Mēdz teikt, ka Eiropā jaunas automašīnas maksā dārgi, taču, ko jūs teiktu, ja par visai nosacīti „sportisku” kompaktklases izmēru BMW nāktos izlikt 160 tūkstošus eiro?
Tieši tā – Vācijā X2 izvēle sākas ar versiju sDrive 20i par 46 400 eiro, bet Singapūrā par ļoti līdzīgo X2 sDrive16i M Sport modeli prasa vairāk kā trīs reizes lielāku cenu. Jautājums par ko, jo X2 saimē tas ir viens no pieticīgākajiem variantiem. Krosovers ar kupejveidīgo virsbūvi šādā izpildījumā ir aprīkots ar 1,5 litru trīscilindru motoru, kas attīsta 122 Zs, ļaujot 100 km/h sasniegt 10,5 sekundēs. Neko diži ātri tas nav un arī maksimālais ātrums nesasniedz pat 200 km/h, savukārt sasaiste ar sportu ir visai nosacītu, izpaužoties vien šādam nosaukumam atbilstošā noformējumā.
Tad, kur tas āķis? Izrādās, tā ir Singapūras šodienas situācija – pārapdzīvotība un ar to saistītās problēmas. Saskaņā ar datiem, apmēram 5,7 miljoni iedzīvotāju ir saspiesti nelielā teritorijā, aptuveni 7867 cilvēkiem apdzīvojot vienu kvadrātkilometru.
Attiecīgi automašīnas kļūst par lielāko problēmu, turklāt ne tikai to radīto izmešu daudzums, bet arī to daudzums. Lai atturētu iedzīvotājus no sava automobiļa iegādes, valdība ceļ cenas reģistrācijas dokumentam, tā saucamajam COE sertifikātam, kas ir nepieciešams ikvienam automašīnas īpašniekam. Zināms, ka kopš 2020. gada COE cena ir vairāk nekā četrkāršojusies, to skaits ir stingri ierobežots, turklāt lai pie tā tiktu, jāpiedalās izsoles procesā.
Āzijas tirgus X2 sDrive16i M Sport standarta aprīkojumā iekļautas aerodinamiski optimizētas eksterjera detaļas, divu zonu automātiskā klimata kontrole, BMW Maps navigācijas sistēma un M Sport ādas stūre, tāpat kā bagāžas nodalījuma durvis ar elektropiedziņu, četri USB-C porti un 12 V ligzda centrālajā konsolē un bagāžniekā.
BMW X2 Singapūrā skaitās luksuss prece, kas kopā ar nodokļiem izmaksās 233 888 Singapūras dolārus jeb aptuveni 160 000 eiro.
Singapūrā tāds iedzīvotāju blīvums, ka tev nebūs, kur nospļauties