Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vācija: pieprasījums pēc elektroautomobiļiem krītas 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 14.februāris 2024 5:25

Prognozes Eiropas lielākajam automobiļu noieta tirgum šajā segmentā 2024. gadam nevieš optimismu.

Izdevums insideevs raksta, ka pieprasījums pēc elektriskās piedziņas automobiļiem Vācijā samazinās un 2024.gadam tiek prognozēts kritums par 14 procentiem. Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) apkopotā statistika rāda, ka 2024. gada janvārī Vācijā reģistrēti 22 474 pilnībā elektriski automobiļi (BEV), kas ir visnotaļ iespaidīgs pieaugums par 24 procentiem, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā.

Tomēr saskaņā ar VDA autoindustrijas asociācijas analīzi šis pieaugums saistās tikai ar statistikas bāzes efektu, jo elektrisko automašīnu pārdošana 2023. gada janvārī bija īpaši vāja..

Tāda pati negatīva aina parādās, aplūkojot BEV daļu no kopējā pārdošanas apjoma: 2024. gada janvārī tas bija tikai 10,5 procenti. Salīdzinājumam: 2023. gadā kopumā tas bija 18 procenti.

VDA sagaida, ka 2024. gadā Vācijā tiks pārdoti aptuveni 451 000 BEV automobiļu, kas būtu par 14 procentiem mazāk nekā 2023. gadā. Tas nozīmētu, ka tirgus saruks pirmo reizi pēc vairāku gadu augšupejas, nokrītoties pat zem 2022. gada līmeņa.

Kā to skaidro eksperti?

Elektromobiļu pārdošanas apjoma samazināšanās, iespējams, lielā mērā ir saistīta ar to iegādei atvēlētā valsts atbalsta pārtraukšanu, taču tiek minēti arī citi iemesli, piemēram, BEV sniedzamība ir ierobežota, uzlādes infrastruktūra nav pietiekami attīstīta, ir augstas iegādes izmaksas, bet vērtība otrreizējā tirgū strauji krītas.  Bloomberg analītiķis Jans Burgards atzīmē, ka BEV automobiļu tirgus augšējais segments ir piesātināts un ikviens, kur gribēja un varēja atļauties dārgu elektroautomobili, tādu jau ir iegādājies – pārējie gaida automašīnas cenu segmentā ap 25 000 eiro, kur šobrīd nav lielas izvēles.

Ko dara ražotāji?

Ražotāji cenšas uzturēt augstus BEV pārdošanas apjomus, piedāvājot atlaides līdz 10 000 eiro apmērā. Tā rīkojas Volkswagen, Tesla, Fiat, Dacia, Renault, Nissan, BYD un, iespējams, vēl daži, kuriem nepatīk tik ļoti reklamēt savas atlaides. No otras puses, šogad ir paredzēts laist klajā vairākus modeļus par pieņemamām cenām, tostarp Citroen e-C3 un tā māsas modeļus un Renault 5 Electric.

Nobeigumā insideevs secina, ka elektrisko automašīnu tirgus 2024.gadam nevieš optimismu, tomēr ražotāji centīsies uzturēt pieprasījumu ar atlaidēm un lētām mazām automašīnām – vismaz tiktāl, cik tas iespējams.

 
Visi komentāri
 
Nja 14.februāris 2024 7:34
20 1 Atbildēt

A ko viņi domāja visiem vajadzēs? Tad kad maksās 1:1 ar iekšdedzes dzinēja auto. Tad vēl daudzi atteiksies, daudzi tikai sāks domāt utt. Visi kas gribēja paspēlēties jau nopirka. Tagad nākamais ešalons, valsts iestādes, jo tāda prasība. % jābūt 0 emisīju auto.

progress 14.februāris 2024 8:06
18 2 Atbildēt

NY policija iegaadaajaas elektroauto, un briidi veelaak saprata, ka taas lamatas nekam neder, un atteicaas no taam! Auto domaats lai brauktu, nevis citaam aktivitaateem!!!

anonimikis 14.februāris 2024 8:33
0 2 Atbildēt
Nja 14.februāris 2024 9:46
8 0 Atbildēt

Baigi jau neko nepastāstija, cik tur patruļnieki priecīgi vai bēdīgi. Bet ir arī hibrīdi. Ko saimnieks pērk ar to brauc.

Aigi 14.februāris 2024 8:52
1 1 Atbildēt

Tas ir labi, cenas ies lejā un varēs ieķert kādu lielāku EV

Jobo 14.februāris 2024 9:37
31 1 Atbildēt

Laba ziņa. Bet mūsējiem to nesaprast. Zaļais kurss ir jāievēro. Iznīcināsim savu ekonomiku, paliksim ar pliku dirsu, bet vismaz būsim zaļi.

imzz 14.februāris 2024 11:02
9 0 Atbildēt

Nu, ja Brisele dod komandu "lec, tad mūsējie tikai pajautā "cik augstu :-/

Ko gribēji 14.februāris 2024 11:05
7 3 Atbildēt

Cilveki iegādājas saules paneļus par valsts subsīdijām, valsts tas subsidijas parstaja dot un apčakarēja tos kuri iegādājas saules paneļus. Vairs nav izdevīgi elektro enerģiju ražot. Tas pats ar elektro auto, pārstāja dot subsīdijas, lai iegādātos.

0pis 14.februāris 2024 11:18
4 0 Atbildēt

Nav jau komunisms - maksā ragā.

Sergejs 14.februāris 2024 12:57
4 6 Atbildēt

Ar to arī vajadzēja iesākt, ļaut visam iet dabīgā ceļā nevis veikt mākslīgo elpināšanu ar subsīdijām un tad pēkšņi to skābekļa masku noraut nost.

 Pašam ir paneļi, liku virsū lai nonivelētu pārsteigumus ar elektrības cenām, 6kW jauda izmaksāja 6k eur ar visu montāžu, nekādas subsīdijas neņēmu lai nevajadzētu atskaites rakstīt un būtu brīvas rokas konfigurācijas izmaiņai, ja nu parādās lēts un droš akumulātors, tipa graphenemg.com/gmgs-graphene...ercialisation/

John 15.februāris 2024 7:15
0 1 Atbildēt

Ar tiem saules paneļiem tāds normāls uzmetiens sanāca. Solīja lētāku elektrību un beigās sanāca dārgāka elektrība.

?? 15.februāris 2024 13:00
2 0 Atbildēt

Kurš solīja? Vai tad valsts vai LE solīja ka šādas subsīdijas būs mūžīgi? To vairāk reklamēja paneļu tirgotāji.

Līdzīgi tagad ir ar elektromobīļiem. Tirgotāji kā vienu no galvenajiem labumiem reklamē bezmaksas parkingu centrā un iespēju braukt pa sab. transporta joslām. Jābūt absolūti naivam, lai ticētu, ka tas mūs mūžīgi...

Merikurrats 14.februāris 2024 14:11
4 2 Atbildēt

Nākamais ar ko jācīnas -euro klases, arī mākslīgi uzskrūvēts mēsls

Žanis 15.februāris 2024 13:43
0 0 Atbildēt

Kas par sasodīti “labu” rakstu! I auto, kā bendārznieki taisa tos rakstus, drausmas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 5

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti