Stellantis palielinās elektrisko mikroautomobiļu ražošanu - iAuto

Stellantis palielinās elektrisko mikroautomobiļu ražošanu 18

 

Foto: Stellantis

iAuto.lv | 25.jūlijs 2025 10:17

Autobūves koncerns Stellantis paziņojis par plāniem ievērojami palielināt elektrisko mikroautomobiļu ražošanu, uzsvaru liekot uz Kenitras rūpnīcu Marokā.

Stellantis gatavojas nozīmīgam attīstības solim — uzņēmums tuvāko mēnešu laikā plāno būtiski palielināt ražošanas jaudu savā rūpnīcā Marokā, Kenitrā. Šobrīd tur tiek ražoti ap 200 000 transportlīdzekļu gadā, taču plānots šo skaitu vairāk nekā divkāršot, sasniedzot 535 000 vienību gadā. Īpaša uzmanība tiks pievērsta elektrisko mikroautomobiļu ražošanai, kuru apjoms pieaugs no 20 000 līdz 70 000 transportlīdzekļu.

Starp šiem elektriskajiem mikroautomobiļiem ir jau pazīstami modeļi – Citroen Ami, Opel Rocks-e un Fiat Topolino, tomēr ar to vien nepietiks, lai sasniegtu plānoto ražošanas pieaugumu, tādēļ Stellantis gatavojas tirgū ieviest arī jaunus modeļus, tostarp trīsriteņu transportlīdzekļus, kā, piemēram, Fiat Tris, kas paredzēts galvenokārt Āfrikas un Tuvo Austrumu tirgum. Tikmēr Ami, Rocks-e un Topolino turpinās būt orientēti uz Eiropas pircējiem.

Kenitras rūpnīca, kas atrodas uz ziemeļiem no Marokas galvaspilsētas Rabatas, tika atklāta 2016. gadā, un jau četrus gadus vēlāk tā sasniedza 200 000 automobiļu ražošanas apjomu gadā. Tagad rūpnīcas paplašināšana ir oficiāli uzsākta, taču pilna jauda tiks sasniegta pakāpeniski. Turklāt paplašināšanās ietver ne tikai transportlīdzekļu, bet arī dzinēju ražošanu. Nākotnē rūpnīcā tiks montētas arī elektriskās uzlādes stacijas, un to plānotā jauda ir vairāk nekā 204 000 vienību gadā.

Sagaidāms, ka šī paplašināšana radīs 3100 jaunas tiešas darbavietas, tādējādi nostiprinot gan Stellantis pozīcijas reģionā, gan veicinot Marokas industrijas izaugsmi kopumā.

 

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 27.jūlijs 2025 1:03
2 1 Atbildēt

Šādas mašīnas principā ir domātas tiem, kam īstenībā vispār mašīnu nevajag. Nevienam ģimenes cilvēkam tā neder, braukšanai uz laukiem neder, ceļojumam neder.

dibinot 26.jūlijs 2025 9:44
1 0 Atbildēt

eiropa paliek nabadzīgāka ar katru dienu un plaisa starp bagātajiem un nabadzīgajiem, kas nevar savilkt galus paliek ar katru minūti arvien dziļāka. ātri visi ar tādiem. mēsliem braukāsim un tik dancosim un dziedāsim no laimes.

imzz 26.jūlijs 2025 12:10
1 0 Atbildēt

Viņam ir tikai 6 kW/8 ZS (!) dzinējs. Es neko neteiktu par izmēriem vai lētām plastmasām, bet motoram ir jābūt. Viņš varot pārvarēt 14 slīpumu, bet var iedomāties, ka pārvarot šādu slīpumu ātrums samazinās līdz gājēja ātrumam.

Pat vecajai krievu invaļidkai ar viencilindra IŽ motoru bija kādi 14 ZS

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 30

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO) 11

4.studijā vērsās Ilona, kura ikdienā dzīvo ārzemēs, bet ik pa laikam atbrauc uz Latviju. Vienā no šīm reizēm viņa nolēma aizvest mantas uz noliktavu Baznīcas ielā 12a. Lasīt vairāk

 

Piekabe sāk dancot (+ VIDEO) 12

Volkswagen, kas ved citu Volkswagen, apsteidz lēnāk braucošo, taču īsu brīdi pēc tam piekabe sāk "dancot" un situācija kļūst kritiska. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti