Norvēģijā elektrificēto un elektroauto tirgus daļa tuvojas 90 procentiem 16

 

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/Teslarati

iAuto | 5.septembris 2021 5:35

Norvēģijā augustā piereģistrēti 16 427 jauni automobiļi, gandrīz 90 procenti no tiem bija pilnībā elektriski vai elektrificēti spēkrati.

Augustā Norvēģijas jauno automašīnu tirgus uzstādīja vēl vienu rekordu-pilnībā elektriskie transportlīdzekļi sasniedza 71,9 procentus no tirgus daļas, bet uzlādējamie hibrīdi-15,8 procentus. Tādējādi no mēneša laikā pārdotajām 16 427 automašīnām, 87,7 procenti ir elektrificēto modeļu daļa.

Saskaņā ar InsideEVs datiem pagājušajā mēnesī Norvēģijā reģistrēti 16 427 jauni transportlīdzekļi, no kuriem 14 410 ir elektromobiļi un PHEV hibrīdi. Kopā tie ieņēma rekordlielu 87,7 procentu tirgus daļu un vēl vairāk izspieda gan benzīna, gan dīzeļa automašīnas un parastos hibrīdus. Vislabāk pārdotie modeļi bija Tesla Model Y (1309 vienības), Ford Mustang Mach-E (907), Volkswagen ID.4 (861), Tesla Model 3 (774) un Volkswagen ID.3 (649).

Skaidrojums ir gana vienkāršs – valdības politika, kas šādu automobiļu pircējus stimulē ar dažādiem bonusiem, piemēram, elektromobiļu īpašnieki ir atbrīvoti no vairāku nodokļu maksāšanas. Tiek minēts vēl viens apstāklis, ko mēs varējām paši nojaust – tā ir šīs valsts iedzīvotāju augstā pirktspēja.

 

 

 
Visi komentāri
 
Tas gan 5.septembris 2021 8:36
2 6 Atbildēt

Norvēģija pierāda, ka elektro var un pie kājas aukstais klimats vai Timrota neaizbraukšanas eksperimenti. P.S. Vācijā runā, ka klimata politika krietni iepaliek, tādēļ degvielas cena jāpaceļ par 70 centiem litrā. Viņiem pašlaik ap 1,50, tas nozīmē, drīzumā 2,30

Asterix 5.septembris 2021 9:38
6 1 Atbildēt

Tas pierāda tikai to, cik dziļi ir cilvēku prātos iesakņojusies patērētāju sabiedrības ideoloģija. Vajag vai nevajag pa galvu pa kaklu skrien pirkt… Lai ekonomika eksistētu pastāvīgi vajadzīgi jauni vai uzlaboti produkti un tie ir par katru cenu jāpārdod pamatojoties uz glītām reklāmām vai tā saucamo zaļo kursu. Citādi bankrots!!!

Ivars 5.septembris 2021 10:28
7 2 Atbildēt

Pavisam saprotams. Nav kā pie mums, kur valsts dod "varbūt" ja paveicās 4500Eur atbalstu. Norvēģijā biju pie draugiem un brīnījos ka šiem jaunā Tesla X, kura pie mums sākās no 100tūkstošiem. Izrādās Norvēģijā valsts atbalsta segums 55-60%. Tur vēl ļoti liels atbalsts ir ja izmanto alternatīvās tehnoloģijas, kā saules, vēja enerģiju uc.

msh 6.septembris 2021 2:34
0 1 Atbildēt

Tu piemirsi kaut ko citu - Norvēģijā normālajām mašīnām ir tādi nodokļi ka lētā gala Tesla maksā vienādi ar mazmotora Golfu - tāds ir tas "valsts atbalsts". Un jā - pie mums nabagiem jāsametas priekš turīgo spēļmantiņu atbalsta - Norvēģijā tikmēr valsts uzkrājumu fondam vienkārši iet garām nauda, jā, tā pati kas tiek ieņemta pārdodot naftu...

iciks 6.septembris 2021 16:18
0 0 Atbildēt

Fakts. Savulaik biju palasījis par Zviedriju un Norvēģiju un sapratu, kāpēc tiem pašiem zviedru volviķiem nereti ir 500k uz tāpeles. Ne jau tāpēc, ka tas zviedrs ir šausmīgi pieķēries auto, bet gan šis nopērk labi nopakotu, samaksā pamatīgu nodokli un tad visus gadus uztur. Mainīt reizi 3 gados būtu stipri par dārgu.

Ja visiem būtu vienādi noteikumi, tad gribētu redzēt, kādus auto tad tāds vidusmēra norvēģis pirktu.

Jumu 5.septembris 2021 10:30
8 7 Atbildēt

Bet pie mums elektroenerğija jau tā dārga, bet ja pacels cenu vēl? Un nav pie mums adekvātu servisu, kur tos elektrobrīnumus apkalpo vai remontē, un kur ņemt rezerves daļas. Manā izpratnē tā ir kā bērnu vienas reizes lietošanas rotaļļieta. Nopirki, paspēlējies, salūza, izmeti, pērc jaunu. Vai kā savādāk?

rupicii 5.septembris 2021 15:49
1 2 Atbildēt

ar elekrību būs lētāk arī ja cena trīskāršosies.

kamēr nebūs auto, nebūs arī to servisu.

msh 6.septembris 2021 2:35
0 1 Atbildēt

Kādā veidā ar to elektrību būs lētāk? Jau šībrīža "lētāk" ir norakstāms tīri uz akcīzes neesamību.

Edgars 5.septembris 2021 20:02
3 3 Atbildēt

Nu par elektrības dārdzību varam pateikties visiem - "tie vēja ģeneratori sabojās skatu, nogalinās visu dzīvo un to sponsorē Soross"

... 5.septembris 2021 22:11
1 1 Atbildēt

Nu vispār jau vēja ģeneratoru elektrība ir dārga un atmaksājas tikai pateicoties OIKam...

650 5.septembris 2021 11:54
3 1 Atbildēt

Virsraksts par 690% atbilst realitātei,bravo!

iciks 6.septembris 2021 16:15
0 0 Atbildēt

Nevar nepiekrist.

Ivo 5.septembris 2021 15:50
0 0 Atbildēt

Vēl jau tas ka nopērkot abonementu sanāk ap60eiro gada par uzladesanu. Tesla modeļiem, ja nemaldos no 2013 g. lādēšana pa velti

Bijusais kolhoznieks 5.septembris 2021 16:36
0 1 Atbildēt

Mana pieredze 55 gadu ilga vai maza muza garuma tev vienmer bus jaruka ka kalpam nu nebus ta ka visi brauks ar elektro mobili un nemaksas nodokli vai dzivos dzivokli apsaimniekosanas naudu nemaksas jo nebus ko zakt tas kad shemo vai pievac un ta ir un buss visur kur nak pelna vai nenak driz maksasit vairak vairak jo nemaksat ir neizdevigi kalpam sava tiesa muizkungam sava un hercogam sava prieku pelna un izdevumos

Asaris 5.septembris 2021 20:59
0 0 Atbildēt

Kāpēc lai nemaksātu nodokli, vaitad ja brauks ar elektrību pēkšņi vairs nebūs ceļi jālabo?

msh 6.septembris 2021 7:50
0 1 Atbildēt

Tāpēc ka ar akcīzi pazūd elektrokastu pievilcība...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti