2023.gads kļūs par pēdējo, kad vēl iespējams iegādāties Audi R8 ar desmit cilindru motoru.
Dzīvojam laikos, kad autoražotāji attiecībā uz liela darba tilpuma un cilindru skaita motoriem ik pa brīdim piesaka „pēdējos” eksemplārus, nākotni redzot downsizing virzienā vai pārejot uz pilnībā citu piedziņas veidu (elektrību).
Tā notiek arī ar Audi varenauto R8, kas pēdējo reizi tiek komplektēts ar V10 motoru. Tas ir aizmugures riteņu piedziņas modelis R8 RWD Performance, kas tiks izlaists 333 vienībās un kļūs pieejams no 2023.gada par 225 000 eiro.
R8 RWD Performance aprīkots ar šauriem diožu lukturiem, jaunu oglekļa šķiedras virsbūves virsbūves aerodinamikas elementu komplektu, kas ietver R8 raksturīgi lielos gaisa pievadus priekšpusē un sānos aiz abām durvīm, lielu aizmugurējo antispārnu, keramiskās bremzes un kaltus 20 collu riteņus. Aizmugure zīmīga ar šūnveida difuzoru un divām apaļām izplūdes sistēmas izejām.
Salonā ar pamatā melnu apdari, kas atsauce uz pirmo R8 GT no 2012.gada, kausveida sporta sēdekļiem īpaši dekori, paklājiņi, sliekšņu uzlikas un sarkanu diegu nošuvums. Vadītājam pieejams īpašs drifta režīms, ko var aktivizēt, izmantojot pogu uz stūres. Kopumā tam ir pavisam septiņi iestatījumi braukšanai uz sānslīdē.
Motortelpā ar 5,2 litru V10 benzīna dzinējs ar 620 ZS jaudu. Agregāts darbojas pārī ar septiņu ātrumu robotizēto pārnesumkārbu, ļaujot sasniegt 100 km/h 3,4 sekundēs un nodrošinot maksimālo ātrumu 320 km/h.
R8 RWD Performance būs pieejams tikai kupejas versijā, ražotāja no rodstera versijas atsakoties.
Uz tiem kas var atļauties Bugatti ekoloģijas normas tāpat neattiecas. Tur pareizais jautājums būtu vai Bugatti klienti ekoloģijas vārdā atteiksies no privātajām lidmašīnām?