2024. gads ir bijis izaicinājumu pilns visiem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, taču vieniem veicies labāk, citiem sliktāk. Pie pirmajiem pieskaitāms vairums Ķīnas autobūves uzņēmumu, pie otriem – visi pārējie.
Kamēr amerikāņu ražotāji (Tesla, Ford, Rivian un GM) fiksēja nelielu BEV pārdošanas pieaugumu pasaulē par 3%, bet Eiropas ražotāji samazināja par 4%, Ķīnas ražotāji palielināja pārdošanas apjomu par 26%.
Saskaņā ar apkopoto statistiku, pērn pirmo pozīciju tomēr saglabā Tesla – pārdoti 1,79 miljoni eksemplāru, kas ir par 1% mazāk nekā 2023. gadā, taču joprojām nedaudz vairāk nekā Ķīnas koncerns BYD ar 1,76 miljoniem vienību un 12 procentu pieaugumu.
Procentuāli lielāko izaugsmi nodemonstrējis Ķīnas koncerns Geely Group (+58%), kas ieņem trešo vietu ar vairāk nekā 830 000 pārdotiem automobiļiem, nobīdot uz ceturto vietu Volkswagen Group, kas realizējis 745 000 eksemplārus, fiksējot noieta kritumu 3 procentu apmērā.
Piekto vietu ieņem SGMW (SAIC, General Motors un Wuling) ar 625 000 vienībām (+37%), bet sesto – BMW Group (426 594; +14%). Septītajā pozīcijā Hyundai-Kia (396 573; 2%), astotajā un devītajā vietā Ķīnas GAC Group (392 210; -20%) un Changan Group (300 000; +43%).
Desmitnieku noslēdz Stellantis ar 275 000 vienībām un 15 procentu kritumu.
Lētus klamus vieglāk pārdot, kurā vietā Tesla būs šogad?