Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 16.aprīlis 2024 14:52

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam.

Kā uzrāda KBA apkopotā statistika, martā Vācijā pārdoti 263 844 jauni automobiļi – par 6,2 procentiem mazāk nekā 2023. gada martā. Kritumu piedzīvojuši gandrīz visi vācu ražotāji, piemēram, Audi tas bijis 37,9% apmērā un arī Mercedes (-22,8%), Mini (-34,3%) un Smart (-17,2%) nav klājies labāk. Citi zaudējuši mazāk: Ford (-7,8%), Volkswagen (-3,4%) un Opel (-2,7%), kamēr labākais uzrāviens izdevies Porsche (+14,1%).

Lielāko tirgus daļu ar 18,3 procentiem no kopējā pīrāga noturējis Volkswagen.

No importa markām labāk veicies Citroen, Volvo, Toyota un Seat, kamēr Fiat, Mazda un Hyundai vajadzēs saraut nākošmēnes. Ar 6,2% tirgus daļu lielākais spēlētājs Vācijas tirgū ir Škoda.

Pilnībā elektrisko (BEV) automašīnu reģistrācijas samazinājušās par 28,9 procentiem, to īpatsvaram jauno automobiļu reģistrāciju skaitā sarūkot līdz 11,9 procentiem. Lielākais pieprasījums bijis pēc automašīnām ar benzīna dzinējiem (37,8%/-3,4%), kam sekoja hibrīdi (31,5%/-1,2%), tajā skaitā no elektrotīkla uzlādējami hibrīdi (6,1%/-4,5%), un ar dīzeļdzinēju darbināmas automašīnas ( 18,3%/-0,5%).

Ar sašķidrinātu naftas gāzi un dabasgāzi darbināmi automobiļi Vācijas tirgū nav sevišķi iecienīti, kopā par abiem sasniedzot vien 0,5 procentu no tirgus daļas.

Individuālā vērtējumā dominē Volkswagen, ieņemot pirmās četras vietas: Golf (11 621 reģistrācijas), T-Roc (6606), Tiguan (5083) un Passat (4677), bet piekto – vēl vienam VW grupas modelim – Škoda Octavia (4517). Seko Opel Astra (3939) un Corsa (3882), astoto, devīto un desmito pozīciju atstājot Citroen C3 (3756), BMW 3.sērijai (3664) un Seat/Cupra Leon (3625).

Ja kāds interesējas par to, kur palikuši BEV automobiļi un Tesla, tad labākais ir Tesla Model Y ar 3244 pārdotiem eksemplāriem.  

Lasi arī: Ķīnas autotirgus – 2024. gada marta rezultāti un ražīgāko zīmolu TOP-10

 
Visi komentāri
 
Tūnberga 16.aprīlis 2024 15:10
3 5 Atbildēt

Volkswagen vajadzēja būt pagalam un dominēt elektriskajiem - kas par lietu?

hue 16.aprīlis 2024 15:20
13 2 Atbildēt

Vācijā beidzās EV subsīdijas.

Jebal 16.aprīlis 2024 16:49
10 0 Atbildēt

Vislielākais kritums ir pārcenotajiem audi hlamiem. To vajadzēja likt virsrakstā.

R(8) 16.aprīlis 2024 17:02
5 1 Atbildēt

Volvo un Subaru ir zem ? zimes , tiem ir katastrofali zems pieprasijums

650 16.aprīlis 2024 17:05
7 0 Atbildēt

Kāpēc katru dienu ražot arvien jaunus, ja reiz pieprasījums acīmredzami krīt? Tā dēvētais elektro "pīrāga"(prjāņika) princips ir acīmredzami izgāzies- varbūt būtu laiks pātagai vai pat cūkukaujamajam duncim? 

Un kur liksim europā ievestos ķīniešu hlamus? Kas apmaksās to utilizāciju?

1984 17.aprīlis 2024 17:14
1 1 Atbildēt

Un kur liksim europā ievestos ķīniešu hlamus? Kas apmaksās to utilizāciju?

Kā jau vienmēr - lohi parastie (pelēkie)

Nu 16.aprīlis 2024 17:58
13 0 Atbildēt

Bija EV propaganda.  Tagad Naftas ražotāju propaganda atkal sāk ņemt virsroku.  A kas mums no tā.  Dominējošais vairums kā brauca ar 5-15 gadīgu dīzeli,  tā arī brauks vēl ilgi, laimīgi un pamatīgi 

Onsis 17.aprīlis 2024 7:33
6 6 Atbildēt

Kur tagad bāzīs tos Vegānauto izstrādājumus?

ZZZZ 17.aprīlis 2024 8:50
4 0 Atbildēt

Visi gali ūdenī, pēc iespējas dziļākā/tumšākā/klusākajā?

Arnis 17.aprīlis 2024 10:45
2 7 Atbildēt

Eirpoā pirmā ceturkšņa (gada no gada) pieaugums elektro auto pieaugums ir 7%. 

Statistikas skaitļus var grozīt dažādi un pagriezt to kādā gaismā vēlies. EV pieprasījums nav smazinājies, ir palēlinajies pieprasījuma temps, kā arī pārējies segmentos.

Krotow 17.aprīlis 2024 14:19
3 0 Atbildēt

Aktīvakie EV interesenti sapirkās. Pārējie vnk nevar šos atļauties un/vai viņiem nav kur tos lādēt. Un citi nepērk pašsaprotamu iemeslu dēļ. Stāsta ka šur tur EV iegādes subsīdijas beigušās. Elektrības cenas arī vairs nav tās kas bija pirms 5 gadiem. Tas arī būtu viss, kas par EV pieprasījuma kritumu jāzina.

Teslists 17.aprīlis 2024 15:38
0 7 Atbildēt

Turpini braukt ar savu kūpošo smirdoni, mums bagātniekiem nerūp tavi kaķa lāsti

GTD2 17.aprīlis 2024 16:10
2 0 Atbildēt

Latvijā vispār nav bagātnieku

Teslists 17.aprīlis 2024 21:49
0 1 Atbildēt

Tas ir tavā paziņu lokā nav. Jo tādā sabiedrībā apgrozies.

GTD2 18.aprīlis 2024 8:37
1 1 Atbildēt

Jā Avens nav mans paziņa. lai gan nezinu vai tas vairs ir bagātnieks. Un bagātnieks nebrauks noteikti nebrauks ar Tesla, ,jo tādu viņš nopelna desmit minūtēs.

EmWe 18.aprīlis 2024 9:39
3 0 Atbildēt

Pat Ķīnā saka - Braukt ar teslu ir sliktas gaumes pazīme.

Viktors 17.aprīlis 2024 22:17
5 2 Atbildēt

Kam tie elektriskie s**** vajadzīgi. Auto ar hibrīda dzinējiem, tie laba lieta! Pa šoseju ripo ar fosilo degvielu, pa Rīgas sastrēgumiem ar elektro piedziņu. Kā piem. Toyota piedāvā plašu modeļu klāstu ar tādiem dzinējiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Ora? – Great Wall Motor (GWM) slēdz galveno mītni Eiropā 5

Ķīnas autoražotājs ir vīlies pārdošanas rādītājos, uzteiks darbu Eiropā nolīgtajiem darbiniekiem un slēgs galveno mītni, ziņo Vācijas mediji. Lasīt vairāk

 

Kā un cik tālu brauc pirmie elektromobiļa Ora īpašnieki? (+VIDEO) 8

Ķīniešu “tautas klases” elektromobilis GWM Ora 03 jeb vienkārši Ora dažu mēnešu laikā Latvijā ir sacēlis pamatīgu ažiotāžu, tāpēc vēlējāmies noskaidrot, ko par jauno pirkumu saka paši pircēji, kas jau ir paspējuši iepazīt un nobraukt ar elektroauto prāvus gabalus. Lasīt vairāk

 

iAuto apmeklē izstādes Automechanika Frankfurt 2024 prezentāciju

Viļņā prezentē auto pēcpārdošanas tehnoloģiju un pakalpojumu industrijas izstādi “Automechanika 2024.” Tā notiek reizi divos gados un šogad tā būs no 10. līdz 14. septembrim Vācijas pilsētā Frankfurtē. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW Amarok izaicinājums Aides karjerā (+VIDEO) 1

Volkswagen nenogurstoši apgalvo, ka jaunais pikaps Amarok ir īpašs auto. Lai to pasvītrotu un pierādītu automašīnas spējas, Volkswagen importētājs sameklējis arī īpašu vietu - degslānekļa karjeru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti