Toyota RAV4 ar elektrību – tāds bija jau 80.gados 9

 

Foto: Ekrānbilde no Craiglist.com

iAuto | 22.maijs 2022 13:37

ASV pārdošanā izlikts reti sastopams Toyota RAV4 elektromobilis. Izrādās, eksperimenti ar elektrisko piedziņu bijuši jau 80.gados.

Craiglist piedāvājumā šobrīd iekļauts arī pie mums labi pazīstamais krosovers RAV4, taču šajā gadījumā tas ir elektromobilis, turklāt izlaists 2002.gadā.

Toyota ir viens no autoražotājiem, kas ilgu laiku atturējās no pilnībā elektriskiem modeļiem, uzsvaru liekot uz hibrīdautomobiļiem. Tomēr izrādās, ka eksperimenti ar elektrisko piedziņu ir bijuši jau deviņdesmito gadu beigās. Apliecinājums tam ir Craiglist piedāvājumā iekļautais 2002.gada RAV4 ar noskrējienu 155 000 km, kas ir viens no tikai šādiem 328 automobiļiem, ko Toyota izlika brīvā pārdošanā. 

Zināms, ka pavisam Toyota izgatavoja 2500 elektriskos RAV4, taču tikai daļa nonāca pārdošanā. Mūsdienu acīm skatoties, automobiļa tehniskie rādītāji šķiet stipri vien piezemēti : elektromotora jauda 67 Zs, ieskrējiens līdz simtam 18 sekundes, maksimālais ātrums 125 km/h.

Savulaik automobilis maksājis 42 000 dolāru, tagad to pārdod par nepilniem 12 000.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 22.maijs 2022 14:35
6 7 Atbildēt

Reduktor, nesmīdini un neraksti dezinformāciju - " Izrādās, eksperimenti ar elektrisko piedziņu bijuši jau 80.gados." - elektromobīļi ir tikpat veci kā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju - attiecīgi laikaposmā starp ~1920-to gadu, kad elektromobīļi aizgaja savā nišā un ~2010-to, kad ekofašisms tos sāka stumt, ik pa laikam kāds ražotājs uzražoja kādu nelielu partiju ar elektromobīļiem. Šajā rakstā pieminētais Toyotas rāvējslēdzējs radās par godu kalifornijas komunistu deviņdesmito gadu plāniem līdz tur kaut kādam, hvz, piektajam gadam panākt ka puse no jaunajām mašīnām ir elektromobīļi - attiecīgi toyota eksperimentālos nolūkos uzražoja šito, Ģenerālis Motors uzražoja bēdīgi slaveno EV1, un kaut kādu pikapu, un Fords uzražoja arī kaut kādu pikapu. Bet tā kā tolaik autoražotājiem elektromobīļi vēl nebija vajadzīgi tad šie ar lobēšanu panāca ka Kalifornijas komunisti savu lēmumu mīkstina, ļaujot iziet uz hibrīdiem un "zemu izmešu mašīnām" - attiecīgi gandrīz visi EV1 tika pamesti zem preses [jo tie tika tikai iznomāti, un ražotājs nedeva izpirkuma tiesības] - kaut kādi forda un GM pikapi saglabājās jo, atšķirībā no EV1, tie tika pārdoti kaut kādām firmām - Toyota tikmēr godprātīgi centās apmierināt esošo pieprasījumu , cik jau nu tas bija iespējams, jo šis rāvējslēdzējs jau bija izejošais modelis.

Papēti vēl, redaktor, atklāsi interesantas lietas - piemēram to ka mk2 golfs bija pieejams dažādās supermodernās komplektācijās - ne tikai hecbeks, krosovers un SUV, bet jā, arī elektromobīlis, iespējams ka tolaik pat vienīgais vācu ražotais elektromobīlis - kurš ar saviem svina - skābes akumulatoriem, būdams "mīnus pirmās paaudzes elektromobīlis" veiktspējā īpaši neatpalika no "pirmās paaudzes elektromobīļiem"...

Izlasi vēlreiz 22.maijs 2022 16:21
4 1 Atbildēt

Raksts ir par TOYOTA un par RAV4, ja vien to vispār izlasīji

Hehe 23.maijs 2022 9:09
1 0 Atbildēt

Astoņdesmitajos pats sev uzbuveju elektroauto- bobiks ar plakano bateriju. Motorinš ar tika nostiprinats ar plastilinu. Vareja kaķi vizinat.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti