Gandrīz puse autoīpašnieku pēdējo 20 gadu laikā nav izraisījuši nevienu negadījumu 22

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

LTAB | 16.jūlijs 2024 14:00

46,91% autoīpašnieki – fiziskas personas (269352) laika posmā kopš 01.05.2004. līdz šim, nav izraisījuši nevienu ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk - CSNg), liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) dati par kopumā reģistrētām 574076 fiziskām personām. Savukārt 0,42% autoīpašnieku (2444) šajā laika posmā bijuši atbildīgi par vairāk nekā piecu CSNg izraisīšanu.

LTAB apkopotā statistika par autoīpašniekiem – fiziskām personām liecina, ka pēdējo 20 gadu laikā 35,33% autoīpašnieku (202867) izraisījuši CSNg vienu reizi, 11,53% (66199) – divas, 3,87% (22221) – trīs, bet 1,38% (7925) – četras reizes. “Šie dati rāda, ka lielākā daļa autoīpašnieku ir salīdzinoši apzinīgi vadītāji, un to apdrošināšanas vēsture ir laba vai pat izcila. Tajā pat laikā tie autovadītāji, kuru apdrošināšanas vēsturē ir lielāks skaits izraisīto CSNg, parasti grēko arī ar dažādu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu, kas apdrošinātāju vērtējumā padara tos par augstākas riska klases klientiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB jau informēja, ka šī gada 1. augustā beigs darboties esošā Bonus - malus (BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Līdz šim BM sistēma nodrošināja apdrošināšanas vēstures datu, - izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (apdrošināšanas gadījumu) un apdrošināšanas dienu skaitu, pārskatīšanu reizi gadā par pēdējiem 11 gadiem. Turpmāk personas apdrošināšanas vēstures datu atjaunošana tiks veikta katru dienu, par periodu kopš 01.05.2004.

Vērtējot klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītājus, kā arī citus kritērijus / riska faktorus, kuri ir katra apdrošinātāja ziņā (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.).

 

 
Visi komentāri
 
Sergejs 16.jūlijs 2024 14:41
7 0 Atbildēt

"Gandrīz puse autoīpašnieku pēdējo 20 gadu laikā nav izraisījuši nevienu negadījumu"

 Velk uz turpinājumu:"par to viņiem tiks piemērots sods", jo par kaut ko jau tas autovadītājs ir jāsoda, kaut vai profilaksei😁

Krotow 16.jūlijs 2024 14:58
5 0 Atbildēt

Kāreiz to iedomājos 😄 Tiem automotovadītājiem, kam 10+ gadu laikā nav bijuši satiksmes negadījumi, valsts kasē jāiemaksā negūtā peļņa. Ar progresiju, katru gadu palielinoties.

Vernons 16.jūlijs 2024 15:18
2 4 Atbildēt

Un cik vainīgie aizbraukuši, atstājot sekas? Piemēram Ūpis, iziet uz gājēju pārejas, piespiežot strauji bremzēt smago. Kādas tam var būt sekas?

Sergejs 16.jūlijs 2024 16:06
6 2 Atbildēt

Nu kaut kā tā:

Uupis priecīgs un sava taisnīguma sajūtu sirdī aizskrien dzīvs.

Smagais, strauji bremzējot no 90km/h aiziet šķērsām, noslaucot pie reizes pretīmbraucošo auto kur brauc nevainīgi cilvēki.

 Vernons kam 10-15 metrus priekšā braucošais smagais nespēja garantēt drošību ieskrien tam zem bampera un nokļūst slimnīcā ar smagām traumām.

 Sergejs, kas brauca ap 80-100m aiz Vernona samērā mierīgi nobremzē un skatās uz to visu ar apaļām acīm, bet līdz brīdim kamēr viņam pakaļā ielido blondīne ar sarkanu mašīnīti, kura braucot čatoja Metā un krāsoja lūpas. Līdz ar to Sergejs ar Škodas zīmi uz pieres no izšāvuša airbaga un sastiptu kaklu arī tiek blakus Vernonam uz kādu brīdi. Blondīne labu laiku nevar likt bildes Instagramā, toties dabūn likt sev stikla aci, jo viena aiziet pa pieskari dēļ stikla lauskām. Nu un lūpukrāsas tūbiņa ir no kuņģa jāmakarē laukā lai pie izejas šķērsām nenostājas.

Kaut kā tā tas viss izskatītos. Šo sacerējuma attīstības gaitu iedvēsmoja tas ko par situācijām uz ceļa var šajā kanālā Youtube redzēt:

www.youtube.com/watch?v=RORjQ79O3_0

0pis 16.jūlijs 2024 16:18
3 3 Atbildēt

Kā var piespiest bremzēt smago? Tas jau laicīgi skatās vai blakus pārejai nav gājēju. Pie pārejām ar kaucošām riepām bremzē tikai iesācēji un nahali, kas vēl un vairs nezin, ko nozīmē jēdziens "gājēju pāreja" .

Sergejs 16.jūlijs 2024 16:45
4 0 Atbildēt

Esi pārliecināts ka nevienas citas valsts pilsonis kas ir pie stūres kravas auto braucot nelūr planšetē filmu vai Metā nečato, tai vietā lai darītu ko esi aprakstijis (un kas visiem kam stūre rokās būtu jādara)? Padomā vēl reiz, paskaties savilkumus par auto avārijām un iespējams mainīsi domas, kas kadreiz var tev un daudziem citiem glābt dzīvību.

 Mēs tak esam adekvāti cilvēki un runājām par to kas reāli ir mums apkārt nevis rozā poniju zemē...

650 16.jūlijs 2024 16:45
0 2 Atbildēt

(c)..Sergejs, kas brauca ap 80-100m aiz Vernona.. - bet Sergeja ieturētajos "50-100" metros pēēkšņi salīda 5-6gab Lohi un savā lohustarpā izraisīja massveida krašu.Šajā sakakarā Sergejs no nākamgada maksās/Par!

Sergejs 16.jūlijs 2024 16:56
2 0 Atbildēt

Cik tas nebūtu dīvaini bet neviens эшзфэыш nesalien, tas gan no manas prakses gan no šī video autora pieredzes (ja kāds arī ielien tad nevis ielien bet bez problēmām pārkārtojās veicot apdzīšanu, jo ir tam gana vietas un pēc 1 minūtes aizbrauc tālāk):

www.youtube.com/watch?v=zVGh_YkoaUM

650 16.jūlijs 2024 17:15
0 2 Atbildēt

Nesalien tev varbūt Tāpēc, ka iespējams "normāla" vadītāja izpratnē tie ieturētie "50-100m" ir viens, bet Loha izpildījumā tas sanāk jau pavisam kas cits.Tur, vadoties no metriskajām mērvienībām, laikam būtu papildus jāpaskaidro arī kaut kādās tādās vairāk "sadzīviskās" dimensijās ;))

Sergejs 17.jūlijs 2024 11:38
0 0 Atbildēt

Es tos 50-100 metrus +- labi pēc tādiem plastmasas stabiņiem ar cipariņu nosaku, praktiski visur ir gar ceļa malu sasprausti. Ir versija ka tieši ik pēc 100m. Vēl jau automobīls arī var pateikt ka esmu PAVISAM par tuvu izmetot panelī bildi ar diviem auto un izsaukuma zīmi starp tiem

 Loģiski ka tas viss strādā ar adekvāti realitāti uztverošiem cilvēkiem (kā jau tu to pieminēji)

Ābols 16.jūlijs 2024 15:40
3 0 Atbildēt

Tur jau tā sāls.. Es jau 15 gadus varu mierīgi braukt un netaisīt avārijas, bet OCTA cena katru gadu man tik aug, neskatoties uz to ka BM klase ir maksimālā 17tā jau trešo gadu.

Tikmēr blondīnes kuras māk tik spaidīt pedaļus mēnesī pa 2 avārijām taisa, autiņus ko vada ir uz mātes, meitas, drauga u.t.t. varda(lai būtu 6 klase) nevis tur otrā, kas ir un tik rullē turpinot taisīt sūdus...

A kur dabūt to fondu no kā tulītēji maksāt? Protams ka paceļot visiem, arī godīgajiem, jo redz iemesli....

Jūrmalnieks 16.jūlijs 2024 16:05
7 2 Atbildēt

Daudzās eiropas valstīs šis ir atrisināts, ka ar auto drīkst braukt tikai tas kurš ir apdrošinātāju līguma norādīts kā vadītājs. Ja gribi iedot kādam savu auto, tad jāsazinās pie sava apdr. Kur uz konkrēto laiku pasaki ka vadīs arī x persona, viņi paskatās konkrētās valsts DB tās personas vadīšanas vēsturi un attiecīgi sareiķina izrakstot reiķinu kuru jaapmaksā lai varētu legāli konkrētais cilvēks sēsties pie tava auto stūres.

Ja apstādina un pārbaudot doķus redz ka neesi apdrošināts uz konkrēto auto, sodi ir vairākos simtos jo auto vadi principā bez apdr.

Tāpēc pārsvarā cilvēki arī šo godīgi ievēro. (Protams ar kapeikp. Izņēmumiem)

Pie mums reģistrē auto kaut uz vietējā bomāra kurš vēl nav nodzēris savu pasi un vari taisīt sūdus cik gribi, izbēgot no atbildības(jo auto/apdr. nav uz tava vārda) bet inkaso var mēģināt meklēt bomārus cik grib....

Pārējie no tā cieš jo protams ka neko piedzīt no tādām personām nevar... Tāpēc veidojas deficīts un 'ceļ' visiem lai šajā kopējā katlā būtu nauda.

Rexx 18.jūlijs 2024 6:36
0 0 Atbildēt

Šis ir jau neskaitāmas reizes apspriests temats. Situācijai ir ļoti vienkāršs risinājums- auto vadītāju, nevis īpašnieku, kā tas ir šobrīd,  civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.

uupis 16.jūlijs 2024 16:31
3 0 Atbildēt

Re kur ir galvenais iemesls kāpēc atcēla Bonus malus sistēmu! Apnika skaidrot cenu kāpumu!

sviesc 16.jūlijs 2024 16:39
9 0 Atbildēt

sanāk apmēram 15% vadītāju ir kaut reizi iekļuvuši csng, pārējos 85% par to soda ar radariem, dārgām octām utt represijām.

Sergejs 16.jūlijs 2024 16:52
1 0 Atbildēt

Te vēl būtu mazliet jāpadala "iekļuvuši" un "izraisijuši", jo tas kam ielidoja purnā riepa, ko pretīmbaucošais smagā pilots nav pienācīgi pieskrūvējis, arī skaitās "iekļuvis", bet vai ir tajā vainojams?

 Bet tā jā, sanāk tāda vidējā kolektivā atbildība praktiski, ko nedaudz un ne vienmēr koriģēja bonus-malus (ne vienmēr jo, ķa jau te pieminēja var ar sievasmātes auto braukt kam 8 bonus-malus nevis ar savu kam ir 2 klase)

Freijers 17.jūlijs 2024 11:13
2 0 Atbildēt

Nu par sīkumiem ļoti iespējams, ka "sarunā" uz vietas un neķēpā papīrus un savu BM klasi, sevišķi visādos laukos, kur šmīzingi uz misenēm pamaz.

Janka 17.jūlijs 2024 12:07
0 1 Atbildēt

Latvijā ar to sarunāšanu ir kā ir.. Jo pārsvarā karietes paņemtas pāri saviem līdzekļiem un knapi spēj samaksāt paņemto līzingu, tādejādi par katru mazāko skrapējumu 'cietušā' pusē uzreiz būs gatava čakarēties un iet cauri ugunij, lai dabūtu atpakaļ iepriekšējo auto 'perfekto' stāvokli.

 Pamatā tapēc, ka pēc 5..8..10 gadiem gribēs pārdot par lielu ciparu- kā jaunu, jo redz nav skrambiņas...

Respektīvi mūsu prātos ''jauni'' autiņi( 8-10 gadi) tiek pieskatīti it kā būtu kāda svarīga/šika lieta, kā kāds nekustamais īpašums... 

Normālās, ek. attīstītās valstīs jā, tur iebuktē, ieskrāpē, abi izkāpj, paskatās ka tik vizuāli, viens prasa piedošanu, otrs piedod, sarokojas un aizbrauc.

 Jo tas ir tikai kosmētiski-vizuāli, kur galīgi auto drošību vai veiktspēju neietekmē.

 Tāpec jau Eiropā 5gadīgi auto pārsvarā ir ar vairakām buktēm, skrapējumiem... Nevienam baigi neinteresē un nerausta jo tas ir PĀRVIETOŠANĀS LĪZEKLIS! Nevis laika kapsula ar ko būtu jābrauc 20..30..40 gadus...

Bet pie mums, īpasi kāds standarta tēviņš kurš paņēmis savu sapņu bumeri krītā tā ka tagad knapi velk galus kopā, vēl tev pa galvu sados, jo viņu mīļoto sapni esi iebuktējis. 😂

Protams ja tur kāds 15..20gv auto, tad jau savādak.

A 17.jūlijs 2024 15:10
0 0 Atbildēt

Tik tālu, ka pērk pāri saviem līdzkļiem piekrītu, bet Latvijā pārsvarā karieties ir paņemtas no perekupa, kurš savukārt to nopircis no  "mācītāja, kurš braucis tikai svētdienās". Vai tevi nemaz nepārsteidz, ka sludinājumu portālos neviena ievestā mašīna (kuras tur ir vairākums) nav sista, bet Eiropā, pēc taviem vārdiem tādu ir pilns?

Eiropā buktaini auto ir tāpēc, ka tos buktētājus nevar atrast, un par katru bukti remontējot pašam jāpiemaksā, jo pilnā apdrošināšana ir dārga, nevis tāpēc, ka tur kāds rokojas. Buktes tiek krātas līdz pārdošanai, un tad visas reizē saremontētas.

Tas par to sadošanu pa galvu ir atsevišķa problēma, "uzšaušanai pa muti" īsti nav juridisko seku, nezin kāpēc.

imzz 17.jūlijs 2024 12:38
0 0 Atbildēt

Par tēmu, ka auto sadārdzina, padarot par obligātām aizvien jaunas drošības sistēmas.

"Jauniem un iepriekš nereģistrētiem transportlīdzekļiem Eiropas Savienībā (ES) no šī gada 7.jūlija ir jābūt aprīkotiem ar intelektisko ātruma pielāgošanas sistēmu jeb ISA, kas palīdz transportlīdzekļa vadītājam uzturēt ceļa videi piemērotu ātrumu, nodrošinot speciālu un piemērotu atgriezenisko saiti transportlīdzekļa vadītājam, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji."

www.tvnet.lv/8060008/jauni...osanas-sistemu

Kanibaals 17.jūlijs 2024 16:59
0 0 Atbildēt

Autoīpašnieki izraisa negadījumus? Tas ir kā?

Rexx 18.jūlijs 2024 6:38
0 0 Atbildēt

Auto īpašnieki ne vienmēr izraisa CSNeg. Toties, vienmēr materiāli atbild par to sekām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.477 un 95 benzīns 1.517 EUR; bet Igaunijā? - 15.09.2024

iAutolv uzpilda degvielu par 1.477 eiro litrā, Gulbenē todien Neste cena bija 1.42 par litru, bet Igaunijā 15. septembrī par dīzeļdegvielas litru prasīja 1,419 eiro. Lasīt vairāk

 

Pjastri veiksmīgi aizsargājas no Leklēra un uzvar Azerbaidžānas "Grand Prix" 2

Austrālijas autosportists Oskars Pjastri svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 17.posmā - Azerbaidžānas "Grand Prix" - un viņa pārstāvētā "McLaren" komanda kļuva par līderi Konstruktoru kausā. Lasīt vairāk

 

Lielas problēmas BMW: Dingolfingas rūpnīca uz laiku aptur ražošanu, atsaukums izmaksās miljonus 4

BMW uz laiku apturējis ražošanu savā Eiropas lielākajā rūpnīcā Vācijas pilsētā Dingolfingā. Iemesli lēmumam ir vairāki. Lasīt vairāk

 

Dzelzceļa stacija RIX lidostā un vilciena savienojums ar Rīgu būtu jāiesaldē vismaz uz 10 gadiem (+ VIDEO) 23

iAutolv apskata topošo Rail Baltica stacijas ēku Rīgas lidostā un izsaka savas domas attiecībā par šo projektu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti