Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Volvo teica, Volvo izdarīs – zviedri paziņo par savu pēdējo dīzeļdzinēju 38

 

Volvo Drive-E četru cilindru dīzeļdzinējs Foto: Volvo

iAuto | 20.septembris 2023 8:59

Zviedrijas autoražotājs atklājis, ka pēdējais Volvo dīzeļdzinējs tiks izlaists 2024.gada sākumā.

Volvo jau pirms sešiem gadiem nāca klajā ar tolaik daudziem vēl samērā pārsteidzošu paziņojumu par pilnīgu atteikšanos no iekšdedzes motoriem.

Tagad redzam, ka zviedri stingri pieturas pie sava plāna 2022.gadā paziņojot, ka pārtrauks jaunu iekšdedzes dzinēju izstrādi un attiecīgos pētniecības un attīstības budžetus novirzīs citur. Tā paša gada nogalē Volvo pārdeva arī kopuzņēmuma Aurobay akcijas, kurā atradās atlikušais iekšdedzes dzinēju bizness.

No 2030. gada Volvo vēlas pārdot tikai elektriskās piedziņas transportlīdzekļus, lai gan tikai pirms četriem gadiem dīzeļdzinējs bija vēlamais piedziņas variants ne tikai Volvo, lielākajā Eiropas tirgū Vācijā, bet arī citās valstīs.

 
Visi komentāri
 
Miks 20.septembris 2023 9:14
3 5 Atbildēt

Nav slikto tautu, ir sliktie cilvēki. Tas ir tiem, kuri saka, ka "latvānis teica, latvānis piečakarē."

?? 20.septembris 2023 10:40
10 3 Atbildēt

īsti nesapratu - kas ir latvānis? Vate, orki, utainie - tas skaidrs, bet kas ir latvānis?

?? 20.septembris 2023 15:54
1 1 Atbildēt

Vate, orki, utainie - igauņi, latvāņi, leiši? Tu esi galīgi bum-bum?

Motorolers 20.septembris 2023 9:39
60 2 Atbildēt

Ka tik pēc kāda laika tas kuģis nav jāgriež atpakaļ...

WALA 20.septembris 2023 9:41
27 3 Atbildēt

NU tehniski Volvo nosaukums "pieder" arī Volvo Truck Co. kas ir daudz lielāks par Volvo Cars. Un Volvo Truck un smagā mašinērija vēl gadus 50 vismaz lietos iekšdedzes dzinējus.

Vēl ir arī Volvo Penta kas ir ūdens transporta motori, un tie ar  vēl labu laiku būs iekšdedzes utt.

Ābols 20.septembris 2023 10:05
0 0 Atbildēt

+1 tas ka 'volvo cars' paziņo ka pēdejais dīzelis, nenozīmē ka 2030 gadā volvo brendojumus uz ceļa neredzēsim ar dīzeli. Ja plāni piepildīsies tad paredzu, ka pēc 2030 gada būs jāpaiet vēl 20+ gadiem kamēr reali uz ceļa dīzeļu volvo sāks būt reta parādība.

Par smagajiem kas ir zem 'volvo trucks' nerunājot 😅 Tie turpinās rullēt, jo smago ziņā alternatīvu dīzelim NAV lai būtu saprātīgas piegādes.

Bet ja kāds vēlas nopelnīt, īstais laiks paņemt vienu vai divus modeļus ar labajiem d4 un d5 motoriem, nolaist šķidrumus un sausā siltā garāžā iekonservēt.

 Pēc 30..40 gadiem tādam autiņam kolekcionāru vērtība būs x20 vismaz!  Jeb nopērc šodien lietotu pa 10k, vecumdienās varēsi pardot pa 200k un būs pensija no kā dzīvot. Nevis pa valsts piesķirtajiem grašiem izdzīvot.

Būtu jau 20.septembris 2023 10:53
5 0 Atbildēt

jauki,  bet faktiski nevienam, kas būs spējīgs samaksāt tos 200k, pēc  30 gadiem, neinteresēs vecs sērijas Volvo vai Audi dīzelis.  Tie būs tādi nosacīti nabagu auto, kurus lietos tie, kam būs pieejama lauksaimniecības dīzeļdegviela, vtml.

Bet 20.septembris 2023 10:56
1 0 Atbildēt

vēl visdrīzāk,  šodienas kontekstā,  mums pat sapņos nerādās,  ar ko mēs brauksim un kā dzīvosim, pēc tiem 30 gadiem

felix65 20.septembris 2023 20:06
3 0 Atbildēt

Sešdesmitajos cilvēki fantazēja ka 2000jos auto lidos, cilvēki apdzīvos Marsu un vēl visādu tādu figņu. Piepildījās? Neviens mums neļaus izmantot brīvo enerģiju, kamēr var nopelnīt ar naftu, retzemju metāliem un neekoloģisu enerģijas ražošanu. Aizmirstiet. Tie 7-8 miljardi aunu tālāk par savu ģenitāliju neredz.

Ābols 20.septembris 2023 12:19
0 3 Atbildēt

Nu nezinu gan.. Labā stāvoklī, oriģ. nesarūsejuši, vecie volvo no 70g līdz 90 sākuma modeļiem, jeb ~40gv. kolekcionāru 'mint condition' vērtība patlaban mierīgi ap 100k.

😉Protams cauri, metināti miljons vietās, špaktelī klāti un ar skoču lāpīti eksemplāri ir tik tolmeta cena.

es 20.septembris 2023 12:38
0 1 Atbildēt

A kam tādi izdevīgi? Juridiskajiem auto vecāki par 5 gadi ir tikai lieki izdevumi un lielāki nodokļi. Tie vecie vairs netur slodzi un ir praktiski neremontējami, jo nav jēdzīgu orģinālo detaļu.

Pļurkt 20.septembris 2023 13:52
0 1 Atbildēt

Jēziņ kāds stulbenis!!!!

Īstens analfabētiķis!!

Pļurkt 20.septembris 2023 14:05
0 0 Atbildēt

Paldies, jūtos pagodināts!

Pļurkt 20.septembris 2023 14:38
0 1 Atbildēt

ZZZZ 20.septembris 2023 12:26
0 0 Atbildēt

Man lovo dīzels beidzās kopā ar d5. Vēlākos ražojumus paldies nē nē.

msh 20.septembris 2023 12:34
1 0 Atbildēt

Tie nav zviedri bet ķīnieši kas to pasaka - uz Ķīnas fona tas ir tikai likumsakarīgi.

650 20.septembris 2023 13:31
0 0 Atbildēt

Tos šķībacaino suudus sen vajadzēja izdzīt no Eurotigus.Kopā ar visām viņu "riepām" un visu pārējo krievu bandīta Ališera aliekspreša krāmutirgū nopērkamo drazu.

es 20.septembris 2023 13:35
3 4 Atbildēt

A kas vainas Ķīnas riepām, viņas nav melnas, no gumijas un apaļas? Viņas izjūk braucot uz 90 km/h? Un AliExpress ir laba alternatīva vietējiem rīkļurāvējiem, kuri to pašu produkciju tirgo ar 200% uzcenojumu, kurš vēl kautkādu CE marķējumu uzmarķējis, tam 300+ % uzcenojums.

Pļurkt 20.septembris 2023 13:54
1 0 Atbildēt

Jēziņ kāds stulbenis!!!!

Īstens analfabētiķis!!

Pļurkt 20.septembris 2023 14:06
0 0 Atbildēt

Paldies, jūtos pagodināts!

650 20.septembris 2023 14:15
5 0 Atbildēt

Eiropā ir savs tirgus un pietiekošā daudzumā savi riepu un/vai motorizēto hlamu ražotāji. Tieši ķīnas riepām bieži vien piemīt realitātei neatbilstošs marķējums un braucēja drošībai neatbilstošs ekspluatācijas īpašību un īpatnību kopums,kuru (pie kam!) neviens te īsti pat nekontrolē. Ierobežojumu to ievešanai nav itin nekādu, izņemot vienīgi "atkritumu apriti".

No sankciju apiešanai speciāli nodibinātā aliekspress-raša 52% pieder resnajam uzbeku izcelsmes bandītam, turklāt tieši caur alixpressi-raša krievijā (neviena netraucēti!) nokļūst liela daļa "sankcionēto" preču.Sankcijām pakļauto autodetaļu massveida ievešanai (tieši autoservisu vajadzībām, pat ne tikai privātajiem pircējiem) tur šogad pat speciālas  papildu darbības tika izveiktas,kā rezultātā krievs uzspļauj visam un jebkam un joprojām var iegādāties pilnīgi dajebko! 

2023.gada 18.augusts ...Ukraina atzina Aliexpress īpašnieku par kara sponsoru...Ukrainas Nacionālā korupcijas novēršanas aģentūra (NAPC) ziņoja, ka Ķīnas uzņēmumu grupa Alibaba Group Holding Limited ir atzīta par starptautisku kara sponsoru. Šis uzņēmums ir vairāk pazīstams kā tiešsaistes tirdzniecības platformas Aliexpress mātes uzņēmums, kas joprojām turpina darboties Krievijā.

"Visi fakti liecina, ka šī kompānija atbalsta Krievijas agresiju ne tikai finansiāli, bet arī ideoloģiski," norādīja NAPC. 

es 20.septembris 2023 14:41
2 0 Atbildēt

Labi, aizmirstam Aliexpress, bet paliek taču ebay, kas tirgo (pārpērk) Aliexpress produkciju un tirgo par nedaudz lielāku cenu. Bet mūsu rīkļurāvēji tāpat tirgo to pašu ar krietnu navaru.

650 20.septembris 2023 16:04
0 0 Atbildēt

Tas tur teiksmainais alibandītu sadarbības pārtneris visdrīzāk ir Āmazons.Ebajs atšķiras ar to, ka tajā tiek tirgotas konkrēto pārdevēju valdījumā esošas preces, par kuru nogādi pircējam atbild pats tas konkrētais pārdevējs.Protams, ka starp "pārdevējiem" ir gan jurid personas, gan arī ķīniešu uzņēmumi.

Savukārt visas āmazonā tirgotās preces to patiesais pārdevējs vispirms nogādā kopējajā lielajā āmazona noliktavu tīklā un tālāk pircējs tās saņem jau ar āmazona centralizētās loģistikas starpniecību. 

Latvijas vid stat loham "godīga" privāti organizēta iegāde no trešās valsts ēBaja ir totāli dārga- jo nāksies samaksāt par transportēšanu un vēl uz tā dēvētās "robEžas" arī nodokļus.Plus vēl nāksies likt lietā visas savas datorprasmes muitas deklarācijas sasstādīšanā, vai samaksāt kādam brokerim/par!

Izdevīgi ir tikai visvisādi krāpties un/vai tirgot dažādus vairumā iegādātus ķiķīniešu izcelsmes vienreizējā lietojuma suudus.Ja kāds grib daudzmaz pa godīgo un vēl pats kko uzvārīt- nu tak skaidrs, ka galējā cena būs itin "taisnīga".

es 20.septembris 2023 16:14
1 0 Atbildēt

Muitas deklarācijas jau labu laiku nav jāpilda. Importa čārdžs tiek piemērots automātiski, redzams jau pirms pirkuma.

650 20.septembris 2023 16:58
0 0 Atbildēt

Nejauc jēdzienus un neliec visus pārdevējus vienā kopējā katlā! Šādiem pārdevējiem ir jābūt reģistrētiem e-komercijas vidē un preču deklarēšana te notiek būtiski citādā veidā, nekā "parastajām" personām. www.vid.gov.lv/lv/e-komercija 

Pārējiem visiem gudriniekiem vai nu pasta sūtījums, vai nu lasīt šeit: www.vid.gov.lv/lv/automatize...ta-sistema-ais

es 20.septembris 2023 17:51
2 0 Atbildēt

Mani kā pircēju visai maz interesē visādi tur kopējie un dalītie katli. Ja es varu no ebay, ali vai kāda cita dabūt 2 - 3 x lētāk kā šeit, tad es to arī dabūšu. Legāli, ar visiem nodokļiem. Un arī kā pārdevējs es aizpildu pāris ailes, ja vajag kautko aizpildīt.

650 20.septembris 2023 18:30
0 0 Atbildēt

Tu (vai Tavs (īpašais) tas pārdevējs) nevari neko īpašu aizpildīt- attiecīgajam ārvalsts Pārdevējam ir jābūt REĢISTRĒTAM darbībai eiropas elektroniskās komercijas vidē.Tikai TAD tu varēsi tur tajā lapā kko "aizpildīt".

Tas viss ir demagoģisks suuds- godīgā ceļā neko nekur nevar dabūt "2-3x lētāk".Paveikties var, varbūt.Visādiem iedomīgiem un/vai labi informētiemm(pārgudriem) lohiem derētu "padomāt", pirms viņi kkur kko pērk.Lai visu to Veiksmīgi izdevīgo mega darījumu finaālā te kādam nebūtu "jādomā" viņu vietā.

felix65 20.septembris 2023 20:20
0 2 Atbildēt

Trešo gadu braucu ar ķīniešu riepām esot ass šoferis un nekādu iebildumu. Vēl sezonu vismaz novilks. Ziemenes gan, godīgi sakot, neriskētu.

msh 23.septembris 2023 3:32
1 0 Atbildēt

Ķīniešu riepām ir viena nopietna problēma - skatoties uz visādiem westlake un tādiem tu saproti ka bik piemetot sanāk jau normāls vidusgals...

Latvānis 20.septembris 2023 16:32
2 0 Atbildēt

Ir Latvijā dzīvojošs krievs

Jānis 20.septembris 2023 16:58
0 0 Atbildēt

Vai tad Volvo nepieder ķīniešiem? Liekas nopirka 2010 gadā

WALA 20.septembris 2023 17:03
2 0 Atbildēt

Volvo Cars - Jā, bet Volvo Trucks un pārējās daļas ir Zviedru mega kompānija, kas ražo veselu lērumu smagās tehnikas, vilcējus, autobusus, ūdnes transporta dzinējus, gaisa kuģu dzinējus utml.

Tai "pieder" vairāk kā 10% no smagās tehniskas tirgus praktiski visos lielākajos (lielāko valstu un pat kontinentu) tirgos.

en.wikipedia.org/wiki/Volvo

650 20.septembris 2023 17:30
1 1 Atbildēt

Pārdevies ķiniešiem- nu tak lai vācas na/juhaņ prom un nebojā te eurogaisu!

Pufelis 20.septembris 2023 20:21
3 2 Atbildēt

Eauto ir pufelis - elektribas tirgus parnems kontroli par lietotajiem - saksies kars, bus krize .... Ne elektribas, ne cena atbilstosa.

nja 21.septembris 2023 8:20
0 0 Atbildēt

un bagažniekā lai ieprojektē vietu ģeneratoram

!! 21.septembris 2023 9:12
0 0 Atbildēt

Augs tāds - nav baigi foršs

Kk 24.septembris 2023 16:32
0 0 Atbildēt

Tie ir Ķinieši nevis Zviedri....jau kādu laiku Volvo ir Ķīniešu zīmols.

WALA 25.septembris 2023 11:11
0 0 Atbildēt

Atkal nezināšana - vieglo auto "atzars" patiesi jau ir ķīniešu īpašums, bet Volvo zīmols pieder arī Volvo Truck un smagās tehnikas ražotājam, kas ir zviedru mega korporācija ar ļoti plašu pārstāvniecību visā pasaulē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 6

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 6

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti