Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Baltais zvirbulis? - Toyota izstrādās jaunu iekšdedzes dzinēju līniju 19

 

Foto: Toyota

iAuto | 5.februāris 2024 5:16

Toyota Motor vadītājs Akio Tojoda uzskata, ka elektroautomobiļu nozīme ir pārspīlēta un transporta pilnīga pāreja uz elektrību nav panaceja.

2023. gadā Toyota pārdeva 11,2 miljonus transportlīdzekļu un tikai nedaudz vairāk par 100 tūkstošiem jeb nepilns 1 procents no tiem bija pilnībā elektriskas spēka iekārtas.  Šāda statistika liecina par krasi atšķirīgu domāšanu no vairuma autoražotāju, kas nākotni redz tikai un vienīgi bateriju automobiļos.

Ne velti, jo uzstājoties vairāk nekā 200 uzņēmuma menedžeru priekšā, Toyota direktoru padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda paziņoja par jaunu lielu projektu iekšdedzes motoru izstrādes jomā.

Pēc Tojoda domām, bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) īpatsvars kopējā vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus, un šis rezultāts būs robeža neatkarīgi no tehnoloģiju attīstības. Atlikušie 70 procenti tirgus tiks sadalīti starp benzīna modeļiem, hibrīdiem un ūdeņraža auto. Interesanti, ka dīzeļdzinējus Tojoda nepieminēja.

Augstākā līmeņa vadītājs atgādināja, ka uzlādes infrastruktūra joprojām ir tālu no perfektuma un runāja par nepieciešamību nodarbināt miljoniem cilvēku, kas iesaistīti iekšdedzes dzinēju izstrādes un ražošanas sfērā. Viņš uzsvēra, ka BEV transports nav panaceja oglekļa neitralitātes sasniegšanā, it īpaši laikā, kad "miljards cilvēku joprojām dzīvo bez elektrības."

Tajā pašā laikā vairāki autobūves uzņēmumi (Jaguar, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Opel/Vauxhall, Volvo u.) ir paziņojuši, ka plāno beigt ar iekšdedzes motoriem komplektētu auto ražošanu tuvāko gadu laikā, daži tos plāno ražot līdz tikai 2030.gadam (Stellantis, Mercedes) vai vēl dažus gadus pēc tam (Audi, Volkswagen). Vienīgais izņēmums no vācu ražotājiem ir BMW, kas nekādus termiņus vēl nav paziņojis.

Eiropas Electric Only stratēģiju kritizē arī vairāki auto nozares eksperti, norādot uz Ķīnas politiku, kur nekas par atteikšanos no iekšdedzes motoriem netiek minēts – kamēr Eiropa visu liek uz vienas kārts, ķīnieši „brauc pa vairākām sliedēm”, aizņem nišas, ko eiropieši atstāj tukšas un raugās, kas viņiem atnesīs lielāku labumu.

Atgādināsim, ka ES likumdošana nosaka, ka automašīnu ar iekšdedzes dzinēju ražošana jāpārtrauc no 2035.gada. 

 
Visi komentāri
 
Onsis 5.februāris 2024 8:01
15 2 Atbildēt

Pareizs lēmums!

anonimikis 5.februāris 2024 8:19
6 4 Atbildēt

Par dīzeļiem, kurus pat nepiemin, tiešām ļoti pareizs.

WALA 5.februāris 2024 9:46
2 2 Atbildēt

Dizeļiem vajadzētu pievērsties Hondai un PSA/Stellantis grupai - viņiem bija labi dizeļi, tik vieniem vajadzētu drusku piestrādāt pie to ilgmūžības ...

Toyotai pedējie mazie dīzeļi tik labi nemaz nebija ...

Viencexpercs 5.februāris 2024 9:59
0 2 Atbildēt

viņš piemin benzīna un ūdeņraža.

Asaris 5.februāris 2024 11:41
1 2 Atbildēt

Kas tieši ir labs dīzelis? Smird visi.

WALA 5.februāris 2024 12:01
9 1 Atbildēt

mani nerausta ka jamie smird, uz dīzeļiem balstas pasaules ekonomika ...

un varētu domāt ka tev pa izplūdi nāk "franču smaržas"

Asaris 6.februāris 2024 0:20
0 0 Atbildēt

Tas jau skaidrs ka balstās, bet ļoti žēl ka 2000šajos sāka spiest tos dīzeļus arī vieglajiem, tagad pilsētās nav ko elpot un vēzītim jau ar dīzelis dikti mīļš.

WALA 6.februāris 2024 9:47
5 0 Atbildēt

Piekrītu ka šo un to bija iespējams darīt labāk, bet nu tad arī jāsāk domāt par visādām sīkdaļinām no Rīgas māju skursteņiem, no bremžu kluču diluma, kaisītām smiltīm utml.

Osta jāstiepj riktīgi prom no centra, dzelzceļš nedrīkst dīzeļus izmantot utt. utjpr.

Viencexpercs 5.februāris 2024 9:58
5 5 Atbildēt

tam bomžu miljardam, kuri dzīvo bez elektrības, vajag auto, kas darbojas kurinot govju kakiņas.

Real 5.februāris 2024 11:05
1 0 Atbildēt

Kāpēc bateriju, nevis akumulatoru? Maina  baterijas,  vai uzlādē akumulatorus? Nevajag mērkaķoties pakaļ angļu valodai, ja latviski var izteikties precīzāk.

0pis 5.februāris 2024 11:34
0 4 Atbildēt

Akumulators ir rusicisms. Baterija nav vienreizlietojama elektrības bundža, to var arī uzlādēt.

Krotow 5.februāris 2024 11:41
3 0 Atbildēt

Labrīt. Baterija ir vairāku objektu apvienojums. Var būt arī lielgabalu baterija. Elektrotehnikai baterija ir vairaku enerģijas elementu apvienojums ar mēŗķi panākt lielāku spriegumu un/vai strāvu kā nodrošina 1 elements. Kur elementi var būt gan lādējami gan nelādējami. Vienus pašus elementus par baterijām iesaukuši tikai lai muļķiem padarītu dzīvi vieglāku.

0pis 5.februāris 2024 11:59
3 2 Atbildēt

Nu jau labvakar. Man pat nav ko atbildēt. Manis pēc nacionālvalodnieks-nācijas glābējs ar niku Real lai sauc bateriju kaut par elektronu vāceli.

R(8) 5.februāris 2024 11:30
16 1 Atbildēt

Pagajusaja nedela EP klusi un bez lieliem paskaidrojumiem pagarinaja uz nenoteikta laika ieksdedzes dzineju razosanu pec 2035 gada

Jurs 5.februāris 2024 17:23
1 0 Atbildēt

Vai varētu iedot avotu, kur tas ir minēts. Man škiet, ka tas ir paslīdējis garām.

Asaris 5.februāris 2024 11:43
0 2 Atbildēt

Vaitad nav sākumā jāražo elektroauto, lai varētu kādu pārdot?

650 5.februāris 2024 13:56
0 0 Atbildēt

Kāds 19g.v. krieva students vārdā Makars nupat esot "izgudrojis" iekšdedzes dzinēju bez gāzu sadales mehānizma,kurš sverot vien 7kg un ielienot iekšā 20x20x20cm kastē un kuram nēesot annālogu.Tam turklāt piemītot 35 zirga spēki un veseli 300 ņūton metri.Jā.

Vieda 5.februāris 2024 22:57
0 0 Atbildēt

Visus elektro sūdus aizsūtīt švabrai no Davosā lai vizina savu veco pakaļu

Tiesa 6.februāris 2024 1:19
2 0 Atbildēt

Dīzeļus nepiemin dēļ tā, ka Toyota ar tiem vienas neveiksmes! Paši tādus vairs neražo bet pērk no citiem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 6

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti