Zviedrijas galvaspilsēta Stokholma atlikusi uz vēlāku laiku plānoto aizliegumu braukt ar iekšdedzes dzinēju darbināmiem transportlīdzekļiem pilsētas centrā.
Lai uzlabotu gaisa kvalitāti, bija plānots, ka aizliegums stāsies spēkā 31.decembrī un attieksies uz aptuveni 20 kvartāliem, kur atrodas daudz veikalu, restorānu un biroju ēku.
Taču Apgabala administratīvā padome nolēma, ka aizlieguma ieviešana jāatliek, kamēr tiks izskatītas piecu šajā apgabalā esošo uzņēmumu sūdzības. Uzņēmumi lūdza šo ieceri atcelt vai atlikt uz vēlāku laiku.
"Mēs vēlamies, lai gaisa kvalitāte kļūtu labāka, mēs vēlamies, lai troksnis kļūtu mazāks, un mēs arī vēlamies radīt stimulus transporta uzņēmumiem un citiem, lai, investējot nākamajā transportlīdzeklī, viņi izvēlētos tādu, kas var braukt šajā zonā," šonedēļ aģentūrai AFP sacīja pilsētas vicemērs transporta un pilsētvides jautājumos Larss Stromgrēns.
Pret aizliegumu iestājās Zviedrijas Transporta uzņēmumu konfederācija, apgalvojot, ka šis process ir sasteigts un pilsētā ir pārāk maz autobusu, "kas atbilst tirgus prasībām".
Asociācija "Zviedrijas tirdzniecība", kas pārstāv aptuveni 15 000 Zviedrijas uzņēmumu, maijā apstrīdēja Stokholmas lēmumu administratīvajā tiesā, kas joprojām izskata apelācijas sūdzību.
Arvien vairāk līdzīgu paziņojumu gan par to, ka ražotājs x tomēr vēl 10 gadus nepāries tikai uz elektromobiļiem, gan pilsētā y atļaus vēl braukt.
Protams, tas viss tiek paziņots kā "bet 2035. gadā - tad gan", taču nākot tuvāk atkal būs tas pats.
Par to, protams, prieks.