Motociklisti satiksmes negadījumos

Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Birojs | 19.jūlijs 2013 11:29

Kopš aprīļa beigām, kad tika uzsākta motociklistu sezona, kopsummā tika izraisītas nedaudz vairāk kā 60 avārijas.

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem ievērojami palielinājies ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) cietušo motociklistu skaits. Kopš 27. aprīļa, kad oficiāli tika atklāta motosezona, avārijās cietuši jau vairāk kā 100 motociklisti.

Kopš aprīļa beigām, kad tika uzsākta motociklistu sezona, kopsummā tika izraisītas nedaudz vairāk kā 60 avārijas*, kur kā CSNg vainīgā persona tika atzīts motocikla vadītājs. Tomēr kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics arvien biežāk motociklu vadītāji paši cieš CSNg, kura rezultātā motociklistam tiek nodarīti gan materiāli zaudējumi, gan kaitējums tā veselībai. Cietušo motociklistu skaits ir ievērojami lielāks gan salīdzinājumā ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, gan 2011. gadu. Salīdzinājumā ar 2012. gadu, cietušo motociklistu skaits laika posmā no aprīļa beigām līdz jūlija sākumam palielinājies par 23 %.

„Autovadītāji mēdz būt neuzmanīgi uz ceļiem, jo nevēlas mainīt savus paradumus un līdztekus autovadīšanai mēdz darīt arī citas lietas. Bieži novērots, ka autovadītāji vadot spēkratu runā pa telefonu, kas mazina uzmanību tam, kas notiek uz ceļa, kā arī bīstamības situācijās samazina to reakcijas ātrumu. Arīdzan ir novērots, ka autovadītāji nerāda pagrieziena rādītāju, nedomājot par to, ka nebrīdinot iepriekš par savu nodomu un pēkšņi mainot kustības virzienu, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radītas avārijas situācijas. Nereti šādās situācijās, īpaši pie straujas bremzēšanas, motociklists krītot, gūst mugurkaula traumas un smagākos gadījumos iet bojā. Savukārt motociklisti paši sev rada bīstamas situācijas, braucot starp automašīnām un veidojot papildus joslu”, komentē Juris Stengrevics.

Par CSNg, kuros cietuši motociklisti, pērn pieņemti 192 lēmumi par kopējo summu gandrīz 175 000 LVL apmērā, kas ir par 6600 LVL vairāk kā kopējā maksājuma summa 2011. gadā. Savukārt vidējās atlīdzības izmaksas, kuras tika veiktas sakarā ar CSNg rezultātā radušos motociklu bojājumu atlīdzību, paliek aizvien lielākas. Ja 2011. gadā vidējās atlīdzības izmaksa par motociklam (t.sk. par personai un citai mantai) nodarītajiem zaudējumiem sastādīja 890 LVL, tad 2012. gadā jau 911 LVL. Tādējādi vidējā atlīdzības summa par motociklam nodarītiem zaudējumiem ir gandrīz par 200 LVL augstāka nekā vidējā atlīdzības summa par visiem transportlīdzekļu veidiem kopumā.

Uz 2013. gada 15. jūliju apdrošināto motociklu skaits sasniedz gandrīz 13, 7 tūkstošus.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravas auto riepai jābūt drošai un izturīgai, uzrādot pēc iespējas lielākus nobraukumus (+VIDEO) 2

Specializētais riepu tirdzniecības uzņēmums Autoriepu Nams šoruden līdztekus plašajam riepu klāstam izceļ Turcijas riepu ražotāja Starmaxx kravas auto riepu piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto (+ VIDEO) 28

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš sarunājas ar Paulu Timrotu, pieskaroties pašlaik aktuālām tēmām, tostarp automobiļu elektrifikācijai, satiksmes drošībai, infrastruktūrai un plānošanai. Lasīt vairāk

 

Lietas, ko autovadītājiem nepieciešams atcerēties, iestājoties rudenim 1

Laika apstākļi rudenī bieži vien apgrūtina drošu braukšanu, tāpēc ir nepieciešams atbilstoši sagatavot savu automašīnu. Autovadītājiem noteikti vajadzētu pārliecināties par vējstikla slotiņu, lukturu un akumulatora stāvokli. Lasīt vairāk

 

Pa dzelzceļu Rīgas centrā ierodas... alnis (+ VIDEO) 2

Šodien Rīgas centrā izlocīt kājas bija ieradies viens no lielākajiem meža iemītniekiem – alnis. Viņš savā maršrutā iekļāva arī pārvietošanos pa dzelzceļa sliedēm, apmeklējot Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju un šķērsojot dzelzceļa tiltu pār Daugavu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti