Lai cīnītos ar pelēkajiem dīleriem, Ķīnas autobūves uzņēmums Zeekr solījis bloķēt savu automobiļu multivides ekrānus, pārtraucot visu funkciju lietošanu.
Zeekr nolēmis cīnīties ar savu automašīnu neoficiālo pārdošanu ārvalstu tirgos, izmantojot “pelēkā tirgus” shēmas, tādēļ brīdinājis automašīnu tirgotājus Kazahstānā, ka elektrisko transportlīdzekļu ekrāni tiks bloķēti, līdz tie atgriezīsies Ķīnā. Tajā pašā laikā Krievijas tirgus spēlētāji vēl nezina, kā darbosies bloķēšanas mehānisms, raksta izdevums Motor.ru.
Zeekr elektromobiļi nosaka savu atrašanās vietu, pateicoties SIM kartei, kas tiek ievietota automašīnās rūpnīcā. Taču pēc modeļu nogādāšanas Krievijā Ķīnas karte tiek aizstāta ar vietējā operatora SIM karti, kā rezultātā elektromobiļi nevar noteikt, kur tie atrodas.
Ražotājs norādījis, ka elektromobiļi, kas ražoti pēc 2024. gada 15. jūlija, ir pakļauti bloķēšanai, tādēļ krievu pelēkā tirgus darboņi pagaidām iepauzē ar Zeekr automobiļu piegādēm.
Tajā pašā laikā daži eksperti saka, ka Zeekr neizdosies tādā veidā būtiski ietekmēt tirgu, vismaz Krievijā nē, jo atradīsies amatnieki, kas uzlauzīs mašīnas elektronisko sistēmu, atbloķējot visu funkcionalitāti.
Citi eksperti uzskata, ka Zeekr neinteresē oficiālā savu modeļu tirdzniecība Krievijā, jo, lai gan ķīniešu zīmols šajā valstī ir pazīstams, oficiālā Zeekr produkcijas izplatītāja Krievijā nav un pārdošanas apjomi nav tik būtiski.
Zeekr, kas tāpat kā Volvo pieder Ķīnas koncernam Geely, pārdod savus automobiļus arī Eiropā.
Labi, OK mani pilnībā neuztrauc tas, kas notiks Krievijā ar viena vai otra autoražotāja izstrādājumiem. Šai stāstā stulbākais ir tas, ka lielākajā daļā jauno auto ir iestrādātas šādas sistēmas. It kā auto ir jūsu īpašums, bet…ražotājs patur iespējas to jebkurā brīdī nobloķēt to nesaskaņojot ar jums. Būtībā tas vienā mirklī pārtop par nevienam neizmantojamu nekustamo īpašumu. Īsāk sakot tas robežojas ar auto īpašnieka privātuma aizskaršanu brutālā veidā.