droši vien nav vērts veikt izmaiņas.

Abc 19.jūlijs 2020 12:57
0 0 Atbildēt

Degvielu ēd vairāk, iet sliktāk. Ja pirmstam kāda no sistēmām likvidēta, tad pēc programmas atjaunināšanas panelī būs kārtīga ziemassvētku eglīte.

Damn 17.jūlijs 2020 13:52
1 0 Atbildēt

Hvz, nočipoju Touareg, atsūtīja ielūgumu, ka nepieciešams atjaunot ECU. Lai ieskrienas, mani viss apmierina. DPF, EGR, utt nekas nav atslēgts un viss kalpo labi.

xd 19.jūlijs 2020 12:12
1 2 Atbildēt

kalpo labi - tikai cik ilgi?

VH-BB204 18.jūlijs 2020 11:53
1 0 Atbildēt

Varbūt kaut ko nesaprotu un kāds zinošāks var paskaidrot, bet kā situāciju, kad auto braukšanas režīmā ir būtiski augstāki izmeši nekā testa laikā (respektīvi jaunam auto specifikācijā ir norādīti mazāki izmeši), var atrisināt ar vienkāršu programmatūras atjaunošanu? Tad ir jāgriež diezgan pamatīgi jauda lejā un pat tad rezultāts ir apšaubāms. Vai arī tas programmatūras fix vnk uzliek to testa configu uz pašu braukšanas režīmu?

Kanibaals 19.jūlijs 2020 13:11
1 0 Atbildēt

Tā arī ir. "Akustik funktion" tiek atstāts ieslēgts. Bet nosaukt to par programmatūras nepilnībām ir tas pat kas Apple sanāca ar veco modeļu telefonu veiktspējas apzinātu bremzēšanu pēc atjauninājuma "klientu interesēs".

iciks 20.jūlijs 2020 16:59
1 0 Atbildēt

Neta atsauksmēs cilvēki pārsvarā ir visai neapmierināti. Problēmas kā nu kuram, bet it kā EGR bieži noģība, jo to pēc updeita darbinot vairāk. Ar degvielas patēriņu arī esot sliktāk. Tur laikam bija tā, ka teorētiski patēriņš bija nemainīgs, jo testa rezultāts to pierādīja, taču faktiski autobraucēji ikdienā brauc ne gluži laboratorijas apstākļos ieplānotajā apgriezienu diapazonā un nekādas ekonomijas vairs nav. Kam liekas, ka auto ir nīkulīgāks.

Kā plusi - ārzemēs viens otrs no šī ir ieguvis kādu nieku - kam EGR nomaina, kam pat sprauslas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti