Zviedrijas galvaspilsēta Stokholma atlikusi uz vēlāku laiku plānoto aizliegumu braukt ar iekšdedzes dzinēju darbināmiem transportlīdzekļiem pilsētas centrā.
Lai uzlabotu gaisa kvalitāti, bija plānots, ka aizliegums stāsies spēkā 31.decembrī un attieksies uz aptuveni 20 kvartāliem, kur atrodas daudz veikalu, restorānu un biroju ēku.
Taču Apgabala administratīvā padome nolēma, ka aizlieguma ieviešana jāatliek, kamēr tiks izskatītas piecu šajā apgabalā esošo uzņēmumu sūdzības. Uzņēmumi lūdza šo ieceri atcelt vai atlikt uz vēlāku laiku.
"Mēs vēlamies, lai gaisa kvalitāte kļūtu labāka, mēs vēlamies, lai troksnis kļūtu mazāks, un mēs arī vēlamies radīt stimulus transporta uzņēmumiem un citiem, lai, investējot nākamajā transportlīdzeklī, viņi izvēlētos tādu, kas var braukt šajā zonā," šonedēļ aģentūrai AFP sacīja pilsētas vicemērs transporta un pilsētvides jautājumos Larss Stromgrēns.
Pret aizliegumu iestājās Zviedrijas Transporta uzņēmumu konfederācija, apgalvojot, ka šis process ir sasteigts un pilsētā ir pārāk maz autobusu, "kas atbilst tirgus prasībām".
Asociācija "Zviedrijas tirdzniecība", kas pārstāv aptuveni 15 000 Zviedrijas uzņēmumu, maijā apstrīdēja Stokholmas lēmumu administratīvajā tiesā, kas joprojām izskata apelācijas sūdzību.
Mjā, to visu var saprast, lieki izdevumi un tā. Bet tagad vajadzētu sākties tiesas prāvām ar prasību piedzīt izdevumus no Transporta konfederācijas par ārstēšanu pacientiem, kuru slimībi iemesls ir transporta radītais piesārņojums un troksnis. Lai būtu saprašana, ka izdevumi nav tikai transportniekiem, bet arī otrai pusei.
kuru slimībi iemesls ir transporta radītais piesārņojums un troksnis.
Tās ir praktiski nepierādāmas lietas. Pie kam galvenais trokšņa avots pilsētās ir kaimiņi, nevis transports.
Ja izpratne par zinātni ir žurnālu Murzilka vai Zīlīte līmenī, tad jā, sakarība nav pierādāma.
Par kaimiņiem arī demagoģija - pilsētā riepu radītais troksnis uz ielām kur ātrums > 30kmh un piegādes transporta troksnis no rīta pirms 8iem un vakaros (kas sakrīt ar laiku, kad cilvēki ir vēl un jau mājās) ir fakts.
Da beidz DIRST!!!
Es dzīvoju tiešā tuvumā tam troksnim uz galvenās ielas. Un transports man gulēt netraucē pat pie atvērta loga!!
Nejauc ar komunistu laikiem, kad visādi Gaziki un 500. Mazi ar klabošām kravas kastēm brauca garām!
Vai mācoties RPI dzīvoju pie tantes Iļģuciemā, kur lidmašīnas rokas stiepiena attālumā gāja uz nosēšanos un tramvaja pietura bija uz līkuma taisni pretī logiem. Es pa nakti visus tramvajus un lidmašīnas saskaitīju visus tos 5 gadus ko dzīvoju pie viņas.
KOpš 84. gada kā tur vairs nedzīvoju es vēl joprojām nevaru kompensēt to milzīgo miega badu - vēl joprojām, tiklīdz rodas iespēja guļu 12 un vairāk stundas!!!
Kuru interesē tas, kā tu gulēji pirms 40 gadiem. Tam nava itin nekādas nozīmes. Atceries vēl 1840. gadu.
Kuru interesē tava plika diršana!
Tava tipa sapņotāji, sapņojot par tikšanu vaļā no mašīnām, piemirst kas bija pirms mašīnām. Un kā tev šķiet, kas bija pirms mašīnām? Jā, bruģētas ielas ar zirgu pajūgiem. Man liekas ka par tādu satiksmes troksni pat brīvībene, pa kuru tikai mauktu pilnā ručkā litrīgi moči, būtu patīkamāks risinājums Iedomājies, fantastika, tagad, šodien - pusnakts, un pa ielu klusi aizklab 25 gadus vecs dīzelis, bet pirms gadsimta - KLAK KLAK KLAK KLAK pakavi pret akmeņiem...
Kurš katrs plukata vis nevarēja nakts vidū braukt ar pajūgu, tāpēc tāda trobeļa kā tagad jau nu nebija. Turklāt tu domā, ka motori un gumijas riepas ir dikten klusi? Ne sūda, riepas rada skaļu troksni. Ak jā, par skaņas sienām šoseju malās jau tu esi dzirdējis. Padomā par to. Vēl senāk nakts laikā - ja nu sākam runāt par Agrākiem Laikiem - nakts laikā nekāda vazāšanās nenotika, sargi lūkoja lai naktīs visi guļ, nu lielākais, varēja pa logu izgāzt naktspoda saturu uz galvas vēlīnajam braucējam, KLAK KLAK KLAK
Kur problēma???
1) Iepērc zemes gabalu meža vidū, uzbūvē būdu un dzīvo!!
Tikai nebrēc, ka vardes kurkst, sienāži sisina, putni dzied...
2) uztaisi savam dzīvoklim pilno skaņas izolāciju un miers!
+++++
Man un visiem citiem nav jānodrošina visas tavas iegribas!
Nopērc laukos zemes gabalu, uzbūvē uz tā trasi vai vismaz placi kur turēt auto - un darbini smirdīgu hlamu tukšgaitā, kā to dara loxi veikalu stāvvietās, jo citādi viņi, redz, nosalšot un izzudīšot kā suga....
Dirs mazāk ujobok!!
Lietas jau ir un notiek, pierādījumu vairāk kā vajag - www.bbc.com/news/science-...nment-63012180
Statistiski, protams, būs dati, ka pilsētu iedzīvotāji vairāk cieš no gaisa piesārņojuma, nekā Šaoliņas mūki budistu klosterī Himalajos.
Un tāpēc, saprotams, var sūdzēt tiesā, juristi pelnīs jebkāda iznākuma gadījumā. Bet efekts ir tikai atsevišķu lietu gadījumā. Nav ne pilsētām, ne valstīm līdzekļu, lai lielām iedzīvotāju grupām maksātu kompensācijas.
Pilsētām un valstīm ir iespējas organizēt dzīvi tajās, lai sabalansētu visu iedzīvotāju grupu vajadzības, regulēt notiekošos procesus. Tiesas prāvas ir signāls, ka kāds jau ilgstoši nav pildījis savus pienākumus.
Sadalot pilsētas pa rajoniem pēc interesēm: vienā dzīvo velopedasti, otrā EV fani, trešajā dīzelisti, ceturtajā suņu mīļi u.t.t.
Skārbajā realitātē ir tā ka dikti ievērojot vienas (kā likums skaļāk spiedzošas grupas) intereses tiek apspiestas otras grupas intereses. Gala rezultātā viss kas tiek darīts uz "urrā" , pēc jūsmiņu idejām, atsitas pret veselo saprātu, kā šinī gadijumā.