Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Stokholma atliek benzīna un dīzeļdegvielas automobiļu aizliegumu pilsētas centrā 26

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 8.decembris 2024 10:16

Zviedrijas galvaspilsēta Stokholma atlikusi uz vēlāku laiku plānoto aizliegumu braukt ar iekšdedzes dzinēju darbināmiem transportlīdzekļiem pilsētas centrā.

Lai uzlabotu gaisa kvalitāti, bija plānots, ka aizliegums stāsies spēkā 31.decembrī un attieksies uz aptuveni 20 kvartāliem, kur atrodas daudz veikalu, restorānu un biroju ēku.

Taču Apgabala administratīvā padome nolēma, ka aizlieguma ieviešana jāatliek, kamēr tiks izskatītas piecu šajā apgabalā esošo uzņēmumu sūdzības. Uzņēmumi lūdza šo ieceri atcelt vai atlikt uz vēlāku laiku.

"Mēs vēlamies, lai gaisa kvalitāte kļūtu labāka, mēs vēlamies, lai troksnis kļūtu mazāks, un mēs arī vēlamies radīt stimulus transporta uzņēmumiem un citiem, lai, investējot nākamajā transportlīdzeklī, viņi izvēlētos tādu, kas var braukt šajā zonā," šonedēļ aģentūrai AFP sacīja pilsētas vicemērs transporta un pilsētvides jautājumos Larss Stromgrēns.

Pret aizliegumu iestājās Zviedrijas Transporta uzņēmumu konfederācija, apgalvojot, ka šis process ir sasteigts un pilsētā ir pārāk maz autobusu, "kas atbilst tirgus prasībām".

Asociācija "Zviedrijas tirdzniecība", kas pārstāv aptuveni 15 000 Zviedrijas uzņēmumu, maijā apstrīdēja Stokholmas lēmumu administratīvajā tiesā, kas joprojām izskata apelācijas sūdzību.

 
Visi komentāri
 
0pis 8.decembris 2024 11:14
4 10 Atbildēt

Mjā, to visu var saprast, lieki izdevumi un tā. Bet tagad vajadzētu sākties tiesas prāvām ar prasību piedzīt izdevumus no Transporta konfederācijas par ārstēšanu pacientiem, kuru slimībi iemesls ir transporta radītais piesārņojums un troksnis. Lai būtu saprašana, ka izdevumi nav tikai transportniekiem, bet arī otrai pusei.

imzz 8.decembris 2024 11:50
4 2 Atbildēt

kuru slimībi iemesls ir transporta radītais piesārņojums un troksnis.

Tās ir praktiski nepierādāmas lietas. Pie kam galvenais trokšņa avots pilsētās ir kaimiņi, nevis transports.

0pis 8.decembris 2024 12:16
3 5 Atbildēt

Ja izpratne par zinātni ir žurnālu Murzilka vai Zīlīte līmenī, tad jā, sakarība nav pierādāma. 

Par kaimiņiem arī demagoģija - pilsētā riepu radītais troksnis uz ielām kur ātrums > 30kmh un piegādes transporta troksnis no rīta pirms 8iem un vakaros (kas sakrīt ar laiku, kad cilvēki ir vēl un jau mājās) ir fakts.

Pļurkt 8.decembris 2024 12:53
1 6 Atbildēt

Da beidz DIRST!!!

Es dzīvoju tiešā tuvumā tam troksnim uz galvenās ielas. Un transports man gulēt netraucē pat pie atvērta loga!!

Nejauc ar komunistu laikiem, kad visādi Gaziki un 500. Mazi ar klabošām kravas kastēm brauca garām!

Vai mācoties RPI dzīvoju pie tantes Iļģuciemā, kur lidmašīnas rokas stiepiena attālumā gāja uz nosēšanos un tramvaja pietura bija uz līkuma taisni pretī logiem. Es pa nakti visus tramvajus un lidmašīnas saskaitīju visus tos 5 gadus ko dzīvoju pie viņas.

KOpš 84. gada kā tur vairs nedzīvoju es vēl joprojām nevaru kompensēt to milzīgo miega badu - vēl joprojām, tiklīdz rodas iespēja guļu 12 un vairāk stundas!!!

0pis 8.decembris 2024 16:29
6 1 Atbildēt

Kuru interesē tas, kā tu gulēji pirms 40 gadiem. Tam nava itin nekādas nozīmes. Atceries vēl 1840. gadu.

Pļurkt 8.decembris 2024 17:20
2 5 Atbildēt

Kuru interesē tava plika diršana!

msh 8.decembris 2024 23:05
5 2 Atbildēt

Tava tipa sapņotāji, sapņojot par tikšanu vaļā no mašīnām, piemirst kas bija pirms mašīnām. Un kā tev šķiet, kas bija pirms mašīnām? Jā, bruģētas ielas ar zirgu pajūgiem. Man liekas ka par tādu satiksmes troksni pat brīvībene, pa kuru tikai mauktu pilnā ručkā litrīgi moči, būtu patīkamāks risinājums Iedomājies, fantastika, tagad, šodien - pusnakts, un pa ielu klusi aizklab 25 gadus vecs dīzelis, bet pirms gadsimta - KLAK KLAK KLAK KLAK pakavi pret akmeņiem...

0pis 8.decembris 2024 23:43
5 0 Atbildēt

Kurš katrs plukata vis nevarēja nakts vidū braukt ar pajūgu, tāpēc tāda trobeļa kā tagad jau nu nebija. Turklāt tu domā, ka motori un gumijas riepas ir dikten klusi? Ne sūda, riepas rada skaļu troksni. Ak jā, par skaņas sienām šoseju malās jau tu esi dzirdējis. Padomā par to. Vēl senāk nakts laikā - ja nu sākam runāt par Agrākiem Laikiem - nakts laikā nekāda vazāšanās nenotika, sargi lūkoja lai naktīs visi guļ, nu lielākais, varēja pa logu izgāzt naktspoda saturu uz galvas vēlīnajam braucējam, KLAK KLAK KLAK

Pļurkt 9.decembris 2024 7:46
4 1 Atbildēt

Kur problēma???

1) Iepērc zemes gabalu meža vidū, uzbūvē būdu un dzīvo!!

Tikai nebrēc, ka vardes kurkst, sienāži sisina, putni dzied...

2) uztaisi savam dzīvoklim pilno skaņas izolāciju un miers!

+++++

Man un visiem citiem nav jānodrošina visas tavas iegribas!

0pis 9.decembris 2024 8:18
3 2 Atbildēt

Nopērc laukos zemes gabalu, uzbūvē uz tā trasi vai vismaz placi kur turēt auto - un darbini smirdīgu hlamu tukšgaitā, kā to dara loxi veikalu stāvvietās, jo citādi viņi, redz, nosalšot un izzudīšot kā suga....

Pļurkt 9.decembris 2024 14:00
0 3 Atbildēt

Dirs mazāk ujobok!!

anonimikis 8.decembris 2024 12:25
2 0 Atbildēt

Lietas jau ir un notiek, pierādījumu vairāk kā vajag - www.bbc.com/news/science-...nment-63012180

imzz 8.decembris 2024 15:37
4 0 Atbildēt

Statistiski, protams, būs dati, ka pilsētu iedzīvotāji vairāk cieš no gaisa piesārņojuma, nekā Šaoliņas mūki budistu klosterī Himalajos. 

Un tāpēc, saprotams, var sūdzēt tiesā, juristi pelnīs jebkāda iznākuma gadījumā. Bet efekts ir tikai atsevišķu lietu gadījumā. Nav ne pilsētām, ne valstīm līdzekļu, lai lielām iedzīvotāju grupām maksātu kompensācijas.

0pis 8.decembris 2024 17:13
3 3 Atbildēt

Pilsētām un valstīm ir iespējas organizēt dzīvi tajās, lai sabalansētu visu iedzīvotāju grupu vajadzības, regulēt notiekošos procesus. Tiesas prāvas ir signāls, ka kāds jau ilgstoši nav pildījis savus pienākumus.

Sergejs 9.decembris 2024 14:11
3 0 Atbildēt

Sadalot pilsētas pa rajoniem pēc interesēm: vienā dzīvo velopedasti, otrā EV fani, trešajā dīzelisti, ceturtajā suņu mīļi u.t.t.

 Skārbajā realitātē ir tā ka dikti ievērojot vienas (kā likums skaļāk spiedzošas grupas) intereses tiek apspiestas otras grupas intereses. Gala rezultātā viss kas tiek darīts uz "urrā" , pēc jūsmiņu idejām, atsitas pret veselo saprātu, kā šinī gadijumā.

DJ40 8.decembris 2024 12:18
11 3 Atbildēt

Opim

Cik tu personīgi esi gatavs maksāt vairāk par jebkuru lietu, tās piegādi vai pakalpojumu? 

Iedošu piemēru- parasts  dīzeļa vilcējs maksā 150k,  elektriskais 400k,  Co2 elektriskais ietaupa 45%, , tas ir labi. Bet 2.5x lielākas sākuma izmaksas ir jāatpelna + elektrība arī kaut ko maksā ,bez maksas neviens viņu baterijā nelādēs, līdz ar to jebkam pašizmaksa pieaugs,  rezultātā preces paliek dārgākas  un tev jāprasa pensijas indeksācija vai algas pielikums, ja strādā. Darba devējam tas atkal jāieliek preces vai pakalpojuma pašizmaksā un bingo- viss pa spirāli- inflācija, viss atkal dārgāks un tavs dzīves līmenis neatlaidīgi iet uz leju, jo tavi ienākumi netiek līdz izdevumiem.

0pis 8.decembris 2024 12:48
2 9 Atbildēt

Sāksim ar to, ka lielākā daļa piesārņojuma ir...privātais transports. Vienkārši pastāvi pie loga un 10min. skaiti cik garām pabrauc (pus)smagie un cik - vieglie auto. Piegādes veikaliem ir svarīgas visiem, tāpēc tām vajadzētu ķerties klāt kā pēdējām, kad vairs nav tūkstošiem dūmiņu, kas katru dienu stāv garos sastrēgumos (un liek tajos stāvēt arī smagajiem). Jā vai nē?

Mnde 8.decembris 2024 16:35
9 1 Atbildēt

Liela cilvēku koncentrēšanās vienuviet, proti, pilsētās, pēc definīcijas nav nekas ekolooooģisks. Tas rada daudz atkritumu, mega daudz piesārņota ūdens, gaismas un trokšņa piesārņojuma vienuviet. Nezkàpēc cilvēki spītīgi turpina līst uz to piesārņojuma Meku un ar savu artavu to padarot vēl piesārņotāju, lai…. Lai pēc tam iesūdzētu tiesā vienu, populistiski izvēlētu vaininieku…

Nu, nu…

khe 9.decembris 2024 10:45
2 0 Atbildēt

te nepiekritīšu gan. Kopumā no resursu izlietojuma viedokļa efektīvāk ir, ja cilvēki dzīvot kopā. VIsas komunikācijas vienkopus, īsāki pārvades attālumi un līdz ar to zudumi.

Bet te, protams, vjautājums par to, kur strādā. Ja dzīvo visi kopā un strādā arī kopā, bet otrā pilsētas galā, tad tas rada nelietderīgu resursu izlietojumu.

Tīri no tāda viedokļa

mnde 9.decembris 2024 12:06
1 0 Atbildēt

notekūdeņi un atkritumi tiek saražoti vienuviet lielākā apjomā un tos visus vajag utilizēt lielākos apjomos - būvēt lielākas attīrīšanas iekārtas, ne pārāk tālu izveidot atkritumu poligonus un/vai dedzinātavas.

Visekoloģiskāk ir nedzīvot vispār un nepirkt avokādo, sojas produktus, mandeļu pienus un citu ūberzaļo propogandētos produktus.

Naturālā saimniecība guļbūves viensētās ir daudz ekoloooģiskāk par jebkuru dzīvokli pilsētā.

0pis 9.decembris 2024 15:16
1 0 Atbildēt

Nafig jāpērk avokādo un mandeļu piens? Ir kartoški, skābēti kāposti un marinētas bietes. Uzcep speķīti, pa virsu olas, klāt kartupeļi, kāposti un paēd kā cilvēks, nevis bendē iekšas ar produktiem, kas mēnešiem ilgi vazāti pa noliktavām un migloti, lai līdz pircējam nonāktu jelcik žēlīgā izskatā.

Visi tik trausli kļuvuši, nevar ēst vietējo, vajag nu tikai kaut kādus superfūdus, phe. Kapiem garām neviens nav aizgājis!

iJuris 10.decembris 2024 8:57
5 0 Atbildēt

Pareizi un, lai būtu mazāk auto radīto izmešu, piedāvāju putnu fermu un cūku fermu kopā ar kautuvi turēt maksimāli tuvu šai bez auto zonai, ieteicams pašā vidū, tad ar velo var pats braukt cūkas kaut un nekādu auto apkārt nav.

Nu smaka mazliet, bet nevar jau tā uzreiz pateikt no kurienes tā nāk...

iciks 8.decembris 2024 15:56
18 0 Atbildēt

Arvien vairāk līdzīgu paziņojumu gan par to, ka ražotājs x tomēr vēl 10 gadus nepāries tikai uz elektromobiļiem, gan pilsētā y atļaus vēl braukt.

Protams, tas viss tiek paziņots kā "bet 2035. gadā - tad gan", taču nākot tuvāk atkal būs tas pats.

Par to, protams, prieks.

0pis 8.decembris 2024 17:04
5 2 Atbildēt

Ja mēs skatāmies pēc būtības, tad šoreiz (kā vienmēr) uzvarēja stulbums. No vienas puses - piesārņojums pilsētās ir reāla problēma. No otras puses - EV vēl nebija tik efektīvi un lēti, lai ar tiem ātri aizstātu dūmiņus. Bet lēmumi tika pieņemti, jo....stulbums, alkatība un bezatbildība. Jā, demokrātijās var solīt jebko un ne par ko nav jāatbild.

Ja lēmumus pieņemtu uz faktu un kvalificētu viedkļu bāzes, tad būtu laicīgi skaidrs ka sasteigta pāreja uz EV ir ne vien neiespējama, bet arī kaitīga no ekonomikas viedokļa. Izstrādātu plānu, kā to izdarīt 30 gadu laikā, turklāt kāpēc tiem būtu jābūt tīrasiņu EV? Da lai būtu hibrīdi, kas samazina piesārņojumu pilsētās ar tipisko stop-start braukšanas režīmu par 40% - tas ir daudz. Ārpus pilsētām panāktu pēc iespējas vienmērīgu braukšanu un tas arī ir daudz no svara. Ārstējot augoni, nevajag uzreiz amputēt roku, bet nevajag arī ielaist to līdz sepsei un gangrēnai.

Nevajag priecāties par to, ka - ak cik labi, varēsim indēties kā līdz šim - ir jādomā, ko var darīt lietas labā, vienlaikus nesagraujot esošo. Kā ar sankcijām - tās ir efektīvas tikai tad, ja ieviesējs necieš vairāk par to, pret kuru tās pielieto.

Kanibaals 8.decembris 2024 22:25
3 0 Atbildēt

Mums jau arī OCTA lēmumu "atlika". Tas jau neko nemaina, tāpat būs. 🙈

650 8.decembris 2024 22:32
0 1 Atbildēt

Es tiešām lohnesaprotu. KO var "redzēt" tajā stokloholmas "centrā'""un ka pēc mums (lohiem) vispābā uz turieni būtu ''jā brauc". Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krištianu Ronaldu tiek pie dienesta auto 200 000 eiro vērtībā 2

Saūda Arābijas futbola klubs Al-Nassr slavenā futbolista rīcībā nodevis aptuveni 200 tūkstošus eiro vērto BMW XM Red Label. Lasīt vairāk

 

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 11

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldības policija pieķer daudz ātrumpārkāpēju (+ VIDEO) 20

Kopš oktobra beigām galvaspilsētas ielās automašīnu braukšanas ātrumu uzrauga arī Rīgas pašvaldības policijas trīs netrafarētie auto. Tas policistiem palielinājis darba apjomu, jo ik dienu sistēma fiksē vairākus simtus pārkāpēju. Galvenokārt patruļas notiek vietās, kur šoferi ātruma ierobežojuma zīmes ignorē, kā arī skolu tuvumā. Lasīt vairāk

 

ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO) 23

Kamēr lielākajā Latvijas daļā līdz ar silto laiku sniegs un ledus jau nokusis, Alūksnes pusē autoceļus, īpaši jau lauku apvidos, vēl klāj krietna ledus kārta. Uz viena no tādiem ledainiem ceļiem vakar pēcpusdienā kāds šoferis nespēja savaldīt autobusu, tas apgāzās grāvī. Par laimi, negadījuma brīdī autobusa salonā nebija neviena pasažiera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti