Šaurās telpās izsargāšanās no vīrusiem, šajā gadījumā no jaunā koronavīrusa, ir liels izaicinājums. Dažus labi zināmus, taču, iespējams, piemirstus padomus, kā no tā izvairīties sniedz vācu izdevums Autobild.
Zinātnieku pētījums pierāda, ka uz auto stūres atrodami vidēji 107 dažādas baktērijas, kamēr uz tualetes poda – vien vidēji 12. Ideāla vieta vīrusa ierosinātājam ir arī pārnesumu pārslēgs, sēdekļi, salona paneļu virsmas, navigācijas sistēmas skārienekrāns, kā arī vadības pogas un slēdži. Automašīnā cilvēki sēž tuvu viens otram, tādēļ palielinās kontakta un pilienu infekciju risks. Tātad ideāli apstākļi jaunā koronavīrusa izplatībai. Un pat tad, ja vēlaties braukt viens, bet esat ieradis dalīt mašīnu ar kādu citu, pastāv risks aplipināties no kāda cita cilvēka inficētajām virsmām - saskaņā ar Greifsvaldes un Bohumas universitāšu veikto pētījumu, izturīgākie koronavīrusa perēkļi uz virsmām saglabājas vairākas dienas, dažreiz vairāk nekā nedēļu.
Tādēļ higiēnai automašīnā jāpievērš īpaši liela vērība. Neatstājiet kabatlakatiņus, kur pagadās. Tas ne tikai izskatās pretīgi, bet arī ir pamats visu veidu slimībām. Rūpīgi notīriet visas detaļas un virsmas, kam pieskaraties visbiežāk: stūri, ātrumpārslēgu, durvju rokturus, skārienekrānus.
Saskaņā ar Federālā veselības izglītības centra (BZgA) atzinumu, lai aizsargātos pret koronavīrusu pietiek ar parasto sadzīves tīrīšanas līdzekli. Var izmantot arī lielveikalā nopērkamos antibakteriālos tīrīšanas līdzekļus un speciālās salvetes, taču šie līdzekļi nekādas priekšrocības nesniedz.
Lai būtu droši, dezinficējiet uzskaitītās detalas, īpaši, ja jūs pats piederat riska grupai (vecums, veselības stāvoklis) vai jums ir aizdomas, ka inficēta persona varētu būt sēdējusi automašīnā.
Speciālisti uzsver, ka dezinfekcijai jāizmanto līdzekļi ar pierādītu efektivitāti (piemēram, arī pie mums iegādājamie Descoton Forte, Sekusept forte, Incidin PLUS) un jāatceras, ka šie līdzekļi nenoņem netīrumus un neaizstāj salona tīrīšanu. Nav nozīmes lietot agresīvus līdzekļus, kas var sabojāt automašīnas salona paneļus vai citus materiālus, tāpat kā salona tīrīšanas līdzekļus, jo tie tikai padara virsmu slidenu. Notīriet visas virsmas, kurām pieskaras ar rokām un pats galvenais: mazgājiet rokas!
Jāatceras, ka nepatikšanas var sagādāt arī klimatkontrole – kamēr tā strādā standarta režīmā, viss ir kārtībā, taču, ja ieslēgsiet recirkulācijas režīmu, braucot kompānijā ar klepojošiem pasažieriem, aplipināšanās risks var daudzkārt pieaugt tā iemesla dēļ, ka šajā režīmā sistēma gaisu ņem no salona vai bagāžnieka, izdzenājot vīrusa ierosinātāju pa visu iekštelpu.
Neatkarīgi no tā, ir vīruss vai nav, klimatkontroles salona filtram ir nepieciešama regulāra apkope vismaz reizi gadā, lai tajā uzkrātās baktērijas nesabojātu gaisu un nerastos nepatīkama smaka.
Lasi vēl par koronavīrusa "COVID-19" tēmu iAuto:
- Ženēvas autoizstāde atcelta koronvīrusa dēļ (28.02l
- DISKUSIJA FORUMĀ: Kas ir koronavīruss Covid-19? Kādas pazīmes? Kā izsargāties? Tagad arī Latvijā (02.03)
- DISKUSIJA FORUMĀ: Izdzīvošanas komplekts jeb ko vajag iepirkt krājumos vīrusa laikā?
- Kas jāzina par koronavīrusu?
- Latvijā izsludina ārkārtējo situāciju līdz 2020. gada 14. aprīlim saistībā ar "Covid-19" (+ VIDEO) (12.03)
- No 17.marta Latvija pārtrauks visus starptautiskos avio, dzelzceļa, jūras un autobusu pasažieru pārvadājumus (14.03)
- Tas ir jāzin! - valstu ierobežojumi attiecībā uz autopārvadājumiem saistībā ar COVID-19
Kā šobrīd notiek TA? Inspektori strādā maskās un vienreizējos cimdos?
Iesēžas vienā inficētā mašīnāun tad dienas garumā izsmērē vīurusus pa visām mašīnām,cik var dienas garumā.Tik daudz nepilnības ir.
Diez vai. Tad pašam jabūt slimam un jaāpšķauda katra nākošā.
Ja slims, tad tā būtu pilnīga bezatbildība no paša un darba devēja, bet no vienas apšķaudītās stūres pārnest kādu porciju uz nākošo, varētu vēsā mierā.