Itāļu autobūves uzņēmums atliek plānus par pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu.
Alfa Romeo agrākie plāni vēstīja par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2027. gadam, taču tagad tam vairs nav nozīmes – stratēģija ir pārskatīta un iekšdedzes dzinēji paliek.
Teiktais attiecas uz modeļiem Giulia un Stelvio, kas arī jaunajā paaudzē līdztekus elektriskajām modifikācijām būs pieejami ar hibrīdiekārtām uz benzīna motoru bāzes.
Uzņēmums nenoliedz, ka uzmanības centrā joprojām ir pāreja uz videi draudzīgāku mobilitāti, tomēr tai jānotiek elastīgākā veidā paļaujoties uz vairāku enerģiju platformu, lai apmierinātu tirgus tendences un klientu vajadzības.
Izpilddirektors Santo Fičili nesen paziņoja, ka jauno Stelvio prezentēs 2025. gadā. SUV ir paredzēts ražot Itālijas rūpnīcā Kasino, un tas tiks laists tirgū 2026. gadā. Pēc tam sekos jaunā Giulia paaudze, tomēr precīzāku laika grafiku Alfa Romeo vadītājs vēl nav norādījis.
Abi spēkrati būs pieejami ne tikai kā tīri elektriski transportlīdzekļi, bet arī kā benzīna hibrīda versijas. Pēc Fičili teiktā, abu modeļu pamatā būs STLA Large platforma, kas tiek izmantota arī Dodge Charger, Jeep Recon un Wagoneer S. Tās galvenie komponenti ir 101 līdz 118 kWh akumulatori ar darbības rādiusu līdz 800 kilometriem (WLTP).
Ceru, ka drīz sāks saprast autovadītāji, ka elektroauto nav nākotnes un tie piesārņo Pasauli daudz vairāk! Arī cenas ziņā tie ir krietni dārgāki!
Piesārņo mazāk, pat sliktākajā scenārijā, kur auto un tā baterija ražota Ķīnā, bet tiek lādēta ar elektrību ražotu Poilijā (no oglēm un gāzes).
Vistīrāk ir Francijā, kur uz vietas ražots elektroauto, t.sk. baterija (Total energies) un elektrību ražo Kodolreaktori.
Iekšdedzes dzinēji paliek pārāk bezjēdzīgi sarežģīti, lai samazinātu izmešus. To cenas, apkopes tikai augs. Degviela tiks aplikta ar nodokļiem. Tie būs ļoti neizdevīgi.
Jau tagad valsts atbalsts nosit vērtības starpību cenā un degvielas izmaksas ar elektrību ir 10-20 reizes mazākas. Tu var nobraukt to pašu attālumu ar elektro auto pa 3 eiro, ko ar iekšdedzes dzinēju par 60 eur. Elektro auto sanāk stipri izdevīgāki pat nerēķinot apkopes, nodokļus, pavadīto laiku sastrēgumos un stāvietu izmaksas Rīgas Satiksmes autostāvietās.
Jā, elektro auto nav nākotne, tā jau ir tagadne. Pat lielākie autoražotāji (VW, BMW, Mercedes, Toyota, Tesla utt.) masveidā iegulda elektroauto attīstībā. ES, ASV un Ķīna virza politiku, kas pakāpeniski izslēdz iekšdedzes dzinējus. Norvēģijā jau 80–90% jauno auto pārdošanas ir elektroauto.
Pilnīgi pajāt ko tie piesārņo vai nepiesārņo, bet jāties ar AdBlue un neprognozējamo degvielas cenu nav nekāda nākotne.