Vācijas TÜV: elektroautomobiļu uzticamība nav augstāka kā iekšdedzes motoru mašīnām - iAuto

Vācijas TÜV: elektroautomobiļu uzticamība nav augstāka kā iekšdedzes motoru mašīnām 27

 
iAuto | 3.marts 2023 5:09

Vācijas Tehniskās inspekcijas asociācijas (TÜV) statistika liecina, ka elektroautomobiļu uzticamības reitings nebūt nav augstāks par mašīnām, kas aprīkotas ar benzīna vai dīzeļa motoriem.

Valda uzskats, ka elektroautomobiļu konstrukcijās ir mazāk detaļu, kam nodilt un salūst: e-mašīnas iztiek bez virzuļiem un klaņiem, bez izplūdes un sarežģītām degvielas iesmidzināšanas sistēmām. Tam vajadzētu sniegt priekšrocības attiecībā pret konvencionālās darbības automobiļiem, taču statika nav tik rožaina – arī elektroautomobiļiem sastopami defekti, tikai tie jāmeklē citā vietā, proti, elektroautomobiļu vājās vietas ir piekare un bremzes. Pirmajā gadījumā tas saistīts ar konstrukcijas svaru, otrā – ar to, ka enerģijas rekuperācijas sistēmas dēļ bremzes elektroautomobiļiem tiek darbinātas salīdzinoši reti. Kā nepārprotama priekšrocība tiek uzsvērta izturība pret rūsu, kas arī vecākiem elektroautomobiļiem ir „Kein Thema” (nav aktuāli).

Pagaidām elektroautomobiļu segments vēl nav tik vecs, lai varētu veikt plašu pētījumu, tādēļ TÜV balstījies uz četru Vācijā populārāko elektroautomobiļu tehniskās apskates rezultātiem, iekļaujot savā pētījumā ziņojumus par Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 und Tesla Model 3.

Nissan Leaf izrādījies labākais no šī četrinieka, ar 4,3% būtisko defektu skaitu nostājoties nedaudz virs vidējā rādītāja no 130 auto modeļiem, kas iekļauti kopējā pārbaudīto automobiļu statistikā, Renault Zoe ar 5,3 procentiem atkārto vidējo rezultātu visu pārbaudīto transportlīdzekļu statistikā, BMW i3 ar 5,9 procentiem ir nedaudz zemāk, bet Tesla Model 3 ar 8,9 procentiem ierindojies saraksta apakšā, dalot pēdējās vietas ar iekšdedzes dzinēju Volkswagen Sharan, Dacia Logan un Dokker.

TÜV norādījis, ka elektroautomobiļu vājākā vieta ir piekare, kur lielai slodzei pakļauti sviras, stieņi un to savienojumi, savukārt bremzes tiek noslogotas maz, jo automobiļa palēnināšanu nodrošina enerģijas rekuperācijas sistēma. Visos pārbaudītajos e-automobiļos bremžu defekti konstatēti biežāk nekā vidēji, tādēļ TÜV speciālisti ieteic laiku pa laikam padarbināt arī bremzes, lai atjaunotu bremžu kluču darbību.  

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 3.marts 2023 8:55
12 0 Atbildēt

Es te piesekoju vienam Ukraiņu eltroauto remonta kanālam un secināju, ka darba ar EV motoriem, invertoriem un bateriju pakām netrūkst, nav pat runa par standarta apkopēm! Turklāt izmaksas uz vienu remontu vidēji tādas pašas, kā pārlasīt ICE motoru.

Janka 3.marts 2023 9:49
12 4 Atbildēt

PROTAMS! Bet šos testus oficiāli diskreditē, tāpēc ka redz tā nesot patiesība, viss tur ir speciāli manipulēts, tāpēc ka negrib atteikties no ICE u.t.t.

Bet īstenībā tā ir pateisība.

Bet pasaules razotaji tik baro skaistās reklāmas, ka TEV VAJAG! Viss ir super zaļi un pilnīgas nekādas apkopes izņemot papildināt logšķidrumu nevajadzēs darīt....

Jo labs jājamzirdziņš uz ko labi nopelnīt.

Kaut kur lasīju statistiski, ka autoražotājam ir izvēle pārdot ~2.3 ICE modeļus vai 1 elektro lai gūtu identisku peļņu līdzvērtīgiem modeļiem. tad jau skaidrs, kas šobrīd notiek- totalākā smadzeņu skalošana un lobēšana lai kompānijas gūtu peļņu.

WALA 3.marts 2023 9:18
8 0 Atbildēt

To sauc par mārketingu, galvenais pareizi visu "jauno zaļo" ietirgot spiežot uz cilvēku "vājajām vietām" ...

bet citādi protams ja tev uz mājas ir saules paneļi un visādi citādi BEV der - tas ir ļoti lēts un pat izdevīgs tr-ta līdzeklis. Protams tas neder visam un ir labi ja ģimenē ir vairāk par 1 auto ... vai var arī tad nomāt kaut ko, ja tā sanāk lētāk ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti