Latvijai izdodas atteikties no jaunu iekšdedzes auto tirgošanas.
Šodien noslēgusies Eiropas auto ražotāju asociācijas kopsēde, kura tika lemts par turpmāko rīcību saistībā ar Eiropas Savienības klimata mērķiem. Tā kā Eiropas savienība katram ražotājam ir noteikusi saražoto automašīnu pieļaujamo kopējo CO2 izmešu apjomu, par kura pārsniegšanu ir jāmaksā apjomīgas sodanaudas, auto ražotāji vienojās, ka turpmāk katrai valstij piešķirs tai pieejamo iekšdedzes automašīnu apjomu.
Par cik, ar iekšdedzes dzinējiem saražoto automašīnu skaits būs vairākas reizes mazāks kā pieprasījums, kā arī ņemot vērā faktu, ka lielākajā daļā valstu elektro auto lādēšana infrastruktūra ir tikai bērnu autiņos, cīņa par pieejamajām iekšdedzes automašīnām bija visai spraiga. Auto Asociācija šajā kvotu sadalē pārstāvēja Latvijas pozīciju un dzelžaini ieturēja līdzšinējo valsts pozīciju, būt par klimata glābšanas pirmrindniekiem un pie pirmās iespējas pārspīlēt ar ES direktīvu un regulu ieviesšanu. Lai arī citu valstu pārstāvji centās Latvijas pārstāvjus pārliecināt ka šāds solis šobrīd vēl nav nepiecašams, un Latvijas tirgum būtu pieejams pietiekams iekšdedzes automašīnu skaits, Auto Asociācijai tomēr izdevās panākt, ka jau no 2022. gada 1. janvāra ražotāji vairs nepiegādās uz Latviju nevienu automašīnu ar iekšdedzes dzinēju. Lai arī tas nozīmē, ka 2022. gadā Latvijā tiks pārdotas vien pāris tūkstoši jaunu automašīnu, tie visi būs elektro auto un Latvijā būs zaļākais jauno auto tirgus pasaulē.
Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs:
“Esmu gandarīts, ka neskatoties uz milzīgo fosīlās auto ražošanas lobiju spiedienu, mums tomēr izdevās pilnībā atteikties no iekšdedzes dzinēju tirgus un kļūt par tīrāko un klimatam draudzīgāko, jauno auto tirgu pasaulē.”
1. Aprīlis, Brisele.