Notikusi jaunā Renault 5 prezentācija 4

 

Foto: Renault

Renault | 26.februāris 2024 14:57

Kas vēl labāk par popkultūras ikonu varētu padarīt elektroautomobiļus par ierastu lietu Eiropā?

Renault 5 bija unikāls automobilis, kurš kļuva slavens sava avangardiskā dizaina, daudzpusīguma un mazā degvielas patēriņa dēļ. Tas miljoniem ģimeņu palīdzēja pārvarēt sava laika grūtības, reaģējot uz naftas krīzi, dzīves stila izmaiņām un vajadzību pēc otra automobiļa. Ar šādu ļoti ekstremāli modernu mantojumu Renault 5 E-Tech electric ir drosmīga atbilde arī uz mūsu laika sabiedrības un vides prasībām – piedāvājot tīru enerģiju, ilgtspēju un mazu oglekļa pēdu.

Tā valdzinošais dizains, elektriskie un digitālie elementi, kas radīti gan praktiskai lietošanai, gan priekam, kā arī ražošanas aprites sistēma, kas ir vienlaikus lokāla un atbildīga – tam ir viss, kas vajadzīgs, lai noteiktu jaunu pilsētas automobiļu standartu pārejai uz citiem enerģijas avotiem.

Renaulution radīts jaunas paaudzes automobilis

Renault 5 E-Tech electric nelīdzinās nevienam citam automobilim. Renault Group tas nozīmē Renaulution atgūšanās stratēģiju, kā arī tā ikoniskā zīmola ražošanas atsākšanu un pāreju uz elektrību.

Izstrādāts ar inovatīvām darba metodēm – šim sērijveida modelim piemīt visa izstāžu automobilim raksturīgā maģija un šarms. Tas tika izstrādāts vien trīs gadu laikā – parasti tam vajadzīgi četri gadi. Tajā ir daudz elektrisku un digitālu tehnoloģiju, tas top Francijā, tam ir konkurētspējīga cena, sākot no aptuveni 25 000 €.

Lai sasniegtu šādu rezultātu mazu, lētu pilsētas automobiļu segmentā, Grupa izmantoja visu savu pieredzi, jo īpaši Renault, Ampere – Renault Group uzņēmuma, kas specializējies elektroautomobiļos un programmatūru izstrādē – un Mobilize zināšanas.

Šajā projektā Grupa paļāvās uz savu jauno daudzpusīgo speciālistu organizāciju, kas izveidota, lai ar veiklu, inovatīvu un efektīvu pieeju ietu vienā solī ar tehnoloģiskajām izmaiņām šajā sektorā. Piemēram, Ampere sniedza Renault nenoliedzamas priekšrocības pār konkurentiem, strauji izstrādājot oriģinālu platformu tieši maziem elektroautomobiļiem un nodrošinot spēcīgo Eiropas ražošanas ekosistēmu. Rezultātā Renault spēj izstrādāt jaunu pievilcīgu elektroautomobiļu klāstu, kura priekšgalā šodien ir Renault 5 E-Tech electric.

Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors

Unikāls un rosinošs dizains

Kad 1972. gadā tikai izlaists Renault 5, tas piesaistīja uzmanību ar savu oriģinālo un moderno dizainu. Plastmasas buferi, koši krāsotā virsbūve un priekšējie lukturi tam piešķīra nebēdnīgu, gandrīz cilvēcīgu izskatu. Tā uzdevums bija atspoguļot sabiedrības mainīgo seju, un tas guva tūlītēju piekrišanu starp franču pircējiem – it īpaši sievietēm un jauniešiem, kas tolaik bija jauns klientu loks. Tas bija kā svaiga gaisa malks, kas simbolizēja brīvību un dzīvesprieku.

Kā gan atdzīvināt ikonu, kuras popularitāte nekad nav mazinājusies? Labākais veids, to pārvērst par jaunu iekāres objektu ne vien tiem, kuri atminas sākotnējā Renault 5 piedzīvojumus, bet arī jaunākām paaudzēm ar citādām vēlmēm – pasaulē, kurai tik akūti nepieciešama pāreja uz elektrisko un digitālo. Uz kādām vērtībām būtu jābalsta šī atdzimšana? Šie ir tikai daži no jautājumiem, kuri vadīja projekta komandas darbu, sākot no vizuālajiem aspektiem, līdz šī jaunā Renault 5 izstrādei un izlaišanai 21. gadsimtā.

Dizaina komandai bija ļoti daudz darāmā. Viņi savā darbā izmantoja ļoti rosinošu pieeju, piemērojot “retrofutūristisku” stilu. Spilgtas krāsas, priekšējie lukturi ar nebēdnīgu izskatu, vertikāli aizmugurējie lukturi, izteikti spārni, krāsaina jumta apmale, ventilācijas restes uz motora pārsega un daudz kas cits – Renault 5 E-Tech electric daudzējādā ziņā atgādina sava priekšgājēja nebēdnīgo stilu. Nodoms bija piešķirt svaigas nianses detaļām, kuras mājo cilvēku prātos, lai ietu līdzi 21. gadsimtam un pārejai uz elektrību.

Sākotnējā automobiļa ventilācijas restes uz motora pārsega tika pārstrādātas, lai ietu līdzi laikam. Tagad tas ir uzlādēšanas indikators ikoniskā piecinieka formā. Kad vadītājs tuvojas automobilim, indikators izgaismojas, parādot ciešo mijiedarbību starp cilvēku un mašīnu. Vēl viens cilvēciskotas mijiedarbības piemērs ir sasveicināšanās signāls LED priekšējos lukturos ar acs zīlītes formu, kas “piemiedz aci” vadītājam. Sākotnēji Renault 5 to nebija, tomēr tagad aerodinamiskajiem elementiem ir izšķiroša nozīme, lai nodrošinātu optimālu efektivitāti. Šodien tie pastāv, tomēr ir neredzami, piemēram, plūdlīniju formas stikls, kurš sedz aizmugurējos lukturus, lai optimizētu gaisa plūsmu.

Žils Vidāls (Gilles Vidal), Renault un Ampere dizaina viceprezidents

Eksterjera dizaina raisītās emocijas atspoguļojas arī iekšpusē. Vadītājam tiek īpaši silti sagaidīts. Renault 5 E-Tech electric ir liels 10,1" multivides skārienjutīgais ekrāns var spilgtu, plūstošu saskarni. Sveiciena signāla grafiskais un skaņas dizains tika izstrādāts sadarbībā ar Ircam mūzikas un skaņas institūtu un Žanu-Mišelu Žāru (Jean-Michel Jarre). Slavenais mākslinieks, komponists un autors ir elektroniskās mūzikas pionieris, kurš kaislīgi aizraujas ar tehnoloģijām. Viņš izstrādāja arī salona skaņas ainavas un automobiļa skaņas gājējiem – ārēju brīdinājuma signālu, kuru automobilis atskaņo, braucot ar ātrumu līdz 30 km/h, lai brīdinātu gājējus.

Eiropā unikāla jaunas paaudzes elektriska platforma

Lai būtu droši, ka šim sērijveida modelim piemīt visa 2021. gada janvārī izrādītā izstāžu automobiļa pievilcība, dizaina, inženieru un produktu komandas strādāja komandā apvēršot procesu “no skices līdz ielai”. Automobiļa dizainu parasti pielāgo platformai, uz kuras to paredzēts būvēt. Tomēr šoreiz inženieri strādāja pretēji, izstrādājot platformu projektam, kurš bija iepaticies Lukam de Meo – epoksīda modelim, kuru izveidoja progresīvā dizaina nodaļa. Renault 5 E-Tech electric ir pirmais automobilis, kurš pilnībā izstrādāts uz AmpR Small – jaunās Ampere platformas tieši B segmenta elektroautomobiļiem. Līdz ar to tas ir unikāls automobilis ar patiesi konkurētspējīgām priekšrocībām, tostarp plakanu grīdu, lielu garenbāzi (2,54 m), optimizētu iekšējās telpas un bagāžas nodalījuma tilpumu (326 litri), zemāku smaguma centru un samazinātu svaru (mazāku par 1500 kg). AmpR Small platforma ļāvusi būtiski ietaupīt daudzās jomās, neatsakoties no elektriskajām daļām vai tehnoloģijām, kuras ir noderīgas klientiem. Šī revolucionārā pieeja, kas īstenota pirmo reizi, Renault ļāva saīsināt izstrādes laiku līdz tikai trim gadiem.

Renault 5 E-Tech electric ievieš jaunu maiņstrāvas divvirzienu lādētāju, kurš ir saderīgs ar V2L (vehicle-to-load – no automobiļa uz slodzi) un V2G (vehicle-to-grid – no automobiļa tīklā) tehnoloģijām. Šī inovatīvā sistēma noteikti gūs plašu pielietojumu. Tā padarīs automobili par svarīgu dalībnieku enerģijas ekosistēmā, ar Mobilize pakalpojumu palīdzību ielaižot bez oglekļa dioksīda izmešiem radītu elektrību atpakaļ tīklā. Rezultātā lietotājiem būs ievērojami mazāks elektrības rēķins.

Zem motora pārsega izvietotais Renault 5 E-Tech electric motors ir kompaktāks nekā Megane E-Tech electric vai Scenic E-Tech electric motori, uz kuru bāzes tas tika būvēts. Tas saglabā uzticību Renault iecienītajai fāžu rotora sinhrondzinēja tehnoloģijai. Tā kā tajā nav pastāvīgu magnētu, tajā neizmanto retzemju metālus, un līdz ar to ietekme uz vidi ir mazāka. Izmantojot savu priekšgājēju pieredzi saistībā ar kalpošanas ilgumu, motors būs pieejams ar trīs jaudas parametriem: 110, 90 un 70 kW.

Izcils baudījums pie stūres, lai mudinātu dot priekšroku elektroautomobiļiem

Renault 5 E-Tech electric ir daudzpusīgs automobilis gan savās mājās pilsētā, gan uz lielceļa, jo tam ir 11 kW maiņstrāvas lādētājs, 80 vai 100 kW līdzstrāvas lādētājs, savukārt tā akumulators ar ietilpību līdz 52 kWh nodrošina līdz pat 400 km sniedzamību WLTP režīmā. Starp elektriskiem pilsētas automobiļiem reta īpašība – tas pat spēj vilkt piekabi ar 500 kg vilktspēju.

Pāri visam – tas ir izcili izveicīgs, ko nodrošina optimizētā priekšējā piekare un mazais apgriešanās diametrs. Posmotā aizmugurējā piekare, kas aizgūta no augstākās klases tirgus segmentiem, nodrošina šajā segmentā nepieredzētu saķeri ar ceļu un veiktspēju. Tas viss kopā sniedz izcilu baudījumu pie stūres, nezaudējot neko no komforta.

Šis sasniegums parāda Renault Group izcilību, veidojot dizainu un ražojot mazus, vieglus, konkurētspējīgus un populārus elektroautomobiļus, kuriem noteikti būs nozīmīga loma automobiļu tirgus pārejā uz elektrību.

Pieredze, kuru papildina tehnoloģijas ar cilvēcisku pievienoto vērtību

Renault 5 E-Tech electric ir augsto tehnoloģiju automobilis ar gudri izmantotām modernām inovācijām, kuras sniedz unikālu pieredzi pie stūres un praktiskus ieguvumus gan vadītāja, gan pasažieru komfortam un drošībai. Šī funkcionālā visaptverošā pieeja inovācijām ir daļa no Renault principa “automobiļi dzīvei” būtības. Šis zīmols allaž ir centies vislabākās tehnoloģijas padarīt pieejamas ikvienam.

Atspoguļojot šo pieeju, Renault 5 E-Tech electric ir:

savienots –

Renault 5 E-Tech electric ir jaunākās paaudzes paaudzes OpenR Link sistēma ar iebūvētu Google, kā arī vairāk nekā 50 lietotņu un praktisku pakalpojumu, tostarp elektroautomobiļa elektriskas uzlādēšanas iekļaušana ceļojuma plānā;

intuitīvs un aicinošs –

Renault 5 E-Tech electric izmanto ne vien Google savienotos pakalpojumus, bet arī pirmo reizi izmanto Reno – oficiālo Renault avatāru, kurš ir inteliģents, izpalīdzīgs un mīļš ceļabiedrs. Renault to izstrādāja, lai klientiem sniegtu patīkamāku un intuitīvāku pieredzi ar elektroautomobili – Reno piemīt reāla personība. Tas ir izstrādāts, lai atsauktos uz lietotāja jautājumiem un komandām (piem., “Hei, Reno! Ieplāno uzlādēšanu rīt astoņos no rīta,” vai “Hei, Reno! Kā varu palielināt savu sniedzamību?”), un piešķir automobilim empātijas pilnu attiecību raksturu;

komfortabls –

skaņas komforts ir optimizēts, izmantojot patentētu viedā kokona skaņas izolācijas sistēmu un akustisku vējstiklu – šī funkcija aizgūta no augstākas klases segmentiem. Siltuma komfortu nodrošina ekonomisks siltumsūknis, kas taupa akumulatora enerģiju;

drošs –

Renault 5 E-Tech electric ir visjaunākās drošības sistēmas – vadītāja atbalsta sistēmas (ADAS), kuras aizgūtas no augstākas klases automobiļiem, tostarp intelektiskā adaptīvā kruīza kontrole, kas nolasa ceļa apstākļus, un Active Driver Assist – 2. līmeņa automātiskās braukšanas tehnoloģija. Tajā ir izmantotas arī inovatīvas tehnoloģijas, kas atvieglo glābšanas dienestu darbu, ja noticis negadījums (ugunsdzēsēju piekļuve Fireman Access, drošības slēdzis Pyroswitch un QRescue kvadrātkods). Jaunā dinamiskā bremžu sistēma divas reizes saīsina automātiskās bremzēšanas reaģēšanas laiku. Visbeidzot – Safety Coach funkcija palīdz vadītājam mazināt negadījumu risku.

vienkāršs –

kopā ar Renault 5 E-Tech electric mainīties ir vieglāk, jo Mobilize ekosistēma nodrošina plašu pakalpojumu klāstu: Mobilize Power Solutions ļauj caur Renault izplatītāju tīklu pasūtīt uzlādēšanas risinājumu, kuru ierīkot klienta mājās; Smart Charge nodrošina viedu uzlādi mājās par zemāku maksu, savukārt Charge Pass ar vienu karti ļauj izmantot vairāk nekā 600 000 publisko uzlādēšanas punktu 25 Eiropas valstīs. Šī sistēma darbojas brīvroku režīmā daudzos saderīgos līdzstrāvas tīkla uzlādēšanas punktos. Vienkārši pievienojiet Renault 5 E-Tech electric kontaktdakšu, lai uzsāktu lādēšanu, un droši norēķinieties bez kartes vai koda, izmantojot Plug & Charge funkciju.

Ilgtspējīgi izstrādāts sava veida “elektriskajā ielejā” Eiropas ietvaros

Renault Group ir apņēmusies ražot Renault 5 E-Tech electric – un arī tā akumulatoru – Francijā, sākot no 2025. gada. Automobiļi un akumulatori tiks salikti Duē (Douai) rūpnīcā, kura bija viena no sākotnējā Renault 5 ražotnēm. Motors (elektriskā iekārta, reduktors, energoelektronika) tiks ražots Klē (Cléon), savukārt Duē Gigafactory (Envision AESC partnerība) ražotie moduļi taps, sākot no 2025. gada vasaras. Līdz 2030. gadam šo moduļu oglekļa dioksīda pēda būs par 35 % mazāka, nekā ZOE.

Renault 5 E-Tech electric tiks būvēts Ziemeļfrancijā, izmantojot kompaktu piegādātāju ekosistēmu 300 km rādiusā ap ElectriCity kompleksu. Šī apņemšanās nodrošināt konkurētspējīgu vietējo ražošanu ir Eiropas “elektriskās ielejas” attīstības pamatā, specializējoties elektroautomobiļu vērtību ķēdē. Tas palīdzēs nodrošināt darbavietas un mazināt ietekmi uz vidi.

Renault 5 allaž ir gājis pa priekšu savam laikam – tas bija pirmais automobilis, kura degvielas patēriņš bija mazāks par simboliskajiem 5 litriem/100 km, braucot ar ātrumu 90 km/h... Tas bija pieejams elektriskajā versijā jau 1974. gadā – ar sniedzamību 110 km! Tas iezīmēja ekodizaina aizsākumus – ar dabisku šķiedru jumtu, kas uzlaboja skaņas izolāciju, ar iekšējo telpu, dizainu un degvielas patēriņu. Līdz pašām beigām vizionārs – tas izvirzīja sev pēdējo ambiciozo mērķi, 1986. gadā cenšoties izveidot aprites ekonomiku ar pārstrādātiem Renault 5 modeļiem.

Šis avangardiskais gars Renault 5 E-Tech electric vērtību ķēdē joprojām ir dzīvs. Smeļoties The Future is NEUTRAL – Renault Group meitasuzņēmuma, kas specializējas aprites ekonomikā, – zināšanās un īstenojot zīmola apņemšanos, Renault 5 E-Tech electric sasniegs kopējo atkārtotās pārstrādes pakāpi 85 % līmenī, iekļaujot 19.4 % atkārtoti pārstrādātu materiālu (ISO14021 standarts) un 26,6 % materiālu ņemot no aprites ekonomikas, tostarp 41 kg atkārtoti pārstrādātu polimēru. Sēdekļu audums Techno un Iconic Cinq aprīkojuma versijām tiks izgatavots no pilnībā atkārtoti pārstrādātiem materiāliem. Iconic Cinq versijā stūrei un interjera izolācijai tiks izmantoti bioloģiskas izcelsmes materiāli.

Renault 5 E-Tech electric piemīt viss nepieciešamais, lai atstātu iespaidu arī šodien

Atjautīgs, savienots, konkurētspējīgs pilsētas elektroautomobilis, kas ražots Francijā / Eiropā – Renault 5 E-Tech electric dodas iekarot sirdis. Tāpat kā savulaik tā priekštecis, tas sniedz apņēmīgu un priecīgu atbildi uz modernās mobilitātes tehnoloģiskajiem, sabiedrības un vides izaicinājumiem. Tas tiks izlaists 2024. gada septembrī.

Fabriss Kambolivs (Fabrice Cambolive) Renault zīmola izpilddirektors

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 26.februāris 2024 20:34
3 0 Atbildēt

Uz Abramoviča dīzeļjahtas? Vai tomēr sadirsi? Lai gan jēgas no jahtas dzenāšanas, protams, nebija - izņemot plezīru.

Krotow 27.februāris 2024 14:29
2 0 Atbildēt

Tehniski jahta skaitās privāts ūdens transporta līdzeklis atpūtai ar ūdensizspaidu līdz 80 tonnām. Var būt gan ar burām gan motoru. Žurnālmurmuļi vienkāršībai pie jahtām pieskaitījuši arī miljardieru pusprāmjus un tā tas aizgāja.

felix65 26.februāris 2024 19:59
1 1 Atbildēt

Galīgi nojājušies ar tām akumulatoru miskastēm. Diez vai paši ekofašisti ar ko tādu gribētu braukt. Pat jobnutā Greta uz Ameriku devās ar dīzeļjahtu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti