Aprites ekonomika: Audi nodrošina stratēģisku un ekonomiski izdevīgu pārstrādātu izejmateriālu piegādi - iAuto

Aprites ekonomika: Audi nodrošina stratēģisku un ekonomiski izdevīgu pārstrādātu izejmateriālu piegādi 1

 

Foto: Audi

Audi | 4.aprīlis 2025 12:36

Audi sasniedzis vēsturisku brīdi un turpina attīstīt aprites ekonomikas stratēģiju autobūves nozarē. Uzņēmums vēlas palielināt otrreizējo materiālu izmantošanas intensitāti automobiļu ražošanā gadījumos, kad tas ir tehniski iespējams, kā arī ekoloģiski un ekonomiski pamatoti. Mērķis – arvien vairāk izmantot izejmateriālus jauniem nolūkiem, kad to sākotnējais kalpošanas laiks ir beidzies.

. Lai to panāktu, Audi kopš 2023. gada programmā MaterialLoop izmēģina dažādus veidus šīs stratēģijas īstenošanai. Sākotnēji strādājot pie tehnisko iespēju izvērtēšanas, tagad Audi ir kļuvis par pirmo autoražotāju, kas kopā ar partneri TSR Resource ir izstrādājis un ieviesis ekonomiski izdevīgu risinājumu, kas ļauj atkārtoti izmantot nolietotu automobiļu materiālus ekonomiski izdevīgā veidā.

Pirmajā paplašināšanās posmā, sākot no 2025. gada, Audi nodos otrreizējai pārstrādei vairākus tūkstošus automobiļu, kas ražoti pirms sērijveida ražošanas uzsākšanas. TSR Resource šos automobiļus sasmalcinās un pārstrādās augstvērtīgos otrreizējos izejmateriālos, kurus tālāk izmantos autobūves nozarē. Savukārt Audi iegūs piekļuvi šiem materiāliem, kas tiks uzskaitīti tā dēvētajā digitālajā materiālu kontā. Šo uzkrājumu konkursa kārtībā varēs izmantot potenciālie rezerves daļu un izejmateriālu piegādātāji. Tas nodrošinās Audi sadarbības partneriem ekskluzīvu piekļuvi augstas kvalitātes otrreizēji pārstrādātiem tērauda izejmateriāliem, kuru tirgus cena bieži ir pakļauta būtiskām svārstībām.

Ekonomiski izdevīga pārstrādes pieeja padara piegādes ķēdi elastīgāku un veicina resursu atkārtotu izmantošanu

Audi plāno izmantot šo procesu papildu materiālu plūsmām un automobiļu ražošanā. Tas attiecas uz visiem izejmateriāliem, kurus Audi pašlaik iepērk vai nākotnē iepirks, lai ražotu automobiļus, izmantojot noteiktu daudzumu pārstrādātu materiālu. Pārstrādes koncepcija ļauj uzņēmumam iepirkt izejmateriālus ar mazāku atkarību no tirgus cenu svārstībām. Tādējādi piegādes tīkls ilgtermiņā kļūs krietni noturīgāks.

Par iepirkumiem atbildīgā Audi valdes locekle Renāte Vahenauere: “Pārstrādei ir milzīgs potenciāls. Mēs nemitīgi strādājam, lai palielinātu pārstrādāto materiālu izmantošanu mūsu automobiļos. Ar digitālo materiālu kontu Audi kā pirmais uzņēmums autobūves nozarē ievieš sistēmu, ar kuras palīdzību var iepirkt vērtīgus pārstrādātus izejmateriālus, samazinot tirgus cenas svārstību ietekmi. Audi pierāda, ka ilgtspējas un ekonomikas principi iet roku rokā.”

Audi ir līderis pēcpatēriņa otrreizējo materiālu izmantošanā

Izejmateriālu atbildīga izmantošana ir viena no Audi prioritātēm, domājot par nākotnes automobiļu ražošanu. Audi aprites ekonomikas stratēģija sniedz būtisku ieguldījumu šajā jomā, atkārtoti izmantojot tā dēvētos pēcpatēriņa otrreizējos materiālus. Tie ir materiāli, kas iepriekš izmantoti citam mērķim un pēc tam tiek pārstrādāti. Audi jau ir parādījis, kā šī pieeja darbojas praksē, piemēram, programmas MaterialLoop ietvaros izmantojot daļu augstas kvalitātes atkārtoti pārstrādātu pēcpatēriņa materiālu Audi Q4 e-tron vējstiklam (GlassLoop) un Audi Q6 e-tron ārējai jumta daļai (SteelLoop). Tagad Audi ar savu pēcpatēriņa otrreizējo materiālu pārstrādes koncepciju spēris soli vēl tālāk. Kopā ar sadarbības partneri – nolietotu automobiļu pārstrādes speciālistu TSR Resource – Audi ir pirmais autoražotājs, kas nodrošina, ka pārstrādātie materiāli tiek atkārtoti iekļauti izmantošanai piegādes tīklā.

Risinājums stratēģiskai, rentablai un ilgtspējīgai aprites ekonomikai

Lai noslēgtu materiālu aprites ciklu rūpniecībā, parasti nepieciešama vairāku uzņēmumu sadarbība. Tas sniedz priekšrocības visām iesaistītajām pusēm: pārstrādes partneris gūst labumu no paredzamas nolietoto automobiļu plūsmas un potenciālajiem otrreizējo materiālu pircējiem. Potenciālie piegādātāji iegūst piekļuvi autobūves nozarei piemērotiem augstas kvalitātes otrreizējiem izejmateriāliem ar nemainīgiem nosacījumiem, un var tos nodot tālāk Audi. Savukārt Audi var stiprināt savus izejmateriālu piegādes tīklus ar labākiem ekonomiskajiem nosacījumiem.

Tādējādi tiek nodrošināta iespēja palielināt pēcpatēriņa otrreizējo materiālu izmantošanu automobiļos, neietekmējot kvalitāti vai izmaksas.

 

Foto: Audi

Foto: Audi

 
Visi komentāri
 
anonimikis 4.aprīlis 2025 14:23
0 0 Atbildēt

Aužus turpmāk ražos no atkritumiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti