Baterijas miljonam automobiļu gadā - Zviedrijā atklāta Northvolt gigafabrika - iAuto

Baterijas miljonam automobiļu gadā - Zviedrijā atklāta Northvolt gigafabrika 13

 

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/northvolt

Nozare.lv | 8.janvāris 2022 10:02

Zviedrijas akumulatoru ražošanas uzņēmums "Northvolt" paziņoja, ka valstī darbību sākusi tā dēvētā gigarūpnīca, kas ir pirmā šāda veida ražotne, ko kontinentā pārvalda kāda Eiropas kompānija.

Rūpnīcā Zviedrijas pilsētā Šellefteo pagājušajā naktī uzražots pirmais elektriskajiem automobiļiem paredzētu akumulatoru elements, norāda "Northvolt".

Kad šī rūpnīca sasniegs pilnu ražošanas jaudu, tā spēs saražot pietiekami daudz akumulatoru, lai aprīkotu vienu miljonu elektrisko automobiļu gadā.

ASV elektroauto ražotājs "Tesla" arī drīzumā atvērs savu pirmo rūpnīcu Eiropā, un Āzijas konkurentiem ir nozīmīgas ražotnes Polijā un Ungārijā, taču līdz šim nevienam Eiropas uzņēmumam nav bijusi tik liela rūpnīca kā šī.

"Northvolt", kas dibināts 2016.gadā, jau ieguvis pasātījumus 26,5 miljardu eiro vērtībā no Eiropas autoražošanas milžiem, tostarp Vācijas BMW un "Volkswagen", kā arī Zviedrijas "Volvo", ar kuru kopā uzņēmums plāno būvēt Eiropā otru ražotni.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 9.janvāris 2022 11:33
10 2 Atbildēt

Biznesa praktiski visu nosaka makroekonamika un tas planojums , paslaik Latvija atrodas ekonamiski loti neizdeviga vieta , jo mums kaiminos ir rikluraveja Krievija uz kuru vispar nevar palauties un Kolhozs , kas danco pec Putina stabules , tapat seit neviena gigafaktorija neienaks , jo mums nav pietiekosi liels iedzivotaju skaits un energetikas joma mes esam atkarigi no citam valstim , ja gribam tehnologiskos uznemumus , tad tie ir javeido pasiem un jakonkure brivaja tirgu , bet manuprat Latvijai ir jaspecializejas uz partikas parstrades biznesu un si nozare isteniba dod vairak darba neka tehnologiskie uznemumi , tapat nevajag aizmirst , lai kadi laiki nebutu esti gribas visiem

Pļurkt 8.janvāris 2022 10:38
8 12 Atbildēt

Nu re - izrādās kādam ražotnes ir vajadzīgas!!

Latvānijai ražotnes nebija un nebūs vajadzīgas, jo "mēs dzīvosim no tranzīta un tūrisma"!!!

XA XA XA

R(8) 9.janvāris 2022 16:15
6 2 Atbildēt

98% padoju rupnieciba un lauksaimnieciba bija totali neefektivas un pa 50 gadiem atpalikusas no rietumu pasaules , ta ka vienkarsi nebijam konkuretspejigi brivaja tirgu un pirmajos 15 gados lidz krizes sakumam 99% Latvijas iedzivotaju nebija vispar nekadas saprasanas , kas ir ekonomika un ka ir javeido biznes , lai tas pie pirmas nestabilitates nenospragtu un kapec es lieku uzsvaru uz partikas rupniecibu , jo ta ir Latvijas " NOKIA "

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan parāda attēlus un pastāsta par jauno Leaf (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Nissan iepazīstinājis ar jaunās paaudzes elektromobili Leaf, kas pasūtīšanai kļūs pieejams šoruden. Lasīt vairāk

 

No 2025. gada jūlija elektroskrejriteņu īpašniekiem būs jāiegādājas OCTA (+ VIDEO) 2

No 2025. gada jūlija elektroskrejriteņu īpašniekiem būs jāiegādājas obligātā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise jeb OCTA. Izmaiņas ir ieviestas, lai nodrošinātu lielāku drošību ceļu satiksmē un aizsargātu cietušos ceļu satiksmes negadījumos. Lasīt vairāk

 

Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem 20

Vācijas reģionālā tiesa noraidījusi kāda elektroautomobiļa īpašnieka sūdzību, kurš vēlējās attiesāt sodu, ko viņam piesprieda par ātruma pārsniegšanu gaisa kvalitātes uzturēšanas zonā. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim par ceļu infrastruktūras (ne)ietekmi uz drošību (+ VIDEO) 93

Māris Ozoliņš skaidro, kāpēc nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim, kurš uzskata, ka negadījumu statistiku vairo nevis ceļu infrastruktūra, bet braukšanas stils.. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti