Visi komentāri - Norvēģijā jūlijā jaunreģistrēto elektroautomobiļu skaits sasniedzis 97,2 procentus

Norvēģijā jūlijā jaunreģistrēto elektroautomobiļu skaits sasniedzis 97,2 procentus 11

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 3.augusts 2025 9:09

Jūlijā reģistrēto elektroautomobiļu īpatsvars sasniedzis jaunu rekordu, pietuvojotoes simtprocentīgam rezultātam.

Kā liecina statistikas dati, Norvēģijā 2025. gada jūlijā 97,2% no visiem jaunreģistrētajiem automobiļiem bijuši pilnībā elektriski. Kopumā mēneša laikā tika reģistrēti 9563 jauni transportlīdzekļi, no kuriem 9291 bija nulles emisiju automobiļi.

Šāds tirgus īpatsvars pat Norvēģijas kontekstā ir bezprecedenta gadījums. Lai arī valsts jau gadiem ir līdere elektroauto ieviešanā, līdz šim tik augsta elektrisko transportlīdzekļu daļa vienā mēnesī vēl nebija sasniegta. Salīdzinājumam, 2024. gada jūlijā elektroauto veidoja 91,9% no jaunajām reģistrācijām, bet 2025. gada pirmajos septiņos mēnešos kopumā – 94,1%.

Tas nozīmē, ka tikai 272 no visiem jūlijā reģistrētajiem auto nebija pilnībā elektriski. Lielākā daļa no atlikušajiem transportlīdzekļiem bija uzlādējamie hibrīdi (101 vienība), kā arī daži pilnie hibrīdi (60), dīzeļauto (86) un benzīna automobiļi (25). Attiecīgi, šie spēkrati veidoja tikai niecīgu daļu no tirgus – hibrīdi 1,7%, dīzeļi 0,9% un benzīna auto tikai 0,3%.

Jūlijā līdera pozīciju saglabāja Tesla Model Y, kas ar 715 reģistrācijām veidoja 7,5% tirgus daļas. Tai sekoja Škoda Enyaq (574 vienības), Volkswagen ID.4 (408) un BYD Sealion 7 (380).

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 3.augusts 2025 23:07
8 5 Atbildēt

Bet ar EV taču nevar nobraukt 1000km. Un ziemā vispār tas ir nelietojams...un..un...nav tik daudz elektrības.

:-) 4.augusts 2025 11:36
6 0 Atbildēt

Apsveicami! Publiskās uzlādes iespējas uz katra "stūra", kW cena smieklīga, salīdzinot ar LV publisko tīklu, vienkārša norēķinu sistēma, veicamie iktdienas attālumi nelieli. LV šīs "problēmas"!

ZZZZ 4.augusts 2025 8:05
2 6 Atbildēt

Kanibaals, nu kā taD!

Takš mūsu ice galvas, laimīgs kurš tiek ar kādu pantoGraphy līdz 200K km bez dzinēja kapitalkas...Tad visi prieki ar ātrumu kastēm, nemaz nepieminēšu eļļas un kakalizātoru priekus. Paskat kā te pat ceļi pildās ar EV lohu tačkām...

Onsis 4.augusts 2025 8:31
12 2 Atbildēt

Norvēģijā normālam auto ir 180% nodokļi, elektrodizentērījām ne, tad vēl iebraukšana Oslo centrā ir par maksu, tas piespiež troļļiem braukt ar elektro dizentērijām!

Kanibaals 4.augusts 2025 13:36
3 0 Atbildēt

Nabadziņi, šitā jāmokās.

Arnis 4.augusts 2025 20:04
3 2 Atbildēt

Cilvēki ir vienkārši pārvarējuši bailes un aizspriedumus. Izradās elektro auto visās jomās ir labāks par iekšdzedzes. Tas ir lētāks, tas ir efektīvāks un patīkamāks lietošanā. Tā kā 90% elektroauto lietotāju vairs nekad nepārkāps atpakaļ uz iekšdedzi, tad šis viss ir saprotams. Nākošie būs dāņi, nīderlandieši, zviedri, somi, beļģi un tad visi pārējie. Pat dedzīgākie dīzeļgalvas kas ar mani nobrauc 3000 km ar elektro auto staruji maina savas domas

Kanibaals 4.augusts 2025 22:27
2 1 Atbildēt

Jā, kopš EV vairs smirdīgie iekšdedzes auto pilnīgi neinteresē. 

Tāpēc jau tā pretestība, ka saprot atpakaļceļa nav, un vēl grib paspirināties stāstot, ka ikdienā braukā ar pilnu bāku un jebkurā brīdī varot 1000km nobraukt ar savu mīzeļmotoru. Gandrīz ticami izklausās.

Tims 5.augusts 2025 1:13
0 0 Atbildēt

Paskatiet, cik NOR maksā elektrība. Un tad ir visi pārējie jautāhumi un atbildes. Punkts.

Smit-s 5.augusts 2025 8:55
0 0 Atbildēt

Cik?

Abc123 6.augusts 2025 15:51
0 0 Atbildēt

Mājās privātpersonai pēc biržas tarifa Aptuveni 10x lētāk kā šeit Latvijā pēc biržas tarifa.

Vai 5.augusts 2025 7:14
0 0 Atbildēt

Negaisa laikā drīkst lādēt elektromobili 🤔

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti