Jaunākie dati liecina, ka trešajai daļai Krievijā pēdējā laikā nopirkto automašīnu ir Ķīnas izcelsme.
Krievijas auto tematikai veltītie izdevumi ziņo, ka Ķīnas ietekme uz valsts jauno automobiļu tirgu strauji pieaug. Statistikas dati liecina, ka laika posmā no 26.septembra līdz 3.oktobrim (39.nedēļa) Krievijas iedzīvotāji iegādājušies 2562 jaunus Ķīnas zīmolu automobiļus, kas ir gandrīz 30 procenti no kopējā pārdoto automobiļu skaita.
“Augstāk atrodas vien Krievijas zīmoli, kas pagājušajā nedēļā veidoja 39,8% no pārdoto automobiļu skaita, savukārt “korejieši” vairāk nekā divas reizes atpaliek no “ķīniešiem” - viņu daļa pārskata periodā bija 12,8%, ”ziņo izdevums Autonews.ru.
Pēc 39. nedēļas rezultātiem, Lada kļuva par populārāko zīmolu ar 3298 pārdotām automašīnām, otrajā vietā ir Chery (1091 vienība), bet trešo vietu ieņem Haval (658 vienības).
Populārāko modeļu reitingā pirmo vietu ieņem Lada Granta ar 2171 eksemplāriem, kam seko Ķīnas ražotāja Chery modeļi Tiggo 7 PRO un Tiggo 4 ar 488 un 476 vienībām. Ceturtajā pozīcijā atrodas Ķīnā ražotais krosovers Haval Jolion (441), bet pirmo piecinieku noslēdz apvidus auto Lada Niva Travel (372 vienības).
Analītiķi skaidro, ka šādi rezultāti ir sekas pienācīgas konkurences trūkumam no Eiropas un Korejas zīmoliem, kas radušies visiem zināmās ģeopolitiskās situācijas rezultātā.
Krievi ilgi apņirdz ķīniešus, bet tagad paši ir secinājuši, ka viņiem līdz ķīniešiem, kā Igauņu košļenei līdz Orbit.