Profesors Frics Indra: iekšdedzes motoru aizliegums izgāzīsies; ražotāji gatavo plānu B 61

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 2.jūlijs 2023 9:08

Vācu speciālists, kas ilgus gadus strādājis vadošajos amatos Audi, Alpina un General Motors sistēmā, ir pārliecināts, ka stratēģija „Electro Only” ir strupceļš, vairums ražotāju to apzinās un strādā pie plāna B.

Interesants raksts lasāms izdevumā Focus.de, kur publicēta intervija ar Frici Indru – speciālistu, kurš „pazīst drēbi” un arī savos pensijas gados turpina konsultēt nozari un piedalīties svarīgākajos autobūvei veltītajos pasākumos.

Focus.de aprunājies ar profesoru, kurš nesen atgriezies no Vīnes motoru simpozija – svarīgāka nozares pasākuma, kurā tiek atspoguļotas jaunākas novitātes.

Indra atzīst, ka simpozijā tādi ražotāji, kā Volkswagen un Mercedes-Benz, runā tikai par e-mobilitāti, tomēr viņš pārliecināts, ka valdes locekļiem ir plāns B un par to liecina ziņas „no aizkulisēm”. Piemēram, Volkswagen dažas nedēļas pirms motoru simpozija nelielai cilvēku grupai prezentējis jauno 1,5 litru TFSI Evo-2, iekšdedzes dzinēju ar augstu efektivitāti, bet pēdējā Mercedes prezentācijas slaidā Vīnē tika paziņots par jaunu platformu ar skaidru vēstījumu: tā būs pieejama visiem piedziņas veidiem. Iekšējie avoti vēsta, ka šī platforma paredz pilnīgi jaunus iekšdedzes dzinējus, kurus šobrīd izstrādā Geely, ar kompresijas pakāpi 16:1, MWI (mikroviļņu) degvielas sadedzināšanas paņēmienu, Millera ciklu un izcilu efektivitāti līdz pat 47 procentiem.

Jautāts, kādēļ nozare par to nerunā „skaļāk”, Indra skaidro, ka šobrīd tas nav iespējams, jo papildus politiskajam spiedienam akciju tirgi joprojām ir pārliecināti par e-mobilitāti. Ja ražotājs paziņotu par pievēršanos iekšdedzes dzinējam, tas nozīmētu tūlītēju akciju cenas kritumu - vismaz uz šo brīdi. Daudz svarīgāks vēstījums profesoram šķiet tas, ka pēc viņam pieejamās informācijas, piemēram, 2300 Volkswagen darbinieku turpina strādāt pie iekšdedzes dzinēju attīstības.

Attiecībā par jauno Euro 7 standartu Indra informē, ka šis standarts vēl nav precīzi definēts, tomēr tas ir saistīts ar faktu, ka katalītiskie neitralizatori ir iepriekš jāuzsilda, lai atbilstu norādītajiem ekstremāliem scenārijiem. Realitātē Euro 7 efekts ir minimāls un ES acīmredzot cenšas sadārdzināt iekšdedzes dzinējus un „likt tiem izskatīties slikti”. Pielāgošanās jaunajiem standartiem no autoražotājiem prasa daudz pūļu un līdzekļu, taču Vīnes pasākuma prezentācijas, tostarp Emitec prezentācijas, rada lielu optimismu, ka arī šo problēmu var atrisināt. Tas nozīmē, ka šī noteikti nebūs pēdējā iekšdedzes dzinēju paaudze kaut vai tāpēc, ka politiķu vēlmju domāšana izgāzīsies un klienti tam nesekos. Ja iekšdedzes dzinējs patiešām tiks aizliegts, cilvēki iegādāsies tādu automašīnu laicīgi un brauks ar to 10, 20 gadus. Tad ražotnēs ieguldītā nauda būs izlietota velti.

Profesors uzskata, ka pagrieziens iekšdedzes motoru virzienā varētu notikt jau tuvāko gadu laikā, pēc tam, kad notiks Eiropas Parlamenta vēlēšanas un ES komisārs Timmermanss, galvenais ICE motoru aizlieguma virzītājspēks, „cerams, zaudēs savu amatu”. 2026. gadā plāns tik un tā ir jāpārskata – „Tad augstie kungi sēdēs kopā, un plānoto aizliegumu atcels. Es uzskatu, ka ilgtermiņā sadalījums būs 85:15 par labu iekšdedzes dzinējam”.

Iespējams, ka pirmie trauksmes zvaniņi jau atskanējuši. Par to liecina Volkswagen izsludinātais ražošanas pārtraukums un lēmums samazināt elektroautomobiļu ražošanas apjomu, kā arī aerofotogrāfijas no Ķīnas ar desmitiem tūkstošu ražotāja BYD elektrisko automašīnu, kas acīmredzot piepilda stāvlaukumus, neatrodot pircēju.

Tādi ražotāji kā BMW vai Toyota turpina uzstāt, ka, lai gan viņi masveidā paplašina savu elektrisko modeļu piedāvājumu, viņi plāno nākotnē izmantot jaunus iekšdedzes dzinējus, tostarp klimatam draudzīgu degvielu (e-degvielu).

 

 

 
Visi komentāri
 
Jumu 2.jūlijs 2023 9:48
54 4 Atbildēt

Nu kaut viens prātīgs spriedelējums. Kā vēl kaut ko tādu pieļāva publicēšanai? Izskatās, ka cilvēki nāk pie prāta un tā elektrodirššanās drīz izbeigsies !!!

🚐 🚗 🚚 🚐 🚗 🚐 🚗 🚚

Hm 2.jūlijs 2023 14:06
6 1 Atbildēt

Ja elektriba maksa pa 35 centiem un vairak, tad elektroauto sanak dargaks neka mazs 1,5 dīzelītis, Pat 320d uz šosejas ēd 3,5-4 litri.

Jā atceras ka elektroauto maksa 2 reizes dargāk, nav jau nekadas ekonomijas.

Ome 2.jūlijs 2023 9:50
13 2 Atbildēt

Tad jau lohi kas tagad batareju auto tiešām būs lohi?

anonimikis 2.jūlijs 2023 10:14
1 8 Atbildēt

Nē omīt, šie te raksteļi ir reāli baterijnieku apmaksāti. Lai līdz galam izjātu lohus, kuri cer uz ICE atgriešanos. Pēc šie raksteļiem tie lohi joprojām cer, ka viss būs pa vecam.

imzz 2.jūlijs 2023 11:20
2 0 Atbildēt

Nu, un ko tieši tas baterijniekiem dod, ka lohi cer uz ICE, un tāpēc nepērk bateriju auto ?

es 2.jūlijs 2023 13:19
1 0 Atbildēt

Protams,aķi arī ir jāmaina)kā brauc , skatoties,, bet akumulatoru neviens nepieņem utilizācijaii, piesārņojums liels utt,uc

felix65 3.jūlijs 2023 19:02
1 0 Atbildēt

Lohi ir tie, kuri pieļauj ka no budžeta ( lasi visu mūsu naudas) tiek sponsorētas bagātnieku spēļmantiņas. Pie mūsu ienākumu līmeņa homo vulgaris spēj labākajā gadījumā paņemt nojātu šrotu pa 5 stabiem.

anonimikis 2.jūlijs 2023 10:07
0 1 Atbildēt

Kāpēc mums profesoru 650 nobanoja?

10.10 2.jūlijs 2023 10:14
3 2 Atbildēt

tepat vien ganās - ar sev tik mīļo pašapzīmējumu LOHS, n-tajos veidos

malacis 2.jūlijs 2023 10:39
0 1 Atbildēt

Bija atklājis kā izgatavot benzīnu no ūdens. Naftinieki sametās Mārim un panāca, ka šim kontu slēdz 😄

650 2.jūlijs 2023 16:28
0 0 Atbildēt

Bannotājam humora izjūta drusciņ ieklemmēja.Bet nekas, domāju drīzumā to lietotāj vārdu gan jau tāpat nomainīšu.Par viltoto dokumentu,parapsihotropo vielu un/vai prostitūcijas reklāmu nevaig ziņot nekādā tādā Tēmā, labāk būtu uzreiz rakstīt kompetentajām iestādēm.

Lelde 2.jūlijs 2023 10:09
13 4 Atbildēt

Būs iekšdedzes dzinējs ar H2, tad vel H2 devielas šūnas dzinēji un bateriju auto.

imzz 2.jūlijs 2023 11:16
1 0 Atbildēt

Degvielas šūnas ūdeņraža agregāts sekojošs: elektromotors(i), litija-jonu baterija-degvielas šūna-ūdeņraža balons.

Litija bateriju vajag paātrinājumam, jo nav jēgas taisīt lielu šūnu tikai īslaicīgam patēriņa lēcienam, bez tam šūnai patīk strādāt vienmērīgā režīmā.

Rezultātā iegūstam efektīvu, toties dārgu un sarežģītu agregātu, kas ekonomiski nebūs spējīgs konkurēt vieglo auto segmentā, gan varbūt kā dzelzceļa lokomotīvju piedziņa.

Ladona 2.jūlijs 2023 14:21
2 0 Atbildēt

No 2025.g. līdz 20230.g. sāksies H2 auto uzvaras gājiens, jo tas būs brīdis, kad pie degvielas sūkņa H2 maksās mazāk par 5€ par 1 Kg, faktiski sanākot, ka 100km maksās 5€, jo ~1kg ir vajadzīgs 100km. Degvielas šūnai vienalga vai pilseta vai ārpus tās.

Par bateriju, jā degvielas šūnas auto ir baterija bet tā ir 1-2 kw liela, ja salīdzina pret Tesla 100kw, tad baterija ir vismaz 50 reizes mazāka, domāta lai uzkrāt reģeneratīvo bremzēšanu, un startā vai pie apdzīšanas palīdzētu devvielas šūnai.

Šobrīd degvielas šūnas iekš auto ir ap 65% efektivitāte, bet jau ir, bet šobrīd jau ir stacionārās degvielas šūnas ar efektivitāti. ~80%, attiecīgi, braukšana ar šādiem auto paliks vēl lētāka, jo tērēs vēl mazāk H2.

Ieskatam kapec tagad H2 degvielas šūnas auto negrib pirkt, ir H2 cena degvielas uzpildes stacijā robežās no 16-25€ par 1 kg.

Tas pat šobrīd ir dārgāk nekā ja elektroauto lādet ar cenu 1€ par 1 kw. Nu vit i elektroauto šobrīd vinnnē.

topinamburs 2.jūlijs 2023 16:34
3 1 Atbildēt

Kāds pamats domāt, ka H2 maksās tik un tik?

Klozetei 2.jūlijs 2023 21:15
1 0 Atbildēt

Lasi, ja neproti ENG tad uzliec tulku:

www.hydrogeninsight.com/policy/analys...en/2-1-1332449

imzz 3.jūlijs 2023 9:10
0 0 Atbildēt

Tas raksts ir nekas cits, kā tautas pasaka par ūdeņraža Jaunajien Vasjukiem, kas, Baidena mega subsīdiju dēļ, kuras noteikti turpināsies tagad un vienmēr, no ASV nez kāpēc izplatīšoties visā pasaulē ;)

felix65 3.jūlijs 2023 19:06
0 0 Atbildēt

Kāds var paskaidrot kāpēc šūnas, ja ūdeņradi pa taisno var dedzināt cilindrā?

felix65 3.jūlijs 2023 19:11
0 0 Atbildēt

P.S. Tas laikam kā ar pagriezienu rādītāju- izdomāja, ka to vajag vadīt ar elektroniku, bet tad nekas netikšķēja un bija jāskatās uz paneli, vai ieslēgts, tāpēc nācās pievienot zummeru, lai vadītājs dzirdētu. Tupa iekārtas sadārdzināšana tā vietā, lai tas relejs tikšķētu zem paneļa.

Nelabojams 19.jūlijs 2023 11:03
0 0 Atbildēt

Šūnas efektivitāte var tuvoties 95%, kamēr ūdeņraža ICE diez vai pārsniegs 45%. Cita lieta ir tā, ka ūdeņraža uzglabāšanas un transportēšanas tehnoloģijas diez vai jebkad būs uzskatāmas par drošām pat tad, ja tās būs visai pilnīgas (kas imho šobrīd nav). Un - arī ūdeņraža iegūšana prasa ne mazumu enerģijas un pietiekamos apjomos varētu būt vienīgi pēc kodoltermiskās sintēzes rūpnieciskas izmantošanas sākuma. Taču līdz tam vēl ilgi jāgaida un, iespējams, attiecīgais reaktors būs tik dārgs, ka īsti neatmaksāsies nekad.

Iautofans 2.jūlijs 2023 10:47
0 1 Atbildēt

Lelde, labāk nosūkā kārtējo zizli nav ko tik gudri spriedelēt

Ānfans 2.jūlijs 2023 11:55
3 0 Atbildēt

Tak tu jau dirslaizis, ko ta pa daiktiem interesējies?

Pārklausījies eltonu džoni?

Iautofans 2.jūlijs 2023 15:11
1 0 Atbildēt

Es gribu Leldi izjāt

felix65 3.jūlijs 2023 19:12
1 0 Atbildēt

Nedirs! Kuni tu viņai gribi uztaisīt.

topinamburs 2.jūlijs 2023 13:43
4 7 Atbildēt

Profesors, kas savā mūžā neko citu, kā benzīna zirgspēku nav redzējis, nu ir īstais zinātājs un daiļdirsējs. Kā tad.

650 2.jūlijs 2023 14:01
5 4 Atbildēt

Ārējo zemju (dez)informācijas avotos nesen bij publicēta hipotēze/par! to, ka 2025jā gadā pasaule uzzināšot Taisnību koronavīrusa sakarā. Cerams, ka tālākā desmitgade būs pietiekoša, lai (cien.Lohi) pamazām uzzinātu arī pārējās "taisnības".Galvenaiss nevaig uzreiz un pārāk strauji.

Ņeporjādok! 2.jūlijs 2023 16:10
0 0 Atbildēt

Profesors godīgi izcieta noteikto sodu vai materiāli ieinteresēja red. kolēģiju?

650 2.jūlijs 2023 16:21
4 0 Atbildēt

Nē, viņa seja tāda pārāk godīga izskatās- tādu nav daudz atlicis un tādiem nav vietas mūsdienu ej/ropā.

Volx 2.jūlijs 2023 19:24
2 0 Atbildēt

Šitas tāds sapņu raksts laikā, kad šogad visticamāk pārdotākais modelis pasaulē būs Tesla. Toyota jau arī stipri pretojās tiem EV, bet nu tur izlēmuši vismaz pārņemt to vienlaidus preses ražošanas principu no Teslas.

felix65 3.jūlijs 2023 19:15
0 0 Atbildēt

Neviens jau idiotiem neliedz būt par tādiem. Zini, kā saka- 5% cilvēku domā, vēl 5% domā, ka domā, bet pārējie ir bidlomassa.

EV 2.jūlijs 2023 23:25
1 2 Atbildēt

Lohs esi tu jo neizprotu tehnoloģiju.Fosilie modeļi tiek atstāti trešajām pasaules valstīm.

Būs elektriskie un elektriskie ar motoru kas kalpo kā ģenerators.eletro pierāda savu pārākumu.gribu, zināt pēc cik km tie jaunie mega fosilie motori izbeigsies

felix65 3.jūlijs 2023 19:17
0 0 Atbildēt

Ar motoru, kas kalpos kā ģenerators? Man trūkst vārdu, lai izteiktu sašutumu, ka tādi idioti vēl arī iet uz vēlēšanām.

Volx 3.jūlijs 2023 20:42
0 0 Atbildēt

A kādā starpība kas tev uzlādē Teslu?

felix65 4.jūlijs 2023 6:35
0 0 Atbildēt

Degvielas patēriņš iekšdedzes dzinējam griežot ģeneratoru ir reizes 2 lielāks, nekā ja tas dzinējs grieztu auto transmisiju.

WALA 4.jūlijs 2023 7:54
0 1 Atbildēt

Nav gluži 100% patiesība, vieglajam tas ģenerators var stràdat 100% efektivakajā režīmā, taču uz Rīgas trolejbusu piemēra (nezinu īsti kāpēc) bet patiešām strādājot "atrauti no tīkla" ar ģeneratoru - rij stipri daudz ....

felix65 4.jūlijs 2023 18:49
0 0 Atbildēt

Fiziku nepiemānīsi kā taksistu, kuram naudu iedevi, bet pats nebrauci. Beidz murgot.

Volx 4.jūlijs 2023 20:53
0 0 Atbildēt

Un, man tak vienalga kas tur ko griež. Ieliec teslā kādu motoru un aizmirsti par lādēšanos.

Tie jau ir tie lielākie mīnusi standarta EV - nepārtraukta lādēšana(ilga), ja brauc garākus gabalus. Ieliekot motoru tas tiek atrisināts un no tā Tesla nekļūst par mazāku Teslu.

raimondsm 3.jūlijs 2023 7:15
2 0 Atbildēt

Uzrakstīt tādu rakstu un nemaz neko neuzrakstīt par sintētiskajām degvielām!

iAutolv 3.jūlijs 2023 10:57
1 0 Atbildēt

Raksts pilnībā izlasāms Focus.de. protams, Indra piemin arī e-fuel.

Opis 3.jūlijs 2023 8:07
0 0 Atbildēt

Nu lohi nevar atļauties EV spēļmatiņu..

felix65 3.jūlijs 2023 19:19
1 0 Atbildēt

Mācēt cirst piķi un nebūt loham nav viens un tas pats. Gluži otrādi. Godprātīgs gudrs cilvēks nekāps pār līķiem.

JanJan 3.jūlijs 2023 10:12
2 2 Atbildēt

Par to vai sanākms vai nē - laiks rādīs. Bet eksperts aizmirsa tādu vienu maaaazmazītiņu sīkumu attiecībā uz tiem VW un MB piemēriem - Eiropa nav pasaule. Uz ātro iemetot google atrod, ka tam pašam VW Eiropa ir TIKAI 1/3 no pārdošanas apjomiem. Attiecīgi pārējai pasaulei vēl ICE ies uz urrā. Kāpēc neattīstīt jaunu un efektīvāku dzinēju, ja tikai 1/3 no tava apjoma ir riska grupā, kur ICE nevarēs tirgot?

Fizika 3.jūlijs 2023 13:06
1 5 Atbildēt

Es, protams, saprotu viņu, kā konservatīvs benzīngalva, bet faktus nevar ignorēt. Kā jau rakstā minēts- slepus prezentēja jaunāko iekšdedzes dzinēju ar lietderību līdz 47%! Wow 47%! Tas nozīmē, ka 50% nopirktās degvielas aiziet gaisā kā siltums, izmeši utt. Kamēr elektrodzinēja lietderība ir virs 95%. Protams patērē elektrību atsevišķi stūres elektropastiprinātājs, siltumsūknis utt, bet tie nav ne tuvu 50%, ziemā pie -20 tie varbūt ir 30%, bet lielāko daļu gada tie ir līdz 10%. 

Turklāt jaunajām paaudzēm (līdz 30 gadiem) cilvēkiem dziļi vienalga, kas darbina, galvenais nokļut no A uz B.

Krotow 3.jūlijs 2023 13:39
3 0 Atbildēt

Liela daļa no jaunajiem vispār neuztraucas ar ko pārvietoties. Un tiesības iegūt pat netaisās. izskatās, cer ka viņus aizvedīs pa gaisu lidojoši taksometri. Beigsies kā parasti - viņus vnk sastums geto bez izbraukšanas tiesībām un pieliks pie virpas (vai pārstrādās orgānos, ar ko superbiezos atjaunot).

iciks 3.jūlijs 2023 14:31
5 0 Atbildēt

Saki man, kurā kokā tā elektrība aug?

Es kā vecmodīgs cilvēks atkal esmu dzirdējis, ka elektrību parasti iegūst spēkstacijās, kurās ir savi lietderības koeficienti. Saprotams, elektrības pārvades laikā atkal ir zudumi, kamēr no šīs ieguves vietas tā nonāk līdz uzlādes punktam.

Bet tas viss ir malduguns un nieks.

Pļurkt 3.jūlijs 2023 15:20
1 0 Atbildēt

Fizika

3.jūlijs 2023 13:06

Kamēr elektrodzinēja lietderība ir virs 95%

+++++++++++++++++++++

Aha un TEC tvaika turbīnas lietderības koeficients ir 33%, tvaika katla 82%, kondensatora 98%, zudumus pa ceļam nemaz nerēķinot. Tā ka tava elektrodzinēja gala lietderības koeficients ir krietni ZEM 30%!!

Pļurkt 3.jūlijs 2023 15:23
1 0 Atbildēt

Te drusku piemetu - TECā tikai 26,5% (teorētiskais maksimums) no sadedzinātās gāzes pārvēršas elektrībā!

Gasos 3.jūlijs 2023 15:39
1 0 Atbildēt

Paldies ka papildināji, jo tas jau paliek smieklīgi, ka cilveki saklausas Elonu masku un turpina mulded to pašu.

Elektroauto lietderiga ir 95procenti, ja tev ir saules paneļi un jauda uzreiz tiek pumpēta uz baterijā.

ja ir tīkla elektrība tad jau ir ļoti liels kritums.

Ja ir gāzes vai ogļu stacija tad ir dirsā.

Jo ogles vel jadabū un gāze, un tad vel jaaizved.

Krotow 3.jūlijs 2023 17:51
1 1 Atbildēt

Lai būtu godīgi, skaitam visus zudumus. Nafta un gāze arī jānogādā patērētājam. Pumpji to pašu elektrību vien tērē. Naftas pārstrāde degvielā vienai rūpnīcai tērē elektrību nelielas pilsētas apjomā 24/7/365 režīmā. Degvielas pievešana uzpildes stacijām arī tērē jau saražoto degvielu ar visu lietderības koeficientu attiecīgā transporta līdzekļa dzinējam. Tas pats, sašķidrinot gāzi aizvešanai gala patērētājam hvz kur. Nu tad kur ir di.sā?

felix65 3.jūlijs 2023 19:26
1 0 Atbildēt

Nespēšu nosaukt procentuāli, bet naftas produktie ceļš līdz bākam nes pamatīgi mazākus zudumus. Gribētu Jums uzdot jautājumu- ko teiksiet par e-auto akumulatoru utilizācijas iespējām un retzemju metālu resursu izsmelšanu šīs kapitāla pārdales vārdā?

Pļurkt 3.jūlijs 2023 18:15
3 0 Atbildēt

Pilnīgi un absolūti piekrītu!!!

Tur arī ir zudumi, BET pagaidām neviens tos nav definējis vai aprakstījis.

Te es pieminēju kondensatoru = radiatorus dzīvojamos rajonos un karsto ūdeni, tai pat laikā no naftas iegūst ne tikai dīzeli, bet benzīnu, mazutu, aviācijas petroleju un vēl velns zin ko noderīgu.

gurķis 3.jūlijs 2023 19:54
0 0 Atbildēt

lai ūdeņradi varētu dedzināt cilindrā, tas ir jārada. To var dabūt divos veidos. 1) No fosilās degvielas (t.s. grey hydrogen) - tad kāda iksa dēļ tas būtu jārada, lai varētu sadedzināt - lieka darbība, lieki zudumi. 2) No atjaunojamiem resursiem, jeb lietojot elektrisko enerģiju (t.s green hydrogen) - tad kāda iksa dēļ tas būtu jārada, ja elektrību tāpat var izlietot?

Atbilde - JA būs tādi elektrības pārpalikumi un ļoti lēta elektrība, tad var(ēs) ražot ūdeņradi, ko izmantot, lai uzkrātu enerģiju, un darbināt kuģus, lidmašīnas, vilcienus - un varbūt automašīnas. Bet automašīnu vidējais nobraukums dienā ir tik niecīgs, ka to bez pūlēm var darbināt vienkāršāk - ar elektroenerģiju, to uzkrājot akumulatoros

Pļurkt 4.jūlijs 2023 7:09
0 0 Atbildēt

Iztērējot 1 kW elektroenerģijas lai sadalītu ūdeni, nav iespējams dabūt pat ne tuvu vienam kW sadedzinot to H2 un H2O!!

Pifer 4.jūlijs 2023 10:25
0 0 Atbildēt

Ir jau tehnoloģijas, kas ūdeni sadala ar 95% efektivitāti, attiecīgie ievadot 40kw elektrības iegūst 1kg ūdeņraža, ja pieņemam, ka dzinējs ir tāds kā Toyota Prius, kas strādā ar efektivitāti tuvu pie 50%, tad atpakaļ atgūstam 20 kw.

Ja izmantojam devvielas šūnā kuras efektivitāte ir 75-80%, tad atgūstam 32kw.Protams neskaitot saspiešanu balonā utt.

Bet tehnologijas atīstas un attiecīgi zudumi samazinās.

Toyota plāno lemānu braukt ar iekšdedzes H2 auto.

www.roadandtrack.com/news/a4414393...-mans-in-2026/

Pļurkt 4.jūlijs 2023 11:17
0 0 Atbildēt

Tevis pieminētā efektivitāte jau ir par 5% zemāka!!!

kĀda mārrutka pēc ir jāsamazina esošā iekšdedzes dzinēja kopējā efektivitāte??

Jo 4.jūlijs 2023 3:29
0 0 Atbildēt

Kā var NESAPRAST: trolejbuss jau ir izgudrots - tikai vadi miestos vēl jasavelk...

Akumulators ir liekais, nelietderīgais posms.

650 4.jūlijs 2023 4:26
0 0 Atbildēt

Brīnumi, ka neviens professorlohs nav atcerējies pieminēt (jau pirms padsmit gadiem izgudroto) elektrizēto bezvadu pašuzlādes assfaltu.Bet nekas,gan jau misters ķiršu irsis mums to ieklās un jau no 2026tā visos statoilos darbosies melnie caurumi.Burnavas pag zemnieki tur sabērs sarkanās bietes un valdība pa malām saspraudīs zaļās karotītes. www.euronews.com/next/2022/06/...iat-stellantis

imzz 4.jūlijs 2023 16:43
0 0 Atbildēt

Tajā rakstā nebija teikts, kā iekasēs maksu par uzlādi šādā gadījumā.

Kanibaals 4.jūlijs 2023 15:55
2 0 Atbildēt

1894. gadā laikraksts The Times prognozēja... "Pēc 50 gadiem katra Londonas iela tiks aprakta zem deviņām pēdām kūtsmēslu."

To sauca par “1894. gada lielo zirgu kūtsmēslu krīzi”.

Šausmīgā situācija tika apspriesta 1898. gadā pasaulē pirmajā starptautiskajā pilsētplānošanas konferencē Ņujorkā, taču risinājumu nevarēja atrast. Šķita, ka pilsētu civilizācija bija lemta.

Tomēr nepieciešamība ir izgudrojuma māte, un šajā gadījumā izgudrojums bija autotransports.

imzz 4.jūlijs 2023 16:29
1 0 Atbildēt

ASV, Baidens, ūdeņradis:

3. jūlijs (Reuters) — Baidena administrācijas klimata programma saskaras ar negaidītu izaicinājumu sausumam pakļautajā Korpuskristi, Teksasas štatā, kur, lai izveidotu tīru ūdeņraža centru, būtu nepieciešams uzstādīt energoietilpīgas, dārgas un potenciāli videi kaitīgas jūras ūdens atsāļošanas iekārtas.

Ūdeņraža centrmezglam būtu nepieciešama piekļuve miljoniem galonu ūdens — tas ir izaicinājums Korpuskristi, kas piedzīvo vairākus gadus ilgušo sausumu. Lai gan vietējās amatpersonas apgalvo, ka var nodrošināt šo ūdeni, uzbūvējot jūras ūdens atsāļošanas iekārtu, vides aizsardzības grupas un daži vietējie iedzīvotāji un likumdevēji iestājas pret atsāļošanas vietām.

"Nav jēgas radīt it kā tīru enerģijas avotu, kas savukārt iznīcina visu ekosistēmu, apdraud citas ekonomikas, kas atkarīgas no veselīgas līču sistēmas, un uzurpē ūdens piegādi iedzīvotājiem," piekrastes alianses vides aizsardzībai, Corpus Christi. aktīvistu grupa, raksta vēstulē ASV enerģētikas ministrei Dženiferai Granholmai, kas izplatīta ar Reuters.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO) 1

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 

80 500 eiro - elektriskais Cadillac jau Eiropā (+ FOTO) 7

Pilnībā elektriskais Cadillac Lyriq sper pirmos soļus Eiropā. Automašīna jau pieejama dažos tirgos, tostarp Vācijā, kur tās cena būs vismaz 80 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 12

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti