Vācu speciālists, kas ilgus gadus strādājis vadošajos amatos Audi, Alpina un General Motors sistēmā, ir pārliecināts, ka stratēģija „Electro Only” ir strupceļš, vairums ražotāju to apzinās un strādā pie plāna B.
Interesants raksts lasāms izdevumā Focus.de, kur publicēta intervija ar Frici Indru – speciālistu, kurš „pazīst drēbi” un arī savos pensijas gados turpina konsultēt nozari un piedalīties svarīgākajos autobūvei veltītajos pasākumos.
Focus.de aprunājies ar profesoru, kurš nesen atgriezies no Vīnes motoru simpozija – svarīgāka nozares pasākuma, kurā tiek atspoguļotas jaunākas novitātes.
Indra atzīst, ka simpozijā tādi ražotāji, kā Volkswagen un Mercedes-Benz, runā tikai par e-mobilitāti, tomēr viņš pārliecināts, ka valdes locekļiem ir plāns B un par to liecina ziņas „no aizkulisēm”. Piemēram, Volkswagen dažas nedēļas pirms motoru simpozija nelielai cilvēku grupai prezentējis jauno 1,5 litru TFSI Evo-2, iekšdedzes dzinēju ar augstu efektivitāti, bet pēdējā Mercedes prezentācijas slaidā Vīnē tika paziņots par jaunu platformu ar skaidru vēstījumu: tā būs pieejama visiem piedziņas veidiem. Iekšējie avoti vēsta, ka šī platforma paredz pilnīgi jaunus iekšdedzes dzinējus, kurus šobrīd izstrādā Geely, ar kompresijas pakāpi 16:1, MWI (mikroviļņu) degvielas sadedzināšanas paņēmienu, Millera ciklu un izcilu efektivitāti līdz pat 47 procentiem.
Jautāts, kādēļ nozare par to nerunā „skaļāk”, Indra skaidro, ka šobrīd tas nav iespējams, jo papildus politiskajam spiedienam akciju tirgi joprojām ir pārliecināti par e-mobilitāti. Ja ražotājs paziņotu par pievēršanos iekšdedzes dzinējam, tas nozīmētu tūlītēju akciju cenas kritumu - vismaz uz šo brīdi. Daudz svarīgāks vēstījums profesoram šķiet tas, ka pēc viņam pieejamās informācijas, piemēram, 2300 Volkswagen darbinieku turpina strādāt pie iekšdedzes dzinēju attīstības.
Attiecībā par jauno Euro 7 standartu Indra informē, ka šis standarts vēl nav precīzi definēts, tomēr tas ir saistīts ar faktu, ka katalītiskie neitralizatori ir iepriekš jāuzsilda, lai atbilstu norādītajiem ekstremāliem scenārijiem. Realitātē Euro 7 efekts ir minimāls un ES acīmredzot cenšas sadārdzināt iekšdedzes dzinējus un „likt tiem izskatīties slikti”. Pielāgošanās jaunajiem standartiem no autoražotājiem prasa daudz pūļu un līdzekļu, taču Vīnes pasākuma prezentācijas, tostarp Emitec prezentācijas, rada lielu optimismu, ka arī šo problēmu var atrisināt. Tas nozīmē, ka šī noteikti nebūs pēdējā iekšdedzes dzinēju paaudze kaut vai tāpēc, ka politiķu vēlmju domāšana izgāzīsies un klienti tam nesekos. Ja iekšdedzes dzinējs patiešām tiks aizliegts, cilvēki iegādāsies tādu automašīnu laicīgi un brauks ar to 10, 20 gadus. Tad ražotnēs ieguldītā nauda būs izlietota velti.
Profesors uzskata, ka pagrieziens iekšdedzes motoru virzienā varētu notikt jau tuvāko gadu laikā, pēc tam, kad notiks Eiropas Parlamenta vēlēšanas un ES komisārs Timmermanss, galvenais ICE motoru aizlieguma virzītājspēks, „cerams, zaudēs savu amatu”. 2026. gadā plāns tik un tā ir jāpārskata – „Tad augstie kungi sēdēs kopā, un plānoto aizliegumu atcels. Es uzskatu, ka ilgtermiņā sadalījums būs 85:15 par labu iekšdedzes dzinējam”.
Iespējams, ka pirmie trauksmes zvaniņi jau atskanējuši. Par to liecina Volkswagen izsludinātais ražošanas pārtraukums un lēmums samazināt elektroautomobiļu ražošanas apjomu, kā arī aerofotogrāfijas no Ķīnas ar desmitiem tūkstošu ražotāja BYD elektrisko automašīnu, kas acīmredzot piepilda stāvlaukumus, neatrodot pircēju.
Tādi ražotāji kā BMW vai Toyota turpina uzstāt, ka, lai gan viņi masveidā paplašina savu elektrisko modeļu piedāvājumu, viņi plāno nākotnē izmantot jaunus iekšdedzes dzinējus, tostarp klimatam draudzīgu degvielu (e-degvielu).
Nu kaut viens prātīgs spriedelējums. Kā vēl kaut ko tādu pieļāva publicēšanai? Izskatās, ka cilvēki nāk pie prāta un tā elektrodirššanās drīz izbeigsies !!!
🚐 🚗 🚚 🚐 🚗 🚐 🚗 🚚