Iekšdedzes auto ēras beigas Latvijā - iAuto

Iekšdedzes auto ēras beigas Latvijā 18

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Auto Asociācija | 1.aprīlis 2021 11:06

Latvijai izdodas atteikties no jaunu iekšdedzes auto tirgošanas.

Šodien noslēgusies Eiropas auto ražotāju asociācijas kopsēde, kura tika lemts par turpmāko rīcību saistībā ar Eiropas Savienības klimata mērķiem. Tā kā Eiropas savienība katram ražotājam ir noteikusi saražoto automašīnu pieļaujamo kopējo CO2 izmešu apjomu, par kura pārsniegšanu ir jāmaksā apjomīgas sodanaudas, auto ražotāji vienojās, ka turpmāk katrai valstij piešķirs tai pieejamo iekšdedzes automašīnu apjomu.

Par cik, ar iekšdedzes dzinējiem saražoto automašīnu skaits būs vairākas reizes mazāks kā pieprasījums, kā arī ņemot vērā faktu, ka lielākajā daļā valstu elektro auto lādēšana infrastruktūra ir tikai bērnu autiņos, cīņa par pieejamajām iekšdedzes automašīnām bija visai spraiga. Auto Asociācija šajā kvotu sadalē pārstāvēja Latvijas pozīciju un dzelžaini ieturēja līdzšinējo valsts pozīciju, būt par klimata glābšanas pirmrindniekiem un pie pirmās iespējas pārspīlēt ar ES direktīvu un regulu ieviesšanu. Lai arī citu valstu pārstāvji centās Latvijas pārstāvjus pārliecināt ka šāds solis šobrīd vēl nav nepiecašams, un Latvijas tirgum būtu pieejams pietiekams iekšdedzes automašīnu skaits, Auto Asociācijai tomēr izdevās panākt, ka jau no 2022. gada 1. janvāra ražotāji vairs nepiegādās uz Latviju nevienu automašīnu ar iekšdedzes dzinēju. Lai arī tas nozīmē, ka 2022. gadā Latvijā tiks pārdotas vien pāris tūkstoši jaunu automašīnu, tie visi būs elektro auto un Latvijā būs zaļākais jauno auto tirgus pasaulē.

Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs:

“Esmu gandarīts, ka neskatoties uz milzīgo fosīlās auto ražošanas lobiju spiedienu, mums tomēr izdevās pilnībā atteikties no iekšdedzes dzinēju tirgus un kļūt par tīrāko un klimatam draudzīgāko, jauno auto tirgu pasaulē.”

1.      Aprīlis, Brisele.

 

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 1.aprīlis 2021 11:45
5 4 Atbildēt

imzz 1.aprīlis 2021 12:48
3 1 Atbildēt

nav slikts, tikai tekstā nevajadzēja lietot vārdus dzelžaini un pārspīlēti, birokrātiskos tekstos tādu nav.

Pļurkt 1.aprīlis 2021 14:11
3 1 Atbildēt

.... un pēc tam bankraC!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 17

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Jaguar noliedz ziņu par dizainera atlaišanu

Britu uzņēmums atspēkojis medijos izskanējušo informāciju par galvenā dizainera Džerija Makgoverna atlaišanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti