Elektromobiļu izturība un ilgmūžība joprojām tiek apšaubīta, taču Ari Niisosesta – taksometra vadītājs no Somijas pierādījis pretējo, ar savu "Tesla Model S" elektriskās piedziņas sedanu triju gadu laikā nobraucot jau vairāk nekā 400 000 kilometru.
Automašīnas īpašnieks apgalvo, ka tehniskas problēmas visā ekspluatācijas laikā viņu praktiski nav skārušas, bet vienīgais nopietnākais remonts bijis saistīts ar akumulatoru bloku (iemesls netiek norādīts).
Analītiķi aprēķinājuši, ka Niisosesta sava automobiļa akumulatoru baterijas uzlādējis aptuveni 1000 reizes, kas pēc Lapperantas Tehnoloģiskās universitātes profesora Juha Pirhonena vērtējuma, nebūt nav daudz, ņemot vērā, ka mūsdienu tehnoloģijas spēj izturēt vismaz 15 000 atkārtotu uzlāžu ciklus, bet elektromotori var kalpot pat līdz 10 miljoniem kilometru.
Atgādināsim, ka Eiropā "Tesla Model S" maksā, sākot no 66 700 eiro. Tā ir modifikācija, kas aprīkota ar 75 kWh akumulatoriem un bez atkārtotas uzlādes var nobraukt aptuveni 490 km, savukārt visdārgākā versija (no 127 700 eiro) ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem var veikt pat līdz 600 km.
Akumulatoru blokam "Tesla" dod astoņu gadu garantiju bez kilometru ierobežojuma.
Ar katru lādēto reizi zaudē tās baterijas savu kapacitāti. Interesanti b'ūtu paskatīties cik ļoti. Ja telefonu lietojam 2 gadus tad pēc tiem 2 gadiem baterija ir uz 60-70% no tās sākotnējās spējām.
Tesla gadījumā tas kritums nav tik liels. Pie 500k nobraukuma ietilpība paliek pie 80%. Iekšdedzes auto pie tāda nobraukuma arī sen vairs nevar nobraukt ar pilnu bāku tikpat cik jauns.
Vēl jau moments, ka tas 500k nobraukums ir pie 100% uzlādes, ja lādē līdz 90% tad ietilpība krītas vēl mazāk.