Elektroautomobiļi avarē retāk, taču to remonts ir būtiski dārgāks - iAuto

Elektroautomobiļi avarē retāk, taču to remonts ir būtiski dārgāks 8

 

Ilustratīvs attēls. Gada sākumā Rīgā autovadītājs sabojāja nomas Tesla, uzņēmums kopējos zaudējumus lēsa 100 000 eiro apmērā.

iAuto | 29.oktobris 2023 12:25

Elektromobiļu remonta izmaksas ir aptuveni par trešdaļu augstākas nekā līdzīgas klases iekšdedzes transportlīdzekļiem, noskaidrots pētījumā, ko oktobra vidū Berlīnē prezentēja Apdrošināšanas sabiedrību vispārējā asociācija (GDV).

Pētījumā, ko veicis GDV salīdzinot 37 elektromobiļu un ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu pārus secināts, ka avarējuša elektromobiļa remonta izmaksas ir aptuveni par trešdaļu augstākas nekā līdzīgas klases iekšdedzes transportlīdzekļiem un īpaši sāpīgi tas ir gadījumos, ja bojāts vilces akumulators.

Tādēļ GDV aicina autoražotājus jau transportlīdzekļu izstrādes procesā ņemt vērā iespējamo remontdarbu izmaksas un parūpēties, lai īpaši dārgie elementi, piemēram, vilces akumulators, būtu labāk pasargāti avārijas gadījumā. Ja šī pozīcija netiks kontrolēta, elektriskās mobilitātes pievilcība un pieņemšana pircēju acīs var samazināties, brīdina apdrošinātāji.

GDV, kas pilnībā atbalsta pāreju uz elektrisko mobilitāti uzsver, ka apdrošinātāji vēlas dzīvot  līdzi šīm pārmaiņām un palīdzēt tās veidot pozitīvi, tāpēc brīdina par iespējamām problēmām jau to agrīnā stadijā.

Taču vismaz daļu no augstākajām remonta izmaksām kompensē ievērojami mazāks bojājumu biežums elektromobiļiem - saskaņā ar pētījumu, tas ir par 15 līdz 20 procentiem zemāks nekā salīdzināmiem iekšdedzes motoru automobiļiem.

Pētījums arī parādījis, ka satiksmes negadījumos, kuros automašīna nodara kaitējumu citiem, elektromobiļi izraisa vidēji par pieciem līdz desmit procentiem mazāk negadījumu nekā automobiļi, kas aprīkoti ar iekšdedzes motoriem, tomēr to nodarītā skāde būs līdz 5% lielāka, iespējams, lielākā svara un stingrākās konstrukcijas dēļ.

 

 

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 29.oktobris 2023 14:49
3 7 Atbildēt

Lielākā daļa EV ir pietiekoši jauni un tiem ir collision avoidance sistēmas. Kuras reāli palīdz pilsētas avāriju situācijās. ICE atkal pilnas ielas ar hlamiem, kam nekā no šitā nava plus vēl lohs pie stūres.

Jopta 29.oktobris 2023 15:02
3 0 Atbildēt

Nu man vakar arī gandrīz sanāca "Vernona gadījums". Pa priekšu 3-4 mašīnām kādā nelielā Vidzemes pilsētiņā mazliet nesteidzīgi virzījās UAZ, kas izlēma nogriezties pa kreisi uz benzīntanku. Kurš to vietu zin, uzmanās, jo parasti jau negaida, ka virtene, kas vislaik brauc taisni, var piepeši apstāties. Es biju rindā laikam ceturtais un biju gatavs tādam pavērsienam, taču tas kas brauca aiz manis - īsti nē. Atceroties Vernonu, bažīgi metu acis spoguli, taču ātrumā tā arī nepaguvu izdomāt "kā varētu garantēt" tam aizmugurē braucošajam. Laimīgā kārtā tas pēdējā mirklī strauji bremzējot izglābās pats un arī citiem skādi nenodarīja.

Krotow 30.oktobris 2023 0:44
3 2 Atbildēt

"... satiksmes negadījumos, kuros automašīna nodara kaitējumu citiem, elektromobiļi izraisa vidēji par pieciem līdz desmit procentiem mazāk negadījumu nekā automobiļi, kas aprīkoti ar iekšdedzes motoriem... ". Sāksim ar to ka elektromobiļu uz ceļiem arī Vācijā ir DAUDZ mazāk kā auto ar iekšdedzes dzinējiem. Ja būtu otrādi, būtu pavisam cita bilde. Remonta izmaksas būs augstākas kaut vai tāpēc ka tie ir jauni auto. Kurus vienmēr sanāk dārgāk remontēt. Lukturi vien maksā vismaz 500€ par vienu. Un bamperos parasti atrodas arī visādi remontam dārgi papildgrabuļi, sākot ar parkingsensoriem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti