Toyota Motor vadītājs Akio Tojoda uzskata, ka elektroautomobiļu nozīme ir pārspīlēta un transporta pilnīga pāreja uz elektrību nav panaceja.
2023. gadā Toyota pārdeva 11,2 miljonus transportlīdzekļu un tikai nedaudz vairāk par 100 tūkstošiem jeb nepilns 1 procents no tiem bija pilnībā elektriskas spēka iekārtas. Šāda statistika liecina par krasi atšķirīgu domāšanu no vairuma autoražotāju, kas nākotni redz tikai un vienīgi bateriju automobiļos.
Ne velti, jo uzstājoties vairāk nekā 200 uzņēmuma menedžeru priekšā, Toyota direktoru padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda paziņoja par jaunu lielu projektu iekšdedzes motoru izstrādes jomā.
Pēc Tojoda domām, bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) īpatsvars kopējā vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus, un šis rezultāts būs robeža neatkarīgi no tehnoloģiju attīstības. Atlikušie 70 procenti tirgus tiks sadalīti starp benzīna modeļiem, hibrīdiem un ūdeņraža auto. Interesanti, ka dīzeļdzinējus Tojoda nepieminēja.
Augstākā līmeņa vadītājs atgādināja, ka uzlādes infrastruktūra joprojām ir tālu no perfektuma un runāja par nepieciešamību nodarbināt miljoniem cilvēku, kas iesaistīti iekšdedzes dzinēju izstrādes un ražošanas sfērā. Viņš uzsvēra, ka BEV transports nav panaceja oglekļa neitralitātes sasniegšanā, it īpaši laikā, kad "miljards cilvēku joprojām dzīvo bez elektrības."
Tajā pašā laikā vairāki autobūves uzņēmumi (Jaguar, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Opel/Vauxhall, Volvo u.) ir paziņojuši, ka plāno beigt ar iekšdedzes motoriem komplektētu auto ražošanu tuvāko gadu laikā, daži tos plāno ražot līdz tikai 2030.gadam (Stellantis, Mercedes) vai vēl dažus gadus pēc tam (Audi, Volkswagen). Vienīgais izņēmums no vācu ražotājiem ir BMW, kas nekādus termiņus vēl nav paziņojis.
Eiropas Electric Only stratēģiju kritizē arī vairāki auto nozares eksperti, norādot uz Ķīnas politiku, kur nekas par atteikšanos no iekšdedzes motoriem netiek minēts – kamēr Eiropa visu liek uz vienas kārts, ķīnieši „brauc pa vairākām sliedēm”, aizņem nišas, ko eiropieši atstāj tukšas un raugās, kas viņiem atnesīs lielāku labumu.
Atgādināsim, ka ES likumdošana nosaka, ka automašīnu ar iekšdedzes dzinēju ražošana jāpārtrauc no 2035.gada.
Pareizs lēmums!
Par dīzeļiem, kurus pat nepiemin, tiešām ļoti pareizs.
Dizeļiem vajadzētu pievērsties Hondai un PSA/Stellantis grupai - viņiem bija labi dizeļi, tik vieniem vajadzētu drusku piestrādāt pie to ilgmūžības ...
Toyotai pedējie mazie dīzeļi tik labi nemaz nebija ...
viņš piemin benzīna un ūdeņraža.
Kas tieši ir labs dīzelis? Smird visi.
mani nerausta ka jamie smird, uz dīzeļiem balstas pasaules ekonomika ...
un varētu domāt ka tev pa izplūdi nāk "franču smaržas"
Tas jau skaidrs ka balstās, bet ļoti žēl ka 2000šajos sāka spiest tos dīzeļus arī vieglajiem, tagad pilsētās nav ko elpot un vēzītim jau ar dīzelis dikti mīļš.
Piekrītu ka šo un to bija iespējams darīt labāk, bet nu tad arī jāsāk domāt par visādām sīkdaļinām no Rīgas māju skursteņiem, no bremžu kluču diluma, kaisītām smiltīm utml.
Osta jāstiepj riktīgi prom no centra, dzelzceļš nedrīkst dīzeļus izmantot utt. utjpr.