ASV pārdošanā izlikts reti sastopams Toyota RAV4 elektromobilis. Izrādās, eksperimenti ar elektrisko piedziņu bijuši jau 80.gados.
Craiglist piedāvājumā šobrīd iekļauts arī pie mums labi pazīstamais krosovers RAV4, taču šajā gadījumā tas ir elektromobilis, turklāt izlaists 2002.gadā.
Toyota ir viens no autoražotājiem, kas ilgu laiku atturējās no pilnībā elektriskiem modeļiem, uzsvaru liekot uz hibrīdautomobiļiem. Tomēr izrādās, ka eksperimenti ar elektrisko piedziņu ir bijuši jau deviņdesmito gadu beigās. Apliecinājums tam ir Craiglist piedāvājumā iekļautais 2002.gada RAV4 ar noskrējienu 155 000 km, kas ir viens no tikai šādiem 328 automobiļiem, ko Toyota izlika brīvā pārdošanā.
Zināms, ka pavisam Toyota izgatavoja 2500 elektriskos RAV4, taču tikai daļa nonāca pārdošanā. Mūsdienu acīm skatoties, automobiļa tehniskie rādītāji šķiet stipri vien piezemēti : elektromotora jauda 67 Zs, ieskrējiens līdz simtam 18 sekundes, maksimālais ātrums 125 km/h.
Savulaik automobilis maksājis 42 000 dolāru, tagad to pārdod par nepilniem 12 000.
Reduktor, nesmīdini un neraksti dezinformāciju - " Izrādās, eksperimenti ar elektrisko piedziņu bijuši jau 80.gados." - elektromobīļi ir tikpat veci kā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju - attiecīgi laikaposmā starp ~1920-to gadu, kad elektromobīļi aizgaja savā nišā un ~2010-to, kad ekofašisms tos sāka stumt, ik pa laikam kāds ražotājs uzražoja kādu nelielu partiju ar elektromobīļiem. Šajā rakstā pieminētais Toyotas rāvējslēdzējs radās par godu kalifornijas komunistu deviņdesmito gadu plāniem līdz tur kaut kādam, hvz, piektajam gadam panākt ka puse no jaunajām mašīnām ir elektromobīļi - attiecīgi toyota eksperimentālos nolūkos uzražoja šito, Ģenerālis Motors uzražoja bēdīgi slaveno EV1, un kaut kādu pikapu, un Fords uzražoja arī kaut kādu pikapu. Bet tā kā tolaik autoražotājiem elektromobīļi vēl nebija vajadzīgi tad šie ar lobēšanu panāca ka Kalifornijas komunisti savu lēmumu mīkstina, ļaujot iziet uz hibrīdiem un "zemu izmešu mašīnām" - attiecīgi gandrīz visi EV1 tika pamesti zem preses [jo tie tika tikai iznomāti, un ražotājs nedeva izpirkuma tiesības] - kaut kādi forda un GM pikapi saglabājās jo, atšķirībā no EV1, tie tika pārdoti kaut kādām firmām - Toyota tikmēr godprātīgi centās apmierināt esošo pieprasījumu , cik jau nu tas bija iespējams, jo šis rāvējslēdzējs jau bija izejošais modelis.
Papēti vēl, redaktor, atklāsi interesantas lietas - piemēram to ka mk2 golfs bija pieejams dažādās supermodernās komplektācijās - ne tikai hecbeks, krosovers un SUV, bet jā, arī elektromobīlis, iespējams ka tolaik pat vienīgais vācu ražotais elektromobīlis - kurš ar saviem svina - skābes akumulatoriem, būdams "mīnus pirmās paaudzes elektromobīlis" veiktspējā īpaši neatpalika no "pirmās paaudzes elektromobīļiem"...