Francijas jaunuzņēmums NamX plāno krosoveru, kas darbosies ar ūdeņraža degvielu. Neparastais: noņemamas degvielas tvertnes (kapsulas), kuras varēs izmantot arī citiem nolūkiem.
NamX krosovera dizains veidots sadarbībā ar pazīstamajiem itāļu meistariem no Pininfarina. Automašīnas tēlā uzsvars likts uz vairākiem “X”, kas saskatāmi gan priekšpusē, gan sānu paneļos, gan aizmugures noformējumā ar bremžu gaismām.
Bāzes versija ar 300 Zs motoru un aizmugures riteņu piedziņu spēs paātrināties līdz simtam 6,5 sekundēs un sasniegt maksimālo ātrumu 200 km/h, bet jaudīgākais pilnpiedziņas GTH 100 km/h pārvar pēc 4,5 sekundēm un var turpināt paātrinājumu kamēr sasniegta maksimālā robeža – 250 km/h. Abu versiju sniedzamība – 800 km.
Krosovera darbināšanai tiks izmantota ūdeņraža degviela, kas atrodas ne tikai degvielas tvertnē, bet arī noņemamās kapsulās, kas stiprinās aizmugures daļā. Tieši šis risinājums ir NamX konstruktoru neparastākais izgudrojums, kas viņu krosoveram liek izcelties citu automobiļu vidū. Pēc inženieru ieceres, tukšās degvielas kapsulas var nomainīt pret citām, turklāt tās var izmantot arī citiem nolūkiem, piemēram, darbinot strāvas ģeneratoru vai sadzīves elektrostaciju.
Jaunuzņēmums norādījis, ka ražošanas starts paredzēts 2025.gadā. Cenas: 65 līdz 95 tūkstoši eiro.
Mājasuzlāde būtu reāls risinājums, bet šobrīt tādas uzlādes stacijas cena ir 250 000€.
www.ivysinc.com/simplefuel-main-page
Bet ūdeņraža publiskajās stacijās ūdeņraža cena stacijā ir 16€, arī kosmoss.
Tagad visas lielākās pasaules enerģijas kompānijas no naftas un gāzes pievēršas ūdeņradim, un 2030.gadu sola cenu 1€ par 1kg. Tad uzpildes stacijā cena varētu būt 5-6€ par 1kg.
Nu tad arī šie auto varbūt būs populāri.
Bet tiem jābūt cenai lētākai nekā elektroauto.
Toyota solija ka tie uz 2025.gadu spēs ražot fuel cell auto par hibrīda auto cenu, t.i. lētāk nekā elektroauto.
Pagaidām tjka tukšas runas.