ASV elektroautomobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla" atsauc gandrīz 363 000 automašīnu, ņemot vērā problēmas ar autovadītāju asistentu tehnoloģiju, kas palielina avārijas riskus, liecina ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldes (NHTSA) paziņojums, kas nonācis ziņu aģentūras AFP rīcībā.
Šis atsaukums aptver "Model S", "Model X", "Model 3" un "Model Y" automobiļus, kas ražoti no 2016.gada līdz 2023.gadam un aprīkoti ar tehnoloģiju "Full Self-Driving Beta".
Lai novērstu šo problēmu, "Tesla" izdos programmatūras atjauninājumu, kuru iespējams uzstādīt attālināti.
Problēmas ar "Full Self-Driving Beta" sistēmu nozīmē, ka automobiļi spējīgi īstenot manevrus, "kas varētu pārkāpt satiksmes noteikumus, tādējādi palielinot sadursmju risku, ja autovadītājs neiejaucas," teikts NHTSA paziņojumā.
Tikmēr "Tesla" vadītājs Īlons Masks tviterī piekritis kādam lietotājam, kas norāda, ka terminu "atsaukšana" nevajadzētu lietot attiecībā uz problēmām, kuras iespējams atrisināt bez būtisku remontu veikšanas.
"Vārds "atsaukšana", kas tiek piemērots attālinātu programmatūras atjauninājumu gadījumā, ir anahronisks un nepareizs," raksta Masks.
Laba lieta šie autopiloti, puspiloti, distroniki utt. Statistika parāda, ka šādi uzlabojumi palīdz izvairīties no sadursmes, un ievērot normālu distanci. Arī pēkšņas satiksmes izmaiņas gadījumā reaģē ātrāk nekā vadītājs. Nemaz neizskatot variantus, kad vadītāja skatiens ir novērsts no satiksmes kontroles. Kā piemērs nesenais atgadījums skandināvijā kur kreissa fūre neuzbrauca skolniekam kurš izskrēja tai priekšā