Arī Mercedes atgriežas pie pogām - iAuto

Arī Mercedes atgriežas pie pogām 11

 

Foto: Mercedes-Benz

iAuto.lv | 18.septembris 2025 4:12

Vispirms Volkswagen, tad arī Mercedes – vēl viens autoražotājs paziņojis, ka ērtību ziņā skārienekrāni un skārienvirsmas nevar konkurēt ar fiziskām pogām.

Mercedes-Benz lēmums pievērsties fiziskām vadības ierīcēm šķiet mazliet pārsteidzošs – īpaši ņemot vērā, ka ražotājs pēdējos gados ir aktīvi gājis digitalizācijas virzienā, savos transportlīdzekļos iebūvējot arvien lielākus ekrānus. Tomēr tagad uzņēmums sāk ieviest izmaiņas, kas liecina par atgriešanos pie klasiskākām lietotāja saskarnēm.

Mercedes programmatūras nodaļas vadītājs Magnuss Ostbergs intervijā izdevumam Autocar atzinis, ka fiziskās pogas ir labākas – to liecina dati.

Šī atziņa kļuvusi par pamatu jauniem lēmumiem, izstrādājot topošo modeļu interjera dizainu. Pirmie šīs pārmaiņas pieredzēs GLC un CLA Shooting Brake elektriskās versijas, kas saņems jaunu stūres ratu – ar mehāniskiem slēdžiem, rotējošiem vadības elementiem un lāpstiņām. Jaunā stūre ar laiku kļūs par standartu visos Mercedes modeļos, tostarp tiks integrēta arī esošajās sērijās, sākot ar atjaunoto CLA.

Ostbergs uzsvēris, ka šis ir vienkāršākais un izmaksu ziņā visefektīvākais veids, kā papildināt esošos modeļus ar jauniem vadības elementiem, nezaudējot digitālās kabīnes pamatkoncepciju. Viņš arī norādījis, ka klientu pieredze un datu analīze liecina par fizisko pogu skaidru priekšrocību: šāds risinājums īpaši noderīgs funkcijām, kuras lietotāji izmanto bieži.

Minhenes IAA autoizstādē Ostbergs uzsvēris, ka noteiktām vecuma un lietotāju grupām tradicionālās vadības ierīces ir īpaši svarīgas, un tāpēc uzņēmums meklē līdzsvaru starp modernām skārienvirsmām un mehāniskām pogām.

Interesanti, ka Mercedes stūres dizains būs atkarīgs no reģiona - Eiropā klienti vairāk novērtē fiziskus slēdžus, kamēr Āzijas tirgū priekšroka bieži tiek dota skārienvadībai un balss kontrolei. Tāpat tiek apsvērta iespēja nākotnes modeļos pievienot vairāk pogu arī citās salona vietās – tomēr tas, visticamāk, tiks īstenots lielākos transportlīdzekļos, piemēram, apvidus auto, kur ir vairāk vietas un kur klienti novērtē šādu funkcionalitāti.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nee 18.septembris 2025 8:17
5 0 Atbildēt

Nē, bet ķīniešiem tie būs neinteresanti. Starp citu, interesants jautājums - zinot, ka pietiekoši daudz jauni auto Ķīnā maksā 6000 - 15 000 eiro robežās, tur vispār ir otrreizējais tirgus?

Juris 19.septembris 2025 2:47
5 0 Atbildēt

Ļoti labs risinājums un ļoti pareizs.Pogu nospied un viss strādā.Nav jāskatās ekrānā un jāmeklē kādu funkciju vajaga.Ir kruti skārienekrāni....bet ta ļoti novirza uzmanību uz ceļa.Jāskatās ekrānā un vēl opciju ko kā vēlos.Atbalstu pogas.Kā piemēram BMW G11 ar kuru es pārvietojos.Super,ir pogas un skārienekrāns kā arī rullējamais džoisķiks.Super.

18.septembris 2025 8:10
1 0 Atbildēt

Vai tagad, kad auto ar sensorpogām kļūs mazāk, tie otrreizējā tirgū kļūs dārgāki?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto par satiksmes organizēšanu Rīgā jaunajā krustojumā K.Ulmaņa gatve ar Lielirbes ielu 2.daļa (+ VIDEO)

iAuto.lv skaidro kādēļ jaunizveidotais satiksmes risinājums Rīgā, K.Ulmaņa gatves krustojumā ar Lielirbes ielu, nav efektīvs. Lasīt vairāk

 

Aizsardzībai nākamgad tērēs teju astoto daļu valsts budžeta

Vakar pieņemtajā valsts budžetā aizsardzībai kopumā paredzēti 2,16 miljardi eiro, no kuriem 50% jeb 1,07 miljardus eiro plānots novirzīt Nacionālo bruņoto spēku (NBS) kaujas spēju tiešai attīstībai un stiprināšanai, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrija. Lasīt vairāk

 

Degvielas cenas Igaunijā un Latvijā 3.12.2025. (+ FOTO) 22

Atšķirība starp degvielas cenām Igaunijā un Latvijā arvien ir labi jūtama, starpībai sasniedzot gandrīz 10 centus - attēlos redzamās cenas fiksētas 30. novembrī Tallinā un 3. decembrī Gulbenē. Lasīt vairāk

 

Par gandrīz 70 miljoniem bez PVN: Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts" 28

28. novembrī Rīgas pašvaldība pieņēma lēmumu par atklātā konkursa “Vanšu tilta pārbūve, projektēšana un autoruzraudzība” uzvarētāju atzīt Piegādātāju apvienību “Vanšu tilts”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti