FM neatbalsta iniciatīvu par ceļa nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu 26

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.septembris 2021 11:58

Finanšu ministrija (FM) neatbalsta ierosinājumu degvielas cenai pievienotos nodokļus novirzīt ceļu remontiem, šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē sacīja ministrijas parlamentārais sekretārs Atis Zakatistovs.

Šodien komisija skatīja kolektīvo iesniegumu "Par ceļiem bez bedrēm", kas paredz mainīt ceļa nodokļa iekasēšanas modeli. Šī iniciatīva Saeimā nonāca jau 2015.gada novembrī un tiek skatīta gadiem. Šobrīd tā atkal kļuvusi aktuāla, jo aktualizējies jautājums par finansējumu Latvijas ceļu uzturēšanai.

Komisijas sēdē nepiedalījās iniciatīvas pārstāvji, kuri skaidrotu motivāciju šādam lēmumam, tomēr sēdē piedalījās un pozīciju pauda FM pārstāvis Zakatistovs un Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis Tālivalds Vectirāns.

SM ierēdnis skaidroja, ka visiem ceļiem būtu jābūt bez bedrēm un nozares ministrija pie tā aktīvi strādājot. Ir sagatavotas vairākas jaunas iniciatīvu programmas gan galvenajam ceļu tīklam, gan reģionālajam tīklam, kā arī tiek gatavota programma vietējo ceļu tīklam.

Viņš norādīja, ka šī iniciatīva ir attiecināta uz transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli (TEN), kura apjoms ir ap 100 miljoniem eiro. Vienlaikus viņš atklāja, ka nodokļi, kas attiecas uz autoceļu finansējumu ir - autoceļu lietošanas nodeva, akcīzes nodoklis naftas produktiem un TEN.

Šogad no naftas produktiem plānots iekasēt 556 miljonus eiro, informēja Vectirāns, vienlaikus piebilstot, ka nokrities asfaltēto ceļa segumu atjaunošanas darbu deficīts. Ja iepriekš remontdarbiem bija nepieciešami četri miljardi eiro, tad šobrīd nepieciešamā summa ir virs 3,2 miljardiem eiro.

Viņš arī minēja, ka, palielinot akcīzi degvielai, paaugstināsies resursu cena, piemēram, benzīna cena litrā vien palielinātos par 0,12 centiem.

Tikmēr Zakatistovs norādīja, ka FM principā neatbalsta šādu priekšlikumu. Viņš minēja, ka budžeta sarunas ir platforma, kur šo diskusiju par ceļu uzturēšanu turpināt, vienlaikus akcentējot, ka šobrīd nākamajam gadam ieskicēti 267 miljoni eiro. Vai tas mainīsies - atkarīgs no sarunu procesa, izriet no FM parlamentārā sekretāra teiktā.

 
Visi komentāri
 
iAuto 22.septembris 2021 12:16
3 0 Atbildēt

Tātad skaidrs, šī tiešā mērā saistītā nodokļa sasaiste ar ieguldījumiem ceļos noairē visa veida Vienotība ar Reiru priekšgalā, kurš jau gadiem ir ministrs.

iciks 22.septembris 2021 12:46
4 0 Atbildēt

Autoceļu fonds pazuda jau pasen un neviens ministrs pēc tam neņēmās to atjaunot. Pirms vēlēšanām katra partija gan sola, bet darīt nedara. Pārāk jau nu labpatīk iegrābties un padalīt visādām ar ceļiem nesaistītām nozarēm.

HE 22.septembris 2021 13:40
2 0 Atbildēt

Autoceļu fondu izveidoja Krištopāns, bet likvidēja Repše

viencexperc 22.septembris 2021 12:16
10 5 Atbildēt

Latvijā, kā īstenā komunisma valstī vajag izveidot jaunu nodokli. Piemēram, - bedru nodoklis. Pašvaldībās, kur vairāk bedru, cilvēki maksā vairāk.

Pļurkt 22.septembris 2021 12:18
3 3 Atbildēt

Kas nu būtu šaubījies!!!!!

No kurienes ta varēs pagrābt piķi, tad kad to sagribēsies un kur sagribēsies. Ceļi pagaidīs - vēl jau ar tanku izbraukt var!!!

nu nez 22.septembris 2021 12:21
2 0 Atbildēt

"benzīna cena litrā vien palielinātos par 0,12 centiem"

Neizklausās pārāk liels cenas pieaugums.

Krotow 22.septembris 2021 12:33
1 0 Atbildēt

Šobrīd ar "dīzelīšiem" darbojas praktiski visa lauksaimniecības tehnika un viss komerctransports. Vari minēt, par cik atkal celsies pārtikas u.c. cenas.

Bils 22.septembris 2021 16:25
2 0 Atbildēt

Lasi vēlreiz, par 0.12 CENTIEM, nevis EUR

AI 95 22.septembris 2021 12:38
3 0 Atbildēt

Vācijā runā, ka drīzumā degviela maksās aptuveni 2,47 EUR litrā, nedomāju, ka mums būs citādi

Pļurkt 22.septembris 2021 12:49
5 4 Atbildēt

Lietuvā ceļu nodoklis ir pie degvielas, bet nezi kāpēc degviela tur ir lētāka???????

TA reizi 2 gados, kaut kādu mistisku + nodokļu par auto uzturēšanu nav.....

imzz 22.septembris 2021 15:50
2 0 Atbildēt

"Lietuvā degvielas cenā tas netiek iekļauts, apstiprina Lietuvas Tehniskās apskates asociācijas pārstāvis Gabarts. Viņš norāda, ka maksu par ceļu lietošanu maksā tikai komerctransporta īpašnieki, bet ne kā daļu no degvielas cenas."

no rebaltica.lv

progress 22.septembris 2021 12:46
5 0 Atbildēt

Ja nav naudas, nav arii nekur jaabrauc, celju var vispaar nebuut. Atgrieziisies naturaalaa saimnieciiba, kur katram buus tas, ko pats sarazjos.

Norča 22.septembris 2021 12:53
11 0 Atbildēt

Visi nonokļi jau ir uzlikti pa maximumu un nekādam degvielas cenu kāpumam nevajadzētu būt.Runa drīzāk ir par to ka jo vairāk brauc jo vairāk samaksā nodokļos un ir jāatceļ šis mazturīgāko cilvēku diskriminējošais nonoklis kurš tiek aprēķināts pamatojoties uz automašīnas vecumu un atgāzēm.Jo sanāk ja tu gadā nobrauc 10-12k ar vecu labu auto(jo jaunu vienk. nevari atļauties) tu samaksā nodokļos ap 200 eur kas cilvēkam ar algu 500-800eur ir ļoti būtiska summa,bet nobraucot gadā 50-100k ar jaunu super eko auto tu nemaksā neko.

Pie tam 22.septembris 2021 13:41
5 0 Atbildēt

Vecie auto ir ļoti izplatīti laukos (t. sk. kā veco cilvēku pēdējais auto) kur to izplūdes nav tik jūtamas, bet jaunie auto drasē pa pilsētas sastrēgumiem un pa visiem kopā jau to gāzīti sapūš gan.

elektrība 22.septembris 2021 12:53
8 0 Atbildēt

Daži naivi uzskata, ka elektriskais transports ir veids, kā maksāt mazāk par kilometra nobraukšanu.

Palaidniex 22.septembris 2021 14:37
5 1 Atbildēt

Tas ir tikai laika jautājums, kad izdomās kā no sākuma ar akcīzi aplikt elektro auto uzlādei iztrērēto elektrību, bet, kad sapratīs, ka cilvēki lādējas apejot šo akcīzi, pieliks akcīzi jebkurai elektrībai un pat kūkas vai cepeša cepšana cepeškrāsnī tiks jauki akcizēta...

HE 22.septembris 2021 14:47
2 0 Atbildēt

Elektro auto lietotājiem vēlāk būs jamaksā par katru nobraukto kilometru...

Asaris 22.septembris 2021 17:11
1 2 Atbildēt

Nu beidzat jūs vienreiz šito murgu kladzināt, neliks elektrībai (uz ko darbojas 99% saimniecības lietas) akcīzi dēļ elektroauto.

Visdrīzāk būs jāmaksā par nobrauktajiem kilometriem, ko šobrīd arī vajadzētu likt klāt pie degvielas cenas.

Palaidniex 23.septembris 2021 8:55
3 0 Atbildēt

Nu un kā tieši fiksēsi cik km tas auto ir nobraucis?

Neesi neko dzirdējis par odometru modificēšanu?

Visvienkāršāk auto ekspluatācijas nodokli administrēt un iekasēt ir pievienojot to degvielas cenai. Smagākie - ceļu vairāk bojājošie, neekonomiskie - ne gluži ekoloģiskākie izmešu ziņā, vairāk braucošie - gaisu un ceļus summāri vairāk bojājošie auto notērē vairāk degvielas un līdz ar to samaksā attiecīgi vairāk nodokļos atbilstoši savam svaram, lietošanas biežumam un neefektivitātei.

Kā to sarēķināt elektroauto?

HE 23.septembris 2021 9:24
0 0 Atbildēt

Kā sarēķināt? LV vidējais nobraukums gadā privātajiem 15tkm no tā arī rēķināsim , mažak kā par 15tkm nevarēsi maksāt, mums ir tāds izbijis komunists reirs kurš ļoti rūpējas par latviešu tautu...

Asaris 23.septembris 2021 21:34
0 0 Atbildēt

Priekš tam ir Zviedrija, kas ir šitajā murgā kādus 5 gadus priekšā, varēs paņemt piemēru. Kaut gan mūsu 100 auni un aitas jau labus piemērus neskatās, domā ka paši var labāku ratu no jauna izgudrot.

Bet nu jebkurā gadījumā, drīzāk maksās vienreizēju ikgadēju nodokli pēc masas vai kā, nevis elektrībai cenu liks klāt.

Palaidniex 24.septembris 2021 9:26
0 0 Atbildēt

Nu, kā tad ir Zviedrijā?

Bet tagad auto ekspluatācijas nodoklis tiek maksāts pilnīgi bez jebkāda sakara ar tā lietošanas biežumu/daudzumu. Normēli būtu ko tādu maksāt prtoporcionāli patiesajam lietojumam.

imzz 22.septembris 2021 16:08
2 0 Atbildēt

Es domāju, ka derētu ņemt kā piemēru vienu un to pašu populāru auto, kaut vai VW Tiguan ar vienādu motoru un salīdzināt izdevumus Latvijā un Lietuvā, reģistrāciju, nodokļus,TA. Tad varētu ļoti labi redzēt starpību.

imzz 23.septembris 2021 11:39
1 0 Atbildēt

Parasti vispārīgās sarunās un intervijās par nodokļiem, kā var dzirdēt un lasīt ,amatpersonas atsitas, jo jautātāji nav sagatavojuši "mājas darbu". Piemēru par viena konkrēta auto izmaksām Lietuvā un Latvijā varētu sagatavot daudz labāk.

Jo 23.septembris 2021 17:52
0 0 Atbildēt

Kaut kā nemanu, ka vairumu uztrauktu degvielas patēriņš.

Vairums ar mieru maksāt par degvielu un līdz ar to par akcīzi cik uziet - bremzes un bendžu svilina uz nebēdu!

Turklāt taisni tie, kam nav ne KERS, ne cita veida enerģijas atgūšanas mehānisma iekš tā auto un vēl īsa kluča aerodinamika.

imzz 24.septembris 2021 13:59
0 0 Atbildēt

"Turklāt taisni tie, kam nav ne KERS, " -- tiešām dīvains komentārs. Cik man zināms KERS tika lietots tikai 1. Formulai un tikai dažus gadus.

Tātad,no ielas auto enerģijas uzkrāšana ir tikai hibrīdiem un elektriskajiem auto. Un degvielas ekonomija te ir iemīļots temats, visu laiku tiek pieminēti ekonomiski dīzeļi un gāzes iekārtas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sašūpojās piekabe (+ VIDEO) 8

Vadītājs nespēj savaldīt savu spēkratu pēc tam, kad pieļauj piekabes sašūpošanos. Avārijā iesaistīti divi transporlīdzekļi, bet kravas auto izvairās no sadursmes nobraucot no ceļa. Lasīt vairāk

 

Pētījums: vairāk nekā puse iedzīvotāju nākotnē vēlētos hibrīda darba modeli 4

Mobilo sakaru operatora “Tele2” un “Norstat” veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja liecina, ka 53% Latvijas iedzīvotāju pēc pandēmijas beigām vēlētos strādāt uzņēmumos, kas piedāvā elastīgu darba modeli jeb daļu laika strādāt klātienē, bet daļu attālināti. Lasīt vairāk

 

Vēja enerģijas asociācija: "Laflora" vēja parks no 2025.gada spēs saražot 5% no valsts elektroenerģijas patēriņa 12

Jelgavas novada Kaigu purvā topošai uzņēmuma "Laflora" lieljaudas vēja parks no 2025.gada spēs saražot 5% no Latvijas kopējā eletroenerģijas patēriņa, aplēsusi Latvijas Vēja enerģijas asociācija (LVEA). Lasīt vairāk

 

Matricu lukturi un sēdekļu pārvalki no pārstrādātām pudelēm - Škoda parāda modernizēto Karoq (+ FOTO) 4

Čehijas autoražotājs Škoda nodemonstrējis jauno Karoq, kur modernās tehnoloģijas iet roku rokā ar centieniem uzlabot ekoloģiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti